BaldPuma Napisano 6 Marca 2010 Share Napisano 6 Marca 2010 super Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zderzak Napisano 6 Marca 2010 Share Napisano 6 Marca 2010 Bardzo ładnie, będzie się na czym wzorować Tylko tak z ciekawości, przewód paliwowy jest w realu taki gruby, czy to jakieś osłony lub coś takiego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Peter 1410 Napisano 6 Marca 2010 Share Napisano 6 Marca 2010 Bardzo super Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubisz Napisano 6 Marca 2010 Autor Share Napisano 6 Marca 2010 tak z ciekawości, przewód paliwowy jest w realu taki gruby, czy to jakieś osłony lub coś takiego Jest dość gruby, chociaż powinien zwężać się przy zbiorniku paliwa: Niestety nie znalazłem nic co by ten efekt imitowało, więc u mnie ma stałą średnicę. Lepszy taki, niż nic Zrobiony jest z izolacji po jakimś kablu. Jak widać w oryginale ma nieco inny przebieg. To wygięcie w modelu też powstanie, kiedy złożę podwozie z nadwoziem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubisz Napisano 7 Marca 2010 Autor Share Napisano 7 Marca 2010 Maska gotowa. Wymienione zapięcia i dodane siatki z zestawu Eduarda. Dodane także żarówki z kawałków plastiku. Za światło podczerwieni dziękuję Zderzakowi (z dwóch przysłanych zrobiłem jedno). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubisz Napisano 7 Marca 2010 Autor Share Napisano 7 Marca 2010 Ciąg dalszy - przednie okno. Usunąłem niepotrzebne w wersji hardtop odbijacze i dodałem kilka brakujących śrub. Dodane także elementy Eduarda: Trochę więcej roboty było wewnątrz Dorobiłem silniczek wycieraczek, nagrzewnicę, osłony przeciwsłoneczne i kilka innych drobiazgów. Usunąłem uchwyt lusterka od strony pasażera (będzie tam karabin maszynowy), od strony kierowcy przesunąłem niżej, z lekko przerobionymi mocowaniami: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zderzak Napisano 7 Marca 2010 Share Napisano 7 Marca 2010 Całość perfekcyjna, mam tylko jedną uwagę. Chodzi mi o osłony przeciwsłoneczne, wykonałeś je całkiem płaskie. Na większości zdjęć są one załamane. Nie wiem jaki dach będziesz robił, ale takie płaskie chyba się nie mieszczą pod normalnym. Składają się one do środka i zajmują wtedy 1/2 powierzchni, coś jak na tej focie: Ewentualnie, możesz też trochę zmienić kształt, bo z jednej strony, ta zaginana cześć jest węższa, ale to tak, żeby się czegoś przyczepić Na fotkach nie widziałem płaskich, ale mogę się mylić. W polskim M1026 miałeś je tak fajnie zagięte. Wyglądają według mnie lepiej, i łatwiej widoczne są np. przez szyby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubisz Napisano 7 Marca 2010 Autor Share Napisano 7 Marca 2010 Ech... miałem zagiąć końcówki przed przyklejeniem, przykleiłem bez zagięcia... Dzięki za zwrócenie uwagi, się poprawi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
peter Napisano 7 Marca 2010 Share Napisano 7 Marca 2010 Zderzak co to za humvee na ostatnim zdjęciu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zderzak Napisano 7 Marca 2010 Share Napisano 7 Marca 2010 Zderzak co to za humvee na ostatnim zdjęciu ? To jakieś zdjęcie z katalogu Dumvee. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubisz Napisano 8 Marca 2010 Autor Share Napisano 8 Marca 2010 co to za humvee na ostatnim zdjęciu ? To jest to samo, co na drugim zdjęciu od Zderzaka - czyli M1113 HMMWV ECV based GMV-S. Bardziej po naszemu - Dumvee na podwoziu M1113. A konkretniej jeden z kilku różnych typów Dumvee na podwoziu M1113, inne poniżej: osłony przeciwsłoneczne, wykonałeś je całkiem płaskie Osłony już poprawione - końcówki zagięte. Przy okazji doszła jeszcze jedna mała poprawka - kawałkiem papieru zasłoniłem ściankę za nagrzewnicą, był tam ślad po wypychaczu i wycięte miejsce montażu lusterka starego typu. Jak to wyglądało widać wyżej na 2. i 3. zdjęciu zmontowanego okna. Zderzak - przy okazji na wszelki wypadek przypominam - w polskim jest inna nagrzewnica. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubisz Napisano 9 Marca 2010 Autor Share Napisano 9 Marca 2010 Zacząłem uzbrajać stanowisko pracy kierowcy. Przykleiłem dźwignie sterowania skrzynią biegów, z zestawu Eduarda doszły pedały i chodnik pod nogi, z zestawu konwersji PAM - brezentowa osłona na podłogę. Ze szrotu wał kierowniczy i kilka drobiazgów. Brakuje jeszcze dźwigni hamulca ręcznego i oczywiście kierownicy (ta ostatnia dojdzie po pomalowaniu). Zerknę jeszcze dokładniej na zdjęcia, czy czegoś więcej nie trzeba dodać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zderzak Napisano 9 Marca 2010 Share Napisano 9 Marca 2010 Dbałość o szczegóły pierwsza klasa Tak przy okazji, widząc wycieraczkę przypomniała mi się pewna anegdotka. Otóż znalazłem róznicę miedzy Eduardem a LionRoaraem. Wierzchnia część podestu strzelca(kratka czy coś takiego) jest u Edka podziurawiona na wylot. Tak więc przez małe otworki widzimy co znajduje się pod nią, np. przebijający kolor. LionRoar zrobił po prostu cały element z wypukleniami. Stąd np. będzie tylko czarna farba, z niewidoczną warstwą spodnią. Z kolei Edek wykonał idealnie gładkie pasy bezpieczeństwa, natomiast Lion nadał im ciekawą fakturę. To tyle, co na razie zauważyłem. Lekko odbiegłem od tematu, ale mam nadzieję, że się nie obrazisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qdłaty Napisano 9 Marca 2010 Share Napisano 9 Marca 2010 Zerknę jeszcze dokładniej na zdjęcia, czy czegoś więcej nie trzeba dodać. Od tej wajchy przy kolumnie kierownicy (kierunkowskaz?), też idą ze 3 kabelki gdzieś tam pod tablicę. No i klamry mocujące kopułę silnika.;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubisz Napisano 9 Marca 2010 Autor Share Napisano 9 Marca 2010 Zderzak nie ma sprawy, wyłapuj takie rzeczy, może następnym razem skuszę się na blaszki LR. Qdłaty i klamry, i kabelki są już na liście rzeczy do zrobienia na dzisiejszy wieczór. Ale dzięki za czujność Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tysiuniek Napisano 9 Marca 2010 Share Napisano 9 Marca 2010 Tak sobie oglądam ten model i oglądam...I efekt jest taki, że chyba dam sobie spokój z Humvee's, nie będę sie już dłużej wygłupiał ze swoimi "modelami" tych samochodów...Właśnie oglądałem sobie dzisiaj fajnego LAV-a z Trumpetera. Coraz bardziej sie do mnie uśmiecha... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubisz Napisano 10 Marca 2010 Autor Share Napisano 10 Marca 2010 Tysiuniek - nie przesadzaj, przecież póki co nie zrobiłem nic, czego Ty byś nie mógł i nie potrafił zrobić. A i do końca żadnych cudów nie przewiduję. Polecam - kup sobie jakiegoś Humvee Tamiyi i pobaw się w takie dorabianie, bo jak widać - jest co dorabiać. Wielka satysfakcja gwarantowana. Co oczywiście nie znaczy, że fajnego LAV-a z Trumpetera nie możesz też zmontować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Peter 1410 Napisano 10 Marca 2010 Share Napisano 10 Marca 2010 Kuba mam zbyt ubogie słownictwo by wyrazić mój zachwyt nad Twoim budowanym humvee (Tysiuniek Twoje modele też mnie powalają ilością dorabianych elementów) Poziom modeli wykonywanych w ramach naszego projektu jest bardzo wysoki (jedynie moje są daremne ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubisz Napisano 10 Marca 2010 Autor Share Napisano 10 Marca 2010 Ciąg dalszy prac nad wnętrzem. Podest strzelca: Tak przy okazji - Eduard źle pokazuje sposób jego montażu, dziurki które zaznaczyłem poniżej powinny być od strony pasażera: Czyli elementy 102 i 119 należy odwrócić o 180 stopni. Przykleiłem kable od gałki kierunkowskazu: A także klamry osłony silnika, hamulec ręczny, przegrody między fotelami, elementy za tylnymi fotelami i panele na tylnych nadkolach: Przygotowałem same fotele (przednie z zestawu konwersji PAM, tylne to siedzisko z Tamiyi z blaszką Eduarda i z oparciem z PAM): Wnętrze na razie wygląda tak: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubisz Napisano 15 Marca 2010 Autor Share Napisano 15 Marca 2010 Ponieważ weekend nie sprzyjał modelarstwu, działalność przy modelu ograniczyła się tylko do przyklejenia maski i listw na krawędziach nadwozia. Po złożeniu klocków na razie wychodzi taki kabriolecik: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubisz Napisano 16 Marca 2010 Autor Share Napisano 16 Marca 2010 Pierwszy z dwóch trudnych momentów przy budowie tego modelu mam za sobą... Zabrałem się za dach i podtrzymujące go pałąki B i C. Najpierw z dachu Tamiyi odciąłem zbędny bagażnik, potem "uzbroiłem" zupełnie goły spód: Co prawda są Dumvee z niezmienionymi słupkami bocznymi, czyli takimi: Ja jednak postanowiłem te słupki zmodyfikować do takiej postaci (dopiero teraz zauważyłem, że brakuje jeszcze tych małych elementów ze śrubą na pałąku): Z elementów Tamiyi odciąłem zbędną część, pozostałą końcówkę "wydrążyłem" wewnątrz tak, aby mieścił się tam drut, z którego wykonałem dwie połowy pałąku B (to ten zielony drut): Pałąk ten z obu stron wchodzi ładnie w zagłębienie elementu oddzielającego otwory drzwiowe w dolnej części nadwozia, mniej więcej tak jak to ma miejsce w oryginale: Przykleiłem także pałąk C, dorobiony również z drutu: Całość obecnie wygląda tak (wymieniłem zawiasy drzwi na fototrawione): Przede mną drugi, trudniejszy z tych dwóch trudnych, moment budowy - "barierki" z tyłu. To zostawię sobie na koniec, wcześniej zrobię m.in. drzwi i półkę z tyłu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qdłaty Napisano 16 Marca 2010 Share Napisano 16 Marca 2010 A te ślady po wypychaczach od wewnątrz na dachu to przeoczenie prawda? Poza tym bardzo extra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubisz Napisano 16 Marca 2010 Autor Share Napisano 16 Marca 2010 A te ślady po wypychaczach od wewnątrz na dachu to przeoczenie prawda? Nie - to lenistwo Są tak płytkie, że będą praktycznie niewidoczne. Tym bardziej, że zostaną (przynajmniej częściowo) zasłonięte przez głośniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qdłaty Napisano 16 Marca 2010 Share Napisano 16 Marca 2010 Nie - to lenistwo Nie mam argumentu zważywszy, że mi się nie chce poprawiać układu kierowniczego w MANie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zderzak Napisano 16 Marca 2010 Share Napisano 16 Marca 2010 Tak patrzę na te zawiasy i czy faktycznie jest sens zamieniać je na fototrawione? Przy otwartych może jakaś jest różnica, ale przy zamkniętych? Tamiya wykonała chyba te detale osobno No i mam ale, nie wiem jak się to ma w Dumvee, ale w polskim Humvee, pałąki dachowe są najpierw grube(od obrotnicy do drzwi) a potem zamieniają się w cieńsze Tyle, że nie mogę znaleźć takiego zdjęcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.