Jump to content

T-72 M1 (A?) Revell 1/72


kermit zaba
 Share

Recommended Posts

Witam!

Czeka mnie konkretne przerabianie BTR-60P, więc dla relaksu i pod wpływem pewnej książki zabrałem się za Teciaka. Po otwarciu pudełka wysypuje się nam:

Instrukcja z kalkomanią

86791660.th.jpg

 

Komplet ramek

21085683.th.jpg 79998548.th.jpg 13283699.th.jpg 94901242.th.jpg

 

Jak to w wypadku Revella nie ma się czego uczepić, a jak jest, to jeszcze żyje w słodkiej nieświadomości .

 

Do tej pory udało się zrobić:

Wannę:

 

22015893.th.jpg

 

Górę kadłuba z poodginanymi osłonami bocznymi i sfrezowanymi fartuchami:

 

87783047.th.jpg 96037423.th.jpg 49085200.th.jpg

 

Wieżę a na niej delikatną fakturę odlewu:

 

59472973.th.jpg 49472613.th.jpg 88554380.th.jpg

 

Dzięki uprzejmości znajomego wpadła mi w ręce mini wiertarko-frezarko-polerowaczko-szlifierka, coś na kształt elektronarzędzia Dremel. Nie mam słów uznania nad tym wynalazkiem . Stożkowym frezem dość sporych rozmiarów pocieniłem gumowe fartuchy, spiłowałem przewody na wieży i zrobiłem parę innych bzdetów. A zastosowanie malutkich frezów dentystycznych dałoby praktycznie nieograniczone możliwości! Czas sobie sprawić takie badziewko

Tak dla porównania fartuch frezowany i niefrezowany:

33921955.th.jpg

 

A teraz pytania w gruncie rzeczy retoryczne: czy wersja M1 była używana w ZSRR, czy to jest oznaczenie czołgów na eksport? A może to ten sam wóz który w ZSRR nosił oznaczenie A? Jakie są różnice między M1 i A?

Link to comment
Share on other sites

Nie, pojazd będzie stamtąd, gdzie go zdjełano. Nad Twardym pomyślimy w innym terminie .

W sumie jeszcze nie stosowałem blach na taką skalę, dzięki za podsunięcie pomysłu .

Za parę godzin odwiedzę jego większego brata na Forcie Czerniakowskim. Obcykam go i zobaczę co jest do poprawki, spojrzę w portfel i......poczekam do wypłaty

Link to comment
Share on other sites

Oczywiście! Najlepiej wrzuć je do wątku, reszcie społeczności się przyda. Bo ja na ten przykład przekopałem net w poszukiwaniu widoku z góry wierzy, tak, żeby było widać wszystkie przyrządy, przewody... Teraz przedzieram się przez nTW i skutki nadal marne.

Link to comment
Share on other sites

Obiecane fotki. Pochodzą z publikacji wydawnictwa Concord.

Przedstawiają wczesne M1 na ćwiczeniach Zapad'81.

Nie wiem, czy czytałeś recenzję na ontheway? Piszą tam, że kadłub i owszem ruski, ale wieża czesko/polska. Osobiście mam jeszcze inną teorię...

Foty:

e1678fcc482ff1c0m.jpg

00e828a2374d84c1m.jpg

b4c899e5b2b2afb0m.jpg

2d591a207ad04a47m.jpg

3e02aefe753573a7m.jpg

Link to comment
Share on other sites

Panowie wielkie dzięki za zainteresowanie tematem

Czas na dalszą dłubaninę, tym razem podwoziową. Właśnie rozważam temat ilości śrub w kole jezdnym... 6 czy 8?

rtoipmodest wcześniej pisałeś o blachach, pytałem w sklepach, grzebałem w necie i nic takiego nie ma. A na Fort Czerniakowski nie udało się wejść, remont, czy jakaś inna cholera

Link to comment
Share on other sites

Mam następne pytanie, gdzie można Was wszystkich zebrać, żeby zimnym z pianką podziękować za ten materiał?

Na poważnie, tak myślałem, bo na większości zdjęć Tanków obłożonych kostkami reaktywnego występują koła 6-śrubowe, a przecież wersje AW, BW były późniejsze względem bazowych A i B. Może tok myślenia zagmatwany, ale wnioski prawidłowe

szwabu87 chodzi o te dwie foty? bo reszta 'dołu strony' to chyba M1 z Cytadeli Poznańskiej, mimo to, dzięki, te detale na pewno się przydadzą

Link to comment
Share on other sites

szwabu87 chodzi o te dwie foty? bo reszta 'dołu strony' to chyba M1 z Cytadeli Poznańskiej, mimo to, dzięki, te detale na pewno się przydadzą

Dwie?? Myślałem ze ten szczegółowo obcykany jest F.Cz. No ale ok że sie przydadzą Powodzenia w budowie.

Link to comment
Share on other sites

Jak widać nawet lekki i przyjemny projekt staje w miejscu w konfrontacji z szarą rzeczywistością

Nowe zdjęcia wieży:

 

46919899.th.jpg 26415369.th.jpg 30824835.th.jpg 70599488.th.jpg

 

Jeszcze muszę dorobić przewody elektryczne, bo je spiłowałem przed robieniem faktury odlewu. Do tego na wieży jest urządzonko wymagające zwaloryzowania, trzeba dorobić płytkę z 4 śrubami i daszek. Fachowy opis techniczny, no nie?

 

Teraz pytanie: Co zrobić z tymi dziwnymi wypustkami na łączeniu kopuły i podstawy wieży w przedniej części? Na zdjęciach tego nie widzę, więc pewnie szpachlunek?

 

91226095.th.jpg 39063767.th.jpg

 

A tutaj wstępnie zmontowane podwozie:

 

72049090.th.jpg

 

Od razu mówię, że liny zostawiam zestawowe, wyglądają zadowalająco, jedynie uchwyty na pancerzu dorobię z blaszki.

 

rtoipmodest jak to się stało, że w sklepach o tym nie słyszeli od Łodzi, po Warszawę? W każdym razie dzięki za informację

Link to comment
Share on other sites

Ciekawy projekt. Super wyszło poprawianie dalmierza.

Wypustki z przodu wieży zostają. Tylko granaty dymne bym obniżył zdeko. Po tej stronie gdzie jest ich 7, te pierwsze 6 sztuk musi być w jednej linii równolegle do stropu kadłuba, patrząc od przodu. Patrząc z góry wszystkie granaty zgodnie z kierunkiem jazdy i pod tym samym kątem.

Link to comment
Share on other sites

Jak widać nawet lekki i przyjemny projekt staje w miejscu w konfrontacji z szarą rzeczywistością

Czyli: normalnie.

Fajnie że zmieniłeś sposób wstawiania zdjęć - znacznie przyjemniej się teraz ogląda.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

rtoipmodest jak to się stało, że w sklepach o tym nie słyszeli od Łodzi, po Warszawę? W każdym razie dzięki za informację

 

No prawdoipodobnie trafiłeś na wyjątkowe c..y. A w jakich sklepach byłeś? Przecież powinni mieć katalogi. A może mieli właśnie kolesi i im przeszkadzałeś w pogaduchach (dobrze należeć do grona kolesiów). Ja zanim zabiorę się za model tęgo myślę i sprawdzam strony producentów, T&T, Ontheway.

Oto jak u mnie powstał koncept Warriora. Serfując w pracy (teraz nas odłaczyli ) na smallscaleafv w galerii wyczaiłem Warriora i podpis Iron Hammer'88. No to extra pomyślałem. Wizyta na stronie Revell - oba wałzy otwarte i potwierdzenie przyjemnego malowania. Wizyta na stronie Eduard. I w drodze powrotnej kupno modelu.

 

Potem i tak wyszły kiszki Revella i Eduarda.

 

Wracając do Twego modelu. Liny rzeczywiście ładne. Ja spróbuję dać metalowe, ale nie wiem jak mi się ułożą. Nie pokusisz się zrobiena peryskopów na kopule dowódcy?

Link to comment
Share on other sites

Na zdjęciach widać jeszcze jeden błąd. Rura do przekraczania przeszkód wodnych po dnie powinna być niżej a te podpórki, na których ona się trzyma powinny opadać a nie wznosić się.

Link to comment
Share on other sites

jager27 spokojna Twoja potargana, w miejscach gdzie są wszelkie zakamarki pójdzie czarny cień, dodatkowo poprawione pędzelkiem, jeżeli aero nie da rady

FAHR dalmierz był tylko wyskrobany skalpelem, dodatkowo pomogłem sobie klejem, który zmiękczył plastik. Wypustki zostaną, faktycznie na niektórych zdjęciach je widać. Jakieś zaślepki kieszeni na wkłady rozmiaru D Dolly Parton? Wyrzutnie granatów zostają na swoim miejscu. Te z lewej strony wieży "prawie" leżą w jednej lini, a wszystkie celują wzdłuż osi lufy działa. Hehe, z tą rurą to miałem spore manewry... Jak widać jeszcze się nie skończyły, poprawię, dzięki za uwagi

TankRed1070 też tak uważam, zwłaszcza jak tych zdjęć jest dużo i wszystkie trzeba otworzyć

rtoipmodest już nie będę robić antyreklamy, swoją drogą ja też mogłem większą łopatę kupić, żeby sie dokładniej przedrzeć przez zasoby sieciowe . Algorytm postępowania jak najbardziej poprawny, często sam go stosuję jak mam wolną chwilę. Właśnie tego układania liny się trochę boję. druciki trzeba najpierw skręcić, później giąć i to w dość skomplikowany sposób. Po tej operacji splot może wyjść jakiś nierównomierny, a tak jest lina z zestawu na bardzo przyzwoitym poziomie. Peryskopami dowódcy jeszcze się nie zainteresowałem, popatrzę na zdjęcia, może coś się uda zdziałać:piwo:

 

Tyle odpowiedzi, teraz pochwalę się lampką:

46844702.th.jpg 55860932.th.jpg

 

Planuję zrobić okablowanie na wieży. Macie może jakieś zdjęcie pokazujące prawy węzeł rozdzielający kable na Łunę i wyrzutnie? Lewym też nie pogardzę...

Plany na przyszłość to:

Rzeczone wyżej okablowanie

Skrzynie na amunicję

Daszek nad celownikiem i jego pokrywa

Liny z zaczepami, ale to już chyba po malowaniu

 

Zastrzegam sobie prawo do zmiany kolejności tudzież totalnego pomieszania ww punktów

 

 

Taki apgrejd:

 

29750672.th.jpg

 

Wymyśliłem bardzo prosty, acz efektowny sposób na wykonanie przewodów paliwowych. Teraz tylko muszę poszukać jak one oplatały dodatkowe zbiorniki paliwa

Link to comment
Share on other sites

FAHR dokładnie o takie coś ki chodziło Dzięki

Dzisiaj zająłem się elektryką (plus przewodem, masę na pancerz.....)

 

59943034.th.jpg 67462256.th.jpg 66477675.th.jpg 51285693.th.jpg 42250919.th.jpg

 

A teraz kilka szczegółów:

 

x24.jpg

x25.jpg

x26.jpg

x27.jpg

x28.jpg

x29.jpg

x30.jpg

 

Chyba na dzisiaj wystarczy

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Aha i jeszcze pytanie. Opanowałem już technologię produkcji przewodów paliwowych na beczkach, wiem gdzie są umieszczone, ale czy były montowane na maszynach radzieckich?

Bo na ten przykład Polacy stosowali je jako kanistry z których przelewali paliwo do zbiorników głównych:

 

34187209.th.jpg

 

A znowu Tank z DDRówka wydaje się okablowany, co wskazywałoby, że to zewnętrzne zbiorniki z których można bezpośrednio zasysać:

 

61555760.th.jpg

 

Zdjęcia z wydawnictwa CONDOR, Steven Zaloga "T-72 Soviet MBT"

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.