Skocz do zawartości

Yamaha XV1600


Kazik

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki Mors.

Trochę się wpakowałem z tymi kołami. Gdybym wiedział, że tyle roboty z tym wyjdzie to może i bym się polubił z szprychami.

Na szczęście już sytuacja w miarę opanowana. Wojtek naprawdę zaoszczędził mi dużo pracy. A przy okazji poznałem się z masą MS, którą teraz na pewno będę stosował często.

Przy okazji każdego kolejnego modelu staram się nauczyć jakiejś nowej techniki albo zastosować nowe materiały. Tutaj już mam dwie rzeczy: masę MS i farbki GaiaColor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 108
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Gdzie zdobyłeś masę MS i za ile Napisz proszę coś więcej na jej temat. Konsystencja, czas schnięcia, obróbka po wyschnięciu, lepkość/przyleganie do plastiku, narzędzi itd.

 

Z góry dzięki

 

Pozdrawiam

 

Mors

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem ją tutaj. Generalnie do tanich nie należy ale wg. mnie warto. W opakowaniu dostajemy jak widać dwa pudełka w których jest masa A i B. W moim przypadku obie szare (jedna ciemniejsza druga jaśniejsza).

night_092.jpg

W dotyku są jak plastelina. Miękkie i mocno kleiste. Można je wręcz rozcierać co mi się podoba. Nie ma grudek więc po roztarciu tworzy się gładka powierzchnia. Przykleja się bardzo fajnie do wszystkiego bez względu na to czy powierzchnia jest gładka czy chropowata. Po połączeniu trzeba dobrze rozrobić i formować w kształt jaki się chce. Aby wygładzić powierzchnię można zwilżyć delikatnie palec lub inne narzędzie i przeciągnąć. Bardzo ładnie się wyrównuje i rozmywa. Jeśli coś się zabrudzi łatwo zmyć ciepła wodą a np. jeśli nam się popaprało przy okazji na modelu w miejscu którym nie chcemy to bardzo łatwo zetrzeć nadmiar np. wilgotnym patyczkiem higienicznym.

Wczoraj zaklejałem dziurki gdzie miały wchodzić szprychy na piastach Yamahy. Roztarłem paluchem po całej piaście żeby masa wszędzie dotarła. Wszystko było upaprane aż się bałem że będę to musiał szlifować. Ale elegancko powycierałem patyczkiem i wygląda tak.

night_096.jpg

Ile twardnieje dokładnie nie wiem. Jak wczoraj ok. 23 zapakowałem moją formę to dziś po powrocie z pracy ok. 18 miałem już gotowy i twardy element.

night_093.jpg

Ten z lewej jest wczorajszy jeszcze przed obróbką. Z prawej z dnia wcześniej już częściowo obrobiony.

Szlifować można czym się chce. Ja do tej pory obrabiałem papierami ściernymi, wiertłem i frezami. Po stwardnięciu masa jest naprawdę trwała. Nie kruszy się i ładnie się obrabia. Papierem wodnym można zrobić ładną, gładką powierzchnię. Masa ma specyficzny zapach ale raczej nie śmierdzący i nie jest on intensywny.

Uff! Ale się rozpisałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czarny połysk po clearze jest polerowany. Niestety nie umiem położyć cleara tak by nie potrzebował polerki. Poleruje płótnami polerskimi firmy MicroMesh o gradacji 3200, 3600, 4000, 6000 a potem pasta firmy Modeler'S TopCompound2000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prac ciąg dalszy.

Pomalowana rama

 

night_048.jpg

 

cały szereg różnych części osprzętu silnika, zawieszenia przedniego i tylnego, przeniesienia napędu

 

night_045.jpg

 

silnik wylądował w ramie

 

night_098.jpg

 

night_099.jpg

 

night_100.jpg

 

night_101.jpg

 

night_102.jpg

 

w trakcie lakierowania zbiornik i przedni widelec oraz niebawem przednie koło w całości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Dziękuję koledzy.

 

Żeby nie było że nic nie robię.

Zbiornik paliwa - zaszpachlowane otworki do mocowania emblematu, fuknięty podkładem z Gunze oraz czarnym połyskiem Gaia.

 

night_064.jpg

 

W ramach poszerzania horyzontów zrobiłem sobie próbę malowania clearem dwuskładnikowym. Zbiornik został potraktowany clearem Zero 2k. Bardzo fajnie się układa no i po 12h można polerować

Po całkowitym wyschnięciu jest twardszy niż Zero Prethinned.

 

night_116.jpg

 

night_115.jpg

 

night_114.jpg

 

Polakierowany został też przedni reflektor wraz z kierunkowskazami.

 

night_117.jpg

 

night_118.jpg

 

pozostaje powklejać klosze i w kierunkach zrobić odbłyśniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prace mocno zwolniły. Brak czasu.

Ale jakiś tam malutki progres jest.

 

Zbiornik został trochę uzbrojony.

 

night_127.jpg

 

night_128.jpg

 

night_131.jpg

 

po zrobieniu fotek doszedłem do wniosku że korek wlewu paliwa dostanie czarnym clearem tak jak to zrobiłem z szybką zegarów.

Producent pozostawił możliwość wyboru kalki zegarów wybrałem wersję europejską

 

night_130.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że ze zegary są pod szybką i na nią dałeś smoke? Szybka z zestawu czy dorabiałeś Piękna robota Gratuluję polerki

 

Pozdrawiam i czekam na dalsze części relacji

 

Mors

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybka z zestwu.

Tak dokładnie, fuknąłem ją czarnym clearem z Gai (dużo fajniejsza farbka niż smoke z Tamiya) ponieważ kalka tarczy zegarów jest biała i wyszedł by zbyt duży kontrast ze zbiornikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zagladam do motocykli bo mnie nie interesuja ale ciesze sie ze zerknalem do Twojego tematu. normalnie jestes mistrzem lakieru. czesci wymalowane przez Ciebie wyglądają genialnie! Pozwolisz, ze gdy zaczne wreszcie cos malowac, zwroce sie do Ciebie o rady i wskazowki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się że się podoba.

...zwroce sie do Ciebie o rady...

Nie ma problemu, zawsze pomogę jeśli tylko będę potrafił.

Pozdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Podłubałem trochę przy tym czarnym charakterze

 

Wydech po ciężkich bojach wreszcie mnie zaczął satysfakcjonować swoim wyglądem.

Tłumiki składają się z dwóch wzdłużnych połówek. Na połączeniach bez przewy mi coś wyłaziło. Inna sprawa że część z tych miejsc była trudno dostępna przez to że jeden jest zaraz nad drugim. Szlifowany i szpachlowany w tych miejscach był już nie pamiętam ile razy.

 

night_134.jpg

 

Przednia lampa z kierunkami. Klosz przyciemniłem lekko.

 

night_137.jpg

 

night_138.jpg

 

Udało mi się też poskładać taką drabinkę

 

night_141.jpg

 

i polakierować boczne pokrywy

 

night_142.jpg

 

niebawem ciąg dalszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie ale i tak dziś przeżyłem modelarską załamkę.

 

Chyba przechwaliliści.

A już oczami wyobraźni widziałem przedni widelec w komplecie z kołem i hamulcami mmmmm.....

 

night_152.jpg

 

night_153.jpg

 

night_154.jpg

 

night_155.jpg

 

i nawet nie mogłem sobie pokląć bo niedaleko był mój malec z nianią &%#%#&%$&$@%&%@&%@

W pi..u wszystko od nowa. Dobrze że Wojtek zrobił mi trochę więcej tych krążków na zapas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pech, to pech, ale niestety czasem tak bywa. Ty masz tylko jedno koło do naprawy, a ja od wtorku remontuję Macka DM-600 z przyczepą bo po powrocie do domu z konkursu w Białymstoku podczas wypakowywania spadł mi na podłogę i cały roztrzaskał się

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.