Skocz do zawartości

M4A3 Sherman 75mm late, M4 Sherman (Tamiya), M4 Sherman US Marines (Italeri) 1:35


Lipstein

Rekomendowane odpowiedzi

Po ponad pół roku przerwy od sklejania znowu coś rozgrzebałem - otrzymany od kolegi, sklejony już M4A3 Sherman 75mm w wersji późnej z Tamiya. Z dodatków wklejona zostanie aluminiowa lufa i dokleiłem blaszki Eduarda, kupię też chyba linę z Eureki, jeszcze takiej nie użyłem.

Później na tapetę idzie też już sklejony M4 Sherman z Tamiya i M4 Sherman US Marines z Italeri.

Chcę zrobić z tych modeli: pojazd w oznaczeniach z pierwszego dnia lądowania z zestawem do brodzenia (M4), pojazd z tym ustrojstwem do wyrywania żywopłotów (M4A3 - o ile znajdę zdjęcia z okresu D+100). Działało wtedy na plaży Omaha i Utah łącznie 5 batalionów czołgów: bumper code takiego pojazdu to powinien przedstawiać się chyba tak: 1A (chodzi o trójkącik, oczywiście) 741/743/745/746/747 TB?

 

Od wczoraj czeszę internet w poszukiwaniu informacji, który z tych 5 batalionów czołgów miał wtedy na stanie (w dniu lądowania lub później, do lipca 1944) właśnie  M4A3 z działem 75 mm w wersji późnej.  Może ktoś już taki temat przerabiał i pomoże?

 

Odznaki naramienne czołgistów - chyba bez, bo te bataliony były dołączane ad hoc do dywizji piechoty...

 

Coś co mnie zdziwiło  - w schemacie malowania M4 z Tamiya (numer zestawu 190, "early production") jest wersja dwukolorowego malowania XF 62 (Olive Drab) i XF 64 (Rogue brown), opisane jako H Co, 66 armored regiment, 2 Armored Division, Normandia, sierpień 1944 - kamuflaż oliwkowy z brązowym? Na takim staruszku, z wieżą bez włazu ładowniczego? Zagadka... , ale jego załoga na bank miała odznakę 2 Dywizji pancernej na lewym rękawku. Dziwne jest też to oznaczenie na wieży, na bokach - H2, jak z czasu lądowania.

IMG_8487.JPG

Edytowane przez Lipstein
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Lipstein changed the title to M4A3 Sherman 75mm late, M4 Sherman (Tamiya), M4 Sherman US Marines (Italeri) 1:35

Kierując się zdjęciem tego zestawu kalek i tym co wygrzebałem w internecie ożenię M4 z Tamki z M4A3 Italeri - przeszczepie chwyty powietrza i wylotu spalin.

Chwyt nad kratą za wieżą spoczywa na pokrywie uszczelniającej, u mnie będzie to wariacja na temat, bo dokładnych zdjęć nie znalazłem. Podobnie chwyt z tyłu - usunąłem filtry powietrza i rury wydechowe i dopasuję to wszystko tak, aby nie było szpar - ogólnie zakładam, że wariantów tej modyfikacji było kilka i za bardzo nie minę się z prawdą.

 

38969_2_SRD-35-990_1.jpg

IMG_8484.JPG

IMG_8485.JPG

IMG_8486.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M4A3 z Tamki pomalowany mieszanką Olive Drab i Buff z Tamiya: próbowałem na bocznych ścianach kadłuba zrobić cieniowanie dodając więcej Buff, jaśniejszy u góry przechodzący w ciemniejszy odcień nad gąsienicami, podobnie na wieży: wyoblenia jaśniejsze, dół i tył ciemniejsze. Widać coś?

IMG_8489.JPG

IMG_8490.JPG

IMG_8491.JPG

IMG_8492.JPG

IMG_8493.JPG

Edytowane przez Lipstein
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oznaczenia dywizji i mniejszej jednostki, o te trójkąciki głównie chodzi. Napisy  dotyczące shippingu malowane na burtach od szablonów też: tonaż netto, brutto...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.