Jump to content

Mikolaj75

Members
  • Content Count

    2,117
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    8

Mikolaj75 last won the day on June 9

Mikolaj75 had the most liked content!

Community Reputation

76 Excellent

Personal Information

  • Location
    Gorzów Wlkp.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Przygotowują się skromne podwieszenia: Modelik ożywi się także drabinką: No i stanął na własnych kołach (podwozie w dużej mierze wykonane we własnym zakresie, sporej grupy detali nie ma jeszcze zamontowanej):
  2. I pomyśleć jaki mógłby być ten model gdyby ów krótki czas nie był priorytetem. Szkoda, że nie wykorzystałeś potencjału jaki niósł w sobie ten projekt. Andrzej trafnie wskazał na potrzebę większej uwagi przy malowaniu, ja dodam jeszcze, że model w sferze budowy jest niekonsekwentny. Z jednej strony wspaniałe elementy scratch (zostawmy na razie nie dociętą firankę), z drugiej pozostawione mydlane części zestawu bazowego i nierównomiernie rozłożony wysiłek "detalistyczny" - sprawdza się zasada, że na tle wysublimowanych elementów każdy słabszy będzie wyglądał na słabszy niż jest w rzeczywistości. Robisz świetne rzeczy i dlatego proszę o uwzględnienie tych naszych marudzeń w kolejnych pracach
  3. Podoba mi się ten model. Przy okazji jak zwykle dla potwierdzenia mojej teorii poproszę fotkę w zwykłych warunkach 😉.
  4. Hej, ostatnio wystawiałem parę modeli we Wrocławiu. Teraz najprawdopodobniej najbliżej Łask i Szczecin. Doszły: zamontowane klapy, uchylony hamulec, wklejona malowana część OCP, gloss, kolory wstępne na dyszy, kosmetyka krawędzi kokpitu, pierwsze prace nad podwoziem.
  5. Jestem absolutnie zachwycony. Dobrze, że pokazujesz kulisy pracy, na pewno wiele rzeczy się przyda. Super
  6. No przecież ModelMaker oferuje.
  7. To faktycznie taka sobie oferta. W takich przypadkach należy uszanować pierwszy wybór. W sumie to całkiem spore wyzwanie, zrobić tak żeby wyglądało dobrze i merytorycznie. Działaj :-)
  8. A pokaż to drugie malowanie.
  9. Samolocik w mundurze, na razie bez dystynkcji. Mgiełka piasku oraz pozostałe kolory kamo wytłumiły pre-bałagan, przybliżając wygląd do tego ze zdjęć oryginału. Chociaż aparat mi tego jakoś nie chwyta, to nadal te zabiegi pozostają widoczne. Sam kamuflaż dał w kość..:
  10. Ta naturalna fotka wg mnie pokazuje model ładniej niż obróbka. Jest ok, dzięki.
  11. Ładny model, zastrzeżenia mam do kolorystyki dyszy. A czy mógłbyś wstawić przykładowe zdjęcie bez obróbki? Mam niejasne przypuszczenie, iż na żywo model wygląda subtelniej...
  12. O tak, podoba się. Tym bardziej, że to 72. Udany model i kompozycja :-)
  13. mbrnnr - nie aspiruję do miana twórcy metody, a jedynie pokazuję, że ją stosuję. Zresztą ma ona pewną odmianę - nie znam oczywiście wszystkich prac Karola Bery, ale te które widziałem w SM dotyczyły malowań jednokolorowych i były wykonywane już po bazie, u mnie to rodzaj rozbudowanych różnych elementów przed kolorem. Jak wyjdzie to się okaże. Jedno na co chciałbym zwrócić uwagę - nie zależy mi tu finalnie na samolocie nadmiernie styranym (fotki, którymi dysponuję pokazują samolot raczej dość nowy jakby krótko po dostawie), liczę z jednej strony na wytłumienie, a z drugiej na dostrzegalność tych zabiegów. W każdym razie mam już dwa kolory:
  14. Biały to akryl Vallejo - tapowany strefami i od razu "gładzony" patyczkiem do uszu. Piasek/żółty od odkopany w czeluściach szuflad Humbrol, ciemny szary to AK engine grime. Oleje na bieżąco korygowałem white spiritem. Po około 20 minutach delikatnie przetarłem szmatką całość i tu i tam - gdzie odkryłem pod światło nieakceptowalne odstępstwa - leciutko wysłużonym papierem ściernym. Bardziej polerować nie będę, dojdzie jeszcze sporo warstw - kamo, gloss, filtr, mat itp.
  15. Dalsze przygotowywanie bazy pod kolor - metoda, którą określiłbym roboczo jako "odwróconą sól". Zmarmurkowany model został wytapowany gąbką kolorem białym, a następnie postrzelany z pędzla kolorem piaskowym i engine grim. Później szczątkowy preszajding, ale nie jak leci, tylko w miejscach które zidentyfikowałem jako najbardziej możliwe do powstania zaciemnień:
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.