jager27 Posted January 11, 2010 Share Posted January 11, 2010 Witam. Zakupiłem sobie ostatnio model Panther Ausf. A Dragon 6358. Pragnę go zrobić w Dywizję Wiking we wschodniej Polsce w Lipcu-sierpniu 1944. Będzie to pojazd nr. 801, którym dowodził Karl Nicolussi-Leck(zwiał później do Ameryki płd.). Tutaj mam parę zdjęć tego wozu: Pracę nad nim rozpocznę zapewne w połowie lutego. Zdecydowałem się wcześniej założyć warsztat bo może macie zdjęcia "801". Jak macie to podeślijcie . Wszelka pomoc mile widziana Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yonex13 Posted January 11, 2010 Share Posted January 11, 2010 Ładny projekt się zapowiada. Będę śledził uważnie. A co do fotek poszukam w swoich "archiwach" może akurat trafi się 801. A musi być z lipca-sierpnia czy nie tylko? Czekam aż paczka dojdzie. Powodzonka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jager27 Posted January 12, 2010 Author Share Posted January 12, 2010 A musi być z lipca-sierpnia czy nie tylko? Byle to był ten "801", ale najlepsze byłyby letnio jesienne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jager27 Posted January 29, 2010 Author Share Posted January 29, 2010 Paczuszka z panterką jakby co to już dotarła Byłem na małym zwolnieniu i miałem czas więc chciałem tylko poprzycinać deski, ale nie mogłem się powstrzymać i zrobiłem podstawkę: Wyszła jak wyszła. Myślałem, że wyjdzie trochę lepiej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rollingstones Posted January 29, 2010 Share Posted January 29, 2010 Na narzędzia i farby będzie jak znalazł Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jager27 Posted January 29, 2010 Author Share Posted January 29, 2010 Na narzędzia i farby będzie jak znalazł Czyli na model nie? A mógłbyś coś zaproponować ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rollingstones Posted January 29, 2010 Share Posted January 29, 2010 balsą obklej styropian/styrodur - kp tylko klej do łączenia Styropianu z drewnem - Uhu taki robi - 12 zł kosztuje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jager27 Posted January 29, 2010 Author Share Posted January 29, 2010 (edited) Ale wykombinować coś żeby gładsze było i estetyczniejsze z tymi balsami czy zrobić nowe A zwykły poxipol nie złączy styropianu z drewnem? I jak przyciąć balsę, żeby była równiutka? Edited January 29, 2010 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
adam juszczak Posted January 29, 2010 Share Posted January 29, 2010 balsą obklej styropian Tylko czy balsa da się polakierować,bo surowa jest nijaka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rollingstones Posted January 29, 2010 Share Posted January 29, 2010 lakierobejca duluxa tniesz zwykłym nożem modelarskim - poxipol może być ale on się trudno rozkłada i jest drogi a tu trzeba sporo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jager27 Posted January 29, 2010 Author Share Posted January 29, 2010 Jak zrobiłeś tą podstawkę? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rollingstones Posted January 29, 2010 Share Posted January 29, 2010 napisałem ci -balsa styrodur,klej do styropianu i drewna - nóż linijka i papier ścierny do drewna 100 i 120 na to lakierobejca Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jager27 Posted January 29, 2010 Author Share Posted January 29, 2010 lakierobejca Możesz napisać co to jest bo ja nie obeznany ;] A z tej podstawki co zrobilem da się to wykombinować czy trzeba nową robic? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nibur92 Posted January 29, 2010 Share Posted January 29, 2010 lakierobejca http://www.google.pl/search?hl=pl&source=hp&q=lakierobejca&lr=&oq=&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=iw&tbo=0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jager27 Posted January 30, 2010 Author Share Posted January 30, 2010 Dziękuje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jager27 Posted January 30, 2010 Author Share Posted January 30, 2010 Moglibyście mi napisać co sądzicie o trawie elektrostatycznej na diorkę? Podobno się sama podnosi. Realistycznie to wygląda? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jager27 Posted February 26, 2010 Author Share Posted February 26, 2010 Witam was. Model jest juz prawie na ukończeniu. Nie wstawiałem zdjęć bo przez niemal całe ferie popsuł mi się internet :(. Głównie wstawiłem te zdjęcia po to żeby zrobic przed ukończeniem jakieś korekty, poprawki no i oczywiście dowiedzieć się czy jest jakis postęp . Co do modelu to starałem się odwzorować go jak najbardziej. Możecie krzywo patrzeć na ubytki zimmeritu zamalowane dunkelgelb i dlatego chcę to wytłumaczyć, że ten pojazd miał na zdjeciach zamalowane te ubytki więc darowałem sobie, stalowe kolory, minie itp. Oto model: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
adam juszczak Posted February 28, 2010 Share Posted February 28, 2010 Podobno się sama podnosi Niestety sama się nie podnosi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
author21 Posted March 1, 2010 Share Posted March 1, 2010 No cóż, model słaby, ale się nie przejmuj, moje pierwsze też tak wygladały. Widać błocenie, aż za bardzo. Nie widac natomiast jakiś sladów washa, obić, odprysków itp. Błoto na kołach powinno być tak połozone, żeby chociaż trochę było widać, że ten pojazd jeździ, bo u Ciebie, to jakby go dźwigiem z tego błota wyrwali. Na tyle pojazdu brak zimmeritu ? Odpryskizimmeritu nie byłyby zółte, co najwyżej zamalowane plamami natryskowo, biorąc pod uwage, że kamuflaż zielony+brąz nanieśli już po lekkim wyeksploatowaniu czołgu pomalowanego oliwkowym żółtym. Plamki powinny być aero, lub krótkim pędzlem udawane aero - nieostre przejścia. Model jeszcze mozna poprawić - np zrobić diorkę i utopic go faktycznie w błocie do połowy kół ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paweltomasik1 Posted March 1, 2010 Share Posted March 1, 2010 Taka porada mała ode mnie, mógłbyś trochę pobrudzić jeszcze tył bo trochę dziwnie jest czysty. Zazwyczaj błotko odrywa się od gąsek i zachlapuje tył. No i jeszcze wydech, można by go trochę okopcić. Mój "wynalazek" to... sadza . Przytrzymuję kawałek blaszki tuż nad świeczką i w ten sposób otrzymaną sadzą brudzę wydech. Darmowy pigment . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamil83 Posted March 1, 2010 Share Posted March 1, 2010 albo ołówkiem grafitowym możesz przybrudzic wydech Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jager27 Posted March 1, 2010 Author Share Posted March 1, 2010 Dzięki chłopaki za porady i komentarze, popracuje nad modelem i postaram się porobic odpryski, zakopcić wydechy i co tam jeszcze pisaliście :P Taka porada mała ode mnie, mógłbyś trochę pobrudzić jeszcze tył bo trochę dziwnie jest czysty. Zazwyczaj błotko odrywa się od gąsek i zachlapuje tył. Racja dzięki. Bo wiesz, zazwyczaj większość baboli wychodzi dopiero na fotkach . lub krótkim pędzlem udawane aero - nieostre przejścia. Własnie! Mógłbyś coś o tym napisać?? Bo do aero mam jeszcze daleko :( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paweltomasik1 Posted March 1, 2010 Share Posted March 1, 2010 Racja dzięki. Bo wiesz, zazwyczaj większość baboli wychodzi dopiero na fotkach Skąd ja to znam? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
author21 Posted March 2, 2010 Share Posted March 2, 2010 Tapujesz pędzlem, czyli: 1. Ścinasz pędzel okragły na krótko, prosto - ok 2-3 mm żeby miał. 2. Rysujesz sobie zarys plam, lub robisz z ręki od razu - w każdym razie krawędzie plam robisz uderzając pionowo pędzlem z farbą (ale tzw "suchym, odciśniętym). 3. wypełniasz środek plam normalnie malując, a krawedzie zostają tak jakby były malowane aero. Musze zamieścić zdjęcie modelu tak robionego, ale na razie nie mam czasu na zdjęcia, fotosiki itp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jager27 Posted March 2, 2010 Author Share Posted March 2, 2010 Tapujesz pędzlem, czyli: 1. Ścinasz pędzel okragły na krótko, prosto - ok 2-3 mm żeby miał. 2. Rysujesz sobie zarys plam, lub robisz z ręki od razu - w każdym razie krawędzie plam robisz uderzając pionowo pędzlem z farbą (ale tzw "suchym, odciśniętym). 3. wypełniasz środek plam normalnie malując, a krawedzie zostają tak jakby były malowane aero. Dzieki wielkie popróbuje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.