Jump to content

TATRA T 815 (warianty...)


Grzegorz
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
Wynaturzenia, i zezwierzęcenie nie jest tylko cechą zawodowych wojskowych Rosyjskiej armii... Zdarza się w każdej

100% racja i w kazdej wiekszej populacji sa takie jednostki. Wrazenie ten widok na mojej skromnej osobie zrobil jednak kolosalne.

 

Drugi raz juz tego nie zrobil tzn. mam na mysli zolnierza

Tez 100% racja. (Qrcze co ja taki zgodny jestem hmm)

 

Pozdr.

Pawel

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 4 weeks later...
  • 9 months later...

Oto parę zbliżeń ciągnika balastowego (są to pojazdy z własnym napędem przystosowane do holowania przyczep o dużej ładowności mają one odpowiedni balast który zwiększa przyczepność kół pojazdu do powierzchni drogi) marki TATRA TP 24 265 6x6.1R. Samochód posiada trzy osie , z czego dwie przednie skrętne. Wyposażony w doładowany 12 cylindrowy motor standardowo w Tatrze chłodzony powietrzem. Jest to prawdziwa waga ciężka

Oto fotki i w miarę możliwości komentarz :

 

3a67cdf026782e81med.jpg

 

th_Pict0016.jpg widok na przedni stopień od strony kierowcy

th_Pict0015.jpg wnętrze podwójnej kabiny

th_Pict0014.jpg schowki za przednimi fotelami

th_Pict0013.jpg tylny prawy narożnik kabiny

th_Pict0012.jpg szyberdach (każda porządna fura musi mieć szybra )

th_Pict0011.jpg włącznik i sterowanie dachowym szperaczem

th_Pict0010.jpg kierownica w nienaturalnym położeniu (powinna być poziomo)

th_Pict0009.jpg lewa strona tablicy zegarów

th_Pict0008.jpg prawa strona tablicy zegarów

th_Pict0007.jpg środkowy i prawy fotel przedniego rzędu

th_Pict0006.jpg tylna ława

th_Pict0005.jpg betonowe bloki - balast

th_Pict0004.jpg bieżnik kół

th_Pict0003.jpg widok z lewej strony samochodu tuż za środkową osią na pneumatykę (od lewej - odmrażacz, zawór regulacji ciśnienia "zbijak", zawór wieloobwodowy "cycek" , zbiorniki powietrza)

th_Pict0001.jpg piasta koła (zwolnica) ze zdjętym bębnem hamulcowym (tu środkowa, lewa piasta , ale układ szczęk hamulcowych i piasta są takie same na wszystkich kołach) u góry charakterystyczny dla balastówek siłownik hamulca

th_Pict0017-1.jpg drążki układu kierowniczego, resorowanie (widok zza przedniego koła)

th_Pict0018.jpg widok na przedni most od przodu pojazdu

th_Pict0019.jpg podłoga kabiny (gdzieś daleko w odległej galaktyce... )

th_Pict0020.jpg rzut oka między skrzynią ładunkową a kabiną (lewa strona) od lewej pompa podnoszenia kabiny, zbiornik oleju okładu wspomagania kierownicy, u góry filtr powietrza. Na boku kabiny widać rączkę do do odblokowywania zabezpieczenia podnoszenia kabiny

th_Pict0021.jpg tył pojazdu, lina wyciągarki, poniżej sprzęg holowniczy

th_Pict0022.jpg bęben wyciągarki

th_Pict0023.jpg ucho wyciągarki

th_Pict0024.jpg mocowanie plandeki

th_Pict0025.jpg widok z góry (przeżyłem ) widok na podnośnik (to czarne coś)

th_Pict0026.jpg betonowe bloki balastu mocowane do skrzyni stalowymi opaskami (kolor zielony) koło zapasowe (w pokrowcu)

th_Pict0027.jpg tylne koło z podwieszonym chlapakiem (przydatne by nie zerwać chlapacz podczas cofania )

th_Pict0029.jpg zbliżenie na zwolnicę

th_Pict0030.jpg widok pod maską, prawa strona, niezależne ogrzewanie (ta srebrna rura )

th_Pict0031.jpg wyprowadzenie spalin z nagrzewnicy, prawy zawias podnoszenia kabiny

th_Pict0032.jpg wentylator silnika, siłowniki podnoszenia kabiny

th_Pict0033.jpg widok na lewą stronę, układ elektryczny (nieoryginalny przerywacz kierunkowskazu) silnik wycieraczek, pneumatyczne sterowanie hydrauliką (zielone przewody w kształcie "S" ) cięgna sprzęgła i zbiornik wyrównawczy płynu sprzęgła.

th_Pict0034.jpg to samo tylko bliżej

th_Pict0035.jpg uniesiona maska kabiny

th_Pict0036.jpg zbiornik paliwa nagrzewnicy zasilany od nadmiaru paliwa z pompy wtryskowej silnika

th_Pict0037.jpg zamknięcie maski (dwie sztuki jeden z lewej drugi z prawej)

th_Pict0039.jpg charakterystycznie przekoszona maska kabiny

th_Pict0040.jpg lewy zawias kabiny, cięgno gazu z dołączoną linką gazu ręcznego

th_Pict0041.jpg zawias prawy

th_Pict0042.jpg cięgna sprzęgła i hamulca , zamek maski kabiny.

th_Pict0043.jpg przedni prawy reflektor i kierunkowskaz

th_Pict0044.jpg widok przez szczelinę w zderzaku

th_Pict0045.jpg przedni zaczep holowniczy

th_Pict0046.jpg drążek kierowniczy, dodatkowy zbiornik oleju silnikowego (mocowany poniżej miski )

th_Pict0047.jpg przednie lewe koło, widok z przodu

th_Pict0048.jpg resory, most środkowy widok z przodu (żona stwierdziła, że polar piorę sam... :( )

th_Pict0049.jpg prawy resor, tylny prawy stopień

th_Pict0050.jpg przednie mocowanie resoru, stalowa osłona gumowej osłony przegubu łożyskowanie zwrotnicy

th_Pict0051.jpg takie coś gdzieś tam, ciemno było ...

th_Pict0052.jpg przednie lewe koło, widok z tyłu

th_Pict0053.jpg zwrotnica i kardan środkowego mostu (charakterystyczny syfek )

th_Pict0054.jpg silnik od dołu

th_Pict0055.jpg zbiorniki paliwa , główne "rurowisko"

th_Pict0056.jpg poduszka pneumatycznego zawieszenia tylnego mostu

th_Pict0057.jpg tu należy się samemu domyśleć

th_Pict0058.jpg tylny stopień kabiny

th_Pict0059.jpg sama kabina

th_Pict0060.jpg hamulec górski, odprowadzenie spalin

th_Pict0061.jpg zasadniczy sprzęg holowniczy

th_Pict0062.jpg widok między skrzynią ładunkową a kabiną z prawej strony pojazdu, na pierwszym planie turbosprężarka z doprowadzeniem powietrza z filtra, w głębi po prawej żebrowany cylinder sprężarki powietrza. Poniżej obudowa sprzęgła, łapa mocowania silnika.

th_Pict0063.jpg ta sama strona pojazdu, od góry : filtr powietrza, poniżej filtr paliwa z ręczną pompką odpowietrzającą

th_Pict0064.jpg mocowanie obejmy balastu

th_Pict0065.jpg no coments

th_Pict0066.jpg zbiorniki paliwa z NATOwskim systemem zabezpieczenia zbiorników paliwa

th_Pict0067.jpg dach

th_Pict0068.jpg wlot powietrza do filtra

th_Pict0069.jpg taki giberes by szyber po otwarciu trzymał się w pozycji otwartej

th_Pict0070.jpg obrysówka na dachu - róg

th_Pict0071.jpg jeszcze raz wlot powietrza

th_Pict0072.jpg yhym....

th_Pict0073.jpg yhym gazu...

th_Pict0074.jpg pneumatycznie resorowana podstawa fotela kierowcy (w stanie spoczynku - bez powietrza)

th_Pict0075.jpg

th_Pict0076.jpg zawias maski kabiny

th_Pict0077.jpg firmowa plakietka

th_Pict0078.jpg piasta kompletna

th_Pict0079.jpg tylny stopień - mocowanie do ramy

th_Pict0080.jpg to rozmazane w głębi to dwucylindrowa sprężarka powietrza w układzie V (więcej wyobraźni )

th_Pict0081.jpg wszystkie fotki poniżej przedstawiają 10 cylindrowy silnik podobny do tego jaki zamocowany jest w balastówce. Jego podstawową różnicą jest fakt dołożenia dodatkowego cylindra w środkowej części silnika przez co środkowy element kolektora wydechowego i ssącego jest inny niż ten na fotografiach, inna jest też sprężarka powietrza (tu jednocylindrowa) Fotki jednak oddają przybliżony obraz właściwego silnika.

th_Pict0082.jpg reszty się musicie sami domyśleć bo pizza przyjechała ...

th_Pict0083.jpg

th_Pict0084.jpg

th_Pict0085.jpg

th_Pict0086.jpg

th_Pict0087.jpg

th_Pict0088.jpg

th_Pict0089.jpg

th_Pict0090.jpg

th_Pict0091.jpg

th_Pict0092.jpg

th_Pict0093.jpg

th_Pict0094.jpg

1d1ee71fa0285799m.jpg 3d1aa453471eebc3m.jpg ce3addd5bb4ad38bm.jpg a3099b4e5ecd43fcm.jpg 03ec61f9e119aee3m.jpg 0ecb2f17e9311e52m.jpg 43db8cc27a92f342m.jpg 599646a9c9525da4m.jpg

Faktycznie w ferworze opisywania fotek zapomniałem wstawić cała nazwę. Oczywiście samochód ten z klasyczną Tatrą 815 ma niewiele wspólnego (może dać jako nowy wątek? ) mosty są szersze, inny układ kabiny (dubel) inny układ kierowniczy (grubszy siłownik wspomagania , podwójny układ orczyków), chłodnica oleju skrzyni biegów i cała masa innych różnic.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.