Ptaku Napisano 12 Maja Autor Share Napisano 12 Maja (edytowane) Przejście skrzydło kadłub od spodu też trzeba szpachlować. Edytowane 16 Maja przez Ptaku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ptaku Napisano 12 Maja Autor Share Napisano 12 Maja (edytowane) Wklejone drążki sterowe. Powinny być pomalowane w całości na kolor szary takim samym jak kolor wnętrza. Rękojeść nie jest czarna jak podaje instrukcja. Czarny jest mały przycisk na górze drążka. Nie wiem do czego służy, ale spust działek to raczej nie jest. Edytowane 16 Maja przez Ptaku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jachud3 Napisano 12 Maja Share Napisano 12 Maja Kolego @Ptaku czy naprawdę konieczne jest sadzenie co chwila postów z dwoma zdjęciami na krzyż? Nie możesz tego zamieszczać w jednym poście? To jakiś wyścig? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wuwumaster Napisano 14 Maja Share Napisano 14 Maja (edytowane) Kolega tu skondensował kawał pracy i czasu spędzonego nad tym KP-tworem, oczywiście możnaby lepiej ale mi osobiście nie przeszkadza, bardziej podziwiam samozaparcie i determinację do zbudowania ładnego modelu z tego niewdzięcznego zastawu Zapowiada się przyjemny model, czekam na ciąg dalszy Pozdr ww Edytowane 14 Maja przez wuwumaster Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 14 Maja Share Napisano 14 Maja W dniu 12.05.2025 o 17:18, Ptaku napisał: Samolot dla baaardzo wysokich pilotów z baaardzo długimi nogami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ptaku Napisano 16 Maja Autor Share Napisano 16 Maja (edytowane) Po zebraniu myśli i dzięki dobremu słowu od wuwumastera - dziękuję, bardzo to doceniam - stopniowo kontynuuję opis. Moses, brawo za spostrzegawczość. W oryginale wygląda to inaczej. Brak dobrych planów a zwłaszcza ostrego zdjęcia zrobionego centralnie z góry utrudnia poprawne ustalenie odległośći od orczyka do czoła foteli. Lepiej nie przekombinować, bo może wyjść jeszcze większy koszmarek. Do sklejonego już płatowaca przykleiłem osłonę kabiny. Zamaskowałem szkło. Zakleiłem i zaszpachlowałem szczeliny, a następnie wyszlifowałem. Od przodu przykleiłem osłonę silnika ze śmigłem. Do krawędzi natarcia przy kadłubie przykleiłem bardzo cienkie i wąskie paski plastiku imitujące wzmocnienia, po dwa na skrzydło. Od podstaw trzeba zrobić podkadłubową prętową antenę. Wysokość podpórek to około 1/3 wysokość anteny na wierzchu kadłuba za osłoną kabiny. Tego typu antena występowała w samolotach dla Nigerii, Palestyny, Malezji, Ghany. Jeśli gdzieś wam się zegnie to się nie przejmujcie, bo na zdjęciach widać też powyginane np. końcówki tej anteny. Robiąc model trzeba sprawdzić jak ten element wyglądał w samolotach wyprodukowanych dla różnych odbiorców. Przeglądając zdjęcia zauważyłem przynajmniej trzy różne formy anten. Edytowane 16 Maja przez Ptaku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ptaku Napisano 16 Maja Autor Share Napisano 16 Maja (edytowane) Malowanie. Jakiego koloru szarości użyć ? Na początku brałem pod uwagę dwie farby: Mr. Hobby 308 lub Humbrol Hu 127. W przypadku zdjęć samolotu dla Nigerii jest taki problem, że zdjęcia wprowadzają dużo wątpliwości. Większość z nich pochodzi z drugiej połowy lat 70-ych. Zostały zrobione na kliszach. Nie były to czasy aparatów cyfrowych czy smartfonów. Interpretacja kolorów jest utrudniona. Część zdjęć została zrobiona w pochmurny dzień tuż po przejściu deszczu. Ostatecznie zadecydowało zdjęcie zrobione w 07-08. 1978 r. w Glasgow. Na płycie lotniska stoją ustawione obok siebie trzy samoloty i jeden w głębi podczas próby silnika. Jeszcze dalej stoi DC-3. Jest to jedyne zdjęcie, na którym czytelnie widać też malowanie końcówek skrzydeł. Nie znalazłem zdjęć z kontynentu afrykańskiego. Na oficjalnej stronie Nigeryjskich Sił Powietrznych nie ma zdjęć S.A. Bulldoga. Ostatecznie model pomalowałem : płatowiec : szarobłękitny Mr. Color 308; końcówki skrzydeł, ster kierunki, osłona silnika : pomarańczowy Hataka C103 Czarne chodniki namalowałem na wszelki wypadek, gdyby zawiodły kalkomanie. Możliwe, że po dostawie pomarańczowe końcówki mogły być przemalowane tak, że kolor wchodził na lotki. Kalki z chodnikami na szczęście jakoś się położyły mimo ich grubości Edytowane 17 Maja przez Ptaku 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ptaku Napisano 16 Maja Autor Share Napisano 16 Maja (edytowane) Kalki. Przeciętne. Te większe układały sie dobrze. Małe sprawiają kłopoty, z ułożenia niektórych zrezygnowałem. Kolor zielony w oznaczeniach państwowych powinien być jasno zielony. Za osłoną kabiny znajduje się oznacznie apteczki - mały krzyżyk. W zestawie jest tylko jednego koloru - zielonego. Na samolotach nigeryjskich był czerwony. Wycięcie samemu tak małego krzyżyka z jakiejś czerwonej kalki graniczy z cudem. Nie każdy dysponuje programem do projektowania wektorowego i odpowiednią drukarką, żeby to wydrukować. Mój sposób polegał na tym, że nakleiłem kalkę z zestawu, zabezpieczyłem bezbarwnym lakierem, wymaskowałem i trysnąłem czerwoną farbą - Mr. Hobby H3. Na Bulldogach występują trzy rodzaje krzyżyków : - zielony : głównie na samolotach dla RAF-u - czerwony : na samolotach nigeryjskich - mały czerwony krzyżyk namalowany na białym okręgu : na samolotach szwedzkich sił powietrznych Kalki z oznaczeniem państwowym i numerem bocznym trzeba rozszerzyć, są za wąskie. Rozciąłem po obu stronach rondla. Literka N jest za szeroka wymaga zwężenia. Pomocne były tu zdjęcia wraków z Nowej Zelandii, na których zachowały się czytelnie oznaczenia boczne na kadłubach. Edytowane 17 Maja przez Ptaku 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ptaku Napisano 16 Maja Autor Share Napisano 16 Maja (edytowane) Końcowe prace to pomalowanie wydechów : Model Master - metalizer Burn Iron Należy zwrócić uwagę pod jakim kątem przykleić koła w stosunku do podłoża. Instrukcja pokazuje je w samolocie, który leci. Poniżej jak powinno wyglądać w samolocie stojącym na ziemi. Dobrze jest nie zapomnieć o nawierceniu małych otworków w felgach kół podwozia głównego i przedniego. Jaki jest ten model ? Łatwizna, bułka z masłem. Każde dziecko go zrobi. A tak na poważnie. Przydałaby się tablica przyrządów od naszej bardzo dobrej firmy Yahu. Najepiej dwóch rodzajów. Jedna, którą na swój użytek nazwałem na rynek brytyjski i druga - eksportowa. Różnią się wielkością i rozmieszczeniem przyrządów. Brakowało mi również blaszki z dobrze opracowanymi pasami, orczykami i panelem do umieszczenia pomiędzy fotelami plus może jeszcze wahacz przedniej goleni podwozia. Jest to model przy którym trzeba mocno kombinować, ale poradzicie sobie. Edytowane 17 Maja przez Ptaku 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wuwumaster Napisano 16 Maja Share Napisano 16 Maja No i bardzo sympatyczny i dopracowany model wyszedł z tego kasztanowego zestawu, szacun za włożoną pracę, wygląda pięknie Jeślibyś się z nim gdzieś wybierał na wystawę to koniecznie opracuj (w sumie twoje wpisy tutaj to gotowy materiał ) i wydrukuj dokumentację z budowy, bo taki nieduży niepozorny modelik to bez pokazania ile w nim poprawiono może umknąć uwadze a byłoby bardzo szkoda. Pozdrawiam! ww Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.