Jędrek Napisano 1 Kwietnia 2007 Share Napisano 1 Kwietnia 2007 Różnice w wyposażeniu, na początek anteny WRE kompleksu МП-407 Старт-2 (NATO: Foot Ball), występowały one w ilości 2 lub 4 sztuk lub… nie było ich wcale, umieszczano je na specjalnych pomostach, dwie znajdziemy na nadbudówce dowodzenia, dwie na śródokręciu na poniższej fotografii widać pełne wyposażenie w 4 sztuki (sprzęt na pomostach z charakterystyczną kopułką) oraz całkowity brak tego sprzętu (puste pomosty) - Pierwszy okręt Современный miał komplet anten - 4 sztuki (nie od początku służby) - kolejne 4 okręty nie miały ich wcale (2. Отчаянный 3. Отличный 4. Осмотрительный 5. Безупречный) co ciekawe, plany wydawnictwa Gangut, z których pochodzi rysunek parę postów wyżej pokazują Osmotritielnego z kompletem anten - następne 4 okręty (6. Боевой 7. Стойкий 8. Окрылённый 9. Бурный) miały komplet anten – 4 sztuki - od 10 okrętu Гремящий wszystkie pozostałe okręty otrzymały po 2 anteny, montowane na śródokręciu jak na poniższym zdjęciu: może się zdarzyć, że na fotografiach widoczna jest mniejsza ilość anten, wynika to z faktu iż nie zawsze okręty wchodziły do służby z pełnym wyposażeniem, które było uzupełniane w późniejszym czasie podsumowując, nazwa okrętu – liczba anten kompleksu МП-407 Старт-2 1. Современный - 4 2. Отчаянный - 0 3. Отличный - 0 4. Осмотрительный - 0 5. Безупречный - 0 6. Боевой - 4 7. Стойкий - 4 8. Окрылённый - 4 9. Бурный - 4 10. Гремящий - 2 11. Быстрый - 2 12. Расторопный - 2 13. Безбоязненный - 2 14. Безудержный - 2 15. Беспокойный - 2 16. Настойчивый - 2 17. Адмирал Ушаков (Бесстрашный) - 2 Jędrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
okonek Napisano 1 Kwietnia 2007 Share Napisano 1 Kwietnia 2007 No to mam blad w mojej 200-ce Komu mam teraz Panom z trumpka za niedokladna instrukcje czy Tobie, zes to odkryl Super temat. Dawaj dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jędrek Napisano 6 Kwietnia 2007 Share Napisano 6 Kwietnia 2007 No to mam blad w mojej 200-ce Komu mam teraz Panom z trumpka za niedokladna instrukcje czy Tobie, zes to odkryl czas wziąć na widelec wyrzutnie celów pozornych PK-10, na pierwszych okrętach nie instalowano tego typu wyrzutni, późniejsze miejsce ich występowania jest puste... czyli rufa i nadbudówka dowodzenia ma to miejsce na pierwszych 7 niszczycielach (1. Современный 2. Отчаянный 3. Отличный 4. Осмотрительный 5. Безупречный 6. Боевой 7. Стойкий) od 8 okrętu (Окрылённый) PK-10 pojawiły się zarówno na rufie: jak i na nadbudówce dowodzenia: rzut z góry nadbudówki dowodzenia (rys. Istoria korabia) pokazujący rozmieszczenie PK-10, w specyfikacji znajduje się informacja iż niszczyciele posiadały do 8 szt. tego typu wyrzutni, jest to o tyle interesujące iż mimo kiepskich zdjęć na każdym niszczycielu od Okrylennego doszukałem się pełnego zestawu 8 wyrzutni najtrudniej jest dostrzec wyrzutnie znajdujące się przy osłonie radaru Минерал gdyż najczęściej są zasłonięte przez rezerwowy optyczny system kierowania systemu Ураган Jędrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jędrek Napisano 6 Kwietnia 2007 Share Napisano 6 Kwietnia 2007 małe podsumowanie dotychczas omówionych różnic pomiędzy poszczególnymi jednostkami, użyłem w tabeli określeń, które tak na szybko przyszły mi do głowy, szczegóły w dotychczasowych postach Jędrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gulus Napisano 6 Kwietnia 2007 Share Napisano 6 Kwietnia 2007 Trochę mała tabelka, słabo czytelna, ale da się przeczytać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jędrek Napisano 6 Kwietnia 2007 Share Napisano 6 Kwietnia 2007 Trochę mała tabelka, słabo czytelna, ale da się przeczytać. zedytowałem ją troszkę, po kliknięciu pojawia się mam nadzieję troszkę czytelniejsza wersja Jędrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jędrek Napisano 20 Kwietnia 2007 Share Napisano 20 Kwietnia 2007 mały detal, który nie występuje na wszystkich jednostkach, w miarę prosty do usunięcia lub dorobienia w modelu… „listwa” w rufowej części kadłuba tuż nad linią wodną występuje na okrętach od 6 do 15 (6. Боевой 7. Стойкий 8. Окрылённый 9. Бурный 10. Гремящий (Ведущий) 11. Быстрый 12. Расторопный 13. Безбоязненный 14. Безудержный 15. Беспокойный) pozostałe okręty posiadają w tym miejscu gładki kadłub Jędrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jędrek Napisano 21 Kwietnia 2007 Share Napisano 21 Kwietnia 2007 (edytowane) okręty typu Современный różnią się między sobą również drobnymi szczegółami, wykonując model konkretnego niszczyciela należy zwrócić uwagę m.in. na ilość i rozmieszczenie tratw ratunkowych, występowanie działek salutacyjnych, występowanie i położenie skrzyń (głównie przy działkach sygnalizacyjnych), przebieg listew na nadbudówce dowodzenia oraz hangarze śmigłowca, kolor nazwy okrętu, nr burtowy itp. w rozpoznawaniu okrętów na zdjęciach niewątpliwie pomagają nr burtowe, powtarzam więc listę prezentowaną już na forum przez Okonka, uzupełniłem ją o kolejne nr burtowe znalezione na fotografiach i zestawieniach: Современный 670 (1980), 760 (1981), 618 (1982), 680 (1982), 402 (1982), 441 (1984), 431 (1988), 420 (1990), 426 (?), 753 (?) Отчаянный 431 (1981), 684 (1982), 460 (1985), 405 (1987), 417 (1990), 433 (1990), 475 (1991) Отличный 671 (1983), 403 (1985), 434 (1988), 408 (1990), 151 (1991), 474 (1992) Осмотрительный 672 (1984), 780 (1986), 755 (1986), 730 (1990), 735 (1993), 730 (1997) Безупречный 820 (1985), 430 (1986), 681 (1987), 459 (1988), 413 (1991), 417 (1992), 455 (1994), 439 (1995) Боевой 678 (1986), 640 (1987), 728 (1989), 554 (1990), 770 (1990), 720 (1993) Стойкий 679 (1986), 645 (1987), 719 (1989), 727 (1990), 743 (1993) Окрылённый 670 (1988), 444 (1990), 424 (1991), 415 (1996) Бурный 677 (1988), 795 (1990), 722 (1990), 778 (1994) Гремящий 680 (1988), 684 (1989), 605 (1990), 420 (1991), 739 (1991), 439 (1991), 429 (1995), 404 (?) Быстрый 676 (1989), 786 (1991), 715 (1993) Расторопный 447 (1989), 673 (1990), 633 (1990), 400 (1992), 420 (1994) Безбоязненный 672 (1990), 711 (1991), 754 (1993) Безудержный 682 (1991), 444 (1992), 435 (1993), 406 (1994) Беспокойный 678 (1992), 620 (1993) Настойчивый 675 (1992), 610 (1993), 810 (1994), 610 (1996) Бесстрашный 694 (1993), 678 (1995), 434 (1996) próbowałem do powyższej listy dopasować zdjęcia poszczególnych jednostek (mam zamiar przedstawić poszczególne okręty w kolejnych postach) i zastanawia mnie jakie były źródła tworzące tą listę (dość często można ją spotkać w sieci), wielu nr nie dopatrzyłem się na zdjęciach, natomiast niektóre sprawiają wrażenie błędnej interpretacji zdjęć, byłbym więc ostrożny z numerami, które nie mają potwierdzenia w fotografiach, z racji małej wygody powyższej listy w używaniu do rozpoznawania okrętów uszeregowałem ją rosnąco wg nr burtowych: nr / nazwa okrętu / rok 151 Отличный -1991 400 Расторопный -1992 402 Современный -1982 403 Отличный -1985 404 Гремящий ? 405 Отчаянный -1987 406 Безудержный -1994 408 Отличный -1990 413 Безупречный -1991 415 Окрылённый -1996 417 Отчаянный -1990 417 Безупречный -1992 420 Гремящий -1991 420 Современный -1990 420 Расторопный -1994 424 Окрылённый -1991 426 Современный ? 429 Гремящий -1995 430 Безупречный -1986 431 Отчаянный -1981 431 Современный -1988 433 Отчаянный -1990 434 Отличный -1988 434 Бесстрашный -1996 435 Безудержный -1993 439 Безупречный -1995 439 Гремящий -1991 441 Современный -1984 444 Окрылённый -1990 444 Безудержный -1992 447 Расторопный -1989 455 Безупречный -1994 459 Безупречный -1988 460 Отчаянный -1985 474 Отличный -1992 475 Отчаянный -1991 554 Боевой -1990 605 Гремящий -1990 610 Настойчивый -1993 610 Настойчивый -1996 618 Современный -1982 620 Беспокойный -1993 633 Расторопный -1990 640 Боевой -1987 645 Стойкий -1987 670 Современный -1980 670 Окрылённый -1988 671 Отличный -1983 672 Осмотрительный -1984 672 Безбоязненный -1990 673 Расторопный -1990 675 Настойчивый -1992 676 Быстрый -1989 677 Бурный -1988 678 Боевой -1986 678 Беспокойный -1992 678 Бесстрашный -1995 679 Стойкий -1986 680 Гремящий -1988 680 Современный -1982 681 Безупречный -1987 682 Безудержный -1991 684 Отчаянный -1982 684 Гремящий -1989 690 okręt sprzed. do Chin 693 okręt sprzed. do Chin 694 Бесстрашный -1993 698 okręt sprzed. do Chin 711 Безбоязненный -1991 715 Быстрый -1993 719 Стойкий -1989 720 Боевой -1993 722 Бурный -1990 727 Стойкий -1990 728 Боевой -1989 730 Осмотрительный -1990 730 Осмотрительный -1997 735 Осмотрительный -1993 739 Гремящий -1991 743 Стойкий -1993 753 Современный ? 754 Безбоязненный -1993 755 Осмотрительный -1986 760 Современный -1981 770 Боевой -1990 778 Бурный -1994 780 Осмотрительный -1986 786 Быстрый -1991 795 Бурный -1990 810 Настойчивый -1994 820 Безупречный -1985 Jędrek Edytowane 22 Kwietnia 2007 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Napisano 21 Kwietnia 2007 Share Napisano 21 Kwietnia 2007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jędrek Napisano 24 Kwietnia 2007 Share Napisano 24 Kwietnia 2007 1. Современный pierwszy niszczyciel od nazwy którego wzięła nazwę cała omawiana seria okrętów i dość znane zdjęcie z prób morskich na Bałtyku gdy okręt nie posiadał jeszcze całego uzbrojenia i wyposażenia w późniejszym okresie okręt nosił następujące nr burtowe: 670 (1980), 760 (1981), 618 (1982), 680 (1982), 402 (1982), 441 (1984), 431 (1988), 420 (1990), 426 (?), 753 (?) na zdjęciach wygląda to następująco: 670 bardzo znana fotografia (brak działek salutacyjnych) 760 brak zdjęcia 618 (brak działek salutacyjnych) 680 (brak działek salutacyjnych) wyjątkowo dwie fotografie ze względu na słabszą czytelność nr burtowego 402 (okręt posiada działka salutacyjne) 441 (okręt posiada działka salutacyjne) 431 tak została opisana ta fotografia, nie jestem jednak przekonany o słuszności opisu (jeśli ktoś posiada fotografię w jakimś czytelniejszym rozmiarze to proszę o kontakt) 420 brak zdjęcia przeglądając zdjęcia znalazłem jeszcze dwa nr burtowe nie wymienione na pierwotnej liście, pierwszy to 426 – zauważyłem, że ta fotografia opisywana jest również nazwami dwóch pozostałych okrętów z pierwszej trójki, za Sowriemiennym przemawiają anteny sytemu Foot Ball, drugi to 753 w obu przypadkach okręt nie posiada działek salutacyjnych na koniec jeszcze jedno zdjęcie z rozbiórki Sowriemiennego, widać fragment nr burtowego i ze względu na trzecią cyfrę nie wygląda mi to ani na 431 (jak na wcześniejszej fotografii ani na żaden z wymienionych nr) Jędrek p.s. jeśli ktoś z odwiedzających wątek posiada fotografie uzupełniające (dotyczyć to będzie również kolejnych okrętów) to proszę o kontakt – z chęcią dla zachowania porządku uzupełnię odpowiedni post Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jędrek Napisano 24 Kwietnia 2007 Share Napisano 24 Kwietnia 2007 Современный c.d. rzeczy, na które warto zwrócić uwagę budując model (na dwóch poniższych zdjęciach okręt nosił nr burtowy 402) to układ listew na nadbudówce dowodzenia, ilość i układ tratw ratunkowych na śródokręciu (2+1+1+1+2 i brak tratwy pomiędzy Front Dome a nadbudówką) i na rufie (podwójny rząd), zagospodarowanie śródokręcia (dodatkowe tratwy pomiędzy pomostami z Foot Ball, pływająca platforma oraz skrzynia obok niej), ustrojstwo kojarzące się z wielkim trapem pod nawisem nadbudówki rufowej (widać je na wielu zdjęciach), żółta nazwa okrętu jeszcze dwie fotografie na uzupełnienie: śruba, warto zwrócić uwagę na zakończenie, mi to przypomina śrubę od Alfy i coś z życia załogi, zdjęcie które mi się podoba Jędrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
okonek Napisano 24 Kwietnia 2007 Share Napisano 24 Kwietnia 2007 Jeśli można dość znane zdjęcie z prób morskich na Bałtyku gdy okręt nie posiadał jeszcze całego uzbrojenia i wyposażenia w późniejszym okresie okręt nosił następujące nr burtowe: 670 (1980) Już w czasie prób nosił ten numer. Podobna fotka bez retuszu: 402 (okręt posiada działka salutacyjne) Inna fotka - pokazuje bo wpadła mi ostatnio w łapki 431 tak została opisana ta fotografia, nie jestem jednak przekonany o słuszności opisu (jeśli ktoś posiada fotografię w jakimś czytelniejszym rozmiarze to proszę o kontakt) na koniec jeszcze jedno zdjęcie z rozbiórki Sowriemiennego, widać fragment nr burtowego i ze względu na trzecią cyfrę nie wygląda mi to ani na 431 (jak na wcześniejszej fotografii ani na żaden z wymienionych nr) Opis fotki sie zgadza bo pokazuje okręt u boku Отчаянный -go ( nr. 417 datowany na 1990) w stoczni złomowej w Murmansku . Na kolejnej fotce posiada ten sam numer i pod nim został złomowany, wiec pod znakiem zapytania pozostają kolejne dwa numery z publikowanych zestawien Jeszcze w czasie służby pod tym samym numerem : Jędrek możesz przejąć fotki i wykasować mój post bo nie chcialbym sie wcinać. PS. Robisz kawał dobrej roboty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jędrek Napisano 25 Kwietnia 2007 Share Napisano 25 Kwietnia 2007 dzięki za dobre słowo (również na PW) miło wiedzieć że ktoś do tego wątku zagląda nie tylko przeglądając ale i analizując to co tu umieszczam, sam uważam się za amatora , który zainteresował się tematem, zebrał parę fotek i zaczyna im się przyglądać, moje opinie mogą więc nie być wolne od błędów, wszelkie uwagi mile widziane Jeśli można a nawet trzeba możesz przejąć fotki i wykasować mój post bo nie chcialbym sie wcinać póki rozmawiamy ciągiem o jednym okręcie myślę, że nie ma potrzeby tego robić, porządek jest zachowany, tak dla wyjaśnienia podam, że nie staram się wstawiać wszystkich fotek jakie mam a jedynie choć po jednej potwierdzającej dany nr burtowy + fotki mogące coś wnieść do tematu, głównie z modelarskiego punktu widzenia, w zamiarze temat ten ma być czymś w rodzaju przewodnika a każdy budujący model i tak nie jest zwolniony od analizy zdjęć okrętu, który buduje a teraz odnośnie konkretów 670 Już w czasie prób nosił ten numer. Podobna fotka bez retuszu: potwierdziłeś moje przypuszczenia, że fotografia była retuszowana 431 wpierw Jeszcze w czasie służby pod tym samym numerem : a to nie jest Современный ale Отчаянный, serwis dodsmedia.osd.mil zawiera przynajmniej 3 fotografie tego okrętu zrobione podczas jednej sesji, są na tyle dobre iż można nie tylko po braku Foot Ball się zorientować w jednostce ale wręcz odczytać nazwę okrętu na rufie, inna sprawa ma się z fotografiami ze złomowania, w powiększeniu fragment pokazanego już zdjęcia, czy tylko ja mam takie wrażenie, że trzecia cyfra jakoś nie chce się dopasować do jedynki jakoś tak mi za niska jest, chyba że ta jedynka nie ma krótkiego ramienia a jedynie ścięcie na pionowej kresce 402 Inna fotka - pokazuje bo wpadła mi ostatnio w łapki dzięki, tej nie miałem jestem łasy na fotki pod znakiem zapytania pozostają kolejne dwa numery z publikowanych zestawien na obu zdjęciach nie ma działek 45mm więc pewnie pochodzą z pierwszych lat służby okrętu, Okonek zdradził mi, że ma zdjęcie z nr 753 opisane na 1982 rok i to by się z grubsza zgadzało z naszymi przemyśleniami Jędrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gulus Napisano 25 Kwietnia 2007 Share Napisano 25 Kwietnia 2007 A jak dla mnie, to jednak, to na fotce, to może być wytarty fragment cyfry 1. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jędrek Napisano 25 Kwietnia 2007 Share Napisano 25 Kwietnia 2007 sam im dłużej się wpatruję w to powiększenie tym bardziej się do jedynki przekonuję Jędrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
okonek Napisano 25 Kwietnia 2007 Share Napisano 25 Kwietnia 2007 a to nie jest Современный ale Отчаянный Fakt. Potwierdzam Co do jedynki to pozwoliłem sobie powiększyć obie fotki. Druga trochę rozmazana ale jedynka ta sama Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jędrek Napisano 26 Kwietnia 2007 Share Napisano 26 Kwietnia 2007 Co do jedynki to pozwoliłem sobie powiększyć obie fotki. Druga trochę rozmazana ale jedynka ta sama i o to chodziło, dzięki w większym powiększeniu widać jedynkę wyraźnie, przekonałem się Jędrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
okonek Napisano 26 Kwietnia 2007 Share Napisano 26 Kwietnia 2007 Juz ich dawno tam nie ma http://maps.google.de/?ie=UTF8&z=17&ll=69.033096,33.06417&spn=0.00266,0.010042&t=k&om=1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Napisano 26 Kwietnia 2007 Share Napisano 26 Kwietnia 2007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jędrek Napisano 27 Kwietnia 2007 Share Napisano 27 Kwietnia 2007 dzięki Panowie seria zdjęć pokazana przez Grzegorza pokazuje nie tylko smutny koniec dwóch niszczycieli ale również wiele detali konstrukcyjnych, żółtą nazwę Sowriemiennego oraz ostatni nr Otczajannego o czym poniżej... 2. Отчаянный nr burtowe wg listy 431 (1981), 684 (1982), 460 (1985), 405 (1987), 417 (1990), 433 (1990), 475 (1991) jak wspomniał Okonek oraz na prezentowanych przez Grzegorza fotografiach widać iż niszczyciel został złomowany pod nr burtowym 417, powinien więc pojawić się on powtórnie na koniec listy, choć brak mi potwierdzenia w postaci zdjęć dla nr 433 i 475 (koledzy… hallo ) 431 684 460 405 417 433 brak zdjęcia 475 brak zdjęcia na początku służby okręt nie posiadał działek 45mm (nosząc nr burtowy 431 i 684); warto w przypadku i tego okrętu zwrócić uwagę na rozmieszczenie listew na nadbudówce dowodzenia, hangarze śmigłowca oraz rozmieszczeniu i ilości tratw ratunkowych (już pomiędzy 1 i 2 okrętem widać różnice); nazwa okrętu żółta (ostatnie dwie fotografie z okresu gdy okręt nosił nr burtowy 405) Jędrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gulus Napisano 27 Kwietnia 2007 Share Napisano 27 Kwietnia 2007 Jest spora różnica w wyglądzie tej nadbudówki, bezpośrednio ponad kołem ratunkowym. Raz, że urządzenie prawie nad kołem, na jednym i drugim zdjęciu wyglądają inaczej, dwa, na górnym zdjęciu jest jeszcze jakby dodatkowe "pudło", występ ... ? Coś przegapiłem z poprzednich postów (co jest możliwe, bo ilość informacji zaczyna mnie przerastać). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jędrek Napisano 27 Kwietnia 2007 Share Napisano 27 Kwietnia 2007 nie wiem czy dobrze odczytuję Twoją wiadomość urządzenie prawie nad kołem, na jednym i drugim zdjęciu wyglądają inaczej masz na myśli coś co wygląda jak reflektor do sygnalizacji świetlnej? na dolnym zdjęciu jest obrócony na górnym zdjęciu jest jeszcze jakby dodatkowe "pudło", występ ... jeśli dobrze myślę o tym o czym Ty myślisz to ten występ jest na wszystkich okrętach natomiast pisząc (już pomiędzy 1 i 2 okrętem widać różnice) miałem na myśli fotogafie Sowriemiennego parę postów wyżej, te dwie ostatnie z poprzedniego wątku to Отчаянный z obu burt Jędrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gulus Napisano 27 Kwietnia 2007 Share Napisano 27 Kwietnia 2007 Jak na razie odniosę się do pierwszego: brałem pod uwagę i to całkiem mocno, że jest to te same urządzenie w prawie prostopadłych ujęciach - i nie pasuje mi to. Nie wiem dla czego, ale wygląda to jak dwa, całkiem różne ustrojstwa. Resztę muszę pooglądać. Jakby co, to jak w Warszawie mówią - sorka wielka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
okonek Napisano 27 Kwietnia 2007 Share Napisano 27 Kwietnia 2007 (edytowane) Witam. Temat robi sie coraz ciekawszy a i uczestników coraz więcej co mnie bardzo cieszy. Stawiam za wątpliwe numery 433 i 475 datowane kolejno na 1990 i 1991. Dlaczego zmieniano corocznie numery skoro nie robiono tego wcześniej Oczywiście na początku służby jest to widoczne ale później juz jakoś nie a i czasy sie zmieniły. Brak fotek pod ta numeracja wydaje sie to potwierdzać. Może istniały tylko na papierze. Trochę dziwne, ze został złomowany w 2003 roku pod numerem 417 , który otrzymał w 1990 roku. Przydzielono go po raz drugi ? Jakoś nie ma go na liście Myślę wiec, ze wlasnie pod tym numerem zawinął latem 1992 roku do Murmańska na remont, który stał się pierwszym gwoździem do trumny . Edytowane 23 Marca 2008 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jędrek Napisano 28 Kwietnia 2007 Share Napisano 28 Kwietnia 2007 witam, mnie również cieszy zainteresowanie kolegów Trochę dziwne, ze został złomowany w 2003 roku pod numerem 417 , który otrzymał w 1990 roku. Przydzielono go po raz drugi ? wybiegając w przyszłość wg listy taki przypadek ma miejsce -> Настойчивый 610 (1993), 810 (1994), 610 (1996) ale do tego jeszcze wrócimy z drugiej jednak strony Brak fotek pod ta numeracja wydaje sie to potwierdzać. Może istniały tylko na papierze. Myślę wiec, ze wlasnie pod tym numerem zawinoł latem 1992 roku do Murmańska na remont, który stał się pierwszym gwoździem do trumny cofając się „okręt wyżej” mamy podobny przypadek, wg listy po nr burtowym 431 Современный powinien otrzymać nr 420 a tymczasem jak zostało pokazane został zezłomowany pod nr 431 Jak na razie odniosę się do pierwszego: brałem pod uwagę i to całkiem mocno, że jest to te same urządzenie w prawie prostopadłych ujęciach - i nie pasuje mi to. Nie wiem dla czego, ale wygląda to jak dwa, całkiem różne ustrojstwa. dla pewności, że o tym samym piszemy Современный Отчаянный rysunek z planów Okrylennego, wg mnie nie do końca poprawny oraz fotka niszczyciela Настойчивый mam wrażenie, że wrażenie różnicy wynika z jakości zdjęcia i oświetlenia, ale mogę się mylić, w końcu przez tyle lat działalności stoczni poszczególne okręty muszą się różnić między sobą mniej lub więcej Jędrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.