ralf Posted April 2, 2010 Share Posted April 2, 2010 i oto kolejny model w barwach LOT-u budowa: produkcja foteli prawy rząd gotowy przymiarka z kadłubem I pytanie? czy w tym miejscu znajdował się luk bagażowy? jeśli tak to mógłbym otworzyć te drzwi I w jakich kolorach może być pomalowane wnętrze? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kornik_69 Posted April 2, 2010 Share Posted April 2, 2010 Witam To świetnie, że zdecydowałeś się na polską Dakotę. Muszę Cię jednak ostrzec, że te kalki lubią sprawiać niemiłe niespodzianki Wnętrze chyba było jasnoszare, ale pewności nie mam. Takie widziałem kiedyś w Dakocie Lufthansy. Będziesz robił zasłonki w oknach ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ralf Posted April 2, 2010 Author Share Posted April 2, 2010 co do zasłonek to już próbowałem zrobić w Ju-52 ale skończyło się na tym że zrobiłem rolety To pewnie wnętrze będzie podobne jak w Ju ciemnoszara podłoga jasnoszare ściany i myślałem żeby fotele zrobić w kolorze kawy z mlekiem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kornik_69 Posted April 2, 2010 Share Posted April 2, 2010 Musiałbym jeszcze raz uważniej obejrzeć film "Sprawa pilota Maresza". Tam co prawda były Li-2, ale myślę, że kolory elementów wnętrza były podobne w obu maszynach LOT-u. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ralf Posted April 2, 2010 Author Share Posted April 2, 2010 fotele gotowe I 3 pytania: 1. z jakiego materiału najlepiej zrobić firanki? 2. czy kabinę pilota malować w orginalnych kolorach wg instrukcji (dark Green)? 3. czy ten przedni przedział to luk bagażowy? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kornik_69 Posted April 2, 2010 Share Posted April 2, 2010 Może jednak popracowałbyś jeszcze nieco nad tymi fotelami. Ich wielkość i kształty są dość mocno zróżnicowane. Może popracowałbyś jeszcze nieco pilnikiem ? Co do kolorystyki to radzę Ci. obejrzyj przynajmniej fragmenty "Sprawy Pilota Maresza". To jeden z pierwszych polskich filmów w kolorze i jest tam dość sporo ujęć wnętrza maszyn LOT-u, więc może te fragmenty rzucą Ci nieco więcej światła na nurtujące Cię kwestie... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erolek Posted April 2, 2010 Share Posted April 2, 2010 Też popełniłem ten model, tylko w malowaniu 32 TCS przed zrzutem polskich spadochroniarzy w Arnhem KLIK, więc zdecydowanie będę kibicował temu projektowi. Tymczasem kilka ilustracji pasażerskich wersji DC-3 różnych linii lotniczych. Może Ci się to na coś nada. Tak, ten przedział za kabiną pilotów, to przedział bagażowy - tutaj trochę widać siatki mocujące bagaż i wnętrze kabiny pilotów: Pozdrawiam Eryk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wielkamucha Posted April 2, 2010 Share Posted April 2, 2010 I pytanie? czy w tym miejscu znajdował się luk bagażowy? jeśli tak to mógłbym otworzyć te drzwi Hej, hej! Drzwi możesz otworzyć, ale tam nie było luku bagażowego - to były drzwi do kabiny załogi. Sklejałem kiedyś Skytrain w "72" produkcji ESCI/ERTL i miałem tam całe wnętrze. W tym miejscu były kabiny: radio i nawigacyjna (z kopułką w dachu), a na przeciw drzwi było miejsce mechanika pokładowego. Luk bagażowy był na końcu kadłuba, zaraz za drzwiami desantowymi (tak, jak Ci się kończą fotele - tam też był kibelek ). Pozdrawiam, wielkamucha edit Wychodzi na to, że ja miałem wersję typowo wojskową, bez bagażnika - chyba, ze panowie z ESCI/ERTL pomylili się potężnie . Na pewno drugi (duży) bagażnik był na końcu kadłuba, wejście do niego było przez drzwi na końcu przedziału pasażerskiego/desantowego. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erolek Posted April 2, 2010 Share Posted April 2, 2010 Tutaj jeszcze kilka argumentów "za" występowaniem przedziału transportowego w wersji pasażerskiej DC-3 Tutaj widać dokładnie wejście do kibelka i tylnego przedziału bagażowego: A tutaj kilka fotek wnętrza odrestaurowanego DC-3 latającego w barwach Delta Airlines (z tym, że w tym przypadku zamiast wewnętrznego wejścia do tylnego luku bagażowego znajduje się barek): Pozdrawiam Eryk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kornik_69 Posted April 2, 2010 Share Posted April 2, 2010 Świetne zdjęcia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ralf Posted April 2, 2010 Author Share Posted April 2, 2010 Wielkie dzięki za zdjęcia więc tak ściany w kabinie pasażerskiej maluje na biało podłoga ciemnoszara przedział na bagaże szary podłoga tak samo jak wcześniej nie wiem jak pomalować kabinę pilotów i fotele (firanki) ten egzemplarz po wojnie został przekazany Lot-owi (do 1957? były tylko 2 ławki pod oknami) więc może zgodnie z instrukcją? zdjęcia z budowy fotele poprawione Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ralf Posted April 7, 2010 Author Share Posted April 7, 2010 lotki: i pytanko czy lotki montować na stałe czy robić ruchome jeżeli ruchome to jaki sposób najlepszy? (na bibułe?) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ralf Posted April 16, 2010 Author Share Posted April 16, 2010 Wnętrze pomalowane: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ralf Posted May 3, 2010 Author Share Posted May 3, 2010 coś tam się robi jeszcze tylko firanki i sklejam kadłub Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ralf Posted December 3, 2010 Author Share Posted December 3, 2010 Po dłuuuugiej przerwie reaktywuje temat polskiego DC-3. Jutro zamieszcze zdjecia z firankami Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crustian Posted December 4, 2010 Share Posted December 4, 2010 Dawaj,dawaj Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rercz Posted December 4, 2010 Share Posted December 4, 2010 Czy się mylę? czy podwójny rząd foteli nie powinien być z lewej strony? (w kierunku lotu), a pojedynczy z prawej?, jak wynika ze zdjęć i planów. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ralf Posted December 4, 2010 Author Share Posted December 4, 2010 Jednostka ta została przerobiona na pasażera z wersji wojskowej więc nie wiadomo jaki jest układ siedzeń Na innym forum ustaliłem że robię fotele według poniższego zdjęcia jest to wnętrze DC-3 Możliwe że w LI-2 jeden rząd foteli było po prawej stronie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ralf Posted December 4, 2010 Author Share Posted December 4, 2010 Firanki: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikele Posted December 4, 2010 Share Posted December 4, 2010 Możliwe że w LI-2 jeden rząd foteli było po prawej stronie Biorąc pod uwagę, że Li-2 był kopiowany z amerykańskich rysunków czytanych "po europejsku" (odwrotne rzutowanie) to jest to możliwe Firanki bomba - chusteczki higieniczne? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crustian Posted December 4, 2010 Share Posted December 4, 2010 (edited) to wstaw do środka diodkę przed zamknięciem kadłuba .końcowy efekt będzie wyśmienity Edited December 4, 2010 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ralf Posted December 4, 2010 Author Share Posted December 4, 2010 Firanki robiłem z japonki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ralf Posted December 5, 2010 Author Share Posted December 5, 2010 Od paru dni nurtuje mnie jedno pytanie. Czy główne drzwi otwierają się do środka czy na zewnątrz? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crustian Posted December 5, 2010 Share Posted December 5, 2010 Masz odpowiedź na starym PWM Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ralf Posted December 10, 2010 Author Share Posted December 10, 2010 Firanek ciąg dalszy: kadłub gotowy do sklejenia oprócz tego powycinałem hamulce aerodynamiczne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.