Marudek Napisano 7 Października 2008 Share Napisano 7 Października 2008 Tak jak w temacie prosze o pomoc w ustaleniu jak przebiegaly naciagi na samolocie ze zdjecia ponizej. Jest to Ryan STM-S2 w Holenderskim malowaniu z II wojny stacjonujacy w Indonezji. Instrukcja nie jest w tej kwestii czytelna (podobnie jak to zdjecie ponizej, zreszta jedyne jakie mam...). Moze znajdzie sie na Modelworku jakies "Sokole oko", co mi podpowie jak ponaciagac, zeby nie przegiac Wiem, ze linki poprowadzone od kadluba do wierzchniej czesci glownego plata byly pojedyncze. Od spodu plata poprowadzone byly podwojne - nie wiem w ktorym miejscu laczyly sie z plywakami. Ponadto wydaje mi sie, ze miedzy plywakami sa poprowadzone linki "na krzyz", ale nie widze wyraznie. Moze jakis program graficzny bylby w stanie podkreslic naciagi? Bede bardzo wdzieczny za Wasza pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
łsobota Napisano 7 Października 2008 Share Napisano 7 Października 2008 Może zdjęcia z tej strony trochę Ci pomogą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marudek Napisano 7 Października 2008 Autor Share Napisano 7 Października 2008 Dzieki Lukasz, wiedzialem, ze zechcesz mi pomoc . Tylko, ja juz widzialem ta strone i wiele innych zdjec wersji z kolami, a tylko jedno tej, ktora wkrotce popelnie - na plywakach. Naciagi wersji kolowej i plywakowej troche sie roznia - i tu klops Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jachud3 Napisano 7 Października 2008 Share Napisano 7 Października 2008 kurczę.. nigdzie nie mogę znaleźć zdjęć wersji z pływakami :/ wszędzie koła... nie pomogę Ci niestety :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marudek Napisano 7 Października 2008 Autor Share Napisano 7 Października 2008 I tak dziekuje... Przynajmniej miales szczere checi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marudek Napisano 8 Października 2008 Autor Share Napisano 8 Października 2008 Znalezlem! Dobra stronka o Rayan'ie Znalazlem na niej opisy konstrukcyjne, lepsze rysunki i schematy niz gdziekolwiek. Jest tylko jedno zdjecie wersji na plywakach (na dodatek to ktore mam), ale schemat mnie chyba uratuje. Ponizej oryginalny schemat i moje bazgroly. Czerwona linia zaznaczylem linki naciagow. Nie jestem pewien tej poziomej linki, ktora oznaczylem na schemacie strzalka i znakiem zapytania. Wydaje mi sie prawdopodobne, ze to tylko zludzenie spowodowane dwoma, krzyzujacymi sie linkami usztywniajacymi laczenie plywakow w tej samej plaszczyznie (tak jak zaznaczylem na zdjeciu). Jesli zauwazyliscie, ze cos poknocilem to krzyczcie. A jak jest dobrze to tez napiszcie co o tym myslicie. W sieci sa chyba dwie galerie ukonczonego modelu w tej wersjii. Moim zdaniem oba maja nieprawidlowo wykonane naciagi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Avi Napisano 8 Października 2008 Share Napisano 8 Października 2008 Czołem . Nie mam pod ręką skanera, ale za chwilę postaram się wrzucić fotki z francuskiej monografii tego samolotu (pstryknę aparatem). Ok, już mam. Sorry za fatalną jakość, ale robione z ręki aparatem, w dodatku 'na szybko'. Jutro mogę mieć ładne skany Jeśli będą jeszcze potrzebne. a zatem: Na razie tylko cztery, choć pewnie potem wrzucę więcej zdjęć pływakowej wersji (są w drugiej części, która gdzieś w stercie innych magazynów zapodziała się). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
łsobota Napisano 8 Października 2008 Share Napisano 8 Października 2008 Dzieki Lukasz, wiedzialem, ze zechcesz mi pomoc . Tylko, ja juz widzialem ta strone i wiele innych zdjec wersji z kolami, a tylko jedno tej, ktora wkrotce popelnie - na plywakach. Naciagi wersji kolowej i plywakowej troche sie roznia - i tu klops Faktycznie nie zwróciłem uwagi, że Twój ma być na pływakach i dałem linka do wersji kołowej No ale widzę, że temat znalazł już szczęśliwy finał ps. wczoraj znalazłem jeszcze takie zdjęcie (pochodzi z książki "The Dutch Naval Air Force Against Japan"): Co prawda nie wnosi ono nic nowego do kwestii naciągów, ale zawsze można sobie obejrzeć ten interesujący samolot w ciekawym towarzystwie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marudek Napisano 8 Października 2008 Autor Share Napisano 8 Października 2008 (edytowane) Jutro mogę mieć ładne skany Jeśli będą jeszcze potrzebne. Avi, głupotą byłoby odmowić! Juz porownalem swoje bazgroly z Twoja monografia i chyba wszystko dobrze nabazgralem . Bede Ci bardzo wdzieczny jesli przeslesz mi skany - przydadza sie do robienia wnetrza od podstaw. Jak mozesz to wyslij na moj e-mail: p.mazurek@yahoo.co.uk Jeszcze raz z gory dziekuje łsobota - a wlasnie, ze Twoje zdjecie wnosi bardzo wiele! Na innych modelach Rayana, o ktorych juz wspominalem - modelarze nakladali oznaczenia przynaleznosci panstwowej nie tylko na kadlubie, ale i na skrzydlach. Teraz mam dwa zdjecia przeczace temu. Wniosek - trojkatne oznaczenia maja byc tylko po bokach kadluba. Edytowane 9 Października 2008 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Avi Napisano 8 Października 2008 Share Napisano 8 Października 2008 Jeszcze w kwestii malowania - po przemalowaniu maszyn w barwy maskujące trójkąciki NEI pozostawiono tylko na kadłubie i od spodu płatów. Resztę zamalowano No i kolejna seria fotek. Na kilku z nich doskonale widać sznurowanie pływaków. Jutro dostaniesz skany na maila Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordDisneyland Napisano 8 Października 2008 Share Napisano 8 Października 2008 Wniosek - trojkatne oznaczenia maja byc tylko po bokach kadluba. No i na dole płata lewego lub obu płatów... fajne te zdjęcie z hangaru w Morokrembagan , nazwa tez zresztą fajna To wingmastersi czy replic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Avi Napisano 8 Października 2008 Share Napisano 8 Października 2008 To wingmastersi czy replic? Ani jedno ani drugie To mój ulubiony z 'żabojadzkich', czyli francusko - rumuński Avions. Co do rozmieszczenia znaków rozpoznawczych, napisałem już powyżej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marudek Napisano 8 Października 2008 Autor Share Napisano 8 Października 2008 Dzieki Avi! Nawet nie spodziewalem sie, ze bede mial takie swietne materialy. Na tym zdjeciu widac jeszcze jakies dodatkowe naciagi miedzy plywakami, ktorych nie ma nawet w schemacie z monografii. Na przednim "dodatkowym" naciagu widac jakies "zgrubienia" - moze sprezyny, albo rzymskie sruby... Na tym zdjeciu widac, ze kola do transportu naziemnego byly szprychowane - przyda sie jig od szprychowania motorow . Widac tez oznaczenia namalowane od spodu skrzydla... Wlasnie w tym malowaniu chce go zrobic. Wyglada na to, ze na wierzchu plata nie ma zadnych oznaczen - od spodu pewnie sa... Problem w tym, ze Testors zapodal tylko numery i boczne trojkaty. Chyba bede musial improwizowac i malowac trojkatne oznaczenia NEI. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Avi Napisano 8 Października 2008 Share Napisano 8 Października 2008 Problem w tym, ze Testors zapodal tylko numery i boczne trojkaty. Chyba bede musial improwizowac i malowac trojkatne oznaczenia NEI. Eeeee, to raczej nie problem W oryginale też malowali No to i może ja skończę mojego Ryana? Leży tak już 9 (dziewięć!!!!) lat rozgrzebany i nie chce mi się go dalej robić Może z powodu skali? Bo to 72 jest (taka wesz ze śmigiełkiem): Nawet pływaki są Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marudek Napisano 8 Października 2008 Autor Share Napisano 8 Października 2008 Wow! Tak patrze na to podwozie i mysle, ze chyba amerykanski bedzie, co? Fajnie by bylo, jakbys wskrzesil ta budowe... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordDisneyland Napisano 8 Października 2008 Share Napisano 8 Października 2008 Bo to 72 jest (taka wesz ze śmigiełkiem): JEZUS MARIAAAA!!!!! Jak mogłeś? Chlip... Z wami to tak już jest chłopaki, człowiek myśli, że kumpli znalazł, a potem mu w kolano brzdęk łomem , obrażając ulubioną skalę Dzięki za zwrócenie uwagi na Avions , muszę skupić uwagę na ślimakożercach Aha - Marudku, chyba spokojnie i bez najmniejszych problemów te trójkąciaki/znaki namalujesz, widziałem w końcu twoje modele, nie takie maskowania robiłeś. Jedno co mnie zastanawia, jak wysoko siedział i uczeń, i instruktor, nawet jak na maszynę szkolną. Na fotkach wystają nieźle poza kabiny... Widziałem jakiś model , chyba High Planes Models {???} , gdzie jednak siedziska były dość nisko... Może na zdjęciach goście się po prostu prężą do zdjęcia "patrz mamo, tu ja, a tu kolega"? A może Niderlandy zawsze wydawały ludzi o koszykarskim wzroście? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Avi Napisano 9 Października 2008 Share Napisano 9 Października 2008 Spokojnie, nie skalę miałem na myśli jeno ten konkretny aparat Po prostu to już dla mnie jest za małe. Ale żeby było miło, skończę go. Po dziewięciu latach. Tylko jaki garniturek mu dać? Hamerykańca, Niderlanda czy też Kangura w plamy? Oto jest pytanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marudek Napisano 9 Października 2008 Autor Share Napisano 9 Października 2008 To prawda nawet w 1/48 wydaje sie bardzo maly. Wnetrza w ogole nie ma, a zeby wkleic figurki pilotow - trzeba ich posadzic na podlodze . (mam jezcze jeden tak maly samolocik/hydroplan - Arado Ar-231 V1 tylko, ze on mial sie zmiescic w ubocie...) Az trudno sobie wyobrazic jak maly musi byc w 1/72 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.