Skocz do zawartości

Slawek_26869

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    1 174
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

381 Excellent

Informacje

  • Skąd
    Kalisz (Wielkopolska)
  • Zainteresowania
    lotnictwo 1/48 i 1/72 głównie z szachownicą (lub związane z lotnictwem polskim)
  • Zawód
    stolarz meblowy

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Wojtku, Oni nie straszą - Oni atakują, bo od piątku na Ich stronie jest już w przedsprzedaży we wszystkich trzech skałach (72; 48 i 32)
  2. Nie do końca "...nie bardzo..." Wildcat: - W latach 1945-1947 na samolocie Grumman "Wildcat" wykonywał loty w Aircraft and Armament Experimental Establishment (Instytut Doświadczalny Samolotów i Uzbrojenia) w Boscombe Down legendarny polski pilot doświadczalny Janusz Żurakowski; Airacobra: - W 1943 r. Witold Urbanowicz, będący wówczas zastępcą attache lotniczego przy polskiej ambasadzie w USA, wykonywał loty treningowe na samlotach Bell P-39 należących do USAAF. - W Wielkiej Brytanii polscy piloci oblatywali samoloty Bell P-39 ”Airacobra”, m.in. w eskadrze doświadczalnej N°38 Maintenance Unit w Llandow, a ponadto dostarczali je lotem w ramach Air Transport Auxiliary N°10 FPP w Wielkiej Brytanii oraz w N°1 ADU/ME Polish Detachment w Afryce na trasie Takoradi-Kair. - W Polsce znajdowały się dwa samoloty Bell P-39 ”Airacobra”. Jeden był w wyposażeniu lotnictwa wojskowego. Pierwszy P-39Q był osobistym samolotem dyspozycyjnym gen. broni pil. Fiodora Połynina jeszcze podczas służby w lotnictwie radzieckim. Mianowany w październiku 1944 na dowódcę lotnictwa polskiego przyleciał swoim samolotem służbowym 31.10.1944 r. na lotnisko Hyże k/Zamościa. Obsługę techniczną zapewniała 2 Samodzielna Eskadra Sztabowa. Generał wykonywał na nim loty na inspekcję podległych jednostek. W lipcu 1945 przydzielając go dla obsługi technicznej do 2 Eskadry 17 Samodzielnego Pułku Lotnictwa Łącznikowego, przemianowanego we wrześniu 1945 na 2 Mieszany Specjalny Pułk Lotniczy. Po odwołaniu gen. Połynina w maju 1947 r. do ZSRR, ”Airacobra” pozostała w lotnictwie polskim nadal służąc jako samolot dyspozycyjny Dowództwa Wojsk Lotniczych WP. Wykonywano na niej w dalszym ciągu loty służbowe. W 1948 r. spisano je ze stanu sprzętu latającego przekazując w roli eksponatu do Technicznej Szkoły Wojsk Lotniczych w Boernerowie. W Boernerowie samolot, pozostawiony na zapleczu, niszczał stopniowo. Po przeniesieniu szkoły do Zamościa w połowie 1950 r., samolot został uznany za sprzęt nietypowy i skasowany. oraz nie lotna - Jesienią 1945 r. poinformowano rektorat Szkoły Inżynierskiej im. Wawelberga i Rotwanda, że na radomskim węźle PKP stoi lora z załadowanym w skrzyniach kompletnym samolotem P-39 ”Airacobra”. Miejscowe władze wojskowe nie wykazywały zainteresowania i samolot został wkrótce sprowadzony do Warszawy. Ustawiono go w hali eksponatów Szkoły Inżynierskiej jako pomoc naukową dla zajęć z budowy samolotów. Przez kilka semestrów wykorzystywano go do zajęć, szczególnie na IV roku Sekcji Płatowcowej oraz Sekcji Silników i Osprzętu na Wydziale Lotniczym. Po połączeniu tej uczelni z Politechniką Warszawską P-39, przeniesiono do hali w kompleksie zabudowań politechniki. Przez kilka kolejnych lat samolot pełnił rolę pomocy naukowej. W miarę postępu techniki konstrukcja traciła na znaczeniu i Airacobra popadała w zapomnienie. W pierwszych latach XXI wieku resztki politechnicznej ”Airacobry” trafiły do Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie, gdzie wystawiono na ekspozycji prawe skrzydło i fragmenty usterzenia ogonowego. Także tylko Hayate nie ma udokumentowanej styczności z Polską
  3. No chyba jednak nie Zobacz położenie pól białego i czerwonego na szachownicy znajdującej się na stateczniku i na burcie ; ja się nie znam, ale wydje mi się że przynajmniej jedna z nich jest obrucona o 90 stopni
  4. Mnie też, ale nie mam aktualnie Sobieskiego na zbyciu
  5. ... i dla "ułatwienia" Wczesna wersja: https://sklep5817030.homesklep.pl/pl/p/PWS-26-wersja-wczesna-132-przedsprzedaz/259 późna wersja: https://sklep5817030.homesklep.pl/pl/p/PWS-26-132-przedsprzedaz/260
  6. Jest już w przedsprzedaży we wszystkich trzech skalach
  7. Kurcze aż cała cysterna szpachli będzie potrzebna ....a tak na poważnie Tomku będę zaglądał może się czegoś douczę; trzymam kciuki
  8. Pisemko pamiętam, ale w tym okresie to już bardziej wychowywałem się na Płomyku, Świecie Młodych i Młodym Techniku
  9. Mój jeździ w skrzyneczce narzędziowej w samochodzie
  10. Zabawki nie miałem, a znaczek mam nadal, a nawet cały arkusik https://www.kzp.pl/index.php?artykul=kat-zn-1971-zn1975
  11. Bardzo dobrze się domyślasz to jest "czy dwujka" ; możliwe że na którymś konkursie się pokażą
  12. Powiem szczerzem, że też nie słyszałem o wysłaniu jakiegoś Morana, lecz w/g strony samolotypolskie.pl: "29-30 sierpnia pierwsze 20 MS-406 wysłano drogą morską, dalsze 100 egz. miało być wysłanych partiami do 1.12.1939 r. Wobec napaści Niemiec hitlerowskich na Polskę statek został skierowany do Konstancy, skąd tranzytem przez Rumunię miały być dostarczone do Polski. Władze Rumunii wobec szybkiego przebiegu działań na froncie nie zgodziły się na wyładunek samolotów. Statek odpłynął z powrotem. Samoloty, które zostały przeznaczone dla Polski trafiły ostatecznie do Turcji. Łącznie na stanie lotnictwa tureckiego znalazło się 40 samolotów, z których co najmniej 30 było przeznaczonych dla Polski."
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.