Sławko Napisano 6 Lutego 2010 Share Napisano 6 Lutego 2010 Trochę się wahałem i z pewną taką nieśmiałością postanowiłem przyłączyć się do konkursu. Jeśli dobrze przetrząsnąłem forum to nie znalazłem żadnego PZLa P.24. Sporo P.11, Karasi i Łosi ale żadnej P.24 ? No chyba, że coś przeoczyłem, a o to nietrudno przy takiej objętości forum Ta polska konstrukcja bardzo mi się podoba, do tego była na świecie chyba bardziej znana niż P.11. Szczególnego wyboru co do producenta modelu to nie miałem Spróbuję więc dać z siebie wszystko a co wyjdzie to się obaczy Poniżej zawartość pudełka: Ponadto zamierzam posiłkować się elementami fototrawionymi: Mam zamiar popuścić nieco wodze fantazji w temacie malowania. Chcę położyć na ten model malowanie eksperymentalne jakie było testowane w lotnictwie polskim przed wybuchem 2-ej wojny światowej. A do kompletu dorzucę oznaczenia ze 111 eskadry Kościuszkowskiej. Wszelkie uwagi, spostrzeżenia, zalecenia i krytyka są jak najbardziej pożądane. A więc do działa .. to jest do dzieła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artoor_k Napisano 6 Lutego 2010 Share Napisano 6 Lutego 2010 Kibicuję,miałem ten model Pewnie znasz ale i tak zapodaję.Zdjęcia tureckiej P-24 z Muzeum w Istanbule: http://lotnictwo.net/doc.php?doc=05120401 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sławko Napisano 6 Lutego 2010 Autor Share Napisano 6 Lutego 2010 Dzięki za stronkę - zdjęcia tego egzemplarza znałem tylko z różnych publikacji papierowych. Różni się on jednak od wersji którą chcę wykonać. Na fotkach dopatrzyłem się też pewnych braków sprzętowych - egzemplarz muzealny ma tylko 3 k.m. podczas gdy powinien mieć 4 k.m. Zdjęcia i tak się przydadzą do podpatrzenia niektórych detali Wersja, którą wybrałem ma 2 k.m. oraz dwa działka a także inny silnik. Nawiasem to ten z zestawu Miragea jest nieszczególny. Na szczęście nie planuję otwierania osłony silnika - dzięki temu silnik będzie prawie niewidoczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artoor_k Napisano 6 Lutego 2010 Share Napisano 6 Lutego 2010 Te braki to jeszcze nic...Tablica to zwykła deska z namalowanymi zegarami a śmigło jest chyba z tworzywa.Widać podział formy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
łsobota Napisano 7 Lutego 2010 Share Napisano 7 Lutego 2010 Kibicuję,miałem ten model Pewnie znasz ale i tak zapodaję.Zdjęcia tureckiej P-24 z Muzeum w Istanbule: http://lotnictwo.net/doc.php?doc=05120401 A czy obecnie nie jest on w muzeum lotnictwa w Ankarze (Ankara Hava Müzesi)? No chyba, że zachowało się więcej P.24, ale wydawało mi się, że ocalał tylko jeden egzemplarz. Tutaj jest link do kilku zdjęć z tego muzeum. Na początku marca będę właśnie w Ankarze i mam nadzieję, że uda mi się odwiedzić to muzeum. Wówczas oczywiście zrobię odpowiednie zdjęcia i nie omieszkam się nimi podzielić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sławko Napisano 7 Lutego 2010 Autor Share Napisano 7 Lutego 2010 Dzięki - fotek nigdy za wiele Tam to chyba stoi jakaś makieta naprędce sklecona z tego co komu pod rękę wpadło Powierzchnie natarcia skrzydeł ostre jak brzytwa, gładka powierzchnia skrzydeł, kołpak śmigła to też "wolna amerykana" a i z dolną częścią steru kierunku też coś jest nie tak jak powinno. To tylko pierwsze spostrzeżenia a pewnie więcej takich kwiatków można by znaleźć. Mam nadzieję, że mój P.24 będzie wyglądał lepiej Na tę chwilę opiłowałem kilka krawędzi przy śmigle i silniku, zaszpachlowałem i wypolerowałem kilka drobnych zagłębień na śmigle i ogonie kadłuba. Zaszpachlowałem także niepoprawne linie na lewej połówce kadłuba. Dokleiłem gondole na działka pod-skrzydłowe. Jak zrobię jeszcze kilka rzeczy to zamieszczę fotki większej części pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artoor_k Napisano 7 Lutego 2010 Share Napisano 7 Lutego 2010 A czy obecnie nie jest on w muzeum lotnictwa w Ankarze (Ankara Hava Müzesi)? No chyba, że zachowało się więcej P.24, ale wydawało mi się, że ocalał tylko jeden egzemplarz. Tutaj jest link do kilku zdjęć z tego muzeum. Na początku marca będę właśnie w Ankarze i mam nadzieję, że uda mi się odwiedzić to muzeum. Wówczas oczywiście zrobię odpowiednie zdjęcia i nie omieszkam się nimi podzielić. Ojoj no nie To jest makieta i to w dodatku mizernej jakości. Karabiny wyglądają jak igły do zastrzyków,kołpak to już w ogóle tragedia...a tak poza tym to P-24 ostał się jeden i jest właśnie w Istanbule...z tego co mi wiadomo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mare_K Napisano 7 Lutego 2010 Share Napisano 7 Lutego 2010 Sorry, że poza tematem się wypowiem, ale zerkaliście na fotki z tego muzeum? Ich pseudo-Spitfire mnie powalił... Swoją drogą dobry pomysł na wykorzystanie jakiegoś starego i kiepskiego modelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sławko Napisano 7 Lutego 2010 Autor Share Napisano 7 Lutego 2010 Swoją drogą dobry pomysł na wykorzystanie jakiegoś starego i kiepskiego modelu. Owszem model to i stary i pozostawiający wiele do życzenia ale jak do tej pory to nie ma godnego następcy Nie jest to najwyższy światowy poziom ale nie jest też tragicznie. Wydaje mi się, że przy odpowiednim wkładzie pracy i wykorzystaniu dodatkowych części można z niego zbudować całkiem dobrą replikę. Poniżej fotki pokazujące jak na razie niewielki postęp prac. Sklejone części płata w całość i doklejone gondole działek 20 mm. Części skrzydła delikatnie pocieniłem ścierając je na papierze ściernym. Oczywiście przede mną jeszcze wyrównanie krawędzi klejenia. W kadłubie także pocieniłem część ogonową, zaszpachlowałem i wyrównałem małe jamki skurczowe i błędne linie podziału. Udało mi się do wnętrza wkleić dwa elementy fototrawione. Na cylindrach silnika były przesunięcia formy i musiałem je skorygować. Poprawiłem otwory w przedniej osłonie silnika oraz opiłowałem należycie śmigiełko Złożyłem też w całość siedzenie pilota oraz część podłogi. Nie jest to wiele ale zawsze coś. Na dziś mi wystarczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sławko Napisano 7 Lutego 2010 Autor Share Napisano 7 Lutego 2010 A tak przy okazji to jest jakiś inny sposób na dołączanie zdjęć niż za pośrednictwem serwerów hostingowych ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sławko Napisano 7 Lutego 2010 Autor Share Napisano 7 Lutego 2010 Coś na pobudzenie apetytu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sławko Napisano 13 Lutego 2010 Autor Share Napisano 13 Lutego 2010 Model niby nie ma wielu części ale sklejanie wcale dzięki temu nie idzie tak szybko jakbym chciał Pomimo iż silnik będzie "schowany" pod osłonami postanowiłem co nieco potrenować waloryzację. Na początku w głowicach cylindrów nawierciłem otworki 0,6 mm. Następnie z drucika miedzianego o średnicy ok. 0,6 mm wykonałem elementy aby zastąpić te kiepskiej jakości przewidziane przez Mirage'a. Taki sam zabieg z wykorzystaniem drucika 0,25 mm powtórzyłem przy przedniej osłonie silnika zastępując element fototrawiony z zestawu. Tak bardziej mi się podoba i lepiej moim zdaniem odpowiada oryginałowi Tu także zastąpiłem element fototrawiony z zestawu kawałkiem płytki polistyrenowej grubości 0,25 mm. Blaszka z zestawu zawadzała o elementy silnika. Łatwiej mi było wyciąć i ukształtować ten drobiazg z plastiku niż piłować twardą blaszkę. Tak prezentuje się silnik po złożeniu w całość z przednią osłoną : A tak całość złożona do przymiarki : Tak więc dodatkowa"armatura" skutecznie przysłoniła mi niedoskonałości cylindrów cdn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marti_nez Napisano 13 Lutego 2010 Share Napisano 13 Lutego 2010 Silniczek niczego sobie . Pierścień wygląda o wiele lepiej niż ten płaski z blaszki. Ładnie zasuwasz . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TankRed1070 Napisano 13 Lutego 2010 Share Napisano 13 Lutego 2010 Cześc, pogratulować ciekawego projektu. W kwestii malowania: Moim zdaniem zamiast robić SF fajniejszy będzie Grek. W końcu tymi maszynkami praktycznie poradzili sobie z Włichami i nieźle upuścili krwi Niemcom. Tu więcej na ten temat: http://imansolas.freeservers.com/Aces/The%20Greek%20PZL%20fighters.html Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sławko Napisano 13 Lutego 2010 Autor Share Napisano 13 Lutego 2010 Silniczek niczego sobie . Pierścień wygląda o wiele lepiej niż ten płaski z blaszki. Ładnie zasuwasz . Dzięki , staram się, bo maszyna bardzo mi się podoba Cześc, pogratulować ciekawego projektu. W kwestii malowania: Moim zdaniem zamiast robić SF fajniejszy będzie Grek. W końcu tymi maszynkami praktycznie poradzili sobie z Włichami i nieźle upuścili krwi Niemcom. Tu więcej na ten temat: http://imansolas.freeservers.com/Aces/The%20Greek%20PZL%20fighters.html Pozdrawiam Stronka ciekawa i przydatna. Owszem w Grecji P.24 bardzo się zasłużyły i warto takie malowanie byłoby dać. Jednak o ile mi wiadomo to w Grecji latały wersje "F" i "G" a ja montuję "A". Tak więc pozostanę przy swoim pierwszym wyborze. Natomiast w kwestii malowania greckiego to w mojej szafie czeka PZLka P.24 F i ta na pewno będzie grecka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek38 Napisano 16 Lutego 2010 Share Napisano 16 Lutego 2010 Bardzo dobrze to wygląda. Co do blach to masz rację, przy niektórych elementach modelu lepiej je zastąpić Czekam na następne relacje. Pozdrowienia Jarek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sławko Napisano 17 Lutego 2010 Autor Share Napisano 17 Lutego 2010 Dzięki za miłe słowa wsparcia Oto kolejny mały kroczek postępu. Tak wyglądały "surowe" rury wydechowe: Otwory wylotowe wymagały pogłębienia. Przy użyciu małej frezarki przy bardzo wolnych obrotach usunąłem nadmiar żywicy i teraz to wygląda tak: Pozostało mi dopasować oba wydechy do silnika a potem pomalować. Popracowałem także nad fototrawionymi chłodnicami. Niestety w tej 32-żeberkowej udało mi się wkleić tylko 27 Aby w drugiej 24-żeberkowej chłodnicy uniknąć takiej sytuacji fototrawione przekładki (o grubości ok. 0,3mm) zastąpiłem kawałkami polistyrenowej płytki (ok. 0,25mm grubości) i dzięki temu zmieściło się "aż" 22 żeberka Ciekawe jaki jest rekord w tej dyscyplinie , może ktoś wie ? Wygląda to mniej więcej tak: Nie do końca jestem z tych chłodnic usatysfakcjonowany. 32-żeberkowa niby w miarę równa ale odstępy jakby za duże. 24-żeberkowa ma gęściej rozłożone żeberka ale za to jest mniej równa i przekładki wydają się za duże. Teraz się zastanawiam, czy to tak zostawić, czy użyć debondera, rozebrać i spróbować złożyć ponownie. A co wy byście mi polecili ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szwabu87 Napisano 17 Lutego 2010 Share Napisano 17 Lutego 2010 Mam gdzies w domu czasopismo AERO TECHNIKA LOTNICZA z artykułem o P.24, jak je znajde to moge podrzucic jakies jego fotki/skany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sławko Napisano 17 Lutego 2010 Autor Share Napisano 17 Lutego 2010 Mam gdzies w domu czasopismo AERO TECHNIKA LOTNICZA z artykułem o P.24, jak je znajde to moge podrzucic jakies jego fotki/skany. Zdjęć nigdy za wiele, dzięki Jeśli znalazły by się dobre zbliżenia chłodnic to poproszę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sławko Napisano 20 Lutego 2010 Autor Share Napisano 20 Lutego 2010 Yes, yes, yes zrobiłem to Rozkleiłem, oczyściłem, wyprostowałem i ponownie skleiłem. Jako przekładek pomiędzy żebrami chłodnic użyłem wyciętych z płytki polistyrenowej o grubości 0,25mm elementów: Dzięki temu udało mi się wepchnąć wszystkie żeberka Teraz to wygląda tak: Kosztowało mnie to jednak wiele godzin dłubaniny i nie wiem czy drugi raz zdecydowałbym się na takie poprawki Pozostało mi doklejenie brakujących pręcików i chłodniczki odstawiam do malarni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sławko Napisano 21 Lutego 2010 Autor Share Napisano 21 Lutego 2010 Ciąg dalszy prac "polowych" Pomalutku co prawda, nie tak szybko jakbym chciał ale jednak do przodu. Aby lepiej zaznaczyć powierzchnie sterowe pogłębiłem odpowiednie linie na kadłubie, skrzydle i statecznikach: Popracowałem także na wnętrzem - mozolna praca z blaszkami. Niektóre części kokpitu z zestawu Mirage'a (orczyk, dźwignia steru) zastąpiłem kawałkami polistyrenowych patyczków o okrągłym przekroju. Patyczki zakupiłem z sklepie modelarskim - kleją się idealnie Prace z blaszkami do najłatwiejszych nie należą, zabierają mi też dużo czasu ale efekt jaki uzyskałem jest tego mojim zdaniem wart Do zobaczenia przy następnej odsłonie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sławko Napisano 23 Lutego 2010 Autor Share Napisano 23 Lutego 2010 Uwag krytycznych nie widzę to chyba oznacza, że nie spartoliłem zbyt wiele Zastanawiam się nad malowaniem części wewnętrznych. Przyglądałem się różnym fotografiom P.24 ale niestety nie jestem w stanie stwierdzić jakiego koloru było wnętrze kabiny Logicznym wydaje mi się, że te produkowane przez PZL P.24 były malowane identycznie jak P.11. W monografii P.11 AJ-Pressu znalazłem informację, że wnętrze fabrycznych samolotów malowano na jasnoniebiesko, jasnozielono lub pozostawiano w kolorze srebrnym. Zdjęcia jedynej zachowanej P.11 z serii TOPSHOTS wyd. Kagero są kiepskiej jakości jeśli chodzi o kolorystykę. Przy niektórych zdjęciach wydaje mi się, że ten egzemplarz może mieć właśnie jasnoniebieski kolor wnętrza. Może ktoś go widział w realu ? Ja osobiście mam chęć wbrew wszystkim srebrnym wersjom pomalować swoją P.24 właśnie na jasnoniebiesko o ile nie będzie zbyt wielu protestów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szwabu87 Napisano 23 Lutego 2010 Share Napisano 23 Lutego 2010 Zdjęcie krakowskiej 11tki: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sławko Napisano 23 Lutego 2010 Autor Share Napisano 23 Lutego 2010 szwabu87 serdeczne dzięki za zdjęcie Boczki to mi wyglądają na jakiś bardzo jasny odcień szarości. Podłoga natomiast wygląda jakby miała ten sam kolor co górny kamuflaż, hmm... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szwabu87 Napisano 23 Lutego 2010 Share Napisano 23 Lutego 2010 Podłoga natomiast wygląda jakby miała ten sam kolor co górny kamuflaż, hmm... To na pewno, co do boków to nie pamietam/nie potwierdze, a zdjęcie wnętrza strzeliłem tylko jedno... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.