Skocz do zawartości

TATRA T 815 (warianty...)


Grzegorz

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 weeks later...
Wynaturzenia, i zezwierzęcenie nie jest tylko cechą zawodowych wojskowych Rosyjskiej armii... Zdarza się w każdej

100% racja i w kazdej wiekszej populacji sa takie jednostki. Wrazenie ten widok na mojej skromnej osobie zrobil jednak kolosalne.

 

Drugi raz juz tego nie zrobil tzn. mam na mysli zolnierza

Tez 100% racja. (Qrcze co ja taki zgodny jestem hmm)

 

Pozdr.

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...
  • 4 weeks later...
  • 9 months later...

Oto parę zbliżeń ciągnika balastowego (są to pojazdy z własnym napędem przystosowane do holowania przyczep o dużej ładowności mają one odpowiedni balast który zwiększa przyczepność kół pojazdu do powierzchni drogi) marki TATRA TP 24 265 6x6.1R. Samochód posiada trzy osie , z czego dwie przednie skrętne. Wyposażony w doładowany 12 cylindrowy motor standardowo w Tatrze chłodzony powietrzem. Jest to prawdziwa waga ciężka

Oto fotki i w miarę możliwości komentarz :

 

3a67cdf026782e81med.jpg

 

th_Pict0016.jpg widok na przedni stopień od strony kierowcy

th_Pict0015.jpg wnętrze podwójnej kabiny

th_Pict0014.jpg schowki za przednimi fotelami

th_Pict0013.jpg tylny prawy narożnik kabiny

th_Pict0012.jpg szyberdach (każda porządna fura musi mieć szybra )

th_Pict0011.jpg włącznik i sterowanie dachowym szperaczem

th_Pict0010.jpg kierownica w nienaturalnym położeniu (powinna być poziomo)

th_Pict0009.jpg lewa strona tablicy zegarów

th_Pict0008.jpg prawa strona tablicy zegarów

th_Pict0007.jpg środkowy i prawy fotel przedniego rzędu

th_Pict0006.jpg tylna ława

th_Pict0005.jpg betonowe bloki - balast

th_Pict0004.jpg bieżnik kół

th_Pict0003.jpg widok z lewej strony samochodu tuż za środkową osią na pneumatykę (od lewej - odmrażacz, zawór regulacji ciśnienia "zbijak", zawór wieloobwodowy "cycek" , zbiorniki powietrza)

th_Pict0001.jpg piasta koła (zwolnica) ze zdjętym bębnem hamulcowym (tu środkowa, lewa piasta , ale układ szczęk hamulcowych i piasta są takie same na wszystkich kołach) u góry charakterystyczny dla balastówek siłownik hamulca

th_Pict0017-1.jpg drążki układu kierowniczego, resorowanie (widok zza przedniego koła)

th_Pict0018.jpg widok na przedni most od przodu pojazdu

th_Pict0019.jpg podłoga kabiny (gdzieś daleko w odległej galaktyce... )

th_Pict0020.jpg rzut oka między skrzynią ładunkową a kabiną (lewa strona) od lewej pompa podnoszenia kabiny, zbiornik oleju okładu wspomagania kierownicy, u góry filtr powietrza. Na boku kabiny widać rączkę do do odblokowywania zabezpieczenia podnoszenia kabiny

th_Pict0021.jpg tył pojazdu, lina wyciągarki, poniżej sprzęg holowniczy

th_Pict0022.jpg bęben wyciągarki

th_Pict0023.jpg ucho wyciągarki

th_Pict0024.jpg mocowanie plandeki

th_Pict0025.jpg widok z góry (przeżyłem ) widok na podnośnik (to czarne coś)

th_Pict0026.jpg betonowe bloki balastu mocowane do skrzyni stalowymi opaskami (kolor zielony) koło zapasowe (w pokrowcu)

th_Pict0027.jpg tylne koło z podwieszonym chlapakiem (przydatne by nie zerwać chlapacz podczas cofania )

th_Pict0029.jpg zbliżenie na zwolnicę

th_Pict0030.jpg widok pod maską, prawa strona, niezależne ogrzewanie (ta srebrna rura )

th_Pict0031.jpg wyprowadzenie spalin z nagrzewnicy, prawy zawias podnoszenia kabiny

th_Pict0032.jpg wentylator silnika, siłowniki podnoszenia kabiny

th_Pict0033.jpg widok na lewą stronę, układ elektryczny (nieoryginalny przerywacz kierunkowskazu) silnik wycieraczek, pneumatyczne sterowanie hydrauliką (zielone przewody w kształcie "S" ) cięgna sprzęgła i zbiornik wyrównawczy płynu sprzęgła.

th_Pict0034.jpg to samo tylko bliżej

th_Pict0035.jpg uniesiona maska kabiny

th_Pict0036.jpg zbiornik paliwa nagrzewnicy zasilany od nadmiaru paliwa z pompy wtryskowej silnika

th_Pict0037.jpg zamknięcie maski (dwie sztuki jeden z lewej drugi z prawej)

th_Pict0039.jpg charakterystycznie przekoszona maska kabiny

th_Pict0040.jpg lewy zawias kabiny, cięgno gazu z dołączoną linką gazu ręcznego

th_Pict0041.jpg zawias prawy

th_Pict0042.jpg cięgna sprzęgła i hamulca , zamek maski kabiny.

th_Pict0043.jpg przedni prawy reflektor i kierunkowskaz

th_Pict0044.jpg widok przez szczelinę w zderzaku

th_Pict0045.jpg przedni zaczep holowniczy

th_Pict0046.jpg drążek kierowniczy, dodatkowy zbiornik oleju silnikowego (mocowany poniżej miski )

th_Pict0047.jpg przednie lewe koło, widok z przodu

th_Pict0048.jpg resory, most środkowy widok z przodu (żona stwierdziła, że polar piorę sam... :( )

th_Pict0049.jpg prawy resor, tylny prawy stopień

th_Pict0050.jpg przednie mocowanie resoru, stalowa osłona gumowej osłony przegubu łożyskowanie zwrotnicy

th_Pict0051.jpg takie coś gdzieś tam, ciemno było ...

th_Pict0052.jpg przednie lewe koło, widok z tyłu

th_Pict0053.jpg zwrotnica i kardan środkowego mostu (charakterystyczny syfek )

th_Pict0054.jpg silnik od dołu

th_Pict0055.jpg zbiorniki paliwa , główne "rurowisko"

th_Pict0056.jpg poduszka pneumatycznego zawieszenia tylnego mostu

th_Pict0057.jpg tu należy się samemu domyśleć

th_Pict0058.jpg tylny stopień kabiny

th_Pict0059.jpg sama kabina

th_Pict0060.jpg hamulec górski, odprowadzenie spalin

th_Pict0061.jpg zasadniczy sprzęg holowniczy

th_Pict0062.jpg widok między skrzynią ładunkową a kabiną z prawej strony pojazdu, na pierwszym planie turbosprężarka z doprowadzeniem powietrza z filtra, w głębi po prawej żebrowany cylinder sprężarki powietrza. Poniżej obudowa sprzęgła, łapa mocowania silnika.

th_Pict0063.jpg ta sama strona pojazdu, od góry : filtr powietrza, poniżej filtr paliwa z ręczną pompką odpowietrzającą

th_Pict0064.jpg mocowanie obejmy balastu

th_Pict0065.jpg no coments

th_Pict0066.jpg zbiorniki paliwa z NATOwskim systemem zabezpieczenia zbiorników paliwa

th_Pict0067.jpg dach

th_Pict0068.jpg wlot powietrza do filtra

th_Pict0069.jpg taki giberes by szyber po otwarciu trzymał się w pozycji otwartej

th_Pict0070.jpg obrysówka na dachu - róg

th_Pict0071.jpg jeszcze raz wlot powietrza

th_Pict0072.jpg yhym....

th_Pict0073.jpg yhym gazu...

th_Pict0074.jpg pneumatycznie resorowana podstawa fotela kierowcy (w stanie spoczynku - bez powietrza)

th_Pict0075.jpg

th_Pict0076.jpg zawias maski kabiny

th_Pict0077.jpg firmowa plakietka

th_Pict0078.jpg piasta kompletna

th_Pict0079.jpg tylny stopień - mocowanie do ramy

th_Pict0080.jpg to rozmazane w głębi to dwucylindrowa sprężarka powietrza w układzie V (więcej wyobraźni )

th_Pict0081.jpg wszystkie fotki poniżej przedstawiają 10 cylindrowy silnik podobny do tego jaki zamocowany jest w balastówce. Jego podstawową różnicą jest fakt dołożenia dodatkowego cylindra w środkowej części silnika przez co środkowy element kolektora wydechowego i ssącego jest inny niż ten na fotografiach, inna jest też sprężarka powietrza (tu jednocylindrowa) Fotki jednak oddają przybliżony obraz właściwego silnika.

th_Pict0082.jpg reszty się musicie sami domyśleć bo pizza przyjechała ...

th_Pict0083.jpg

th_Pict0084.jpg

th_Pict0085.jpg

th_Pict0086.jpg

th_Pict0087.jpg

th_Pict0088.jpg

th_Pict0089.jpg

th_Pict0090.jpg

th_Pict0091.jpg

th_Pict0092.jpg

th_Pict0093.jpg

th_Pict0094.jpg

1d1ee71fa0285799m.jpg 3d1aa453471eebc3m.jpg ce3addd5bb4ad38bm.jpg a3099b4e5ecd43fcm.jpg 03ec61f9e119aee3m.jpg 0ecb2f17e9311e52m.jpg 43db8cc27a92f342m.jpg 599646a9c9525da4m.jpg

Faktycznie w ferworze opisywania fotek zapomniałem wstawić cała nazwę. Oczywiście samochód ten z klasyczną Tatrą 815 ma niewiele wspólnego (może dać jako nowy wątek? ) mosty są szersze, inny układ kabiny (dubel) inny układ kierowniczy (grubszy siłownik wspomagania , podwójny układ orczyków), chłodnica oleju skrzyni biegów i cała masa innych różnic.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.