Jump to content

TIGER I /Zimmerit -Dragon 1/35


Jarek C
 Share

Recommended Posts

Witam !!!

 

Postanowiłem spróbować tym razem z czołgiem , aby oderwać się od monotonii prac przy moim wcześniejszym konkursowym temacie : F-16 .

Będzie to dopiero drugi czołg jaki zbuduję , więc proszę o łagodne potraktowanie w osądach mojego "dzieła "

 

Przedstawiam in-box:

 

71ad2a36bb6b07fa.jpg

9e439c0af4ef2454.jpg

e2f5bd19d9930f5f.jpg

f2831163a3724bdd.jpg

2efe4ff69ca53281.jpg

f64a772c415a7692.jpg

 

Kilka zbliżeń na powierzchnię zimmeritu który jest wykonany fabrycznie na wypraskach :

 

64b6c5d512d5663f.jpg

a474355b204f6c13.jpg

a90891eddab6725c.jpg

 

Pozdrawiam Jarek

Link to comment
Share on other sites

Pamiętajmy że zimmerit nakładany był ręcznie i prawdopodobnie nie zawsze było to zrobione nadzwyczaj starannie , ja uważam że jak na wtryskowy to jest bardzo dobry , zobaczymy jak będzie po malowaniu i brudzeniu .

 

01031e35ecf6e5d1.jpg

 

5f873dc32f465280.jpg

 

Pozdrawiam Jarek.

Link to comment
Share on other sites

Pamiętajmy że zimmerit nakładany był ręcznie i prawdopodobnie nie zawsze było to zrobione nadzwyczaj starannie , ja uważam że jak na wtryskowy to jest bardzo dobry

 

 

Właśnie przecież to ceramika z trocinami, poza tym wciel się w rolę takiego Niemca co ma szpachelkę i musi "obszturchać" nią cały wielki czołg - precyzji to nie sprzyja...

 

Ja niedługo ocenie żywiczne produkty i zobaczę jaka będzie różnica...

Link to comment
Share on other sites

Zależy od fabryki, okresu i danego wzoru, ale akurat zimm był bardzo precyzyjnym dziełem (oczywiście są wyjątki) na niektórych czołgach, zwłaszcza Tiger II produkowanych zakładach Porsche zimm był tak majestatyczny i delikatny, że często na fotografiach go nie widać.

Link to comment
Share on other sites

kiepściutki zimmerit, kiepściutki

 

Lepszy niż mój. Zazdroszczę ci tego modelu. Jakie malowanie wybierasz?

Ja bym się pokusił w malowanie w 102 batalion i kalkomanie 134. Mam książkę, w której jest dużo opisów walk tego czołgu, ale zdjęć nie widziałem.

 

 

zwłaszcza Tiger II produkowanych zakładach Porsche zimm był tak majestatyczny i delikatny, że często na fotografiach go nie widać.

 

Dokładnie. Nawet na Tigerach I widziałem jakby ten zimmerit się ścierał.

Link to comment
Share on other sites

I oczywiście zamiast Magic Tracki, polecieli po jakości i dali gumy.... eh....

A MT to niby jakiś bajer ? Jedyna wygoda, że nie trzeba ich wycinać z ramek i tyle.

DS-y to najlepsze taśmowe gąsienice na rynku, ale niestety Dragon ma problemy z dobraniem odpowiedniej długości i w przypadku Tygrysa też są za długie.

Radzę od razu osie kół napinających wkleić z maksymalnym wychyleniem do tyłu, wtedy tylko trzeba będzie je skrócić o jedno ogniwko.

Pzdr

Link to comment
Share on other sites

drobny postęp prac na Tygryskiem :

 

f1c92ae516a8cf96.jpg

d26967e46a6f4e6c.jpg

34e6a6f55b9289f0.jpg

 

 

Nie wiem co zrobić z tym połączeniem bocznej i tylniej płyty pancerza , czy uzupełnić zimmerit w miejscu łączenia czy zostawić tak jak jest , ciekawe jak wyglądało to w prawdziwym czołgu , może ktoś ma fotki tego szczegółu ?

 

bb0f194e38ff3522.jpg

 

Pozdrawiam Jarek

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem co zrobić z tym połączeniem bocznej i tylniej płyty pancerza

Tak, uzupełnić.

 

Dzięki , też mi się wydawało że trzeba to uzupełnić , co do tych gąsek to spróbuje tak jak powiedziałeś , najwyżej zrezygnuję z tego niby "pracującego zawieszenia " .

 

Pozdrawiam Jarek

Link to comment
Share on other sites

Bardzo fajny cemencik. Tu dragon zrobił miłą niespodziankę.

Wywal te deesy i daj mu metalowe kapcie w miarę możliwosci ;)

 

Dzięki za koment podpatruje z ciekawością i podziwem Twoje prace , co do kapci to mam niewielkie doświadczenie w metalowych ogniwkach i trochę przeraża mnie ich montaż ,jak model wyjdzie fajnie to może mu w nagrodę jakieś kapcie dokupię

 

Pozdrawiam Jarek

Link to comment
Share on other sites

trochę przeraża mnie ich montaż

Jarek, nie żartuj, to tylko odcinanie drucików, i wpychanie w otworki.

Bywa nieraz, że są przytkane, wtedy nawiercasz jakimś cieniutkim wiertełkiem - ręcznie i po sprawie.

Tu, masz etap drucikowania:

ResizeofDSCF2109.jpg

To nie jest trudne...tylko nudne, możesz mi wierzyć na słowo ;)

Link to comment
Share on other sites

To nie jest trudne...tylko nudne, możesz mi wierzyć na słowo ;)

 

Skoro to proste to chyba spróbuję , pod warunkiem że budowa modelu nie zezłości mnie jakimiś nieprzewidzianymi problemami , najbardziej obawiam się malowania i brudzingu. Rozejrzę się za tymi gąskami po necie.

 

Pozdrawiam Jarek.

Link to comment
Share on other sites

Cena we friulach jest przesadzona.... tak.... ale jakościowo są dobre i efekt końcowy jest super.

 

Bywa nieraz, że są przytkane, wtedy nawiercasz jakimś cieniutkim wiertełkiem - ręcznie i po sprawie.

 

Otóż nie wystarczy mocniej wcisnąć drucik i się odetka...

 

 

To nie jest trudne...tylko nudne, możesz mi wierzyć na słowo ;)

 

 

Zdecydowanie TAK

Link to comment
Share on other sites

Otóż nie wystarczy mocniej wcisnąć drucik i się odetka...

Przy ogniwkach do T-34 jakie Ty miałeś, możliwe - bo same w sobie są dość drobne i raczej łatwe do odlania pod względem kształtu. Ja osobiście bawiłem się z ogniwami do Jagdtigera/King Tigera i tam trzeba było każde przewiercić niestety.

A co do modelu - bardzo ładnie ten zimmerit wygląda - powodzenia

Link to comment
Share on other sites

Dalszy etap prac nad modelem :

 

e5c73a0a50bb7ee6.jpg

 

Kółka , kółka , po co Tygryskowi tyle kółek ?

 

54c866a24a292e07.jpg

 

808fa9e00610a7f4.jpg

 

Montaż elementów z blaszek to istna tortura dla moich grubych paluchów.

 

 

e12e32bb7ef6a711.jpg

 

8e555e2e70791142.jpg

 

0ddc67c8de392bed.jpg

 

Ułożyłem liny z drutu dołaczone do zestawu , zdecydowałem się też rozciąć błotniki , w całości wyglądały trochę sztucznie .

 

 

775c127ddc399886.jpg

 

bdf817a5553ce9a7.jpg

 

 

 

Jakie malowanie wybierasz?

Ja bym się pokusił w malowanie w 102 batalion i kalkomanie 134. Mam książkę, w której jest dużo opisów walk tego czołgu, ale zdjęć nie widziałem.

 

16f6d8d5a340768a.jpg

 

Mnie również bardzo podoba się to malowanie i jest nawet dobrze zilustrowane w publikacji Tank Power , ale jak dla mnie trochę zbyt skomplikowane i wybiorę coś prostszego , szkoda że tak niewiele dostępnych jest ilustracji pokazujących malowanie Tygrysów ze wszystkich stron .

 

Zdecyduje się chyba na malowanie pokazane poniżej lub wykorzystam kalkomanie zestawu z nr. 112 z 1./s Pz. Abt. 101 , Normandy 1944.

 

b3fd41ed44c4458a.jpg

Ilustracje pochodzą z publikacji Tank Power wydawnictwa Aj Press i są zamieszczone wyłącznie w celach poglądowych.

 

 

 

Pozdrawiam Jarek

Link to comment
Share on other sites

Kółka , kółka , po co Tygryskowi tyle kółek ?

A wiesz że wczesne miały prawie dwa razy tyle kół ? 48 kół jezdnych i to z bandażami. Tu jedyna upierdliwość to wykonanie ładnych wytarć do gołej stali.

zdecydowałem się też rozciąć błotniki , w całości wyglądały trochę sztucznie

Z całym szacunkiem, sztucznie to one wyglądają teraz, chyba że "pocienisz" te oslony.

Mnie również bardzo podoba się to malowanie i jest nawet dobrze zilustrowane w publikacji Tank Power , ale jak dla mnie trochę zbyt skomplikowane

Tygrys Willa Feya miał jedno z najładniejszych malowań.

szkoda że tak niewiele dostępnych jest ilustracji pokazujących malowanie Tygrysów ze wszystkich stron

To prawda, ale trochę własnej inwencji i można śmiało odtworzyć cały schemat.

Zdecyduje się chyba na malowanie pokazane poniżej

Co prawda "średni" Tygrys, ale w koncu może być SF.

Pzdr

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.