Skocz do zawartości

DAF 105 XF + złom - ITALERI 1:24


Marcin M.

Rekomendowane odpowiedzi

Więc nie wiem czy jest potrzeba wymiany części która dobrze wyglądała, na taką która gorzej wygląda.

Miałbym pretensje do siebie, gdybym tego nie zmienił, bo nie wyglądało to dobrze według mnie, a tak jestem spokojniejszy. Końcówki wału poprawiłem.

Rama i silnik czekają więc na malowanie, siodło dostało kolejną warstwę szpachli, a ja zaczynam myśleć nad kokpitem:

96905ad2f6fdf17emed.jpg

źródło: folder reklamowy DAF 105 XF

Na czarno zaznaczyłem, co trzeba będzie usunąć i przerobić:

7a7d3601c1ad97cdmed.jpg

Kalka z zestawu to jakaś abstrakcja, czeka mnie praca u podstaw:

6c3418c879bd8b17med.jpg

Jak mi się uda, to jeszcze dziś zacznę piłować, szlifować i tworzyć.

Pozdrawiam, Marcin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 56
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Niepotrzebne elementy po prawej zeszlifowałem. Co do wskaźników, to próbowałem tworzyć biżuterię z drucików, ale mimo najszczerszych chęci nie byłem w stanie zachować powtarzalności rozmiaru kółeczek. Z kawałkami ramki i wypychaczami nie ma tyle problemu .

Na razie jeszcze nie kleiłem tego razem, bo może mi coś wpadnie do głowy. Na chwilę obecną zegary i ekran komputera wyglądają tak:

e35b3739e490a881med.jpg

Kółka będą jeszcze pocieniane, bo za bardzo by odstawały. Pomaluję pędzlem. Cały kokpit zamierzam zrobić grafitowo - srebrny.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

misiek14pl czarne zegary są ok, ale te białe są trochę za duże. Śledzę Twoją relację Marcinie i muszę przyznać, że nieźle sobie radzisz z tym Dafikiem . Oby tak dalej .

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za zwrócenie uwagi, zegary poprawiłem i dokończyłem kokpit, dołożyłem GPS z radiem (to będę musiał namalować), hamulec ręczny, przełączniki i uchwyt na telefon:

26a90a5c3b576dd0med.jpg

c96e399406e72b52med.jpg

I tak już zostanie. Większości, po zamknięciu kabiny i tak nie będzie widać, ale za to jest satysfakcja, że co dałem radę, to zrobiłem.

Dokończyłem siodło, strugałem od nowa, bo naklejone na wierzch kawałki styrenu nie wyglądały ładnie. Wsadziłem je do wewnątrz i oszpachlowałem:

fa2fa04747a6f459med.jpg

misiek14pl o ile się uda, to pomaluję mojego Dafa na oryginalny żółty z palety DuPont nr 1354.

Pozdrawiam, Marcin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powoli do przodu...

Pod piłę poszły ściany:

85ba29e7157d9f73med.jpg

komin, tu jeszcze w całości, odciąłem ten dolny kawałek, do początku karbowania:

a6d5283a90e73794med.jpg

i fotele, usunąłem z nich szwy na bokach i to co niepotrzebne:

7de0060ccd9d229emed.jpg

Kastę złożyłem do kupy. Już się boję jak ja tam całe bebechy włożę po pomalowaniu całości

239f64c6eae49e28med.jpg

Tu jest taki ból, że wnętrze kabiny nie ma "plecków" tylko od razu jest tylna blacha. Oj będą kłopoty...

Jako podkład zamierzam dać to:

14dbcdbdde59456emed.jpg

I tu moje pytanie. Kastę, ramę silnik, to wiadomo, trzeba dać podkładem, a felgi, kokpit? Boję się czy mi na kokpicie szczegóły nie wsiąkną.

A co do malowania całości, to niestety nie będzie żółtego DuPonta 1354 - szklanki nie chcieli mi utoczyć, szkoda. Będzie zwykły humbrol.

Pozdrawiam, Marcin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i zacząłem malowanie! Jak na pierwszy raz z aerografem, to jestem z siebie zadowolony. Części w podkładzie:

7446cfc2278e5614med.jpg

7635c3f027cee763med.jpg

16d2c7cce7faeaf0med.jpg

Malowane było wczoraj, ale późno skończyłem, do tego doszła zabawa z myciem i nie miałem czasu wstawić zdjęć. Dziś mam zamiar nałożyć pierwszą warstwę bazy - na ramę z wyjątkiem tylnego mostu czarny mat 33 humbrola, na silnik humbrol 11, a na felgi alclad chrome silver. Kokpit i reszta poczeka.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prace malarskie:

Rama - dwie warstwy humbrol 33:

817bd1fe9f74ee81med.jpg

0a048403a6bb666amed.jpg

d2d38203f66e9202med.jpg

Silnik - humbrol 11 dwa razy:

73741093f0515417med.jpg

32b5d684a974a8e3med.jpg

Zastanawiam się, czy wtryskiwaczy i paru duperelek nie dać na czarno?...

Felgi w Alcladzie:

481d13edd16c59c9med.jpg

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Składam wszystko do kupki.

Silnik w ramie, na czarno dałem pasek klinowy i domalowałem chłodnicę:

5f68244e39211943med.jpg

połączyłem sprężarki z tłumikiem i filtrem powietrza:

318bd4e45e0755ddmed.jpg

e756f453de8797f8med.jpg

zbiornik założony, wlew przeniesiony, kabelki dojdą:

87f2dbddad221a57med.jpg

tylny most i wał na srebrno - wersja wystawowa:

4db6f091f987ec7amed.jpg

b4a59431f20d378emed.jpg

zbiorniki wewnątrz ramy i wał mają luz - tak miało być

ae4c1f1d0b9a0f8dmed.jpg

widok ogólny, bez siodła bo by zasłaniało:

570677842bda9eb7med.jpg

Pozdrawiam wszystkich!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę powiedzieć, że ładnie to wszystko zaczyna wyglądać. Tylko ten łumik (puszka) wygląda na trochę "pooraną" i od góry jest niedomalowana .

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bilonzo tłumik jest niedomalowany, bo na nim jeszcze będzie podest. Alvaro92 faktycznie moje przeoczenie z tą skrzynią, skupiałem się nad górą, dopiero przy składaniu wszystkiego zauważyłem babola i było już za późno. A co do tłumika, to myślę, że jak dojdzie międzyosiówka, to mało co będzie widać. Ale nauka na przyszłość jest .

Pozdrawiam, Marcin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile czasu by eksplodować potrzebuje paliwo w aluminiowym zbiorniku

Hm, tego nie wiem, ropa tak szybko nie wybucha, przeróbki robiłem na podstawie zdjęć z folderów, tam rura biegnie podobnie, choć nie dokładnie tak samo. Zresztą w międzyosiówce jest miejsce na wylot rury w tym miejscu. A tu,

363_3816_SOTTO.jpg

źródło: internet

nie jest za blisko?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wylot rury jest jak trąbka, stąd to złudzenie. Odstęp niewielki, ale jest .

Mały postęp - zacząłem malować kokpit, na razie pierwsza warstwa:

6544b100dff47123med.jpg

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idzie jak po grudzie...

Nie mogę dokończyć ramy, bo siodło aktualnie poszło do zmywacza, po próbach malarskich. Może jutro.

Wnętrze na grafitowo srebrno:

8ed08a9e552e6befmed.jpg

Zegary podmalowane , w rzeczywistości niewiele widać, na zdjęciach wychodzą babolki, ale jak kierownica dojdzie i kasta, to niewiele będzie widać:

d07bb9663c085592med.jpg

Z kierownicą - niemalowaną:

3ba032dc2ff04f90med.jpg

I z boczkami:

1fe0fec6481ac20amed.jpg

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierownicę taką zostawisz?. Nijak ma się ona do tej "105tkowskiej" . Spróbuj porzeźbić w polistrenie, wnętrze odrazu będzie się lepiej prezentować . Zegary wyglądają o niebo lepiej niż te co daje oryginalnie Italeri - tu duży plus . Jednak poprawiłbym malowanie GPS-u (chodzi tu głównie o srebrną obramówkę ) .

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Seba, jeżeli tak, to w upalny dzień, powinny strzelać na potęgę. Rura da za mało ciepła, a jak daje wystarczająco dużo, to jest za mała aby ogrzać ponad 900litrów ropy. Ale zastanawiam się na poprawnością, montażu tego zbiornika, czy jak po dobrej stronie z 15 dafów w firmie u ojca, tylko 3 mają po drugiej stronie, albo i tylko jeden ale w konfiguracji 6x2/4, reszta 4x2 mają po drugiej stronie. Ale nie wiem do końca czy tak samo jest w 105 XF jak w 95XF i XF95.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bilonzo kierownica jeszcze nie malowana, przecież jej tak bym nie zostawił . Będzie grafitowa, spróbuję też zaznaczyć przełączniki. W zegarach może zaznaczę kilometry - siłą rzeczy to będą kropeczki . Z obramówki w GPSie chyba zrezygnuję i przemaluję na czarno.

Dzięki za uwagi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Truckerek93 co do umiejscowienia zbiornika, to kierowałem się zdjęciami w folderze i jednym wozem w pracy, który akurat przyjechał z Polski ze stalą. Ale nie było jak robić fotek . Pierwsze zamierzenie było zrobić wersję długodystansową, z dwoma zbiornikami i bez zapasu, ale nie zdążyłbym wystrugać drugiego baku, a ze złomu nie miałem. Poza tym otwór na wlew AdBlue, w międzyosiówce z zestawu jest po prawej stronie, stąd te przeróbki. Ale są one zgodne z "prawdą historyczną".

Bilonzo faktycznie, kierownica w 105 jest ciut grubsza i poduszka inaczej trochę wygląda, ale obawiam się, że już tego nie zmienię. Jak ktoś powiedział, "lepiej gruby pocienkolić, niż cienkiego pogrubasić".

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że coraz mniej czasu zostaje, czas wychodzić na ostatnią prostą. Kokpit sklejony:

bb216d3e7d07e2a9med.jpg

d4407a8808a6ba98med.jpg

f9d8f6b3ee9f6825med.jpg

f0db160585bc57cfmed.jpg

Tu pytanie, chciałbym go smagnąć matem humbrola, coby tak nie błyszczał. Zrobię mu krzywdę, jak nie rozcieńczę lakieru

Wypróbowałem clear colory, fajnie działają :

cf34f4533f0db72bmed.jpg

Zderzak dostał stopnie:

7d9e6fce322ab32bmed.jpg

I na koniec parę duperelek podmalowanych, żebym mógł jutro wreszcie skończyć ramę:

3578441996814dcfmed.jpg

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wnętrze jak dla mnie wyszło całkiem fajnie .

Tylne klosze ... Wydaje mi się że zostawiłeś sobie mało miejsca na "światło cofania" .

 

Życzę dalszego powodzonka

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.