Jump to content

jarusgoral

Members
  • Content Count

    102
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

Personal Information

  • Location
    Łódź
  • Occupation
    Informatyk
  1. Sugeruje wyraźnie iż rozstaw gąsienic zdecydowanie szerszy od tego wymiaru, a to już dużo mówi co do szerokości ramy na wysokości gąsienic, zdecydowanie musiała być szersza od tego wymiaru z przodu pojazdu(pod chłodnica)dlaczego? gdyby szerokość była taka jak pod chłodnica drążki skrętne wystawałyby z ramy od strony kół co powodowałoby z pewnością narażenie ich na wyłamanie przy pionowym skoku wahacza. Można by teoretycznie zniwelować tą odległość większym wykorbieniem samego wahacza ale to z kolei powodowałoby osłabienie wahacza.
  2. Pozwolę sobie przypomnieć to zdjęcie moim zdaniem mówi samo za siebie, szerokość ramy z przodu nie może być szersza niż chłodnica, gdyby tak było byłoby to widoczne na zdjęciu.
  3. Wybierając jeden z trzech wariantów przodu ramy to zdecydowanie środkowy, czyli kształt trapezowaty, oczywiście czoło ramy szerokości chłodnicy. Rama raczej nie mogła być prosta ponieważ utrudniałoby to mocowanie do niej silnika.
  4. jarusgoral

    TKS-D 1:35

    Zdecydowanie 6 skrzynek!!! nie można zastawiać chłodnicy, zasłonięta w ten sposób powoduje brak dostępu powietrza i pewno w konsekwencji przegrzanie silnika. Jarekkk pomyśl nad zainwestowaniem 26PLN w ten model i kup toczona lufę do Boforsa, naprawdę tak ładny model zasługuje na ten upgrate. Co do skrzynki na celownik pamiętaj ze instrukcja do Boforsa przewidywała dwa celowniki, ponadto przemyśl kwestię wycioru do armaty, gdzieś musiał być w tym pojeździe. Pozdrawiam kawał solidnej roboty
  5. Co do odbijania kopalni "Maks" w Michałkowicach wiadomo iż 01.09.39 7kompania 75pp wraz oddziałem samoobrony podczas odbijania tej kopalni wspierana była przez PEUGEOTA który uległ zniszczeniu, nic na temat użycia Tfc??? wydaje się iż pomylono tutaj własnie PEUGEOTA z FORDEM
  6. Na oporopowrotniku i na oponach widać jeszcze jakieś nadleweczki, zeszlifuj czym prędzej zanim pomalujesz. Niestety Makro w aparatach jest bezwzględne i dopiero na fotach widać to czego nie mogło dostrzec oko, szczególnie w takich maluchach jak ten modelik.
  7. No proszę trochę mnie w Polandzie nie było a tutaj taki progresssss!!!! Jarekk co do budowy samego modelu zachowało się kilkanaście oryginalnych Vickersów w różnych muzeach więc przy budowie tego modelu materiałów zdjęciowych zdecydowanie więcej niż przy 7TP. Zwracam uwagę na przednią płytę pancerną - w modelu jest z klapami tak jak w 7TP w Vickersie nie było tych klap, ponadto właz dowódcy zupełnie inny kształt niż to co w modelu. A co do gąsienic przemyśl zastąpienie ogniwek RPM Fruilami, naprawdę w rodzinie Vickersopodobnych te gąsienice dużo dają. Pozdrawiam i kibicuję sam mam w planach ten model Zródło: www. zgapa.pl Na zachętę fotka naszego jednowieżowego Vickersa ze zrolowaną plandeką łopatą i łomem na przedniej płycie pancernej.
  8. Tak jak wspomniałem wcześniej, zdjęcia ze Stryja wydają się być testowaniem prototypu tej wersji ciągnika, armata jeszcze na drewnianych kołach nawet nie ma "wrotek". Zazwyczaj prototypy różnią się od serii produkcyjnej. Na serii zdjęć ze Stryja mamy do czynienia z tym samym egzemplarzem, dwa zdjęcia z września prezentują odmienne "seryjne" egzemplarze. Pozatym na zdjęciu z Węgier widać jeszcze podwyższenie burty jakby oparcie dla siedzących, takie samo jak na zdjęciu z Halicza, zas skrzynki wydają się mieć wysokość ławek, zaś same poręcze którymi te skrzynki sa zwieńczone mają wysokość burt bez podwyższeń. Ponadto widać wyraźnie tylko dwa pałąki stelaże dla plandeki, nie zaś trzy jak w samochodzie kołowo-gąsienicowym wz34.
  9. Jędrass polecam składać ogniwka nie bezpośrednio na kołach ale sklejać segmentami na szablonie z kartonu,później jak wyschną wymodelowane wklejać na koła, wtedy można fajno wymodelować zwisy i przejścia gąsienic. Niestety z ogniwkami tak się dzieje chyba że ma się fruile lub modelkasteny. Lub polecam patent z taśma klejąca http://www.holek.com/technika/ogniwa_klejenie.html
  10. Niedawno czytałem raport dowódcy 1pam bodajże z maja 1939 dotyczący sprzętu samochodowego w tymże pułku w tym okresie, pisze ona min o sprzęcie typowym (chodziło o pojazdy marki PF różnych wersji oraz C4P). Sądzę iż C4P z krótką skrzynia był sprzętem typowym dla armat 120mm świadczy o tym duża ilość zdjęć właśnie tej wersji ciągnika z tym działem, natomiast typowym dla 75 i 100mm był ciągnik z tajemniczymi skrzynkami i dłuższa skrzynia ładunkowa. Natomiast określenie produkcji niszowej tej wersji ciągnika wydaje mi się mało słuszne ponieważ jeszcze mniejsze serie specjalistycznych można znaleźć, chociażby sanitarka czy słynny pojazd strażacki ze Lwowa. Pojazdy warsztatowe czy pojazdy dla art.plot szczególnie te z baterii reflektorów tez nie były produkowane w dużych seriach. Zdjęcie które zamieściłem powyżej, to drugie, jakby majaczył tam tył C4P z drewnianą kabiną i właśnie tajemniczymi skrzynkami z poręczami na skrzyni ładunkowej, jeśli się nie mylę mamy dwa zdjęcia C4P z 16 dam jeden z 75mm drugi ze 100, oba w zestawie ciągnik+jaszcz+działo więc mogłoby to potwierdzić tezę iż wersja w tym dywizjonie była taka sama.
  11. Przeglądająć forum Odkrywcy znalazłem taką tabelę z danymi takt-tech projektowanych czołgów oraz ciekawe zobrazowanie projektów. źródło:www.odkrywca.pl, rysunki porównawcze wykonane przez krzychal Widać iż czołg średni B.B.T.Br.Panc. to ładny kawałek stali!
  12. Nie może być mowy o niszowej produkcji tylko dla 10BK, 16 dam dla tej Brygady wystawił 1pam ze Stryja, identyczny wystawiony był dla WBPM, wiadomo iż 16dam miał sprzęt typowy (C4P, Fiaty itd) dywizjon dla WBPM sprzęt mieszany, oba dywizjony miały po jednej baterii armat 75mm. Wiemy że cały sprzęt tego typu 10BK przekazała na Węgrzech stąd brak zdjęć tego zestawu w rękach niemieckich. Co do samych zdjęć znalazłem kilka fotek z defilady na Polach Mokotowskich ale tam 75ciągnione sa przez Citroeny-Kegrasee, sa jeszcze dwa zdjęcia Schneiderek 16dam z Węgier ze słabo widocznymi C4P na drugim planie, mam je tylko w bardzo małej rozdzielczości jesli ktoś będzie miał takowe w większej mozna coś wyciągnąć z nich. Na tych poniżej tylko cos majaczy żródło: www.odkrywca.pl
  13. tak skrzyń dostatek tylko ten ciagnik ze zdjęcia 16dam od wczoraj nie daje spokoju, juz wiem ze chce własnie taki miec, z tymze bedzie ciagał Schneiderke nie haubice:)
  14. Jedrass to Twoj model i ma sie podobać przedewszystkim Tobie.....nam nawet nie pomalowany i bez gasienic juz sie podoba a tak serio chyba chodzi o nasze wizje przełozone na żywice, polistyren, przeciez spelnienie wizji daje satysfakcje:) sam czesto łapie sie na tym iz dodaje lub robie cos co wygladało inaczej a robie pod siebie, przeciez nasze modele to nasze wizje ich oryginałów:) A zmieniajac temat zasłyszane gdzies iz Poznańska grupa rekonstrukcji 7dakW odtwarza Putiłowke z przodkiem i (chyba jaszcz do tego??), słyszałes cos w tym temacie?
  15. Cóż nie wiem co Jarekk ma na mysli prezentujac zdjęcie powyzej, moim zdaniem patrząc na układ skrzyni ładunkowej to nie ciagnik tylko samochód polgosienicowy wz 34. A tak szczerze mówiąc przymierzam sie od jakiegos czasu do zestawu C4P +jaszcz+Schneider i do tej pory w kwestii samego ciagnika wszystko było oczywiste lecz teraz coraz więcej mam watpliwosci jesli chodzi o skrzynie ładunkowa pewno zywica S-Model jeszcze dlużej w szafie polezy.....
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.