Jump to content

Kowalec222

Members
  • Content Count

    80
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

17 Good

About Kowalec222

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Dzięki, mają w sobie te KAMAZY urok jakiś. Koła ogarnięte można działać dalej. Jeszcze kilka rodzinnych fotografii... I jeszcze "buźki" do porównania TM: I MENG:
  2. Dzięki, z tymi kołami nabrał wyrazu MENG'owski Pancyr i o to chodziło 😉
  3. Mocowanie żywicznych kół do MENG'a ogarnięte, wewnętrzna połowa felgi zestawowej odpowiednio odchudzona załatwiła temat, w Trumpku trzeba będzie zastosować podobne rozwiązanie. Pierwsze przymiarki na patafix wyglądają obiecująco, jak sądzicie? Pozdrawiam
  4. Witam Wczoraj w godzinach porannych dotarła paczuszka z Rosiji, a w niej... Ładne żywiczne koła z ugięciem od MiniArm, które pozwolą zastąpić badziewie, którym uraczył nas MENG i Trumpek w swoich modelach. Meng / Mini Arm / Trumpeter Meng / Mini Arm / Trumpeter Jedyny minus, trzeba będzie trochę pokombinować ze sposobem montażu kół do modelu MENG'a, ale mam już pewien pomysł, jak będzie w Trumpeterze jeszcze nie sprawdzałem. Najmniej inwazyjnie można je przeszczepić do Pancyra z Tiger Model, ale on ma najlepsze koła zestawowe więc zostaje na gumiakach. W chwili gdy zamawiałem koła miałem w planie dwa Pancyry więc są dwa zestawy, miały trafić do dwóch pierwszych modeli, ale w międzyczasie przybył Trumpek i to on i MENG dostaną "żywiczne buciory". Pozdrawiam
  5. No raczej...😉 Tymczasem powoli powstaje zabudowa tyłu, w MENG'u inaczej niż w TM każdą pojedynczą "altankę" trzeba posklejać z elementów (ściany podłoga itd.). TM w swoim modelu umieścił gotowce, odlane w całości, w dodatku moduł sterowania i podstawa wieży wyrzutni to jeden element. Tutaj montaż jest trochę bardziej czasochłonny. W niektórych miejscach trzeba użyć odrobiny szpachli... W MENG'u mamy możliwość wykonania kilku wersji pojazdu, które różnią się między innymi modułem zasilającym (altanka na końcu), mamy do wyboru trzy wersje, oto pierwsza. I rzut na całość. Na razie to tyle. Pozdrawiam
  6. No i namówił... 😀 Pierwsze wrażenia... Najtańszy z całej trójki, a pudło największe, wiem to o niczym nie świadczy. Opony nieco lepsze niż w MENG'u, słabsze niż TM, no i różnią się rozmiarem od jednych i drugich, taka ciekawostka. Blaszek Trampek dodał najwięcej, poza tym są maski na szyby, jakość detalu niezła, tak ze wstępnego przeglądu ramek podobna do MENG'a. Poziom skomplikowania i odwzorowanie szczegółów wnosząc po szybkim przestudiowaniu instrukcji najwyższy z całej trójki. Więcej szczegółów wkrótce. No ale zanim Trampka zaczniem to jeszcze z MENG'iem zostało "trochę" pracy. Przerwa w pracach spowodowana była krótkim urlopem, ale dzisiaj udało się trochę podziałać. Zdjęcia nienajlepsze, tylko tak poglądowo z warsztatu, lepsze foty niebawem. Tak jak wspominałem wcześniej MENG bardziej szczegółowy, poszczególne elementy odwzorowane bardziej "drobiazgowo" niż w TM, składające się też z większej ilości części, ale z drugiej strony w kilku miejscach detale w TM są bardziej "sharp", np. wycieraczki. Co do sklejalności to TM skleja się bardzo dobrze, a MENG genialnie, wszystko spasowane jest naprawdę świetnie, część elementów składa się jak klocki bez użycia kleju, instrukcja w MENGU jak dotąd bardzo czytelna i dokładna, sposób mocowania elementów dopracowany w taki sposób, że nie ma za bardzo możliwości przyklejenia przypadkowo czegoś na odwrót. Na dzisiaj tyle. Pozdrawiam
  7. Prawa gącha coś lekko nierówno siadła, czy tylko mnie się zdaje?
  8. Ile cm długości ma ta buda? 22 cm.
  9. Żeby nie było że prace nie idą do przodu... I kilka fotek porównawczych Tiger Model: MENG: TM: MENG: TM: MENG: C.D.N.
  10. Chyba nie, w tym miesiącu budżet i tak przekroczony i żona pozwem grozi😉 no chyba że się jakiś sponsor znajdzie.
  11. No to jedziemy dalej. MENG w przeciwieństwie do TM zaopatrzył swój model w silnik. Rama, układ jezdny, hamulce wszystko to jest w MENGU odtworzone z dbałością o szczegóły inaczej niż w TM gdzie jest więcej uproszczeń. Elementy układu kierowniczego możemy wykonać ruchome co jest dodatkowym atutem, chociaż nie wszystkie, co jest oczywiście naturalne, pozostają ruchome. . Są też "kwiatki" w postaci wydmuszki tłumika. Podsumowując myślę, że z czystym sumieniem mogę w tym miejscu przyznać zasłużony punkt Pancyrowi z MENG'a. Rama, zawieszenie - Tiger VS MENG 0:1 Aha, jeszcze jedno jak ktoś ma jakiś sprawdzony sposób na pozbycie się szwów z opon to chętnie posłucham.. poczytam. Pozdrawiam
  12. Oczywiście już wczoraj rozpocząłem montaż drugiego Pancyra. Standardowo zaczynamy od ramy, MENG super to rozwiązał dzięki środkowej części, która łączy dwa boki na wcisk nie da się jej "zwichrować" w TM łączy się to kilkoma pojedynczymi elementami i jest trudniej. 30 sekund później... bez grama kleju.
  13. No i w końcu jest, długo oczekiwany update, zwłoka była spowodowana oczekiwaniem, na co o tym trochę niżej, na początek dwa słowa odnośnie instrukcji montażu modelu Tiger Model. Nie jest ona według mnie dobrze dopracowana warto więc podczas montażu, zanim coś przykleimy wybiec kilka kroków do przodu. Czasami też kolejność montażu podana przez producenta nie jest najlepsza i warto ją zmienić. Część A19 i miejsce jej montażu nie jest uwidocznione w instrukcji poniżej foto części i miejsca gdzie ma się znaleźć. Tymczasem na matę wkroczył nowy zawodnik. Wiem to nie jest normalne... ale trafiła się promocja i nie potrafiłem, a może nie chciałem sobie tego odmówić. Dodatkowo byłem ciekawy jak wypadnie MENG przy tańszym konkurencie, czyli czy warto zapłacić stówę więcej za model tego samego pojazdu? Paczka trafiła w moje ręce wczoraj po południu i jak tylko dotarłem z nią do domu natychmiast otworzyłem i zacząłem przeglądać zawartość. Nie będę wrzucał zdjęć tego co w pudle bo in boxów w internecie jest sporo. Pierwsze wrażenia - część detali jakby delikatniejsza i bardziej dokładna niż w modelu Tiger'a, a część, i tu niespodzianka wręcz przeciwnie. Przykłady będą pojawiać się w trakcie budowy, ale najbardziej rażący umieszczam poniżej. Koła, a dokładniej opony, zresztą oceńcie sami. Po prawej MENG, po lewej Tiger. Szef, płytki bieżnik i różnica w wielkości. Dodatkowo odwzorowanie boku opony... już wcześniej pisałem, że w modelu Tiger jak na gumiaki opony są mega, najlepsze z jakimi się do tej pory spotkałem powyższe zdjęcie chyba to potwierdza. Koła - Tiger VS MENG 1:0. Ciąg dalszy w kolejnym poście bo ten trochę przydługi wyszedł.
  14. Dzięki za dobre słowo, update wkrótce może z pewną niespodzianką nawet😉 Pozdrawiam
  15. Dzięki przyda się podczas malowania.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.