Diesel fan Napisano 23 Stycznia 2010 Share Napisano 23 Stycznia 2010 Chyba EGR, kolektor ssący i wydechowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Truckerek93 Napisano 24 Stycznia 2010 Share Napisano 24 Stycznia 2010 Albo SCR, w zależności jaki system recyrkulacji spalin. Teraz tylko nie wiem SCR działa z AdBlue i jest powszechniejszy niż EGR ten jest stosowany w Scanii i nie ma AdBlue? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Łukasz_G Napisano 25 Stycznia 2010 Autor Share Napisano 25 Stycznia 2010 Chyba EGR, kolektor ssący i wydechowy Albo SCR, w zależności jaki system recyrkulacji spalin. Teraz tylko nie wiem SCR działa z AdBlue i jest powszechniejszy niż EGR ten jest stosowany w Scanii i nie ma AdBlue? Panowie o czym wy tu piszecie ja nic z tego nie rozumiem :P To jakaś czarna magia dla mnie :P Ale wziąłem się za ten silnik i go rozłożyłem, porobiły się małe dziury ale szpachlówka wszystko załatwi. Szpachla szpachla i jeszcze raz szpachla i wyjdzie Jelcz :P Zdjątko: Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzychu126 Napisano 25 Stycznia 2010 Share Napisano 25 Stycznia 2010 Nieźle ci idzie! Tyle powiem. A tak w ogóle to w Scani nie jest stosowany AdBlue... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Łukasz_G Napisano 25 Stycznia 2010 Autor Share Napisano 25 Stycznia 2010 Z tego co wiem to w serii 3 na pewno nie 4 raczej też nie ale w eRkach już tak, te co mają normę spalania EURO 4 lub 5 to mają AdBlue, Dobrze mówię ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Trucknology Napisano 25 Stycznia 2010 Share Napisano 25 Stycznia 2010 Nowe eRki w zależności od silnika mają albo EGR, albo SCR. Np. R440 XPI ma EGR, a w R620 V8 już jest SCR czyli popularny AdBlue Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lolek300124 Napisano 25 Stycznia 2010 Share Napisano 25 Stycznia 2010 Scanie stosowały Ad-blue w silnikach Euro 5 do momentu (jakieś 2 lata temu)kiedy to zrezygnowali z dodatku do paliwa na rzecz EGR-(chłodzenie spalin, nie stosowanie AD-blue). Wiem to bo mój wuja jest rzeczoznawcą samochodowym i mój tata jeździ scanię Euro 5 bez ad-blue. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Trucknology Napisano 25 Stycznia 2010 Share Napisano 25 Stycznia 2010 Nie pisz głupot. Na stronie Scanii wszystko jest napisane. "Układ Scania SCR jest efektywny zwłaszcza przy stałej dużej prędkości jazdy, znacznym obciążeniu silnika i dużej masie zestawu drogowego, dzięki czemu wiele zadań transportowych może być wykonywanych oszczędnie. Układ SCR ma także dodatkowe możliwości chłodzenia spalin nawet w przypadku silników V8 o największej mocy. W spalinach oczyszczanych przy użyciu dodatku AdBlue (na bazie mocznika) stężenie tlenku azotu jest niewielkie. Dodatek AdBlue jest wtryskiwany do układu wydechowego, więc reakcja zachodzi w katalizatorze, który jest połączony z tłumikiem. Opatentowany układ sterowania firmy Scania nadzoruje przebieg tych reakcji, aby zawsze zapewniać ich maksymalną wydajność." "Cztery silniki Scania o mocach 360-480KM spełniają normę Euro 5 dzięki systemowi EGR (bez dodatku mocznika). Charakteryzują się dużą mocą i momentem o wartości do 2500Nm osiąganym od najniższych prędkości obrotowych, co zapewnia doskonałą dynamikę nawet na stromych podjazdach. Układ Scania EGR drugiej generacji, wraz z układem Scania XPI i technologią VGT pozwalają osiągnąć bardzo dobrą produktywność, ekonomikę eksploatacji oraz legendarną dla Scania niezawodność." Od 500 do 620KM spełniają normę Euro 4 lub 5 dzięki SCR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Łukasz_G Napisano 26 Stycznia 2010 Autor Share Napisano 26 Stycznia 2010 Witam i o zdrowie pytam Bawiłem się trochę przy tym piecu i myślę, że teraz powinno być dobrze Jak już odkleiłem elementy, które były źle przyklejone postanowiłem skorzystać z okazji i zaszpachlowałem tyle łączeń ile mogłem. W głowicach ponawiercałem dziurki o średnicy 1mm żeby włożyć tam później przewody. Zrobiłem tak bo było łatwiej i wygląda realistyczniej, bo nie ukrywam, że przyklejanie nie było takie "hop siup". Wydaje mi się, że wygląda lepiej zobaczcie sami. Nawiercone dziurki i przymiarka drucika Przygotowane przewody A tak to wygląda ukończone No i tak to wygląda Jak już kończyłem silnik to wyciąłem z wypraski lewarek zmiany biegów ale strasznie mi się on nie podobał, kołek jakiś czy coś i postanowiłem go przerobić usuwając starą cześć i wklejają kawałek dźwigni zmiany biegów z części "parts not for use" jestem przekonany że wygląda o niebo lepiej niż tamto coś. Chciałem się pokusić o rozpisanie na nim biegów ale takie coś to potrafią tylko nieliczni ja między innymi voseba i SmalTruk Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Badur Napisano 27 Stycznia 2010 Share Napisano 27 Stycznia 2010 Jak na moje to kable są dobrze, tylko z tymi głowicami coś zrób bo jakby małe zacieki na nich masz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
voseba Napisano 28 Stycznia 2010 Share Napisano 28 Stycznia 2010 voseba Przeceniasz moje mozliwosci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Truckerek93 Napisano 29 Stycznia 2010 Share Napisano 29 Stycznia 2010 Chyba nie przecenia. Pomaluj to podkładem i pokaż jak wygląda, bo teraz to na pompie widać trochę kleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Łukasz_G Napisano 30 Stycznia 2010 Autor Share Napisano 30 Stycznia 2010 Mówisz masz Truckerek93 Co sądzicie o rdzy na kolektorze ? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Napisano 30 Stycznia 2010 Share Napisano 30 Stycznia 2010 Rdza dobrze wygląda, tylko jeszcze lekko pocieniować np. czarną farbą lub pigmentami(inne odcienie rdzy) rozpuszczonymi w benzynie ekstrakcyjnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lolek300124 Napisano 30 Stycznia 2010 Share Napisano 30 Stycznia 2010 BArdzo ładnie jest to wykonane. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bodzio Napisano 31 Stycznia 2010 Share Napisano 31 Stycznia 2010 Fajnie to wygląda Tylko wystarczy jak zrobisz tak jak mówi Piotr Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Łukasz_G Napisano 7 Lutego 2010 Autor Share Napisano 7 Lutego 2010 Witam ponownie Kolejna aktualizacja Silniczek jest już skończony, jak jutro będzie ładne słoneczko to rozwinę swoje studio i cyknę kilka fotografii. Tymczasem mściłem się nad mostem. Dzisiejszy cel był taki żeby wykonać tą część co jest z tyłu mostu. Zacząłem od wycięcia pięciu kwadratów o wymiarach 22x22mm i grubości 1.5mm zaznaczyłem środek i narysowałem koło które było musiałem wyskrobać. Nawierciłem dziurkę i wkleiłem z nią patyczek żeby włożyć w moją multiszlifierkę CNC Potem obciąłem skalpelem narożniki żeby oszczędzić sobie nadmiernego szlifowania Włożyć w multiszlifierkę i jazda Po jakimś czasie wyszło coś takiego ... Z powrotem w multiszlifierkę żeby zrobić pół okrąg Później zostało już przeszlifowanie kamienie i poprawka półokrągłym pilniczkiem I wyszło w miarę coś podobnego. Wiem, że te wcięcia są asymetryczne ale starałem się jak mogłem, jestem zadowolony z tego co wypociłem Aha i jeszcze przymiarka z oryginałem No i to by było narazie na tyle. Życzę miłego oglądania i do usłyszenia. Pozdrawiam Łukasz_G Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzychu126 Napisano 7 Lutego 2010 Share Napisano 7 Lutego 2010 Łohoho... szalejesz Jak dla mnie to świetnie to wygląda! Powodzenia! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diesel fan Napisano 8 Lutego 2010 Share Napisano 8 Lutego 2010 Kawał dobrej roboty, tylko mam wrażenie, że ten wykonany przez Ciebie most, jest większy od italerowskiego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Łukasz_G Napisano 8 Lutego 2010 Autor Share Napisano 8 Lutego 2010 Możesz mieć takie wrażenie ponieważ italierowski nie jest okrągłe lecz owalny a wykonany przezmianie jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bodzio Napisano 8 Lutego 2010 Share Napisano 8 Lutego 2010 Super Czekam na dalsze efekty Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
voseba Napisano 8 Lutego 2010 Share Napisano 8 Lutego 2010 Plus za budowę od podstaw! A powiedz, skąd masz pewność, że to, co zrobiłeś jest wierniejsze oryginałowi? Twój most wygląda bardziej topornie niż ten z modelu, próbowałeś spasować go z felgami? Pomiędzy felgę a most będziesz musiał włożyć jeszcze obudowę bębna a może to być trudne przy takich proporcjach mostu. Pytam jak rozwiążesz te problemy, ponieważ sam przebudowywałem ten most. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Łukasz_G Napisano 8 Lutego 2010 Autor Share Napisano 8 Lutego 2010 No to teraz mi dałeś zagwozdkę ... Będę musiał się przespać z tym problemem i kombinować na wszystkie strony. Chciałem na początku zrobić odlew oryginału ale kompletnie nie wiedziałem jak się za to zabrać, czytałem dużo artykułów na ten temat ale i tak nie odważyłem się tego zrobić, z drugiej strony jednak pomyślałem, że mogę nabrać odrobinę doświadczenia w obróbce polistyrenu. Jak będę miał czas to usiądę do tego i przemyślę jak to rozwiązać. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Łukasz_G Napisano 21 Lutego 2010 Autor Share Napisano 21 Lutego 2010 Wybaczcie, że post pod postem ale mam świeże jeszcze pachnące fotki :P Dzisiaj pojawiło się słoneczko więc zrobiłem kilka zdjęć silnika. No to na razie by było na tyle. Pozdrawiam Łukasz_G Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzychu126 Napisano 22 Lutego 2010 Share Napisano 22 Lutego 2010 Ło matulko kochana... rozłożyłeś mnie na łopatki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.