Chudziutki Napisano 24 Stycznia 2010 Share Napisano 24 Stycznia 2010 Witam, Model pewnie każdemu kto "siedzi w cztrerdziestce ósemce" bardzo dobrze znany więc nie będę się rozpisywał na temat zestawu. Powiem tylko tyle, że sklejał się znakomicie Model wykonałem praktycznie "z pudła" dodając tylko fototrawione pasy w kabinie pilota. Samolot w malowaniu z VMF-213 por. George'a Defabio. Model malowany emalią Model Master "Navy Blue Gray" nr 2055 i akrylem Pactry A43. Znaki rozpoznawcze pochodzą z zestawy "suchych" kalkomanii ukraińskiej firmy Print Scale (bardzo fajnie się nakładają- polecam ), "wash" wykonałem czarną emalią Humbrola mocno rozcieńczoną w benzynie do zapalniczek. Chodniki na skrzydłach i "nose art" tylko z jednej strony osłony silnika to tylko moja wizja ponieważ nie znalazłem żadnego zdjęcia przedstawiającego faktyczny wygląd tych elementów. Oczywiście nie byłbym sobą gdybym nie popełnił kilku "baboli" np. zły kolor wnęki kółka ogonowego, zły kształt tylnej płyty w kabinie pilota i kilka innych drobiazgów Można się wyżywać Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spitfire Napisano 24 Stycznia 2010 Share Napisano 24 Stycznia 2010 ja się wyżyję pierwszy modelik bardzo fajnie wykonany, można by było dodać kilka okopceń w strefie silnika, podwozia. Aczkolwiek ten samolot od zawsze mi nie pasował jako bryła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chudziutki Napisano 25 Stycznia 2010 Autor Share Napisano 25 Stycznia 2010 Dzięki za miłe słowo Aczkolwiek ten samolot od zawsze mi nie pasował jako bryła. Akurat ten samolot ma najpiękniejszą bryłę ze wszystkich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilex7 Napisano 25 Stycznia 2010 Share Napisano 25 Stycznia 2010 Poza wspomnianymi przez Ciebie mało zauważalnymi „babolami”, model się bardzo ładnie prezentuje. Bardzo fajnie wykonany wash. Czy celowo wybrałeś kolor 2055 Navy Blue Gray zamiast 1720 Intermediate Blue? Zresztą różnią się one minimalnie tylko odcieniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Halsey Napisano 25 Stycznia 2010 Share Napisano 25 Stycznia 2010 Świetnie zrobiony model, świetnego samolotu, widać walki na pacyfiku jeszcze nie sponiewierały jego kadłuba. Nawet nie wykryłem niuansu między Navy Blue Gray a Intermediate Blue z uwagi na wręcz minimalną różnicę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ostach Napisano 25 Stycznia 2010 Share Napisano 25 Stycznia 2010 Fajne zacieki na zbiorniku. Maszt anteny nie jest z deka krzywo? Bardzo udany model pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chudziutki Napisano 25 Stycznia 2010 Autor Share Napisano 25 Stycznia 2010 Czy celowo wybrałeś kolor 2055 Navy Blue Gray zamiast 1720 Intermediate Blue? Zresztą różnią się one minimalnie tylko odcieniem. Zdecydowana większość wczesnych "Korsarzy" w dwubarwnym malowaniu była malowana Navy Blue Gray także dobór farby był zamierzony Fajne zacieki na zbiorniku. Maszt anteny nie jest z deka krzywo? Antenę faktycznie troszkę cofnęło przy napięciu linki. Zacieki na zbiorniku zrobiłem mocno rozcieńczonym czarnym Humbrolem rozdmuchniętym powietrzem ze sprężarki. Cieszę się, że Wam się podoba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilex7 Napisano 25 Stycznia 2010 Share Napisano 25 Stycznia 2010 Czy celowo wybrałeś kolor 2055 Navy Blue Gray zamiast 1720 Intermediate Blue? Zresztą różnią się one minimalnie tylko odcieniem. Zdecydowana większość wczesnych "Korsarzy" w dwubarwnym malowaniu była malowana Navy Blue Gray także dobór farby był zamierzony Dzięki, a z którego roku jest ten Korsarz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Halsey Napisano 25 Stycznia 2010 Share Napisano 25 Stycznia 2010 por. George'a Defabio na tym samolocie i w tym malowaniu latał w walkach o Guadalcanal w lipcu 1943 roku ;) zatem w takim wypadku mógł być to właśnie Navy Blue Gray, na pokładach lotniskowców stacjonowały wtedy Wildcaty w takim malowaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilex7 Napisano 25 Stycznia 2010 Share Napisano 25 Stycznia 2010 A czy możecie sprawdzić swoje źródła, bo na stronie: http://www.ipmsstockholm.org/colorcharts/stuff_eng_colorcharts_us.htm jest informacja: M-485 Blue Gray - Topside of USN aircraft until 1942 ANA 608 Intermediate Blue - Fuselage sides of USN aircraft after 1942 Dokładniej to nowe malowanie obowiązywało od rozkazu z 5 stycznia 1943. Te kolory są prawie takie same, więc na modelu jeżeli jest używany tylko jeden z nich to nie widać różnicy. [EDIT] Znalazłem odpowiedź (chyba): do 1942 obowiązywał schemat Blue Gray/Light Gray, a od 1943 Sea Blue/Intermediate Blue/White. To chyba wszystko tłumaczy , a moje wcześniejsze pytanie było bezsasadne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Halsey Napisano 25 Stycznia 2010 Share Napisano 25 Stycznia 2010 Mnie teraz to zastanowiło, jeśli przyjęli od 1943 trikolor to tutaj http://www.markstyling.com/F4U.htm mamy w 1943 roku jeszcze dwukolorowce, mniemam że na starej farbie jeszcze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilex7 Napisano 25 Stycznia 2010 Share Napisano 25 Stycznia 2010 Ja myślę, że od '43 były malowane w trzech kolorach, ale pewnie nie wszystkie udało się przemalować i tak sobie niektóre latały nadal w dwóch kolorach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Halsey Napisano 25 Stycznia 2010 Share Napisano 25 Stycznia 2010 Czyli zastosowanie Navy Blue Gray było prawidłowe Corsair miał pewne wady, które wyeliminowały go z wprowadzenia na pierwszą linię na lotniskowce i ogólnie do walki - 1/3 droższy od Hellcata (to sporo) i nisko osadzona kabina, co powodowało niebezpieczne lądowania na lotniskowcach. Stąd poszły do walki na lotniskach naziemnych z początku, wyjęli z magazynu, odkurzyli i leć synu, walcz ;) Mówię tu o pierwszym wariancie seryjnym, jak w tym modelu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
faza69 Napisano 5 Lutego 2010 Share Napisano 5 Lutego 2010 Bardzo mi się podoba. Śliczności,chociaż kokpit powinien być w tej wersji pomalowany na h 149, wnęka kółka ogonowego i małe wnęki przy goleniach głównych na "indiańską czerwień" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilex7 Napisano 5 Lutego 2010 Share Napisano 5 Lutego 2010 Bardzo mi się podoba. Śliczności,chociaż kokpit powinien być w tej wersji pomalowany na h 149, wnęka kółka ogonowego i małe wnęki przy goleniach głównych na "indiańską czerwień" A z czego zaczerpnąłeś te informacje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeP Napisano 7 Lutego 2010 Share Napisano 7 Lutego 2010 kokpit powinien być w tej wersji pomalowany na h 149, wnęka kółka ogonowego i małe wnęki przy goleniach głównych na "indiańską czerwień" Nie na indiańską czerwień tylko na kolor łososiowy (salmon) powstający w wyniku barwienia zink chromate primera tzw. pastą indiańską. W efekcie mamy kolor pomarańczowo różowy. Fakt, że Vought barwił farbę inaczej niż wszyscy jest znany, ale na poziomie szczegółów trudno o jednoznaczne i pewne informacje. Kokpit chyba raczej ciemniejszy mógłby być, bo nie obowiązywał jeszcze interior ze wzornika ANA. Model bardzo fajny chociaż ja pewne szczegóły widziałbym troszkę inaczej. Zmieniłbym kolor korpusu silnika. Jeśli się nie mylę to dałeś to co na spodzie, a powinien być szary, ale znacznie ciemniejszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.