Jump to content

1:72 ITALERI DC-3 w malowaniu PLL LOT


ralf
 Share

Recommended Posts

i oto kolejny model w barwach LOT-u

dsc00363x.jpg

dsc00362o.jpg

dsc00360d.jpg

dsc00361oxr.jpg

budowa:

dsc01348k.jpg

dsc01349xx.jpg

produkcja foteli

dsc01354l.jpg

dsc01356u.jpg

dsc01357l.jpg

dsc01358k.jpg

dsc01359j.jpg

prawy rząd gotowy

przymiarka z kadłubem

dsc01360m.jpg

dsc01361o.jpg

dsc01363v.jpg

dsc01371o.jpg

 

I pytanie? czy w tym miejscu znajdował się luk bagażowy?

 

dsc01368v.jpg

 

jeśli tak to mógłbym otworzyć te drzwi

 

dsc01366t.jpg

 

I w jakich kolorach może być pomalowane wnętrze?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 100
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Witam

 

To świetnie, że zdecydowałeś się na polską Dakotę. Muszę Cię jednak ostrzec, że te kalki lubią sprawiać niemiłe niespodzianki

 

Wnętrze chyba było jasnoszare, ale pewności nie mam. Takie widziałem kiedyś w Dakocie Lufthansy. Będziesz robił zasłonki w oknach ?

Link to comment
Share on other sites

co do zasłonek to już próbowałem zrobić w Ju-52 ale skończyło się na tym że zrobiłem rolety

To pewnie wnętrze będzie podobne jak w Ju ciemnoszara podłoga jasnoszare ściany i myślałem żeby fotele zrobić w kolorze kawy z mlekiem

Link to comment
Share on other sites

Musiałbym jeszcze raz uważniej obejrzeć film "Sprawa pilota Maresza". Tam co prawda były Li-2, ale myślę, że kolory elementów wnętrza były podobne w obu maszynach LOT-u.

Link to comment
Share on other sites

fotele gotowe

dsc01386j.jpg

dsc01385c.jpg

dsc01389g.jpg

dsc01392s.jpg

dsc01393g.jpg

I 3 pytania:

1. z jakiego materiału najlepiej zrobić firanki?

2. czy kabinę pilota malować w orginalnych kolorach wg instrukcji (dark Green)?

3. czy ten przedni przedział to luk bagażowy?

Link to comment
Share on other sites

Może jednak popracowałbyś jeszcze nieco nad tymi fotelami. Ich wielkość i kształty są dość mocno zróżnicowane. Może popracowałbyś jeszcze nieco pilnikiem ?

Co do kolorystyki to radzę Ci. obejrzyj przynajmniej fragmenty "Sprawy Pilota Maresza". To jeden z pierwszych polskich filmów w kolorze i jest tam dość sporo ujęć wnętrza maszyn LOT-u, więc może te fragmenty rzucą Ci nieco więcej światła na nurtujące Cię kwestie...

Link to comment
Share on other sites

Też popełniłem ten model, tylko w malowaniu 32 TCS przed zrzutem polskich spadochroniarzy w Arnhem KLIK, więc zdecydowanie będę kibicował temu projektowi.

 

Tymczasem kilka ilustracji pasażerskich wersji DC-3 różnych linii lotniczych. Może Ci się to na coś nada.

 

dc3-interior.jpg

43C134CED3DE4EC5BB5C43D6B7D1B80B.jpg

2655914890035628688saCsKE_ph.jpg

 

Tak, ten przedział za kabiną pilotów, to przedział bagażowy - tutaj trochę widać siatki mocujące bagaż i wnętrze kabiny pilotów:

higgins_cockpit_dc3.jpg

 

 

Pozdrawiam

Eryk

Link to comment
Share on other sites

I pytanie? czy w tym miejscu znajdował się luk bagażowy?

 

dsc01368v.jpg

 

jeśli tak to mógłbym otworzyć te drzwi

Hej, hej!

Drzwi możesz otworzyć, ale tam nie było luku bagażowego - to były drzwi do kabiny załogi. Sklejałem kiedyś Skytrain w "72" produkcji ESCI/ERTL i miałem tam całe wnętrze. W tym miejscu były kabiny: radio i nawigacyjna (z kopułką w dachu), a na przeciw drzwi było miejsce mechanika pokładowego. Luk bagażowy był na końcu kadłuba, zaraz za drzwiami desantowymi (tak, jak Ci się kończą fotele - tam też był kibelek ).

 

Pozdrawiam,

wielkamucha

 

edit

Wychodzi na to, że ja miałem wersję typowo wojskową, bez bagażnika - chyba, ze panowie z ESCI/ERTL pomylili się potężnie . Na pewno drugi (duży) bagażnik był na końcu kadłuba, wejście do niego było przez drzwi na końcu przedziału pasażerskiego/desantowego.

Link to comment
Share on other sites

Tutaj jeszcze kilka argumentów "za" występowaniem przedziału transportowego w wersji pasażerskiej DC-3

 

DC3INTLT.jpg

dscn2344zz.jpg

Tutaj widać dokładnie wejście do kibelka i tylnego przedziału bagażowego:

51.jpg

 

A tutaj kilka fotek wnętrza odrestaurowanego DC-3 latającego w barwach Delta Airlines (z tym, że w tym przypadku zamiast wewnętrznego wejścia do tylnego luku bagażowego znajduje się barek):

 

dscn2432zz.jpg

dscn2408zz.jpg

dscn2395zz.jpg

dscn2365zz.jpg

dscn2364zz.jpg

 

Pozdrawiam

Eryk

Link to comment
Share on other sites

Wielkie dzięki za zdjęcia

więc tak ściany w kabinie pasażerskiej maluje na biało podłoga ciemnoszara

przedział na bagaże szary podłoga tak samo jak wcześniej

nie wiem jak pomalować kabinę pilotów i fotele (firanki)

ten egzemplarz po wojnie został przekazany Lot-owi (do 1957? były tylko 2 ławki pod oknami) więc może zgodnie z instrukcją?

zdjęcia z budowy

fotele poprawione

dsc01397bk.jpg

dsc01400l.jpg

dsc01401p.jpg

dsc01404d.jpg

dsc01405eh.jpg

dsc01419lk.jpg

dsc01426d.jpg

dsc01427t.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 7 months later...

Jednostka ta została przerobiona na pasażera z wersji wojskowej więc nie wiadomo jaki jest układ siedzeń

Na innym forum ustaliłem że robię fotele według poniższego zdjęcia

idc3-3.jpg

jest to wnętrze DC-3

Możliwe że w LI-2 jeden rząd foteli było po prawej stronie

Link to comment
Share on other sites

Możliwe że w LI-2 jeden rząd foteli było po prawej stronie

Biorąc pod uwagę, że Li-2 był kopiowany z amerykańskich rysunków czytanych "po europejsku" (odwrotne rzutowanie) to jest to możliwe

 

 

Firanki bomba - chusteczki higieniczne?

Link to comment
Share on other sites

to wstaw do środka diodkę przed zamknięciem kadłuba .końcowy efekt będzie wyśmienity

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.