Skocz do zawartości

[Relacja] Scania 143M


Łukasz_G

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 123
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Chyba EGR, kolektor ssący i wydechowy

 

Albo SCR, w zależności jaki system recyrkulacji spalin. Teraz tylko nie wiem SCR działa z AdBlue i jest powszechniejszy niż EGR ten jest stosowany w Scanii i nie ma AdBlue?

 

Panowie o czym wy tu piszecie ja nic z tego nie rozumiem :P To jakaś czarna magia dla mnie :P

 

Ale wziąłem się za ten silnik i go rozłożyłem, porobiły się małe dziury ale szpachlówka wszystko załatwi. Szpachla szpachla i jeszcze raz szpachla i wyjdzie Jelcz :P

 

Zdjątko:

 

7eefd7ec91941ab5m.jpg

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Scanie stosowały Ad-blue w silnikach Euro 5 do momentu (jakieś 2 lata temu)kiedy to zrezygnowali z dodatku do paliwa na rzecz EGR-(chłodzenie spalin, nie stosowanie AD-blue). Wiem to bo mój wuja jest rzeczoznawcą samochodowym i mój tata jeździ scanię Euro 5 bez ad-blue.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pisz głupot. Na stronie Scanii wszystko jest napisane.

 

"Układ Scania SCR jest efektywny zwłaszcza przy stałej dużej prędkości jazdy, znacznym obciążeniu silnika i dużej masie zestawu drogowego, dzięki czemu wiele zadań transportowych może być wykonywanych oszczędnie.

 

Układ SCR ma także dodatkowe możliwości chłodzenia spalin nawet w przypadku silników V8 o największej mocy. W spalinach oczyszczanych przy użyciu dodatku AdBlue (na bazie mocznika) stężenie tlenku azotu jest niewielkie.

 

Dodatek AdBlue jest wtryskiwany do układu wydechowego, więc reakcja zachodzi w katalizatorze, który jest połączony z tłumikiem. Opatentowany układ sterowania firmy Scania nadzoruje przebieg tych reakcji, aby zawsze zapewniać ich maksymalną wydajność."

 

"Cztery silniki Scania o mocach 360-480KM spełniają normę Euro 5 dzięki systemowi EGR (bez dodatku mocznika). Charakteryzują się dużą mocą i momentem o wartości do 2500Nm osiąganym od najniższych prędkości obrotowych, co zapewnia doskonałą dynamikę nawet na stromych podjazdach. Układ Scania EGR drugiej generacji, wraz z układem Scania XPI i technologią VGT pozwalają osiągnąć bardzo dobrą produktywność, ekonomikę eksploatacji oraz legendarną dla Scania niezawodność."

 

Od 500 do 620KM spełniają normę Euro 4 lub 5 dzięki SCR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i o zdrowie pytam

Bawiłem się trochę przy tym piecu i myślę, że teraz powinno być dobrze

Jak już odkleiłem elementy, które były źle przyklejone postanowiłem skorzystać z okazji i zaszpachlowałem tyle łączeń ile mogłem.

W głowicach ponawiercałem dziurki o średnicy 1mm żeby włożyć tam później przewody. Zrobiłem tak bo było łatwiej i wygląda realistyczniej, bo nie ukrywam, że przyklejanie nie było takie "hop siup". Wydaje mi się, że wygląda lepiej zobaczcie sami.

 

Nawiercone dziurki i przymiarka drucika

 

a8d719e4cafac732m.jpg

 

Przygotowane przewody

 

2cad092a533c0c59m.jpg

 

21eb4d9cda4f9eb3m.jpg

 

A tak to wygląda ukończone

 

7cd9f9b5350d7442m.jpg

 

ecb8af445a1e85d1m.jpg

 

47d05896a9f0f92fm.jpg

 

No i tak to wygląda

Jak już kończyłem silnik to wyciąłem z wypraski lewarek zmiany biegów ale strasznie mi się on nie podobał, kołek jakiś czy coś i postanowiłem go przerobić usuwając starą cześć i wklejają kawałek dźwigni zmiany biegów z części "parts not for use" jestem przekonany że wygląda o niebo lepiej niż tamto coś.

 

3b2c1b5ae0bf135cm.jpg

 

1365b3a2474e7056m.jpg

 

Chciałem się pokusić o rozpisanie na nim biegów ale takie coś to potrafią tylko nieliczni ja między innymi voseba i SmalTruk

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rdza dobrze wygląda, tylko jeszcze lekko pocieniować np. czarną farbą lub pigmentami(inne odcienie rdzy) rozpuszczonymi w benzynie ekstrakcyjnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie

Kolejna aktualizacja

Silniczek jest już skończony, jak jutro będzie ładne słoneczko to rozwinę swoje studio i cyknę kilka fotografii.

Tymczasem mściłem się nad mostem. Dzisiejszy cel był taki żeby wykonać tą część co jest z tyłu mostu.

 

Zacząłem od wycięcia pięciu kwadratów o wymiarach 22x22mm i grubości 1.5mm zaznaczyłem środek i narysowałem koło które było musiałem wyskrobać.

 

fbc0a1c15f5c063fm.jpg ed4afb04cd077708m.jpg

 

Nawierciłem dziurkę i wkleiłem z nią patyczek żeby włożyć w moją multiszlifierkę CNC

 

690647b2d6cd5826m.jpg

 

Potem obciąłem skalpelem narożniki żeby oszczędzić sobie nadmiernego szlifowania

 

ea984a7d7d1fb1ddm.jpg

 

Włożyć w multiszlifierkę i jazda

 

07861d7bdd2f358cm.jpg

 

Po jakimś czasie wyszło coś takiego ...

 

6c3a114f5db91379m.jpg cd5ec6d13bbcc29bm.jpg

 

a4381383cb2f3cb7m.jpg df574556af6ff15bm.jpg

 

Z powrotem w multiszlifierkę żeby zrobić pół okrąg

 

1094ec1a7aa729cfm.jpg 73a6f4fa64a152e0m.jpg 3c3e7bab3c7ac5c8m.jpg

 

Później zostało już przeszlifowanie kamienie i poprawka półokrągłym pilniczkiem

 

b57e74e98cea0158m.jpg 577d53c0f017f36dm.jpg

 

1330859dd53edccbm.jpg 4fb1eb0eb42433c7m.jpg

 

I wyszło w miarę coś podobnego. Wiem, że te wcięcia są asymetryczne ale starałem się jak mogłem, jestem zadowolony z tego co wypociłem

Aha i jeszcze przymiarka z oryginałem

 

f1ad72c965b61ef4m.jpg 462b0799fd528798m.jpg

 

462b0799fd528798m.jpg cc5a83ad8e25f295m.jpg

 

No i to by było narazie na tyle. Życzę miłego oglądania i do usłyszenia.

Pozdrawiam Łukasz_G

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plus za budowę od podstaw! A powiedz, skąd masz pewność, że to, co zrobiłeś jest wierniejsze oryginałowi? Twój most wygląda bardziej topornie niż ten z modelu, próbowałeś spasować go z felgami? Pomiędzy felgę a most będziesz musiał włożyć jeszcze obudowę bębna a może to być trudne przy takich proporcjach mostu. Pytam jak rozwiążesz te problemy, ponieważ sam przebudowywałem ten most.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to teraz mi dałeś zagwozdkę ... Będę musiał się przespać z tym problemem i kombinować na wszystkie strony.

Chciałem na początku zrobić odlew oryginału ale kompletnie nie wiedziałem jak się za to zabrać, czytałem dużo artykułów na ten temat ale i tak nie odważyłem się tego zrobić, z drugiej strony jednak pomyślałem, że mogę nabrać odrobinę doświadczenia w obróbce polistyrenu.

Jak będę miał czas to usiądę do tego i przemyślę jak to rozwiązać.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.