JW Napisano 27 Listopada 2006 Share Napisano 27 Listopada 2006 Pancerny ciągnik ewakuacyjny WZT-1 zbudowany na podwoziu T-55A Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JW Napisano 27 Listopada 2006 Autor Share Napisano 27 Listopada 2006 T-55 A Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kat Napisano 27 Listopada 2006 Share Napisano 27 Listopada 2006 Bardzo fajne zdjęcia, przydadzą się Dzięki! Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FAHR Napisano 25 Grudnia 2006 Share Napisano 25 Grudnia 2006 Takie pytanka mi się nasunęły. Z czego jest ta listwa na przedniej płycie pancernej? Na części zdjęć i w niektórych modelach wygląda na drewno, a na innych na blachę. Jak jest faktycznie? Druga sprawa to wieżyczka dowódcy w T-55. Czy może ktoś z Was wie, kiedy przestano stosować wieżyczkę z takim widocznym ośrubowaniem, a kiedy zaczęto montować tą "gladką" wieżyczkę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Napisano 25 Grudnia 2006 Share Napisano 25 Grudnia 2006 Jaka listwa...?? "Gładka" po roku 1965 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FAHR Napisano 25 Grudnia 2006 Share Napisano 25 Grudnia 2006 Chodzi mi o tą listwę, która bodajże ma uniemożliwiać przebicie się wody w okolice włazu kierowcy-mechanika, zamontowana prostopadle wobec osi wzdłużnej pojazdu. ps. Grzegorz posiadasz może jakąś monografię pięć-piątki w wersji cyfrowej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Napisano 25 Grudnia 2006 Share Napisano 25 Grudnia 2006 Aaaa...Na zdjęciach pokazanych przez kolegę JW., tej „listwy” nie ma... Oczywiście jest ona wykonana ze stali...Jednak sam mam dostępne zdjęcia, na których ta listwa. a w zasadzie falochron jest wykonany z wyprofilowanej deski...Hm...Mocowanej dwoma uchwytami do kadłuba. Niezbadana jest wyobraźnia ekip remontowych... (Powinna to być listwa stalowa...) Często tego elementu na przedzie kadłuba po prostu nie ma, szczególnie na czołgach z montowanym opancerzeniem dodatkowym. Co do "monografii", czy dokumentacji, masz jakieś szczególne potrzeby...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FAHR Napisano 25 Grudnia 2006 Share Napisano 25 Grudnia 2006 Co do "monografii", czy dokumentacji, masz jakieś szczególne potrzeby...? Łyknę wszystko jak ciepłe bułki Szczególnie opis konstrukcji i fotki polskich egzemplarzy z numerami taktycznymi. ... (Powinna to być listwa stalowa...) O właśnie to teraz mam jasność. Lada dzien ruszam z pięć-piątką z Tamki, oczywiście po polsku i własnie podczas oglądania tego elementu w pudełku zauważyłem, że jest on całkowicie gładki. Mam też ten elemencik z zestawu Trumpetera i tam ma on widoczne drewno-podobne perforacje, także chciałem się upewnić. W perspektywie warsztatowej mam też naszego kaczora więc szczególnie mnie ta kwestia interesowała bo w T-34 ta listwa jest drewniana o ile mnie oczy i pamięć nie mylą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Napisano 25 Grudnia 2006 Share Napisano 25 Grudnia 2006 Co do "monografii", czy dokumentacji, masz jakieś szczególne potrzeby...? Łyknę wszystko jak ciepłe bułki Szczególnie opis konstrukcji i fotki polskich egzemplarzy z numerami taktycznymi. Odpowiem jeszcze raz publicznie... Wszelkie materiały mi dostępne udostępniam tylko na forum. Przyjmując zasadę że korzystają z materiałów mi dostępnych, wszyscy albo nikt. Doskonałą prowokacją jest oczywiście założenie relacji. W takiej sytuacji oczywiście temat jest faworyzowany i w miarę możliwości uzupełniany o materiały wyjaśniające wątpliwości i będący odpowiedziami (być może...) na stawiane pytania... Oczywiście w przypadku założenia wątku z relacją, również inni forumowicze dostają szanse na podzielenie się swą wiedzą i materiałami... (acz nie jestem jedyny...) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FAHR Napisano 25 Grudnia 2006 Share Napisano 25 Grudnia 2006 Relacja będzie zaczynam na dniach. Wszelkie materiały mi dostępne udostępniam tylko na forum. Przyjmując zasadę że korzystają z materiałów mi dostępnych, wszyscy albo nikt. A czy stoi coś na przeszkodzie aby umieszcić je w tym wątku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Napisano 26 Grudnia 2006 Share Napisano 26 Grudnia 2006 Poza kolejnością umieszczenia, (bo są również tematy o innym sprzęcie...) i ich opracowaniem (np. przetłumaczenie na język polski, albo zeskanowanie...)...Hm...W zasadzie to nic...czyli wszystko w swoim czasie.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FAHR Napisano 26 Grudnia 2006 Share Napisano 26 Grudnia 2006 Przyszły mi do głowy kolejne pytanka. 1. Co znajduje się w poszczególnych "zipach"? Chciałbym w modelu wykonać jeden otwarty/uchylony (mniej więcej w ten sposób, co w mojej siedem-dwójce) i żeby coś z niego wystawało, jakiś kilof, czy siekiera. 2. Skąd wychodzą kable do peryskopów kierowcy-mechanika? Na zdjęciach widać, że między pierwszym zipem a kadłubem właściwym jest coś, jakby podłużna skrzyneczka, doklejona do ściany bocznej kadłuba. Co to takiego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Napisano 26 Grudnia 2006 Share Napisano 26 Grudnia 2006 Dwie sprawy...Możliwe, że mam zastój umysłowy od nadmiaru kalorii...ale nie wiem, co to są „zipy” byłbym wdzięczny gdybyś używał właściwych nazw na poszczególne elementy (łatwiej odpowiadać...) lub, jeśli nie znasz nazwy własnej to opisuj swymi (nie jakimś slangiem...) słowami...(np. gąsienica ma ogniwa, ale nie gąski..itp...itd...) Po drugie, dołóż nieco inwencji własnej i postaraj się np. na jakimś (jakimkolwiek) zdjęciu zakreślić w najprostszym programie graficznym element czołgu, o który pytasz... Czasem wyobraźnia zawodzi...i potrzebne są pomoce naukowe... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FAHR Napisano 26 Grudnia 2006 Share Napisano 26 Grudnia 2006 Chodzi mi o skrzynki narzędziowe na błotniku i na wieży. Co jest w poszczególnych skrzynkach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Napisano 27 Grudnia 2006 Share Napisano 27 Grudnia 2006 Za instrukcją obsługi T-55.. W kolejności od przodu... -skrzynka z narzędziami „przysposobienia” (tzn. narzędzia naprawcze, klucze, obejmy itp. służące do montażu elementów przeprawowych, naprawy i wymiany gąsienic, montażu trału itd...) -skrzynka narzędzi obsługi armaty (np., składany wycior...) zaraz za nią tuż przy (pod..) wieży (mało widoczne na zdjęciach...) zamocowana łopata, łom, i piła do drewna, lina służąca wraz z przewożoną belką do samo wyciągania po założeniu na gąsienice... -skrzynka z oprzyrządowaniem naprawczo – montażowym przyrządów „nocnego widzenia”... W wyniku następnych modernizacji dodawano małą skrzynkę z narzędziami do np. montażu dodatkowych zbiorników paliwa (niektóre źródła podają również, że jest to skrzynka obsługowa elektrycznej pompy paliwa...)... (zawartość skrzynek na pewno ulegała zmianie, w zależności od armii i okresu modernizacji...) Tak niejako przy okazji, nazwa ZIP, jest wzięta z języka rosyjskiego, i określa elementy zawartości niektórych skrzynek jako „części zapasowe i naprawcze”, lub „części zapasowe, instrumenty kontrolne”... Zapewne Marcin, miałby więcej do dodania, bo jest na etapie kompletowania materiałów o polskiej modernizacji T-55... (nie przeglądałem jeszcze zdjęć pod kątem zawartości skrzynek...) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FAHR Napisano 27 Grudnia 2006 Share Napisano 27 Grudnia 2006 Wielkie dzięki! Odpowiedź wyczerpująca! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FAHR Napisano 29 Grudnia 2006 Share Napisano 29 Grudnia 2006 Następne pytanko Czy w T-55 znajdują się gdzieś w widocznych miejscach numery seryjne, np.nr.wieży itp. (chodzi mi o wozy polskiej produkcji)? Pamiętam, że w T-34 były takie numery na boku wieży, nieco z tyłu, na jarzmie działa i chyba też na wieżyczce dowódcy czołgu. Tak sobie myślę, że jeśli w pięć-piątce też takowe są to głupio będzie w modelu je pominąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FAHR Napisano 29 Stycznia 2007 Share Napisano 29 Stycznia 2007 Czym jest to coś na fotce - w białym okręgu, do czego służy i czy możliwe, że wczesne pięć-piątki tego nie miały? Zdjęcie pochodzi ze strony http://www.primeportal.net Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Napisano 30 Stycznia 2007 Share Napisano 30 Stycznia 2007 Dosłownie..."Statyw przyrządów nocnego widzenia" TWN-2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Napisano 12 Lutego 2007 Share Napisano 12 Lutego 2007 T-55A... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Napisano 11 Marca 2008 Share Napisano 11 Marca 2008 BLG-67 Podwozie bazowe - czołg T-55; • masa mostu - 37 t; • masa przęsła - 6 t; • silnik - wysokoprężny W-55; • moc silnika - 600 kW; • prędkość max. przejazdu - 38 km/h; • nośność przęsła dla pojazdów gąsienicowych i kołowych - 50 t; • wymiary przęsła mostowego rozłożonego (długość × szerokość × wysokość) - 20,00 × 3,27 × 0,83 m; • wymiary przęsła mostowego złożonego (długość × szerokość × wysokość) - 10,40 × 3,27 × 1,55 m; • wymiary koleiny (szerokość/odstęp) - 1,14/0,90 m; • czas minimalny układania/zdejmowania przęsła - 3/4 min.; • załoga - 3 żołnierzy. Całkowicie sprawny, w rekach prywatnego kolekcjonera. Zdjęcia mogliśmy wykonać dzięki uprzejmości właściciela i pracowników firmy MOTODEMONT mieszczącej się w Kaźmierzu Wlkp. Bardzo dziękuję za wyrozumiałość i udzieloną mi pomoc. Cdn... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pablo G. Napisano 4 Kwietnia 2008 Share Napisano 4 Kwietnia 2008 Cześć ! W woju byłem mechanikiem T-55 i z tego co pamiętam to wśród skrzynek z narzędziami znajduje się też ZIP armaty (takiej nazwy mnie uczono) zawierający sprzęt do jej czyszczenia i konserwacji, niestety nie pamiętam gdzie dokładnie jest umieszczony. Co do kabli przy peryskopach kierowcy-mechanika, to chyba chodzi ci o przewody ze sprężonym powietrzem które służą do przedmuchiwania peryskopów w razie zachlapania, a wchodzą w kadłub z lewej strony w okolicach wieży, i w tym miejscu są połączone z butlą sprężonego powietrza po lewej za siedzeniem kierowcy. Znajdują sie tam dwie butle które magazynują sprężone powietrze do rozruchu silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Napisano 2 Czerwca 2008 Share Napisano 2 Czerwca 2008 (edytowane) T-55 w "objęciach" systemu przeprawowego PST-63M... Edytowane 1 Kwietnia 2010 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zdzislaw_6a Napisano 29 Października 2008 Share Napisano 29 Października 2008 Bezpośrednio po jeździe, w suchym środowisku. Myślę że zdjęcie przyda się modelarzom dla waloryzacji swoich modeli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seb Napisano 29 Października 2008 Share Napisano 29 Października 2008 To szybko popraw gąski w Twoim T-60 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.