gustlik Napisano 22 Października Share Napisano 22 Października Witam, w panzerwreck 4 natknąłem sié na ciekawe zdjęcie panzer iv w wersji g nibelungebwerk, wieża prawdopodobnie z H. Pojazd w wersji dowodzenia ( zaślepka na wieżowym mg). Chciałbym go zbudować w 1/35 na bazie panzer iv od rfm. Szukam informacji, czy pojazd miał boczne filtry powietrza oraz innych informacji które pozwola w przyszłości zbudować mi ten ciekawy pojazd. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M.A.V. Napisano 22 Października Share Napisano 22 Października trzeba by zapytać Kolegę @meser262 co o tym sądzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gustlik Napisano 22 Października Autor Share Napisano 22 Października 11 minut temu, M.A.V. napisał: trzeba by zapytać Kolegę @meser262 co o tym sądzi Cicho liczę na wsparcie mesera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meser262 Napisano 26 Października Share Napisano 26 Października Jestem, jestem - "sie spóźniłem" - nadrabiam: Na początku trzeba umiejscowić go w datach możliwej produkcji bo ten na zdjęciu to pojazd modernizowany. Modernizowany na pewno tylko trzeba ustalić jak mocno. O ile to możliwe z jednego zdjęcia. Innych nie znalazłem. Dokładniej znalazłem to samo zdjęcie trochę jaśniejsze w 3 części - Forgotten Archives str.189 i z tej fotki korzystałem. Podwozie pojazdu ewidentnie wskazuje na wersję ausf.G późny - przykręcany pancerz czołowy (na górze i na dole) - 50mm + 30mm stosowany w różnym czasie przez różne montownie. Krupp i Vomag stosował taki układ (50+30) do sierpnia 1943 roku z przerwami i ze spawanymi elementami naprzemiennie. Nibelungen taki układ stosował tylko w końcu maja i na początku czerwcu 1943 roku. Wspornik z otworem okrągłym jednoznacznie wskazuje montownie - Nibelungen. W tym czasie w tej montowni mocowano filtr powietrza na prawym błotniku. Korytko anteny też nadal było obecne. Otwór po antenie nadal był - jednak został zaślepiony - śrubą stożkową. Antena przeniesiona na tył z lewej strony kadłuba. Po zamontowaniu filtra montownia Nibelungen przenosi zapasowe gąski (szt.3) na tylny pancerz po lewej stronie. Nibelungen No.303 gąski z pustym "zębem" - założone "odwrotnie", No.4 gąski z pełnym "zębem"- założone "odwrotnie". Kosz na zapasowe koła jezdne montowany - typ.I . Typ II montowany na wczesnych ausf.H Znany No.303 późny ausf.G (16 PD) ma Typ.I , a No.813 "Germaine" wczesny ausf.H (26PD) ma typ.II. Jest pewien szczegół który przemawia za wcześniejszym typem kosza - wcześniejsze podwozie moim zdaniem. Tym szczegółem jest sposób mocowania łańcuszka od bolców na przednich hakach - mocowanie u góry po prawej stronie*. Później przeniesione na dół bardziej po lewej stronie*. Wycior skierowany do przodu na samym dole - mocowanie z dolnym wypukleniem. Haki typ S, dwa reflektory Bosh ... itd. Oczywiście pojazd nie posiadał pasty "zimmerit". Pojazd na zdjęciu ma zdemontowane mocowania dla bocznych osłon. Taka sama konfiguracja jest widoczna na pojazdach No.303, No.304 i No.813. * - patrząc od przodu na pojazd. Wieża w tym czasie w Nibelungen - osłony mocowane dwoma śrubami - (2 x 2). Wsporniki typ.I. Taka sama konfiguracja jest widoczna na pojazdach No.303, No.304 i No.813. Ciekawostką są widoczne 3 śruby (zielone strzałki) i przednie drzwiczki z elementem zamykającym (czerwone zaznaczenie). Takie połączenie możliwe tylko w montowniach Krupp i Vomag. Krupp odpada ponieważ górna śruba powinna być wyżej - blisko krawędzi (czerwona kreska). Vomag pasuje, ale tylko w maju 1943 roku - od czerwca zamknięcie przenoszą na tylne drzwi. Jeśli pojazd został uszkodzony to możliwe że podczas naprawy dostał ten element - przednie drzwiczki z prawej strony. Mocowanie tych osłon są typu pierwszego - dotyczy wszystkich montowni. Na zdjęciu pojazd ma "zimmerit", brak korytka anteny, zapewne nie ma też filtra powietrza. Pozdrawiam Krzysztof 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gustlik Napisano 26 Października Autor Share Napisano 26 Października Czyli z tego modelu rfm mozna robic ten pojazd. Bede zakładał temat budowy aczkolwiek dopiero gdzies za miesiąc . Podsumowujac brak ekranow bocznych, brak filtra na prawym blotniku, lampa notek na lewym, brak wiezowych wyrzutników granatów, brak korytka na antene na prawym błotniku, zapasowe gasienice z tyłu. Zimmerit ale tylko nie niektórych miejscach ( brak na plycie z otworami inspekcyjnymi z przodu a na wiezy tylko na czolowym pancerzu z jarzmem), zaslepiony otwor pod boczna antene na prawym pancerzu. Pojazd w wersji dowodzenia, widoczny zaslepiony otowor pod km na wieży. Pytanie o układ dodatkowej anteny na kadlubie w pewnej książce spotkałem się z dwoma możliwymi lokacjami dla tylnejanteny na kadłubie. Możliwe są dwie, wydaje mi się że powinny miec umiejscowienie jak na drugim obrazku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meser262 Napisano 27 Października Share Napisano 27 Października 13 godzin temu, gustlik napisał: Pytanie o układ dodatkowej anteny na kadlubie w pewnej książce spotkałem się z dwoma możliwymi lokacjami dla tylnejanteny na kadłubie. Niestety nie wiemy o tym nic. Na zdjęciu nie widać żadnych anten ani mocowań. Nie wiemy jaka to była wersja d-cza - 267 czy 268 i kiedy dokonano modernizacji pojazdu. Myślę że możemy wykluczyć antenę ramową oraz antenę w starym miejscu po prawej stronie - choć nie widać miejsca montażu anteny lub jego zaślepki. Teraz trzeba wrócić do mojego wpisu wyżej w którym pisałem o mocowaniu wsporników osłon wieży. Zakładam - że ten pojazd z montowni Nibelungen uległ uszkodzeniu i został odesłany do naprawy. Podczas naprawy wymieniono między innymi w/w elementy, dodano Notek, usunięto lampy Bosh, zaaplikowano pastę "zimmerit" i dokonano modernizację na wersję d-czą. Czas w którym to dokonano - to - po wrześniu 1943 roku. Myślę że krótko po wprowadzeniu pasty ponieważ drzwiczki nie były mocowane w takim układzie już od czerwca 1943 roku. Mówimy oczywiście o częściach z montowni Vomag. Naprawa + modernizacja mogła odbyć w warsztatach polowych. Jeśli tak to trzy pierwsze śruby mocujące osłonę do pierwszego wspornika powinny mieć środkową śrubę wysuniętą lekko do przodu w stosunku do 1-ej i 3-ciej śruby. Mocowanie pierwszej bardzo blisko górnej krawędzi osłony. Modernizacja do wersji dowódczej mogła być wcześniej niż zastosowanie pasty "zimmerit". 13 godzin temu, gustlik napisał: Możliwe są dwie, wydaje mi się że powinny miec umiejscowienie jak na drugim obrazku. Gdyby ta modernizacja odbyła się w połowie 1944 roku też bym obstawiał ten wariant pojazdu z "doniczką" z tyłu. Jednak bardziej skłaniałbym się nad wariantem z pierwszego obrazka. Trzy gniazda antenowe - jednak tylko dwie anteny. "Gwiazdowa" i ta na wieży 2mb. Gniazdo na oryginalnym miejscu zostawiłbym puste bez anteny. Jest fotka na taki układ anten (3sztuki zamocowane) - Fgst.83920 montownia Krupp maj 1943 roku*. * - str.204 i 205 - Panzerkampfagen IV and its variants 1935-1945 Co do rozmieszczenia anten to tylko moje przypuszczenia. Pozdrawiam Krzysztof Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gustlik Napisano 27 Października Autor Share Napisano 27 Października (edytowane) Wszystkie te domysły i wymagane poprawki będziemy stopniowo realizować w warsztacie, mało korzystam z forum przy budowie modeli ale tym razem będzie wątek za jakis miesiąc jak uporam się z tym co mam teraz rozgdzebane. Wszystko to co stoi w linii domysłów bede robił na zasadzie dobrego finalnie wyglądu. Lubię pojazdy porzucone więc prwnie będzie do kompletu jakaś podstawka z amerykańcami jak na zdjęciu. Teraz mam niemal gotowego do malowania hetzera i taki zrzyn podwozia pz iv zrobiony z tego co miałem i pozyskałem od innego modelarza. Pozdrawiam Edytowane 27 Października przez gustlik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.