Jump to content

blitzaaa

Members
  • Content Count

    137
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

Personal Information

  • Location
    świętokrzyskie
  • Interests
    lotnictwo
  • Occupation
    obserwator
  1. Cześć. Fajnie idzie, pomimo tego zonka ze skrzydłami. Mam prośbę, pochwal się jakich farb użyłeś /użyjesz do kamuflażu? Bo ja ma wg. katalogu revlla, a oni tam jakis miksów oczekują
  2. Akurat to żaden problem ,kartaka zrobiona jest z taśmy maskującej pomalowanej na czarno ,więć można odciac lub zamalować kawałki na kolor kadluba. :-)
  3. Fajny. Tylko dlaczego pomalowałeś na czarno wzmocnienia ramą oszklenia już na kadłubie, wokół zewnętrznej ramy oszklenia? Powstała dziwna "kratka", której nie widać na zdjęciach tego egzemplarza. Wydaje mi się, że zewnętrzna rama wokół oszklenia i pomiędzy nim była czarna, ale na samym kadłubie wzmocnienia już w kolorze płatowca.
  4. http://www.airliners.net/photo/Austria---Air/Saab-J35Oe-Draken/0886002/L/ No i miodzio! Wszystko w temacie kolorów. Bardzo ładny!
  5. Piękności! Mam jedno pytanie, nie napastliwie :-), czy ten czerwony na płatowcu to nie powinien być taki sam jak na rondlach, bo chyba się trochę różni...
  6. Sorry, że nie odpisałem wczęsniej ;-). Super to wygląda!
  7. Arek, faktycznie jest pomalowane na biało poniżej tablicy, a lakierowane są tylko wąskie listwy. Pytanie tylko kiedy pomalowali całość na biało i jak było faktycznie w latach I wojny i tuż po. Andrzej Godlewski, bardzo przepraszam za off topic
  8. Ja robię Coopera, czyli egzemplarz z wojennej produkcji włoskiej. Co do tablicy - jako miejsce mocowania zegarów to już wiem, że to była sklejka, pewnie pomalowana na niebiesko. Ale ta część gdzie są te podłużne otwory to skrzynki amunicyjne, to już chyba raczej była blacha. Trochę nie wyobrażam sobie, żeby przymocowali do niej sklejkową osłonę, chociaż nie można tego wykluczyć.
  9. Trochę to przypomina monolog :-) Mógłby mi ktoś podesłać skany MiniRepliki nr 40 o budowie wspomnianej Balilli?
  10. Po pogrzebaniu w internecie natrafiłem na bardzo fajną relację jakiegoś Rosjanina http://forum.rcdesign.ru/f82/thread312886.html), który robi Balillę w skali 1/4.5 miał ten sam dylemat i jeżeli dobrze zrozumiałem rosyjski, doszedł do wniosku, że zrobi ta jak Włosi, czyli na biało i niebiesko, chociaż jego zdaniem taki "glamur' kolor raczej się nie sprawdził. Co ważne, wkleił tez jedno zdjęcie Balilli podczas renowacji, gdzie widać kokpit z boku. I tak - widać, że sama tablica była zrobiona z drewna, a miejsce gdzie zamontowano wskaźniki, jest pomalowane na niebiesko ( o tym kolorze wiedziałem z innych zdjęć). Poniżej są zasobniki na amunicję z charakterystycznymi, podłużnymi otworami (co na zdjęciach razem z tablicą tworzy monolit). Zakładam, ze raczej zasobniki nie są z drewna ( jeżeli ktoś zna takie przypadki, bardzo proszę o info). Na zdjęciu odnawianego egzemplarza, są pomalowane od strony pilota na biało. Jeżeli to jakaś późniejsza podmalówka, ci jest bardzo prawdopodobne oglądając jej jakość (niedomalowane pod podłużnicami gdzie się trudniej dostać i biały raczej ukurzony niż zużyty) można założyć, że wspomniane zasobniki na amunicję oraz burty kadłuba (?) pierwotnie miały inny kolor niż ostatecznie egzemplarz muzealny. To by się zgadzało ze zdjęciem historycznym z Windsocka. Pytanie tylko jaki to był kolor - nie biały, nie czarny, nie kolor drewna skoro metalowe, może szary jak na zdjęciach wnętrza osłon silnika. Może ktoś ma jakiś pomysł? I polecam przejrzenie tego rosyjskiego wątku. Nieprawdopodobne
  11. Robię polskiego nr. 5 - kapitan Merian Cooper - 7 eskadra z 1920 roku, czyli Włoch z demobilu. Większość, praktycznie wszystkie plastikowe modele zrobione są w drewnie. Bardziej się zastanawiam czy tablica mogła być metalowa. Na zdjęciach odnowionego egzemplarza wydaje się bardzo cienka i to mi nie daje spokoju. Tylko czy to w ogóle możliwe - metalowa tablica. W książce "Pierwsze samoloty mysliwskie lotnictwa polskiego" Goworka nie ma o tym słowa. - jest mowa o drewnianych wręgach i drewnianym kadłubie. Pewnie skończy się na drewnie, chociaż pewności nie mam. Może ktoś jeszcze się odezwie...
  12. Jak się doedukuję z wrzucania zdjęć, to wrzucę je indywidualnie. Na razie tylko linki Tu wspomniany oryginał włoski http://www.cmpr.it/Balilla%20-%20E.Molteni/balilla.htm i http://www.wwi-models.org/Photos/Ita/Ansaldo/index.html a tu wspomniane zdjęcie spiracone na jakiejś rosyjskiej stronie. W monografii Windsocka jest ono opisane, jako zdjecie z prospektu reklamowego (?) prezentowanego w Pradze http://www.aviaarhiv.ru/items/show/614
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.