donalyah00 Napisano 18 Października 2009 Autor Share Napisano 18 Października 2009 oglądam sobie dalej zdjęcia Livermore i męczy mnie pełna osłona pomostu dowodzenia, Dragon dał dwa malutkie uzupełnienia (cz.N8 i N9) w okolicy reflektorów tak, że w efekcie wycięcie na głębokość jest bardzo pytkie... tymczasem odnoszę wrażenie, że powinno być do poziomu pomostu pod reflektor ale potwierdzić tego zdjęciami Livermore niestety nie mogę Obejrzałem posiadane fotki i zgłupiałem. Zdjęcia Livermore'a są na tyle niewyraźne, że ciężko wysnuć na ich podstawie jakiś sensowny wniosek. Wydaje mi się, że większość wczesnych jednostek ma płytkie wycięcie, w zasadzie tylko na fotkach DD-435 USS Grayson widziałem głębokie wycięcie, o jakim mówisz. Chyba podejdę do sprawy w następujący sposób: skoro akurat tą część Dragon wykonał specjalnie dla Livermore'a, to może mieli dostęp do jakichś wyraźniejszych zdjęć... Dziś kolejny, nieco nudny, update. Prace posuwają się pooooowoli, ale do przodu. Na wstępie wzmocnienia przy kluzach kotwicznych (surfacer 1200 od szablonu): Kolejne podejście do mostku: Uzupełniłem go jeszcze o poręcz do mocowania brezentu na najwyższym relingu oraz o parę detali korzystając z fotek USS Kearny. Zdaję sobie sprawę, że nie jest to najlepszy wzorzec dla Livermore'a (inna stocznia), ale mimo wszystko wydaje mi się, że jest on trochę bliżej poszukiwanego oryginału niż późniejsze jednostki (np. USS Buchanan). W środku elementu zamontowałem przekładki z papieru nasączonego CA. Przed sklejeniem pomaluję je na czarno aby maskowały nawiercone bulaje. Dolne piętra dziobowej nadbudówki wymagają jeszcze trochę pracy, oto stan na dziś: Na środkowym piętrze zerknąłem do tyłu, przeszlifowałem nieco spoiny CA oraz wykonałem jedną z syren. Dolne piętro otrzymało nowe stanowiska Oerlikonów - w widoku z góry osłony nie zakręcają się po okręgu do wnętrza. Ożebrowanie dolnej części stanowisk wykonałem wzorując się na rufowej nadbudówce (ponownie, tą część wykonano specjalnie dla Livermore'a). Zastanawiam się jeszcze nad wykonaniem ożebrowania wewnątrz osłon - takiego jak w rufowej nadbudówce. Co myślisz Jędrku na ten temat? Na deser dwie ogólne fotki złożonej na sucho dziobowej nadbudówki: W ramach części opisowej dodam jeszcze, że zaszpachlowałem gniazda wsporników wałów śrub - będę je jednak kleił na styk. Przeszlifowałem też jedną ramkę z polerami. W moim egzemplarzu występuje dosyć spore przesunięcie połówek formy, doprowadzenie do jako-takiego wyglądu ośmiu polerów zabrało mi ponad godzinę... Pozdrawiam, Marek 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jędrek Napisano 19 Października 2009 Share Napisano 19 Października 2009 piękna robota, wzmocnienia po pomostami wyglądają fajnie w widoku z góry osłony nie zakręcają się po okręgu do wnętrza. Zastanawiam się jeszcze nad wykonaniem ożebrowania wewnątrz osłon - takiego jak w rufowej nadbudówce. Co myślisz Jędrku na ten temat? przyjąłem inną koncepcję, na którymś zdjęciu z wysuniętymi osłonami odniosłem wrażenie, że zakręcają do środka a wzmocnienia są na zewnątrz, właściwie to zapamiętałem jedno na końcu osłony Jędrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Marcin Rogoza Napisano 19 Października 2009 Super Moderator Share Napisano 19 Października 2009 No, fajniutko, fajniutko Wzmocnienie wokół kluzy robiłeś jedną warstwą Surfacera czy kilkoma ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jędrek Napisano 19 Października 2009 Share Napisano 19 Października 2009 tutaj dwie fotki pokazujące to o czym pisałem USS Bristol i USS Ellyson czyli zaokrąglone osłony do wnętrza z jednym wzmocnieniem na końcu (sam tego wzmocnienia nie robiłem choć trudne nie jest) i jeszcze jedno zdjecie pokazujące zaokrąglenie do wnętrza (DD636) oczywiście nie oznacza to, że zagięcie do wnętrza jest poprawne przy USS Livermore chodzą mi po głowie Twoje wzmocnienia stanowisk oerlikonów, hmm.. może u siebie takie zrobię? Jędrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donalyah00 Napisano 19 Października 2009 Autor Share Napisano 19 Października 2009 Dzięki Panowie. Wzmocnienie wokół kluzy robiłeś jedną warstwą Surfacera czy kilkoma ? Jedną - z doświadczeń z Alfą wynikło, że jedna warstwa jest OK. utaj dwie fotki pokazujące to o czym pisałem USS Bristol i USS Ellyson czyli zaokrąglone osłony do wnętrza z jednym wzmocnieniem na końcu (sam tego wzmocnienia nie robiłem choć trudne nie jest) Sęk w tym, że USS Bristol ma zamiast Oerlikonów km-y 12,7 mm a USS Ellyson to jednostka późnej serii. Możliwe, że w tych wypadkach osłony były zaokrąglone. Nie zamierzam się jednak spierać - zostawię już u siebie wyprostowane - kolejny element SF. Pozdrawiam, Marek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jędrek Napisano 19 Października 2009 Share Napisano 19 Października 2009 Nie zamierzam się jednak spierać ja też, dla mnie jest to własna inwencja nie podparta zdjęciami USS Livermore, zdjątka wrzuciłem bardziej by zilustrować o jakich wzmocnieniach pisałem swoją drogą myślę, że nasze Livermore będą się różnić nie tylko w tym miejscu i to na swój sposób jest fajne, różne spojrzenie na ten sam temat przy braku materiałów źródłowych Jędrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donalyah00 Napisano 19 Października 2009 Autor Share Napisano 19 Października 2009 swoją drogą myślę, że nasze Livermore będą się różnić nie tylko w tym miejscu i to na swój sposób jest fajne, różne spojrzenie na ten sam temat przy braku materiałów źródłowych Dokładnie - myślę, że takie podejście może być dosyć ciekawe dla przyszłych budujących. Ciekaw jestem Twojego Laffeya - póki co nikt się nie skusił na innego bensona... Pozdrawiam, Marek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jędrek Napisano 19 Października 2009 Share Napisano 19 Października 2009 Laffey już zaczyna pomału przyprawiać mnie o siwe włosy... co prawda jeszcze za nadbudówki się nie wziąłem ale pierwsze przejrzenie zdjęć pokazuje, że malinowo nie będzie ciekaw jestem nowego modelu USS Laffey Dragona w 1:700 - czy różni się on od tego w 1:350 i czy jest bardziej poprawny merytorycznie Jędrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donalyah00 Napisano 19 Października 2009 Autor Share Napisano 19 Października 2009 ciekaw jestem nowego modelu USS Laffey Dragona w 1:700 - czy różni się on od tego w 1:350 i czy jest bardziej poprawny merytorycznie Nie sądzę. Widziałem już trochę fotek, oprócz toporniejszych detali (wynikających zapewne z dwukrotnego pomniejszenia) zauważyłem znajome grzybki po obu stronach dziobowej nadbudówki. Pozdrawiam, Marek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jędrek Napisano 19 Października 2009 Share Napisano 19 Października 2009 zauważyłem znajome grzybki po obu stronach dziobowej nadbudówki to już widziałem chciałem spojrzeć na nadbudówkę śródokręcia przy uskoku pokładu ale zdjęcia na razie słabo pokazują tą okolicę Jędrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Marcin Rogoza Napisano 24 Października 2009 Super Moderator Share Napisano 24 Października 2009 Marek, mam pytanie, czy będziesz wykonywał ażurową końcówkę pomostu (DD Kearny), której istnienie można wywnioskować na podstawie padającego cienia... ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jędrek Napisano 24 Października 2009 Share Napisano 24 Października 2009 myślę, że ta ażurowa konstrukcja wynika jedynie z prac stoczniowych Jędrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donalyah00 Napisano 26 Października 2009 Autor Share Napisano 26 Października 2009 Też mi się tak wydaje. Zostanę przy litym pokładzie. Pozdrawiam, Marek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piter Cz. Napisano 26 Października 2009 Share Napisano 26 Października 2009 Także jestem pewny, że to tylko przejściowe braki w konstrukcji. Po uderzeniu torpedą w śródokręcie Kearny stracił nawet prawą stronę osłony pomostu dowodzenia (akurat tego na wycinku Marcina nie widać), czyli uderzenie było solidne... Pewnie pokład pomostu też nieźle ucierpiał i stąd jego chwilowy brak na tym zdjęciu ze stoczni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donalyah00 Napisano 23 Listopada 2009 Autor Share Napisano 23 Listopada 2009 Witam, po dłuższej przerwie. Trzy fotki dzisiaj: Zdecydowałem się jednak wymienić plastikowe osłony Oerlikonów - blacha jest lepszym materiałem. Grzybkowe wentylatory będę malował oddzielnie. Zrobiłem też inwentaryzację dolnego piętra dziobowej nadbudówki - generalnie spostrzeżenia podobne do Jędrkowych. Pozdrawiam, Marek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Marcin Rogoza Napisano 24 Listopada 2009 Super Moderator Share Napisano 24 Listopada 2009 Fajnie, że coś się posuwa do przodu Ładniutkie te wentylatorki z osłonami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jędrek Napisano 24 Listopada 2009 Share Napisano 24 Listopada 2009 o Waść! tak podejrzewałem, że dorobisz wzmocnienia do osłon wentylatorów - jesteś moim idolem w sprawach zegarmistrzowskich przeróbek Jędrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donalyah00 Napisano 19 Grudnia 2009 Autor Share Napisano 19 Grudnia 2009 Dzięki za miłe słowo Panowie. Borykając się z chronicznym brakiem czasu odpocząłem ostatnio trochę od naszego ulubionego produktu Dragona. Oto co udało mi się wykrzesać po przerwie: Zacząłem się też przyglądać SKO Mk.37. Oto pierwsze efekty: CDN. Pozdrawiam, Marek 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Marcin Rogoza Napisano 19 Grudnia 2009 Super Moderator Share Napisano 19 Grudnia 2009 Borykając się z chronicznym brakiem czasu odpocząłem ostatnio trochę od naszego ulubionego produktu Dragona. Oto co udało mi się wykrzesać po przerwie: Witamy po przerwie Fajniutko to wychodzi - ciekawe gdzie jest granica tej waloryzacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jędrek Napisano 19 Grudnia 2009 Share Napisano 19 Grudnia 2009 świetna robota, bardzo mi się podoba poprawianie Dragona w Twoim wykonaniu wygląda na to, że zrobiłeś to samo co ja przed poprawką czyli dałeś "zaślepkę" na sterburcie nadbudówki a ze zdjęć wynika, że nie powinno jej tam być (jedna ze stoczniowych fotek w WP jest odwrócona, też się na to nabrałem) Jędrek ps. co do braku czasu to u mnie też odpoczynek w stoczni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donalyah00 Napisano 22 Grudnia 2009 Autor Share Napisano 22 Grudnia 2009 Dzięki Panowie. wygląda na to, że zrobiłeś to samo co ja przed poprawką czyli dałeś "zaślepkę" na sterburcie nadbudówki a ze zdjęć wynika, że nie powinno jej tam być (jedna ze stoczniowych fotek w WP jest odwrócona, też się na to nabrałem) Faktycznie - zaślepkę na sterburcie dałem niejako z rozpędu. Przejrzałem jeszcze teraz fotki i na innych jednostkach jej nie ma. Na zdjęciu Livermore'a z maja 1942 r. marynarz stojący w tym miejscu zasłania widok... Do poprawy zatem, dziękuję! Poprawię (skrócę o jeden, górny, stopień) również dziobową drabinkę na sterburcie - chyba Marcin zauważył, że ma być tam pojedynczy stopień na burcie nadbudówki zamiast dłuższej drabinki. Pozdrawiam, Marek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donalyah00 Napisano 25 Stycznia 2010 Autor Share Napisano 25 Stycznia 2010 Witam po kolejnej przerwie. Tym razem spedziłem ten czas ciut bardziej pracowicie niż ostatnio. Skończyłem przyglądać się SKO Mk.37. Dodam, że chcę wykonać model Livermore'a zgodny ze zdjęciami z prób morskich datowanymi na maj 1942 r. SKO nie zostało jeszcze wtedy wyposażone w ażurową antenę radaru - zamontowano samą jej podstawę. Oto efekt: Zająłem się też dalszymi poprawkami dolnego piętra dziobowej nadbudówki (oba piętra są przyłożone do siebie tylko do zdjęć). Na sterburcie usunąłem zaślepkę i poprawiłem przednią drabinkę: Górne piętro otrzymało blaszane wzmocnienia osłon pomostu: Rufowa część nadbudówki otrzymała okablowanie oraz po dwa uchwyty olinowania (na blaszanych częściach osłony pomostu) Dołozyłem też elementy występujące na dolnym piętrze - dziwne, że w dość dokładnie zdetalowanym modelu Dragon pominął rurowe wsporniki w rogach nadbudówki. Parę ujęć górnego piętra. W koszach służących do przechowywania flag sygnałowych dorobiłem imitacje linek z rozciągniętego fragmentu ramki. Uzupełniłem również brakujące fragmenty osłon pomostu - białe wstawki tworzywa w tylnej, górnej części osłon. Na spodniej stronie pomostu umieściłem dwa przewody wykonane z drutu miedzianego. Podpory pomostu mocowane były po wewnętrznej stronie owych przewodów, nie zaś na jego krawędzi - kolejny błąd Dragona. Środkowa wstawka przedstawia imitację syreny. Na deser dwie fotki kadłuba: Zdecydowałem się usunąć imitacje rantów na pokładach, wykonam je z rozciągniętej ramki albo z cienkiej żyłki wędkarskiej - jeszcze do przemyślenia. Powiększyłem też trochę zaoblenia górnej części burt na dziobie - powstało w ten sposób łagodniejsze przejście burty-pokład widziane na fotkach oryginału. CDN. Pozdrawiam, Marek 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Epheli Napisano 25 Stycznia 2010 Share Napisano 25 Stycznia 2010 Rewelacja nie mogę się doczekać jak sam zacznę grzebać przy nadbudówkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Marcin Rogoza Napisano 25 Stycznia 2010 Super Moderator Share Napisano 25 Stycznia 2010 Skończyłem przyglądać się SKO Mk.37. Zająłem się też dalszymi poprawkami dolnego piętra dziobowej nadbudówki Na sterburcie usunąłem zaślepkę i poprawiłem przednią drabinkę Górne piętro otrzymało blaszane wzmocnienia osłon pomostu Rufowa część nadbudówki otrzymała okablowanie oraz po dwa uchwyty olinowania Dołozyłem też elementy występujące na dolnym piętrze dorobiłem imitacje linek Uzupełniłem również brakujące fragmenty osłon pomostu umieściłem dwa przewody wykonane z drutu miedzianego Zdecydowałem się usunąć imitacje rantów na pokładach Powiększyłem też trochę zaoblenia górnej części burt na dziobie Nooooo, kolego.... Nic tylko gratulować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.