Rafał Kobiela Posted April 2, 2010 Share Posted April 2, 2010 No a więc rozpoczynam budowę tegoż modelu trumpetera. Dokupiłem do niego BIG EDA ( 2 zestawy blaszek i maski) oraz zestaw voyagera. chciałbym zrobić go w polskim malowaniu. Nie miały one żadnych przeróbek oprócz wymiany opon. Z tego co wiem gdy do Polski napłynęły pierwsze egzemplarze opony przez jakiś czas opony pozostawały te same. Proszę o wypowiedzenie się znawców tego tematu ponieważ nie jestem tego pewien. Jeżeli tak nie będzie będę zmuszony zrobić wersję sowiecką. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shilka (Robert T.) Posted April 3, 2010 Share Posted April 3, 2010 Cześć Widać że zapowiada się porządny warsztat. Sporo akcesoriów zgromadziłeś. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rafał Kobiela Posted April 3, 2010 Author Share Posted April 3, 2010 Poskładałem silnik i ramę od ziła (o matko ile wypychaczy). Teraz czas na detalowanie silnika. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rafał Kobiela Posted April 3, 2010 Author Share Posted April 3, 2010 Podłubałem trochę przy silniku Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzychu-onisk Posted April 3, 2010 Share Posted April 3, 2010 Ładnie, pracuj pracuj Btw mi do gustu z silnika przypadła... chłodnica Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rafał Kobiela Posted April 4, 2010 Author Share Posted April 4, 2010 Z prac nad silnikiem to na razie tyle. Resztę dorobię po wstawieniu go w ramę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rafał Kobiela Posted April 5, 2010 Author Share Posted April 5, 2010 Popracowałem trochę przy ramie. Polutowałem trochę blaszek. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kubisz Posted April 5, 2010 Share Posted April 5, 2010 Ładnie. Będziesz robił instalacje na ramie? Bo aż się prosi o to w tym modelu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rafał Kobiela Posted April 5, 2010 Author Share Posted April 5, 2010 Ładnie. Będziesz robił instalacje na ramie? Bo aż się prosi o to w tym modelu Oczywiście. Właśnie teraz nastał chyba odpowiedni moment. Później będzie jeszcze instalacja paliwowa i elektryczna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zderzak Posted April 5, 2010 Share Posted April 5, 2010 Lecisz dalej Będzie co podpatrzeć przy klejeniu mojego Sa-2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rafał Kobiela Posted April 30, 2010 Author Share Posted April 30, 2010 Po przerwie znowu ruszyłem z pracami. Popracowałem przy felgach. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rafik1213 Posted April 30, 2010 Share Posted April 30, 2010 Już się nie mogę doczekać końca . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dumo Posted April 30, 2010 Share Posted April 30, 2010 Powoli praca idzie do przodu, buduj buduj ciekawa relacja Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kacperek315 Posted April 30, 2010 Share Posted April 30, 2010 Coraz bardziej podoba mi się ten model. Cały czas czekam na efekt końcowy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ł.Sosnowski Posted April 30, 2010 Share Posted April 30, 2010 Odrobinę niechlujnie, no i założyłeś odwrotnie opony, ale poza tym ok. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rafał Kobiela Posted April 30, 2010 Author Share Posted April 30, 2010 Opony są założone do zdjęcia. Felgi to samo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rafał Kobiela Posted May 7, 2010 Author Share Posted May 7, 2010 Pogrzebałem trochę przy kabelkach: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz Posted May 7, 2010 Share Posted May 7, 2010 chciałbym zrobić go w polskim malowaniu. Nie miały one żadnych przeróbek oprócz wymiany opon. Z tego co wiem gdy do Polski napłynęły pierwsze egzemplarze opony przez jakiś czas opony pozostawały te same. Na pewno do lat 70-tych opony na tych ciężarówkach były identyczne-protektor... No przynajmniej z dużą doza prawdopodobieństwa nawet do kresu ich eksploatacji w armii można stwierdzić że na części tych zestawów używano ogumienia produkcji ZSRR. Zapasy tych opon były jakiś czas temu wyprzedawane przez AMW... Nie przeprowadzano wymiany opon na STOMIL we wszystkich ciężarówkach. Można było spotkać wszelkie kompilacje ogumienia (w ostatniej fazie służby...)ZIŁ-oryginalne, naczepa-STOMIL, naczepa-oryginalne, ZIŁ-STOMIL itd. Pozostawienie ogumienia oryginalnego mieści się w realiach dekady. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rafał Kobiela Posted May 8, 2010 Author Share Posted May 8, 2010 Kolejne prace przy drucikach. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kubisz Posted May 8, 2010 Share Posted May 8, 2010 Rafał - o ile dobrze pamiętam - przewody paliwowe powinny biec od tego "cosia" zaznaczonego na czerwono: Sprawdź sobie też, czy pompa paliwowa w ZILe w wersji ciągnika siodłowego nie powinna być na zbiorniku z drugiej strony (nie wiem, czy dobrze pamiętam...). EDIT - filtr paliwa raczej Chodzi mi w każdym razie o ten mały zbiorniczek na mocowaniu zbiornika paliwa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rafał Kobiela Posted May 8, 2010 Author Share Posted May 8, 2010 Filtr paliwa powinie być po drugiej stronie. Niestety zaufałem instrukcji i dałem się złapać. Co do tego kabelka do "cosia" nie znalazłem zdjęć aby tam był przewód. Może masz jakieś fotki? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kubisz Posted May 8, 2010 Share Posted May 8, 2010 Mam takie zdjęcia: Pierwsze to ZIŁ skrzyniowy (i jest tak jak u Ciebie), trzecie - ciągnik. W ciągniku przewód popyla z tego 'cosia" u góry do... no właśnie - miałem kiedyś elegancki schemat przebiegu wszystkich instalacji (ksero z instrukcji obsługi), ale gdzieś mi go wcięło Ale jak popatrzysz na zdjęcie drugie - to jest chyba ten sam pojazd, co na zdjęciu drugim. I filtry są po obu stronach... Mam też zdjęcie modelu jakiegoś modelarza, i rozwiązał to w taki sposób: I jeszcze takie zdjęcie (ciągnik siodłowy): Nie wiem, czy Ci coś pomogłem. Ja zgłupiałem EDIT. Zerknij do publikacji WWP. Tam chyba jednak są najlepsze zdjęcia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rafał Kobiela Posted May 8, 2010 Author Share Posted May 8, 2010 No nic. Trzeba będzie przerobić. Z tego "cosia" to chyba po prostu odetnę i w jego miejsce wsadzę ten przewód. EDIT: Znalazłem takie zdjęcie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zderzak Posted May 8, 2010 Share Posted May 8, 2010 Postępy oceniam Tym bardziej, że będę musiał się zbytnio wysilać w swoim Zile, gdyż większość zgapię stąd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kubisz Posted May 8, 2010 Share Posted May 8, 2010 Znalazłem takie zdjęcie. Zauważ, że to jest schemat do skrzyniowego, który ma zbiornik z tyłu, a z prawej strony koło zapasowe. Ciągnik ma zbiorniki z obu stron, z tyłu nie ma, a koła zapasowe nad ramą, za kabiną. W swoim ZILe zrobiłem instalację wg tego właśnie schematu (z książki WWP), traktując zbiornik z tyłu jako ten na drugim boku, ale też niestety filtr zostawiłem po złej stronie. Czyli jak zrobisz "lustro", to powinno być ok. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.