Skocz do zawartości

[HUMVEE] M1025 based GMV-S (Dumvee) - konwersja Tamiya 1:35


kubisz

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 176
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Bardzo ładnie, będzie się na czym wzorować Tylko tak z ciekawości, przewód paliwowy jest w realu taki gruby, czy to jakieś osłony lub coś takiego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak z ciekawości, przewód paliwowy jest w realu taki gruby, czy to jakieś osłony lub coś takiego

Jest dość gruby, chociaż powinien zwężać się przy zbiorniku paliwa:

hummer_029.jpg

Niestety nie znalazłem nic co by ten efekt imitowało, więc u mnie ma stałą średnicę. Lepszy taki, niż nic Zrobiony jest z izolacji po jakimś kablu. Jak widać w oryginale ma nieco inny przebieg. To wygięcie w modelu też powstanie, kiedy złożę podwozie z nadwoziem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maska gotowa. Wymienione zapięcia i dodane siatki z zestawu Eduarda. Dodane także żarówki z kawałków plastiku. Za światło podczerwieni dziękuję Zderzakowi (z dwóch przysłanych zrobiłem jedno).

DSCF3193.jpg

DSCF3192.jpg

DSCF3194.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciąg dalszy - przednie okno. Usunąłem niepotrzebne w wersji hardtop odbijacze i dodałem kilka brakujących śrub. Dodane także elementy Eduarda:

DSCF3200.jpg

 

Trochę więcej roboty było wewnątrz Dorobiłem silniczek wycieraczek, nagrzewnicę, osłony przeciwsłoneczne i kilka innych drobiazgów. Usunąłem uchwyt lusterka od strony pasażera (będzie tam karabin maszynowy), od strony kierowcy przesunąłem niżej, z lekko przerobionymi mocowaniami:

DSCF3196.jpg

DSCF3201.jpg

DSCF3199.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całość perfekcyjna, mam tylko jedną uwagę. Chodzi mi o osłony przeciwsłoneczne, wykonałeś je całkiem płaskie. Na większości zdjęć są one załamane. Nie wiem jaki dach będziesz robił, ale takie płaskie chyba się nie mieszczą pod normalnym. Składają się one do środka i zajmują wtedy 1/2 powierzchni, coś jak na tej focie:

wnetrze_12.jpg

Ewentualnie, możesz też trochę zmienić kształt, bo z jednej strony, ta zaginana cześć jest węższa, ale to tak, żeby się czegoś przyczepić

Na fotkach nie widziałem płaskich, ale mogę się mylić.

dumvee58.jpg

dumvee28.jpg

dumvee69.jpg

dumvee109.jpg

W polskim M1026 miałeś je tak fajnie zagięte. Wyglądają według mnie lepiej, i łatwiej widoczne są np. przez szyby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co to za humvee na ostatnim zdjęciu ?

To jest to samo, co na drugim zdjęciu od Zderzaka - czyli M1113 HMMWV ECV based GMV-S. Bardziej po naszemu - Dumvee na podwoziu M1113. A konkretniej jeden z kilku różnych typów Dumvee na podwoziu M1113, inne poniżej:

th_dumvee142.jpg th_dumvee17.jpg th_dumvee61.jpg

 

osłony przeciwsłoneczne, wykonałeś je całkiem płaskie

Osłony już poprawione - końcówki zagięte. Przy okazji doszła jeszcze jedna mała poprawka - kawałkiem papieru zasłoniłem ściankę za nagrzewnicą, był tam ślad po wypychaczu i wycięte miejsce montażu lusterka starego typu. Jak to wyglądało widać wyżej na 2. i 3. zdjęciu zmontowanego okna.

Zderzak - przy okazji na wszelki wypadek przypominam - w polskim jest inna nagrzewnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacząłem uzbrajać stanowisko pracy kierowcy. Przykleiłem dźwignie sterowania skrzynią biegów, z zestawu Eduarda doszły pedały i chodnik pod nogi, z zestawu konwersji PAM - brezentowa osłona na podłogę. Ze szrotu wał kierowniczy i kilka drobiazgów. Brakuje jeszcze dźwigni hamulca ręcznego i oczywiście kierownicy (ta ostatnia dojdzie po pomalowaniu). Zerknę jeszcze dokładniej na zdjęcia, czy czegoś więcej nie trzeba dodać.

DSCF3228.jpg

DSCF3225.jpg

DSCF3224.jpg

DSCF3207.jpg

DSCF3206.jpg

DSCF3203.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dbałość o szczegóły pierwsza klasa Tak przy okazji, widząc wycieraczkę przypomniała mi się pewna anegdotka. Otóż znalazłem róznicę miedzy Eduardem a LionRoaraem. Wierzchnia część podestu strzelca(kratka czy coś takiego) jest u Edka podziurawiona na wylot. Tak więc przez małe otworki widzimy co znajduje się pod nią, np. przebijający kolor. LionRoar zrobił po prostu cały element z wypukleniami. Stąd np. będzie tylko czarna farba, z niewidoczną warstwą spodnią. Z kolei Edek wykonał idealnie gładkie pasy bezpieczeństwa, natomiast Lion nadał im ciekawą fakturę. To tyle, co na razie zauważyłem. Lekko odbiegłem od tematu, ale mam nadzieję, że się nie obrazisz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zerknę jeszcze dokładniej na zdjęcia, czy czegoś więcej nie trzeba dodać.

Od tej wajchy przy kolumnie kierownicy (kierunkowskaz?), też idą ze 3 kabelki gdzieś tam pod tablicę.

No i klamry mocujące kopułę silnika.;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zderzak nie ma sprawy, wyłapuj takie rzeczy, może następnym razem skuszę się na blaszki LR.

 

Qdłaty i klamry, i kabelki są już na liście rzeczy do zrobienia na dzisiejszy wieczór. Ale dzięki za czujność

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie oglądam ten model i oglądam...I efekt jest taki, że chyba dam sobie spokój z Humvee's, nie będę sie już dłużej wygłupiał ze swoimi "modelami" tych samochodów...Właśnie oglądałem sobie dzisiaj fajnego LAV-a z Trumpetera. Coraz bardziej sie do mnie uśmiecha...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tysiuniek - nie przesadzaj, przecież póki co nie zrobiłem nic, czego Ty byś nie mógł i nie potrafił zrobić. A i do końca żadnych cudów nie przewiduję. Polecam - kup sobie jakiegoś Humvee Tamiyi i pobaw się w takie dorabianie, bo jak widać - jest co dorabiać. Wielka satysfakcja gwarantowana. Co oczywiście nie znaczy, że fajnego LAV-a z Trumpetera nie możesz też zmontować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuba mam zbyt ubogie słownictwo by wyrazić mój zachwyt nad Twoim budowanym humvee (Tysiuniek Twoje modele też mnie powalają ilością dorabianych elementów) Poziom modeli wykonywanych w ramach naszego projektu jest bardzo wysoki (jedynie moje są daremne )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciąg dalszy prac nad wnętrzem.

 

Podest strzelca:

DSCF3236.jpg DSCF3237.jpg

 

Tak przy okazji - Eduard źle pokazuje sposób jego montażu, dziurki które zaznaczyłem poniżej powinny być od strony pasażera:

th_ed.jpg

Czyli elementy 102 i 119 należy odwrócić o 180 stopni.

 

Przykleiłem kable od gałki kierunkowskazu:

DSCF3240.jpg

 

A także klamry osłony silnika, hamulec ręczny, przegrody między fotelami, elementy za tylnymi fotelami i panele na tylnych nadkolach:

DSCF3233.jpg

DSCF3234.jpg

 

Przygotowałem same fotele (przednie z zestawu konwersji PAM, tylne to siedzisko z Tamiyi z blaszką Eduarda i z oparciem z PAM):

DSCF3235.jpg

 

Wnętrze na razie wygląda tak:

DSCF3238.jpg

DSCF3239.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ weekend nie sprzyjał modelarstwu, działalność przy modelu ograniczyła się tylko do przyklejenia maski i listw na krawędziach nadwozia. Po złożeniu klocków na razie wychodzi taki kabriolecik:

DSCF3251.jpg

DSCF3252.jpg

DSCF3253.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy z dwóch trudnych momentów przy budowie tego modelu mam za sobą... Zabrałem się za dach i podtrzymujące go pałąki B i C. Najpierw z dachu Tamiyi odciąłem zbędny bagażnik, potem "uzbroiłem" zupełnie goły spód:

DSCF3279.jpg

 

Co prawda są Dumvee z niezmienionymi słupkami bocznymi, czyli takimi:

th_szczegy19.jpg

 

Ja jednak postanowiłem te słupki zmodyfikować do takiej postaci (dopiero teraz zauważyłem, że brakuje jeszcze tych małych elementów ze śrubą na pałąku):

th_szczegy23.jpg

 

Z elementów Tamiyi odciąłem zbędną część, pozostałą końcówkę "wydrążyłem" wewnątrz tak, aby mieścił się tam drut, z którego wykonałem dwie połowy pałąku B (to ten zielony drut):

DSCF3286.jpg

 

Pałąk ten z obu stron wchodzi ładnie w zagłębienie elementu oddzielającego otwory drzwiowe w dolnej części nadwozia, mniej więcej tak jak to ma miejsce w oryginale:

DSCF3281.jpg

 

Przykleiłem także pałąk C, dorobiony również z drutu:

DSCF3280.jpg

 

Całość obecnie wygląda tak (wymieniłem zawiasy drzwi na fototrawione):

DSCF3282.jpg

DSCF3283.jpg

DSCF3284.jpg

 

Przede mną drugi, trudniejszy z tych dwóch trudnych, moment budowy - "barierki" z tyłu. To zostawię sobie na koniec, wcześniej zrobię m.in. drzwi i półkę z tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A te ślady po wypychaczach od wewnątrz na dachu to przeoczenie prawda?

Nie - to lenistwo Są tak płytkie, że będą praktycznie niewidoczne. Tym bardziej, że zostaną (przynajmniej częściowo) zasłonięte przez głośniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak patrzę na te zawiasy i czy faktycznie jest sens zamieniać je na fototrawione? Przy otwartych może jakaś jest różnica, ale przy zamkniętych? Tamiya wykonała chyba te detale osobno

 

No i mam ale, nie wiem jak się to ma w Dumvee, ale w polskim Humvee, pałąki dachowe są najpierw grube(od obrotnicy do drzwi) a potem zamieniają się w cieńsze Tyle, że nie mogę znaleźć takiego zdjęcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.