Jump to content

retopa

Members
  • Content Count

    75
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

Personal Information

  • Location
    Warszawa
  • Interests
    bardzo szeroko pojęty XIX w. (od wojny secesyjnej do końca Wielkiej Wojny)
  • Occupation
    kontroler

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Witam Kolegów. Rozpoczynam pracę nad Ju-52 w wersji pasażerskiej w skali 1/144. Chciałbym wykonać go w malowaniu D-2527, czyli osobistej maszyny Goeringa. Mam w związku z tym pytanie, czy ktoś mógłby mnie wspomóc fotkami wnętrza kabiny pasażerskiej tego konkretnie samolotu? Podejrzewam, że nie był wyposażony tak jak standardowe maszyny Lufthansy, tylko bardziej ekskluzywnie. Proszę o pomoc. Pozdrawiam. Tomasz Małysz
  2. Witam. Mam, prośbę do adminów, moderatorów ... w każdym razie do osób decyzyjnych. Czy mogliby ujednolicić tematykę tego wątku? Dlaczego w wątku o samolotach wielopłatowych od dłuższego czasu rozpatrujemy prawidłowość stosowania kolorów interior green i zinc chromate, czyli z czasów lat 40-ch XX w. lub później. No chyba, że obecna większość społeczeństwa rozumie pojęcie "samolot wielopłatowy" jako samolot z płatem prawym i płatem lewym. W czasach, gdy nie było jeszcze internetu, rozróżniano samoloty jednopłatowe, dwupłatowe i (właśnie) wielopłatowe, czyli trójpłaty i więcej. Czasami mogło to dojść, jak w przypadku Horatio Phillipsa do 20-płata lub nawet później (chyba w 1907 r.) 100-płata - cztery rzędy po 25 cienkich płatów. Dlaczego jeden z moich ulubionych tematów na tym forum schodzi na boczne tory? Niedługo będziemy tu pisać o śmigłowcach, w których wirnik nośny ma np. 5 łopat. Bądźmy konsekwentni. Wielopłat powinien mieć więcej niż DWA płaty nośne. PS. Wczesną wersję Ilji Muromca nr 107 z dodanym dla poprawy stateczności środkowym płatem w połowie długości kadłuba też na upartego zaliczyłbym do trójpłatów.
  3. Piękny. Nie pozostaje Ci nic innego, jak wykonać teraz jego starszego brata, Junkersa J. I
  4. Dzięki za informację. A! Oczywiście merdnąłem się w tytule i już go poprawiłem.
  5. Witam modelarską brać. Powoli zaczynam pracę nad rosyjskim krążownikiem Awrora w wersji rewolucyjnej. Szukałem już informacji na kilku forumach, ale niestety dalej nie mam potwierdzenia. Pytanie brzmi: Jak myślicie, jakie bandery niosła na masztach Awrora w chwili oddania pamiętnego wystrzału z działa dziobowego? Czy niosła tradycyjne bandery rosyjskie (bandera z krzyżem Świętego Jerzego) czy też była pod czerwonymi flagami? Mile widziane zdjęcia lub źródłowy opis.
  6. P.S. Co by nie nadwyrężać praw autorskich, chętnie te plany odkupię.
  7. Oczywiście, jak najbardziej interesuje. Gdybyś mógł zeskanować i przysłać na maila, to: tomasz_malysz@op.pl Dzięki za odzew
  8. Witam. Przepraszam za zwodniczy tytuł wątku. Kończę właśnie dioramę w 1/700 prezentującą polskie monitory rzeczne na jednej z rzek Polesia (może to być Prypeć lub Pina). Monitory (3 sztuki) bazują w okolicy poleskiej wsi. Są to jeden monitor typu gdańskiego (np. ORP "Warszawa", ORP "Hododyszcze") oraz dwa dwa monitory typu krakowskiego (ORP "Kraków" i ORP "Wilno"). Monitory typu krakowskiego mam już prawie skończone, ale brakuje mi szczegółowych zdjęć / planów, jak w rzeczywistości wyglądały owe monitory (wyposażenie). To samo dotyczy monitora gdańskiego. Tworzę go od podstaw (zakupiony model z Armo miał deskowanie takie, jakby zamiast desek były bale z drewna). Jeśli ktoś posiada plany albo w miarę szczegółowe zdjęcia wykonanych modeli naszych "pancerników", będę niezmiernie wdzięczny za ich udostępnienie. Liczę na to, że uda mi się skończyć dioramę na lipcowe Święto Flotylli Pińskiej. Jeszce jedno, planuję oprócz ludności tubylczej, wykonać również bydło zagrodowe na makiecie wsi (krowy, świnie, może bocian). Ktoś jak to zrobić w skali 1/700? Pozdrawiam
  9. Serdecznie dziękuję Organizatorom za wspaniałą imprezę oraz za przyznane wyróżnienia i nagrody. Czy ktoś mógłby wrzucić na forum objaśnienia do pieczątek, bo ja zapomniałem sfotografować instrukcję?
  10. Oprócz Eduarda są jeszcze fotododatki GMM i WEM, ale dużo uboższe. Jeśli chodzi o działa, to są wydruki 3D, niestety drogie, ale piękne - w któryms z wątków zapodałem zdjęcia porównawcze tych wydruków z oryginalnymi Revellowskimi wypraskami: https://www.shapeways.com/product/RZJ8EGAAT/1-350-sms-emden-10-5cm-40-sk-l-40-guns?optionId=63069823&li=marketplace https://www.shapeways.com/product/ANTN795SG/1-350-sms-emden-dresden-5-2-cm-55-sk-l-55-x8?optionId=64244797&li=marketplace https://www.shapeways.com/product/QRHMYLWWF/1-350-sms-emden-dresden-1-4m-searchlights-x4?optionId=64297489&li=marketplace
  11. Wojtek, genialna robota. Nagrodę na Babarybie masz gwarantowaną. Tak na marginesie: widząc zdjęcie admina byłem pewien, że to Twoje dzieło.
  12. A na czym drukują ci, którzy usługowo drukują kalkomanie?
  13. Witam wszystkich Kolegów. Zniesmaczony moimi ostatnimi próbami wydrukowania bander w skali 1/700 i 1/350 podczas których wydruki z plujki były albo rozmazane, albo nie chciały wyschnąć, postanowiłem nabyć drukarkę laserową. Zresztą nie musi być laserowa, ważne żeby drukowała w przyzwoitej rozdzielczości oraz można na niej wyło drukować kolor biały. Odpada jednak opcja wymiany czarnego toneru na biały, ponieważ nie mógłby drukować niemieckich pierwszowojennych krzyży. Oczekuję porad co i gdzie można kupić, cena do 1000 zł. Pozdrawiam. Tomek Małysz
  14. Mówisz i masz: - działa 105 mm - działa 52 mm - welbot - porównania Ceny 105 mm - 22,69€ (6 dział z maskami oraz 5 dział bez masek); 52 mm - 20,87€ (8 dział). Wiem, że drogo, ale w moim przekonaniu warto. Wygląd firmowych dział 105 mm skutecznie odpychał mnie od rozpoczęcia budowy (Eduard zapomniał o nich w swoich blaszkach), a wykonanie 6 jednakowych masek z kartonu nie uśmiechało mi się.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.