Jump to content

Convi

Members
  • Content Count

    22
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

Personal Information

  • Location
    Nysa
  1. Posiadam ten model i w Internecie czytałem przed zakupem, że jest problem z tym zawieszeniem Menga, ale jedynie w wersji 'sztywnej'. Byłem ciekawy jak rozwiążesz ten problem, ale widzę też się z nim zderzyłeś. U mnie wciąż czeka w pudle, więc wątek będę śledził z zainteresowaniem. Wracając do tematu gąsienic - jeśli ktoś kupuje działające zawieszenie, to wahacze są OK (są całkowicie oddzielne i przez całą długość) Jeśli dobrze pamiętam to wadliwy jest ten plastik w środku (taka płytka do wklejenia przez całą długość kadłuba, o ile pamięć mnie nie zawodzi) do której wpasowujesz wahacze (jak się nie mylę, to te otwory są 'krzywo' - wklejenie jej prostopadle oraz luzy w otworach w kadłubie powodują, że wahacze 'uciekają' do środka)
  2. Convi

    Plująca H&S Ultra

    Wiem koledzy, że na niskim się maluje dobrze, bo dziś tak robiłem, chodzi mi o uwagę kolegi Atlis, napisaną w taki sposób, jakby czyniło to szkody. Jestem ciekaw o co chodzi
  3. Convi

    Plująca H&S Ultra

    Czytałem, jestem świadom, że jest to 1,5 do 3 barów (dla Ultry). Przy niskim dawało radę malować. Pytanie zatem jakie szkody jest w stanie wyrządzić zbyt niskie ciśnienie? Do tego dochodzi moja nieznajomość tematu i mącenie w internecie różnymi poradami nt. ciśnienia do malowania. Tak też robię, lekcja wyciągnięta.
  4. Convi

    Plująca H&S Ultra

    Zauważyłem właśnie, że jedna farba przy 50/50 była dobra i malowałem na niskim ciśnieniu bez problemu (0,8 bara), natomiast inną musiałem podbić do tych 60%, ale i tak niezbędnym było podniesienie ciśnienia do 1-1,1 bara.
  5. Convi

    Plująca H&S Ultra

    Wyczyściłem cały aerograf, ale spust był prawdopodobnie winowajcą bo jakimś cudem znalazła się tam farba(b. mało ale jednak) i to mogło go przycinać. Tamiye rozcieńczam ok 60% rozcieńczalnika i 40% farby. Działa jak marzenie. Nic nie kapie, pluje i spust wraca do pozycji zero bez problemu.
  6. Convi

    Plująca H&S Ultra

    Dziś bawiłem się niemal 4h i wszystko pięknie chodziło. Dzięki koledzy za pomoc!
  7. Convi

    Plująca H&S Ultra

    To właśnie zrobiłem, wyczyściłem wszystko co się dało.
  8. Convi

    Plująca H&S Ultra

    Wyczyściłem dogłębnie aerograf, przycina się trochę mnie, ale czasem wciąż jest taki dziwny efekt, jakby spust 'doskakiwał'. Trochę syfu było w miejsach w których się nie spodziewałem, tj. za zbiorniczkiem, przy zaworze na powietrze (wokół). Jutro testy zarówno plucia jak i cieknącej końcówki. Dzięki za pomoc panowie.
  9. Convi

    Plująca H&S Ultra

    Posiadam Ultrę ;). To rzeczywiście może być z tą iglicą(wycieki) coś związanego, bo zmieniałem ją ostatnio(nieszczęśliwy wypadek :( ) i nie cofa, przynajmniej nie zawsze. Pozycja 'zero'. A tak się czasem blokuje, zwłaszcza jak iglica poruszy się tylko 'trochę', czyli gdy nie odciągnę jej do końca. Wystarczy delikatnie pchnąć i wróci do pozycji 'zero'.
  10. Convi

    Plująca H&S Ultra

    Ok, dzięki, spróbuję jutro i dam znać jak rezultaty. Wracając do lubrykantu do spustu, polecacie coś?
  11. Witam Koledzy. Ostatnio nareszcie byłem w stanie pomalować model. Wszystko cacy, sprzęt fajny ale niestety pluje farbą. Malowałem Mr Base White, który jest dość kapryśny. Myślałem, że to jego wina. Niestety nie, spróbowałem farb Tamiya rozcieńczanych Levelling Thinnerem. Dalej pluło. Próbowałem mieszanki 20%, 30%, 50% rozcieńczalnika z farbą ale bez zmian. Ciśnienie też podnosiłem i bez zmian, aż do 2 barów. W sumie to najmocniej 'plunęło' przy około 2 barach i chyba 50% rozcieńczalnika. Sprawdziłem również dyszę, która wygląda ok i jest bez paprochów. Oprócz tego zaobserwowałem wycieki farby przy końcówce aerografu i to też nie cały czas. (air cap?). To może być jednak spowodowane jeszcze jednym problemem - spust czasem nie wraca do pozycji 'zero'. Zwłaszcza jak puszczę farbę mniej więcej do połowy, to zatrzymuje się około milimetr przed pozycją 'zero'. Tutaj podejrzewam, że wystarczy użyć jakiegoś lubrykantu - pytanie jaki polecacie? Na sam koniec dodam, że aerograf to świeżyna, w sumie poza wstępnym spryskaniem jednego modelu podkładem nie używałem go więcej. Możecie mnie jakoś poratować?
  12. Szczegółowość modelu jest taka, że zaczynam mieć coraz większe wątpliwości czy piotr111 buduje model na biurku czy czołg w skali 1:1 w garażu . Podziwiam i liczę, że dotrwam do finiszu
  13. Widziałem na Wrocławskim Model Show! Świetny model, podziwiam umiejętności modelarskie. Na żywo jeszcze lepszy!
  14. Czy zna z was ktoś jakąś sensowną metodę zmywania Mr Base White 1000 od Gunze? Poza levelling thinnerem bo "rozmiękcza" mi szpachlę Tamiyi i ją zmywa. Bo niestety pierwsze malowanie nie poszło mi najlepiej i muszę zmyć całą więżę
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.