Jump to content

sas55

Members
  • Posts

    253
  • Joined

  • Last visited

Reputation

58 Excellent

Personal Information

  • Location
    Kłodzko
  • Occupation
    Nauczyciel

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. SnaQu otwieraj przewód doktorski bo jeszcze wiele jest do zrobienia i zaopiniowania. Ja w moim wieku nad tymi wyrobami rodzimego przemysłu modelarskiego mogę już tylko otworzyć przewód przy pomocy trzech palców. No i muszę się nauczyć rozróżniać wózki a nie tylko jamy skurczowe i płaskie kółka. Pozdrawiam Andrzej
  2. Na pewno Part wypuści zestaw do dwuwieżowca. Tylko, że dla kogoś kto chce skleić z pudła to dodatkowy wydatek. Ale w dyskusji byli tacy, którzy deklarowali wykonanie z pudła, więc dla każdego coś miłego... Pozdrawiam Andrzej Ale nie, nie mogę. POLSKA FIRMA POLSKI SZTANDAROWY POJAZD POLSKA DOKUMENTACJA POLSKI KONSULTANT O UGRUNTOWANEJ OPINII I POLSKA TRADYCJA FOREVER...
  3. Taak cieniusieniuśne. Tak circa 1 mm. Natomiast można z tego zestawu zrobić model z tego drugiego zdjęcia. Bez lewych drzwi jest ok.
  4. Uprzedzając pytania. W zestawie w prawych drzwiach jest w dół a w lewych w górę.
  5. Zamieściłem to pytanie w tym wątku ponieważ wyszła następna rewelacja IBG czyli wersja dwuwieżowa. To po prostu trzeba zobaczyć. Będę brutalny w tym skrócie IBG nie chcę rozwijać skrótu ostatniej litery... Szykuje się nowa praca do zestawu poprawkowego. Pozdrawiam Andrzej
  6. Dzień dobry, Jestem w tej chwili na wakacjach i nie mam dostępu do literatury i dokumentacji, więc proszę o odpowiedź. Znalazłem dwa takie zdjęcia a pytanie brzmi: Czy listwy tylnych pokryw (drzwi) komory silnikowej były pochylone jednakowo w obu elementach? Z tych zdjęć wydaje mi się, że są pochylone w dół pod jednakowym kątem. Pozdrawiam Andrzej
  7. Dzień dobry, Jutro zaczynam wakacje. Wyprawa z wnukami odciągnie mnie od wszystkiego innego i dobrze. Wykonałem niniejszym część umowy z kolegą i odgrzałem temat Skorpionów. Pozostaje mi jeszcze pokazać co tam działo się w temacie Poganina, ale pudełko z rozgrzebanym modelem jest gdzieś dobrze ukryte i dokopię się do niego dopiero po powrocie. Kolega się niestety do tej pory nie odezwał, ale wszystko przed nami. Na koniec tej całej wstępnej sekwencji tematów dodaję zdjęcia Bewupa. Miał być a innym malowaniu, ale chyba skończy jako skorpion. Pozdrawiam Andrzej
  8. W całej tej części wstępnej brakuje jeszcze tematu nr 1. Kolega, o którym wspomniałem i który zainspirował mnie do odgrzebania tego wszystkiego i zajęcia się Skorpionami, wspomniał, że pracuje nad ,,Pięścią'' M4A2 por. Białkiewicza. Zaprosiłem kolegę do tego wątku. Nie wiem czy odpowie, ale jeśli tak to tematem nr 1 byłby Sherman ze zdjęcia poniżej. Pozdrawiam Andrzej
  9. To jeszcze odgrzewany temat 2. Zanim spotkałem się z panem Białkiewiczem w Opolu, miałem już zamiar zrobić ,,POGANINA II'' i nawiązałem kontakt listowny, w wyniku którego otrzymałem taki list z nazwiskiem dowódcy tego pojazdu. Więc na początek takie fotki. Pozdrawiam Andrzej
  10. Teraz pora na mały historyczny przerywnik. Zapewne są tacy hobbyści, którzy cenią również historię więc dla nich nieco wydawnictw o Pułku 4 Pancernym. To takie granatowe ze skorpionem beretowym to dar od pana Białkiewicza ,,Walczące Skorpiony''. Książki panów Wrońskiego i Tylki wydał Instytut Tarnogórski. Pozdrawiam Andrzej
  11. No to jeszcze z rozpędu w temacie 4 takie zdjęcie. Niestety wpadło mi za meble i dopiero wakacyjny remont pomógł je wydobyć. Wygląda jak u Szwejka, jakby je muchy obsrały, podobnie jak portret Najjaśniejszego Pana. Jeśli ktoś potrafi ,,oczyścić'' to zdjęcie to proszę, ale i tak widać o co chodzi i oznaczenia są widoczne.
  12. Jeszcze w temacie 3. To jest T-72 już kompletnie oznakowany. W 102 pzmech jeszcze nie stosowano camo. W Brygadzie już tak, co widać na zdjęciu zamieszczonym przez dei i na Goździku.
  13. Dzień dobry, Łatwo zacząć a potem trzeba jakoś kontynuować. Trochę mnie OLO zainspirował, aby zacząć od końca. Zacznę od końca, czyli punktu 5. To temat odgrzewany z forum, które padło i się nie podniesie, jak mnie poinformowano. Parę lat wstecz w swojej ówczesnej klasie postanowiłem zaproponować młodzieży jakiś wyróżnik. Ponieważ młodzi się wahali, zaproponowałem skorpiona i chwyciło. Opowiedziałem im w czym rzecz a następnie rozdałem wydrukowane w 3D skorpioniki jako przypinki i na dziennik przykleiłem naklejkę ze skorpionem. Wszyscy pytali, co to i dlaczego, więc cierpliwie tłumaczyłem ten aspekt tradycji WP. Ponieważ była to klasa informatyczna wymyśliliśmy takie IP. Mianowicie Informatyczny Pluton ,,Skorpion’’. Miało być tak nieco elitarnie w naszej szkole, ale oczywiście uczniowie dość szybko przestali nosić miniaturki, lecz na dzienniku została naklejka. No i przyszedł rodzic żeby się dowiedzieć o synka a tu na dzienniku skorpion. Tak patrzy na mnie, patrzy i pyta skąd taki znaczek. Trochę mu opowiedziałem a on na to, że był w Opolu w Brygadzie kierowcą Goździka. I już na drugi dzień miałem plik zdjęć. W końcu otrzymałem też nazwiska załogi na podstawkę. Goździka rozgrzebałem i dobrze, że się zatrzymałem, ponieważ olśniło mnie z kołami i musiałem wydrukować prawidłowe. Tak się to prezentowało przed i po zmianie kół. Hamulec wylotowy jest całkowicie do przeróbki. Nie chce mi się tego poprawiać, ale na zdjęciach od pana Rafała Goździk występuje przeważnie z pokrowcem, więc trzeba to będzie to tak eksponować. Lufę metalową kupiłem dawno i nie zwracałem uwagi na kształt a ona także jest do kitu. Chyba nikt nie produkuje lepszej, więc niech tak zostanie. To tyle na razie pozdrawiam Andrzej
  14. Przejęcie tradycji nastąpiło 15 maja 1993 na rynku w Opolu a przed ta datą w pułku już były siedemdwójki. Jeśli chcesz dokładnie wiedzieć napisz do Stowarzyszenia Skorpionów w Opolu. Tam są byli żołnierze pułku to na pewno wiedzą. Pozdrawiam Andrzej
  15. Dzień dobry, Jeden z kolegów, z którym omawiałem coś zupełnie innego, zainspirował mnie do powrotu do tematów, które kiedyś zacząłem w innych, nieistniejących już miejscach a ponieważ po drodze miałem i inne inspiracje, więc teraz postaram się to wszystko zgrupować w jednym miejscu. Będzie trochę opowieści, więc proszę o cierpliwość. Rzecz cała zaczęła się dawno, dawno temu. Z zastawu 6203 Italeri M32 Recovery postanowiłem wydziergać Shermana i to od razu M4A2. Tego nie robiła wtedy żadna firma i trzeba było wszystko produkować samemu, oprócz podwozia. Nie było żadnych 3D itp. gadżetów, więc kopyto wieży zrobiłem z modeliny i na to naklejałem paski z płytki, potem szpachla, szlif itd. A malowanie… Inspiracją do całego działania była sprowadzona zachodu ,,Polish Armour’’ z Ospreya a tam spodobał mi się PIRAT porucznika Mieczysława Białkiewicza z Pułku 4 Pancernego, jak był opisany. Ponieważ jestem ze skorpionem związany także zodiakalnie, poszło to wszystko w takim kierunku. W pewnym momencie życia znalazłem się w pewnym towarzystwie i pochwaliłem się swoim hobby, sukcesem w konkursie i padło nazwisko porucznika a na to pewna pani powiedziała, że ona zna pana Białkiewicza osobiście i że on często bywa w Polsce, biorąc udział w cyklu czynności przekazania tradycji pułkowi w Opolu. No i skontaktowała mnie z panem Mieczysławem, który wtedy był już w stopniu majora. W tym czasie 102 pzmech z Opola przejmował tradycje Pułku 4 Pancernego ,,Skorpion’’ i doszło do spotkania z panem majorem. Mój model poszedł do sali tradycji a ja dostałem odznaki, książki i egzemplarze ,,Tarana’’ oraz zobowiązałem się do napisania książki. Książkę napisałem, złożyłem w pewnym wydawnictwie, które niespodziewanie zakończyło działalność a ja nie miałem jak dochodzić swego. Później, znacznie później książkę o pułku wydał ktoś inny, jednak modelarsko temat pozostał. Na jednym z nieistniejących forów podjąłem go jako M4 105 mm a potem jeszcze jeden temat na kolejnym forum, które padło. Dodam jeszcze, że po drodze udało mi się na Allegro kupić ryngraf pułkowy od członka rodziny pana Mieczysława, ale ów krewny nie wyrażał chęci na dalszy kontakt. Po opolskich ,,Skorpionach’’ pozostało tylko stowarzyszenie którego prezesem jest oficer, który był wtedy obecny przy naszych spotkaniach. I tak tradycja jednego z najsławniejszych naszych pułków pancernych… (wężykiem Jasiu, wężykiem) Teraz chciałbym to wszystko zebrać i przedstawić w następujących częściach: 1. Sherman M4A2, nazwa do ustalenia (jako odtworzenie mojej wczesnej tffuurrczości) 2. Odgrzany M4 105mm ,,POGANIN II’’ 3. T72 M ze 102 pzmech z Opola jako temat dawno planowany. 4. Być może BWP – 1 z tego samego pułku. 5. 2s1 Goździk z 5 Brygady Pancernej ,,Skorpion’’ z Opola, z którym wiąże się pewna ciekawostka, którą opiszę później. To na początek kilka fotek. Pan major w T 72 i kilka innych z wizyt weteranów w Opolu. Cdn… Pozdrawiam Andrzej
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.