Jump to content

Irek-M1

Members
  • Content Count

    429
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Irek-M1 last won the day on April 22

Irek-M1 had the most liked content!

Community Reputation

11 Good

2 Followers

Personal Information

  • Location
    Słupsk

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Mikołaju tak powstawała moja konstrukcja poprzez wklejenie pojedynczych profili-utrzymanie linii prostej to nie lada sztuka. Ten model jest dość długi i uważam iż będzie mimo wszystko problem z utrzymaniem prostej linii oraz geometrii-docięcie listwy w postaci np. łuku. Na ten model na razie koncepcja Tomka wydaje się dla mnie optymalna do utrzymania geometrii, będzie ona stabilniejsza i wytrzymalsza. Przed wycięciem konstrukcji można było zeszlifować kadłub o grubość naklejanych pasków na konstrukcję lub zrobić podcięcia na styku odartej konstrukcji i tej części kadłuba która nie jest odarta z poszycia. Koncepcję tą zastosowała Andrzej Ziober w swoim Lancasterze i opisał w Aeroplanie.
  2. Mikołaju nie do końca się z tobą zgodzę odnośnie wycinania np. co czwartą lub inną ilość wręg. Konstrukcja tego samolotu jest dość skomplikowana ze względu na kształt i pomysł twój nie do końca się sprawdzi-zachowanie geometrii. Sam to przerabiałem na Limie i metoda Tomka jest w/g mnie optymalna. Prostsze będzie oklejenie szerszymi paskami tej konstrukcji i stworzenie w ten sposób wrażenia dwuteownika. Ważna jest jak to określono koronkowa robota ale to w przypadku Tomka mamy zapewnione. Sam kiedyś w trakcie jak robiłem swojego LIma to rozważałem Wellingtona, ale w 48 Trumpka. Pomysł padł na rzecz MIG-23. Ale teraz będę miał doping do pracy. Tomku powodzenia.
  3. Nareszcie samolot podobny do mojego LIMA na forum-oczywiście w domyśle "odarcie z blach". REWELACJA,
  4. ciekawy trop, a znacie jakieś forum kolejkowe gdzie mógłbym popytać
  5. sprawdziłem są tylko plaskie
  6. zegarmistrz zaliczony i dowiedziałem się iż tam są tylko koła zębate płaskie
  7. Mikołaju tak ja robię większość swoich luków- a tygrysy lubią taką zabawę najbardziej. Chciałbym zobaczyć go w realu.
  8. Kolejny etap partaczenia elementów- postarałem się odtworzyć śrubki. W sumie mechanizm składa się z 59 elementów na sucho umieszczone w luku Pomalowane tylko mocować liny do podczepienia lawety " title="source: druga strona i w kadłubie -PODCZEPIĆ LINY CZY NIE? O TO JEST PYTANIE..... druga strona i jeszcze nie skończony, ale pomalowany mechanizm blokady mocowania lawety w kadłubie złożony do tej pory z 20 elementów a tak to wygląda w realu kolejne elementy są robione na warsztacie... Pytanie i prośba o pomoc -gdzie mogę znaleźć kółka zębate albo jakiś pomysła , tak aby zrobić przekładnie jak na zdjęciu, której mi teraz brakuje A na deser moje działko z łuską od niego:
  9. zacząłem jeszcze dziś partaczyć mechanizm opuszczania i podnoszenia lawety z działkiem
  10. Rozpocząłem pracę w luku gdzie chowa się działko. Kto to wymyślił to jest jakaś masakra, kilkanaście dni spędziłem na analizie zdjęć aby to poukładać sobie w głowie. Niestety znalezienie możliwości gdzie można samemu opuścić lawetę jest wręcz a wykonalne. Gro zdjęć jakie mam to są pozyskane w wyniku otwarcie jakieś klapki i lawirowanie aparatem tak aby "coś" uchwycić. Parę fot oryginału: Rozpocząłem prace od drobnicy tzn: zrobienia uchwytów pod mechanizm służący podnoszeniu i opuszczaniu lawety tak aby z moim modelem się to zgrało a także było wierne oryginałowi strona przeciwna złożona z 80 elementów Oryginał Wykonany element-w każdy otwór włożone zostaną jeszcze przewody- parę na próbę ułożonych ułożony w środku-tu miałem problem ze zrobieniem zdjęć:
  11. A możesz dodać linka do warsztatu
  12. Prace dalej trwają w luku do którego zrobiona została klapa zamykająca. Jak to wyglądało przed podkładem można zobaczyć na wcześniejszych stronach Po pierwsze zrobiłem ostatecznie wręgę rozdzielającą luk gdzie chowa się działko od obecnie wykonywanego. Najpierw zdjęcie referencyjne " title="source: Wręga w modelu " title="source: m" /></a> kolejny widok " title="source: z wyposażeniem " oraz z klapą zamykającą "
  13. i odpowiedź gotowa. Ja bardzo dużo korzystam z corela, gdzie to wszystko rozrysowuję.
  14. to jest metoda pozyskana od Andrzeja Ziobera i wiem, że opisze on ją w Aeroplanie, tak więc nie moge tutaj odebrać Andrzejowi palmy pierwszeństwa.Mnie umowy zobowiązują.
  15. ciepło dobry kierunek
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.