Jump to content
zbiegu

Ferrari F50 Walkaround

Recommended Posts

Witam, nowy rok, piękna pogoda więc postanowiłem się wybrać do znajomego warsztatu samochodowego, oto efekty mojej wizyty.

Widok ogólny i kilka zdjęć szczegółów zewnętrznych:

DSC00017.JPG

DSC00018.JPG

DSC00019.JPG

DSC00020.JPG

DSC00032.JPG

DSC00033.JPG

DSC00034.JPG

DSC00035.JPG

DSC00036.JPG

DSC00037.JPG

DSC00038.JPG

DSC00039.JPG

DSC00040.JPG

DSC00041.JPG

DSC00042.JPG

DSC00044.JPG

DSC00045.JPG

DSC00046.JPG

DSC00047.JPG

DSC00048.JPG

DSC00056.JPG

DSC00057.JPG

DSC00063.JPG

DSC00068.JPG

DSC00069.JPG

DSC00072.JPG

DSC00010.JPG

DSC00003.JPG

DSC00016.JPG

 

Komora silnika, silnik i przedział chłodnicy:

DSC00001%20%281%29.JPG

DSC00002.JPG

DSC00005.JPG

DSC00006.JPG

DSC00007.JPG

DSC00008.JPG

DSC00011.JPG

DSC00012.JPG

DSC00013.JPG

DSC00014.JPG

DSC00015.JPG

DSC00058.JPG

DSC00059.JPG

DSC00060.JPG

DSC00061.JPG

DSC00062.JPG

DSC00064.JPG

DSC00065.JPG

DSC00066.JPG

 

I wnętrze, trochę rozebrane (brak licznika), ale nie narzekałem:

DSC00021.JPG

DSC00022.JPG

DSC00023.JPG

DSC00024.JPG

DSC00025.JPG

DSC00027.JPG

DSC00029.JPG

DSC00030.JPG

DSC00031.JPG

DSC00049.JPG

DSC00050.JPG

DSC00051.JPG

DSC00052.JPG

DSC00053.JPG

DSC00054.JPG

DSC00055.JPG

DSC00067.JPG

I tyle miłego oglądania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W mordę jeża

 

Tylko pozazdrościć takiej możliwości, by podziwiać takie cacka

 

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co to przeróbka na anglika się szykuje o ile w ogóle jest taka możliwość. Nawiewy na konsoli środkowej wypisz wymaluj jakie były w starszych Polonezach. Ale Ferrari boskie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takich cacek się nie przerabia i z tego co wiem były one produkowane tylko z kierownicą po lewej stronie, a deska jest rozebrana bo kilka lampek na niej przestało świecić.

PS. Ten egzemplarz je wars 385 000 funtów i podejrzewam że nikt by się nie odważył nic w nim przerabiać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pewnie licznik będą "kręcić" przed sprzedażą - taki żart

Share this post


Link to post
Share on other sites

W takim samochodzie szyby ręcznie opuszczane? A wnętrze, moim zdaniem inżynierowie Ferrari się nie postarali. Z zewnątrz i silnik powala na kolana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jawkers chyba żartujesz ? Właśnie w takich samochodach w większości są spartańskie warunki , obniżenie masy... Masa, masa i jeszcze raz masa....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli chodzi o obniżenie masy to zobaczcie zdjęcie 14 od góry to z kierunkowskazem, lakier jest tak cienko położony że widać włókna karbonu pod spodem, inżynierowie zaoszczędzili w ten sposób 6 kilogramów na wadze, przy tego typu oszczędnościach ręcznie opuszczane szyby wydają się być oczywistym rozwiązaniem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach te piękne podwójne światła z tyłu. Czemu farrari już od nich odchodzi? :( JEszcze tylko 612 Scalietti został z takimi światłami. A co się stanie jak go przestaną produkować? Przyjdzie hybrydowy diesel z pojedyńczymi światłami, ale wtedy to była by już apokalipsa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie rozumiem, w jaki sposób inżynierowie zaoszczedzili na lakierze aż 6 kilogramów Przecież na polakierowanie normalnego, cywilnego samochodu, wprawny lakiernik potrzebuje około kilograma lakieru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diesel fan

 

Ja zrobie male otto:p na polakierowanie zwyklego auta tej samej wielkosci jak ta eFka potrzebujesz 1,5-2 Litry bazy + 2-2,5l bezbarwnego do tego dodaj ze gestosc lakieru bezbarwnego jest wieksza niz wody czyli tak ok 2 litry wazy ok 3,5 kg(dawno nie jestem w branzy dlatego nie pamietam) do tego jeszcze dochodzi baza ktora tez ma wieksza gestosc. A z tego co pamietam to Ferrari w czasach kiedy byla robiona F50 malowala akrylami bez dzisiejszej techniki malowania lakierem ceramicznym (bezbarwnym) i tu masz swoje kilogramy

Share this post


Link to post
Share on other sites
lakier jest tak cienko położony że widać włókna karbonu pod spodem

Wychodzi na to, że robiąc model w tym miejscu trzeba zrobić "skórkę pomarańczową" albo nakleić np. bandaż i dopiero malować

Share this post


Link to post
Share on other sites
lakier jest tak cienko położony że widać włókna karbonu pod spodem

Wychodzi na to, że robiąc model w tym miejscu trzeba zrobić "skórkę pomarańczową" albo nakleić np. bandaż i dopiero malować

 

 

Nie tylko w tym miejscu na całej karoserii lakier jest tak położony, widać to tylko na zbliżeniach. Mam gdzieś zdjęcia F 40 tam to jest jeszcze bardziej widoczne.

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

No dobra, czyli twierdzisz, że lakier na moim samochodzie waży około 10 kg? Też się trochę tym zajmuję i szczerze wątpię

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lakier na Twoim aucie waży więcej. Średnio na jeden element samochodu typu zderzak idzie 250-300 ml samej bazy. To masz na całe auto wielkości np. vw golfa 4 drzwiowego idzie 300ml razy 13 elementów. To jest około 4 litrów SAMEJ BAZY NA SAME ELEMENTY ZEWNĘTRZE, a jeszcze dochodzą wnęki, progi, dokładki, komory silnika i bagażnika itp itd.! A baza waży tak jak kolega wspomniał więcej niż woda, trzeba by dokładnie zważyć ile tego wychodzi. A do tego dochodzi dużo cięższy od bazy podkład- jakieś 2 litry, bezbarwny- 3 litry. To już jest około 9 litrów, co może ważyć jakieś 10 kg może nawet więcej.

 

I mówię Ci to ja, lakiernik :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nie wydaje Ci się, że z lakierów akrylowych, podczas procesu schnięcia odparowuje rozcieńczalnik ? W ostatnie lato, malowałem cały bok pięcio drzwiowego samochodu, i poszło około 700 ml farby (wnęki drzwi też malowałem). Chyba, że malujesz bardzo grube warstwy, żeby było co spolerować, to 4 litry może wyjdzie Ale osobiście nie słyszałem, by na osobowe auto, normalnej wielkości poszło 4 litry.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akurat ilość nakładanej bazy ma małe znaczenie w kwestii "żeby było co spolerować". Poza tym w bazie jest stosunkowo mało rozpuszczalnika.

 

No ale nie o tym temat, szkoda zaśmiecać. Chcesz podywagować na temat lakierowania to zapraszam na PW.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.