tornado Posted January 9, 2010 Share Posted January 9, 2010 Skoro mam przerwę w budowie zestawu northAmerican (czekam na paczkę z potrzebnymi elementami do wykończenia naczepy), to postanowiłem coś sobie skleić. Wybrałem Chevy Titan'a: No i teraz mam dylemat czy zbudować sam ciągnik pod Livestock'a (Kenworth z tego zestawu został skasowany): Sam ciągnik pomalował bym mniej więcej tak: Czy też do Livestock'a zrobić nowego Kenia K-100, a z Chevy zbudować zestaw w barwach UNITED'u: z krótką ramą: lub przedłużonego: Tak czy owak model zacząłem już budować, na razie skleiłem tylko blok silnika i kilka innych elementów. Fotek nie zamieszczam bo na razie nie ma co pokazywać Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tyrael Posted January 9, 2010 Share Posted January 9, 2010 (edited) Ja bym budował w barwach UNITED'u z krotka rama wygląda najlepiej moim zdaniem a model ciekawy czekam na relacje z budowy Edited January 9, 2010 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fliper_nx Posted January 9, 2010 Share Posted January 9, 2010 Jestem za firmą transportową UNITED , jest to jedna z moich ulubionych . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
naosi2 Posted January 9, 2010 Share Posted January 9, 2010 ja bym wybrał z krótką ramą Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tede* Posted January 9, 2010 Share Posted January 9, 2010 Nie to żebym cię namawiał ale zrób tego przedłużonego mi się bardziej podoba Z resztą co byś nie wybrał, to w Twoim wykonaniu i tak będzie super Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TomaszDudek Posted January 9, 2010 Share Posted January 9, 2010 Przedłużony. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spoxx2006 Posted January 9, 2010 Share Posted January 9, 2010 Ja też byłbym za przedłużonym. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba115 Posted January 9, 2010 Share Posted January 9, 2010 UNITED bardzo fajny jest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lajdak83 Posted January 9, 2010 Share Posted January 9, 2010 Przedłużony. Ja też. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szałek_CMG Posted January 9, 2010 Share Posted January 9, 2010 Moim zdaniem krótka rama jak najbardziej, wówczas robiąc w oryginalnych barwach będziesz mieć ładną kolekcję amerykańców z prawdziwego zdarzenia ; ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kozi84 Posted January 9, 2010 Share Posted January 9, 2010 jestem za ramą przedłużoną, coś nowego by bylo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
truckertom Posted January 10, 2010 Share Posted January 10, 2010 Ja też jestem za tym żeby do Livestock'a zrobić kenia, a TITANA zrobić przedłużonego Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tornado Posted January 11, 2010 Author Share Posted January 11, 2010 Dzięki koledzy za propozycje Postanowiłem zrobić ciągnik z normalna ramą, z przedłużoną już miałem: I mam kolejny dylemat, mianowicie dzisiaj dostałem paczkę z naczepą, ale chłodnią. Szkoda mi trochę agregatu bo naczepę mógł bym wykorzystać do innego zestawu (mam do nie go kalkomanie): Tak czy owak prace przy ciągniku trwają rama - po pryśnięciu ramy matowym clearem nie będzie widać tyle rdzy, za to będzie bardziej czarna: Silnik: koła: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
voseba Posted January 11, 2010 Share Posted January 11, 2010 Może Ci sie przyda: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bilonzo Posted January 11, 2010 Share Posted January 11, 2010 Ależ one miały śmieszne kokpity . Kierowca był cały zabudowany. Prace nad modelem idą bardzo ładnie, czekam na więcej. Cieszę się, że nie wybrałeś wersji przedłużanej, bo jakoś mi nie przypadała do gustu. Krótsza jest o wiele lepsza . Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba115 Posted January 11, 2010 Share Posted January 11, 2010 Rama wyszła bardzo ładnie podobnie zresztą jak silnik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tornado Posted January 11, 2010 Author Share Posted January 11, 2010 Dzięki voseba Kupa fajnych fotek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EGONX Posted January 11, 2010 Share Posted January 11, 2010 Witam.Podpatruje budowe tego cacka.Wygląda na to, że rama taka sama jak w GMC Astro 95.Duży plus za koła.Trochę kiepsko się je skleja.Jestem ciekawy jak kabina będzie pasowała z wnętrzem.No widać ,że na razie zapowiada się na niezłą brykę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tornado Posted January 12, 2010 Author Share Posted January 12, 2010 Wygląda na to, że rama taka sama jak w GMC Astro 95.Jestem ciekawy jak kabina będzie pasowała z wnętrzem. Nie tylko rama ale praktycznie wszystko jest takie same bo Titan 90 i Astro 95 to praktycznie takie same trucki, tylko montowane w innych fabrykach i pod inną nazwą. Miałeś jakieś problemy z kabiną ? Robiłem przymiarkę na sucho i jak na razie wszystko pasuje Psiknąłem clearem ramę ale tylko od zewnątrz i od spodu (mosty z zawieszeniem też) przez co czarny kolor jest bardziej intensywny a rdzy ubyło. Ponad to zamontowałem silnik z chłodnicą i zabrałem się za instalację pneumatyczną: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
copycat Posted January 12, 2010 Share Posted January 12, 2010 Ta rdza na ramie mnie interesuje. Co to za farba, czym nakładana i kiedy w końcu przyjdzie mój Tytan90? Interesuje mnie ten wątek, bo jak widać sam czekam na ten model. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tornado Posted January 12, 2010 Author Share Posted January 12, 2010 Rdza i inne brudy są to suche pigmenty nakładane pędzelkiem na półmatową powierzchnię. Gdzie kupowałeś Titana, w USA ? Też czekam na paczki z modelami z za oceanu. Ostatnio doszły do mnie w 10 dni, a teraz czekam prawie miesiąc i ani widu ani słychu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
copycat Posted January 12, 2010 Share Posted January 12, 2010 Tak z usa , przesyłka zarejestrowana niby 13 grudnia, 1 stycznia opuściła stany, dopiero. Chyba dobrze doczytałem śledzenie przesyłki. Wszystko pewnie przez święta się przedłuża. Kiedyś w tym okresie karta do bankomatu szła do mnie miesiąc, listem poleconym. No i nie wiadomo gdzie wylądowała przez te śniegi. A już bym chciał następną zamówić z Mackiem 600, ale poczekam chyba na White Bossa do lutego. Jak dojdzie to wrzucę inboxa dodga L700 z Lindberga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tornado Posted January 12, 2010 Author Share Posted January 12, 2010 Konstrukcja stoi już na kołach Pociągnąłem jeszcze trochę instalacji i na tym etapie budowy na razie dość: Zabrałem się za deflektor. Fabrycznie był przystosowany do montażu na przodzie kabiny (dół miał odpowiednio wyprofilowany), trochę go podciąłem, podszlifowałem i zamontowałem na tyle kabiny. Przymiarka na sucho z naczepą, kabina jest krzywo ułożona bo jeszcze nie ma zamontowanych przednich zawiasów: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EGONX Posted January 12, 2010 Share Posted January 12, 2010 No widze, że prace idą w dość szybkim tępie.Myślałem , że te koła będą trochę małe , ale z naczepą naprawdę dość ładnie się prezentuje.Super. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tornado Posted January 14, 2010 Author Share Posted January 14, 2010 Miałem awarię kompresorka (musiałem oddać go do naprawy) przez co prace przy ciągniku musiałem wstrzymać. Wobec powyższego zabrałem się za naczepę: Model jest z 79 roku i jak to w bywa w AMT ma plusy i minusy. Do minusów zaliczam mnóstwo nadlewek i jam skurczowych, samo czyszczenie, szpachlowanie i szlifowanie zajęło mi prawie cały dzień. Najgorszy był dach gdyż od wewnętrznej strony jest ożebrowany a na górze w tych miejscach były poprzeczne zagłębienia i to właśnie tam miałem najwięcej szpachlowania: Plusem jest to, że ściany i podłoga mają bardzo ładnie odwzorowaną fakturę Podłoga: Zewnętrzna ściana: Ściana wewnętrzna: Teraz mam dylemat co począć z tą naczepą bo zaleta jednocześnie staje się wadą, mianowicie mam obawy czy na takiej porytej ścianie (na każdy 1 cm wysokości ściany przypada 7 rowków + nity) dobrze ułożą się jak by nie było dość sporych rozmiarów kalkomanie Trochę szkoda mi zniszczyć kalki wartości 70 zł. Tak więc zastanawiam się czy aby jednak zrobić ciągnik pod livestock'a, a do tej naczepy zbudować Kenwortha T600A i pomalować zestaw jak na poniższej fotce (identyczny zestaw planowałem zrobić w 1:24 z Petka 377 italerki i naczepy cargo). Ewentualnie teraz zrobię ciagnik w barwach UNITED'u a naczepę dopiero wtedy gdy kupię inną, np. taką samą jak northAmerican. Tak czy owak prace nadal trwają, a do naczepy zmontowałem wózek, kozioł i agregat. W agregacie wyciąłem okienka z odwzorowaną siatką i zastapię ją czymś innym, będzie jeszcze szlifowany, szpachlowany i ponownie szlifowany: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.