Skocz do zawartości

ISU-122s, Italeri 1:72 [Mój pierwszy plastik]


Dombeer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zanim przejdę do konkretów najpierw kilka słów o sobie.

 

Mam na imię Marcin, pochodzę z Chełma w woj lubelskim. Modelarstwem zajmuję się z przerwami od kilkunastu lat, z tym że do tej pory był to tylko karton.

 

Pomysł na wykonanie modelu plastikowego zrodził się wraz z zakupem aerografu, tak aby nauczyć się obsługiwać to coś. ISU dlatego, że jestem miłośnikiem pełzającego sprzętu sowieckiego.

 

Model wykonany jest prosto z pudełka. Szpachlówki użyłem tylko przy zapełnianiu pozostałości po wypychaczach. Samo spasowanie jest bardzo dobre, nie przypominam sobie jakichkolwiek problemów. Malowanie Vallejo Russian Green, z preshadingiem, który jednak znikł pod zielenią. Do tego wash, wykonany z czarnego i brązowego humbrola wymieszanego z terpentyną. Wszystko przykurzone pigmentem Miga Light Dust, a na ścianach wanny pigment Russian Earth. Model wybrudzony aby ukryć nieudolne położenie kalek. Gąsienice malowane gunmetalem zmieszanym z Vallejo Black Green, oczywiście wypaćkane pigmentem.

 

Podstawka według własnego pomysłu. Trzy warstwy tektury 1 mm i do tego niewielka ramka również z tektury. Pomalowane Vallego Black Grey. Teren to masa papierowa według przepisu znalezionego w internecie. Droga malowana akwarelkami do tego posypka od Polaka imitująca trawę.

 

th_101_2737.jpg th_101_2736.jpg th_101_2733.jpg th_101_2732.jpg

 

th_101_2746.jpg th_101_2745.jpg th_101_2744.jpg th_101_2731.jpg

 

Nie jest to pierwsza i ostatnia moja przygoda z plastikiem. Aktualnie pracuję nad Bishopem 1:72 również z Italeri. Mam też w planach kilka sowietów, tym razem ciut większych.

 

 

 

Bardzo proszę o opinie na temat wykonania modelu.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach