okram12 Napisano 5 Maja 2010 Autor Share Napisano 5 Maja 2010 Masz w zupełności rację i się zgadzam z tobą. Możliwe, że wpływ na to ma, że jestem szkutnikiem. Co do modelu to jest udany nie przeczę, ale ma pewne niedociągnięcia. Malowanie ..... tu może być pies pogrzebany bo jeszcze się nie wprawiłem w aero a to będzie pierwszy model malowany tym właśnie sposobem. A o jakie cieniowanie Ci chodzi, o ten szary kolor ala biały za płytą pancerną ?? On przed sklejeniem dostał filtr który go lekko ściemnił, a potem jeszcze starałem się wszelkie załamania i szczeliny przyciemnić. No chyba, że zrobiłem to nie tak. A więc napisz proszę żebym na przyszłość nie popełnił podobnych błędów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeP Napisano 5 Maja 2010 Share Napisano 5 Maja 2010 Nie chcę żeby wyszło, że się czepiam. Może to zdjęcia trochę przekłamują kolor, ale cóż jest za filozofia w wymieszaniu dwóch kolorów do stosownego odcienia za płytą. Cieniowanie w postaci podkreślenia trochę ciemniejszym kolorem, a potem delikatnym (nie czarnym) washem załamań powierzchni też by nie zaszkodziły i w kabinie i za płytą. Ale to są na prawdę drobiazgi wobec ogromu własnej pracy, którą dotąd wykonałeś. Bardzo podoba mi się, że walczysz samodzielnie z tymi detalikami (to o wiele więcej warte niż najdoskonalsza żywica - zwłaszcza dla autora). Świetnie Ci idzie i tak trzymaj. Ale nie zapominaj, że tym co w największym stopniu decyduje o postrzeganiu modelu w pierwszym momencie jest malowanie. I tu trzymam kciuki, bo że tzw. detal będzie dobry, to już widać. A co przerabiasz w osłonie silnika? Otwierasz klapki chłodzące? To bardzo wskazane, bo instrukcja przewiduje dla nich pozycję otwartą do wszystkich czynności na ziemi/lotniskowcu. Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
okram12 Napisano 5 Maja 2010 Autor Share Napisano 5 Maja 2010 Właśnie to już zauważyłem, że modele samolotów kształtuje właśnie malowanie. To ono przyciąga widza, który następnie zagłębia się w detale. Żeby nie było, że krytykuje modelarzy lotniczych, ale właśnie wykończenie poprzez malowanie kształtuje ostatecznie jak maszynka wygląda. Właśnie zrobiłem tak jak piszesz dałem biały kolor ale okazał się za jasny. Następnie go ściemniłem i dałem washa z ciemnego szarego. Na zdjęciach tego aż tak nie widać a wcześniejsze zdjęcia otwartego kadłuba są przed poprawkami. W kokpicie nie stosowałem washa na całości tylko przewody i kanty, resztę robiłem pigmentami nadając odpowiednie cienie i otarcia. To jest mój drugi model po prawie 7 latach przerwy więc wszystkie techniki są dla mnie nowością i staram się dawkować to tak by nie przesadzić. Co do osłony to tak mam zamiar otworzyć klapki jak też oglądam zdjęcia jak zamontowany był silnik w osłonie i jak wyglądała osłona wewnątrz zaraz przed cylindrami. Widoczne są tam żebra oraz szkielet na którym mocowane były pokrywy silnika. Zobaczę czy uda mi się to skopiować by nie zepsuć całości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
okram12 Napisano 7 Maja 2010 Autor Share Napisano 7 Maja 2010 Silnik skończyłem ja jestem zadowolony z efektu, ale liczę, że może coś podpowiecie i będzie jeszcze bardziej podobny do rzeczywistego. W dzień może zrobię więcej zdjęć bo tutaj wychodzą albo prześwietlone albo niedoświetlone. Przewody zostały lekko pomalowane szarą farba po to by zmatowić ten świecący efekt miedzi. Na zdjęciu wygląda to okropnie, ale w rzeczywistości widać przebarwienia miedzi. Pomyśle jeszcze co z tym zrobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kornik_69 Napisano 8 Maja 2010 Share Napisano 8 Maja 2010 Niezbyt dobry pomysł z tym szarym... Ja przy P-47 matowiłem je mocno rozrzedzonym metalizerem Model Mastera (Stalą). Bardzo dobrze nadaje się do tego smoke. Może da sie to jeszcze poprawić ? Jeśli nie to przemaluj może kable na aluminium lub czerń bo takie też bywały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
okram12 Napisano 8 Maja 2010 Autor Share Napisano 8 Maja 2010 Przemaluję na brązowy kolor bo takie też były i będzie ok )) Dzięki za uwagę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaszub Napisano 8 Maja 2010 Share Napisano 8 Maja 2010 wszystko pięknie, ładnie tylko kolor tego silnika ale jak zmienisz to myślę że będzie ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
okram12 Napisano 8 Maja 2010 Autor Share Napisano 8 Maja 2010 Ale co kolor ?? Wzorowałem się tym: Nie wiem czy to dobry przykład, ale kolor jest ten sam co u mnie albo bardzo zbliżony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kornik_69 Napisano 8 Maja 2010 Share Napisano 8 Maja 2010 Pierwsze zdjęcie jest świetne ! Jeszcze go nie widziałem W każdym razie zarówno jeśli chodzi o rekonstrukcje P&W jak i silniki z epoki, to kolory kopułki i przewodów bywały różne. Jeśli chodzi o przewody, to najczęściej widywane przeze mnie były miedziane (ciemne stonowane) i srebrne. Te pierwsze widziałem między innymi na żywo przy silniku P-47 w muzeum w Vierville sur mer nad plażą Omaha w Normandii. Był to uszkodzony silnik samolotu zestrzelonego przez pelotkę w trakcie osłony lądujących oddziałów. Kopułka miała tam kolor ciemnoszary coś zbliżonego do niemieckiego RLM 66. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeP Napisano 8 Maja 2010 Share Napisano 8 Maja 2010 Marek, ten kolor dla mnie jest za jasny. Wprawdzie można się doszukiwać różnic między różnymi zdjęciami i pewnie rzeczywiście ten Engine Grey stosowano różny, to jednak na hellcatach na wszystkich znanych mi kolorowych fotkach z epoki wydaje się ciemny. Podobnie jak na czarnobiałych. Taki jak jest u ciebie kontrastowałby wyraźnie z płatowcem, tymcasem tak nie jest. Przejrzyj jeszcze raz swoje bogate zbiory. Na muzealne patrz w ostatniej kolejności. To nie jest oryginalne wykończenie. Pierwsze z brzegu: Przewody bywały różne (gumowa izolacja, metalowy oplot zmieniający kolor w zależności od oświetlenia i czasu eksploatacji, ale z pewnością nie bywały szare w kolorze engine grey. Obudowę przekładni pomalował na ciemniejszy kolor z kropelką niebieskiego, a przewody na ciemny nieokreślony (ciemnoszary, ciemnostalowy, ciemnordzawy, brązowy, ale nie jasnoszary). Mam wątpliwości co do wnętrza osłony silnika. Poszukam jeszcze, ale nie jestem przekonany do IG. Według mnie powinna być czarna. Poszperam w poszukiwaniu źródła tej informacji. Na F-3 często widać jasnoszarą (Grumman Grey), a zdaje się, że w 44 była jakaś specyfikacja co do malowania tego elementu. Muzealnym odmalowanym egzemplarzom nie wierz, sam spójrz jaka jest różnica między pierwzym a drugim zdjęciem z Twojego postu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
okram12 Napisano 9 Maja 2010 Autor Share Napisano 9 Maja 2010 Nie będę się kłócił Oto zdjęcia poprawionego silnika. Przepraszam za jakość zdjęć ale jakoś mi nie wychodzą muszę nad tym popracować. Kolor nie jest w pełni oddany taki jak w rzeczywistości, ale jest to ciemny szary z lekką nutką niebieskiego. Mam nadzieję, że teraz będzie ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kornik_69 Napisano 9 Maja 2010 Share Napisano 9 Maja 2010 Jak dla mnie jest ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeP Napisano 9 Maja 2010 Share Napisano 9 Maja 2010 Dla mnie też. Tylko trochę bym go matowości pozbawił. Ale ogólnie klasa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
okram12 Napisano 10 Maja 2010 Autor Share Napisano 10 Maja 2010 Niestety potrzebuję Waszej pomocy. Poszukuje zdjęć dwóch partii samolotu. Jedno zdjęcie musi przestawiać wnętrze pokrywy silnika z przedniej strony samolotu, ale chodzi o dolną część silnika. Nie wiem czy dobrze napisałem. Chodzi mi o wewnętrzną część pokrywy nad wlotem powietrza od środka. Chce zrobić ożebrowanie osłony silnika wewnątrz i nie wiem jak tam to było rozwiązane inne partie już mam ))) Chodzi mi o podobną perspektywę jak na tym zdjęciu tylko bardziej z bliska, a jak by było jeszcze troche bardziej z góry to było by fantastycznie )) Drugie zdjęcie musi przedstawiać i tu problem. Skrzydło po jego zdjęciu z zawiasów Chodzi o tą część skrzydła która pozostaje w kadłubie, jak to wygląda i co tam jest. Bo jeśli mam zrobić skrzydła ruchome muszę to widzieć. Tutaj mam słabej jakości zdjęcie modelu może ktoś ma rzeczywiste. http://www.hyperscale.com/features/2001/images/arlof6f021.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jachud3 Napisano 10 Maja 2010 Share Napisano 10 Maja 2010 Znalazłem takie fotki: Może pomogą pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
okram12 Napisano 22 Maja 2010 Autor Share Napisano 22 Maja 2010 Dobra odświeżę wątek bo nikt nie czyta . Zresztą nie ma co czytać. Więc dam coś pooglądać Dziękuje też za zdjęcia wstawione wcześniej może się przydadzą. Zdjęcia gorące jeszcze więc nie zwracajcie uwagi na kolorystykę bo sztuczne oświetlenie. W dzień postaram się zrobić z jedno nowe by uzyskać kolory. Oto zdjęcia: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
okram12 Napisano 23 Maja 2010 Autor Share Napisano 23 Maja 2010 Obiecane zdjęcia z poranka w naturalnych kolorach. Oj chyba przesadziłem z washem i brudzeniami. Mi się osobiście podoba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kornik_69 Napisano 23 Maja 2010 Share Napisano 23 Maja 2010 Moim zdaniem przesady nie ma. Jest za to modelik, który z każdym postem nabiera rumieńców Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jachud3 Napisano 23 Maja 2010 Share Napisano 23 Maja 2010 Fajnie wychodzi pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.