Jump to content

SA-2 Guideline Missile on Transport trailer


Rafał Kobiela
 Share

Recommended Posts

tn_DSC07766.jpg

 

No a więc rozpoczynam budowę tegoż modelu trumpetera. Dokupiłem do niego BIG EDA ( 2 zestawy blaszek i maski) oraz zestaw voyagera. chciałbym zrobić go w polskim malowaniu. Nie miały one żadnych przeróbek oprócz wymiany opon. Z tego co wiem gdy do Polski napłynęły pierwsze egzemplarze opony przez jakiś czas opony pozostawały te same. Proszę o wypowiedzenie się znawców tego tematu ponieważ nie jestem tego pewien. Jeżeli tak nie będzie będę zmuszony zrobić wersję sowiecką.

Link to comment
Share on other sites

Ładnie. Będziesz robił instalacje na ramie? Bo aż się prosi o to w tym modelu

Oczywiście. Właśnie teraz nastał chyba odpowiedni moment. Później będzie jeszcze instalacja paliwowa i elektryczna.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
chciałbym zrobić go w polskim malowaniu. Nie miały one żadnych przeróbek oprócz wymiany opon. Z tego co wiem gdy do Polski napłynęły pierwsze egzemplarze opony przez jakiś czas opony pozostawały te same.
Na pewno do lat 70-tych opony na tych ciężarówkach były identyczne-protektor... No przynajmniej z dużą doza prawdopodobieństwa nawet do kresu ich eksploatacji w armii można stwierdzić że na części tych zestawów używano ogumienia produkcji ZSRR. Zapasy tych opon były jakiś czas temu wyprzedawane przez AMW... Nie przeprowadzano wymiany opon na STOMIL we wszystkich ciężarówkach.

Można było spotkać wszelkie kompilacje ogumienia (w ostatniej fazie służby...)ZIŁ-oryginalne, naczepa-STOMIL, naczepa-oryginalne, ZIŁ-STOMIL itd. Pozostawienie ogumienia oryginalnego mieści się w realiach dekady.

Link to comment
Share on other sites

Rafał - o ile dobrze pamiętam - przewody paliwowe powinny biec od tego "cosia" zaznaczonego na czerwono:

tn_DSC08045.jpg

 

Sprawdź sobie też, czy pompa paliwowa w ZILe w wersji ciągnika siodłowego nie powinna być na zbiorniku z drugiej strony (nie wiem, czy dobrze pamiętam...).

 

EDIT - filtr paliwa raczej Chodzi mi w każdym razie o ten mały zbiorniczek na mocowaniu zbiornika paliwa.

Link to comment
Share on other sites

Filtr paliwa powinie być po drugiej stronie. Niestety zaufałem instrukcji i dałem się złapać. Co do tego kabelka do "cosia" nie znalazłem zdjęć aby tam był przewód. Może masz jakieś fotki?

Link to comment
Share on other sites

Mam takie zdjęcia:

14-4.jpg

13-7.jpg

 

 

ZI15761.jpg

 

Pierwsze to ZIŁ skrzyniowy (i jest tak jak u Ciebie), trzecie - ciągnik. W ciągniku przewód popyla z tego 'cosia" u góry do... no właśnie - miałem kiedyś elegancki schemat przebiegu wszystkich instalacji (ksero z instrukcji obsługi), ale gdzieś mi go wcięło

 

Ale jak popatrzysz na zdjęcie drugie - to jest chyba ten sam pojazd, co na zdjęciu drugim. I filtry są po obu stronach...

 

Mam też zdjęcie modelu jakiegoś modelarza, i rozwiązał to w taki sposób:

01-16.jpg

 

I jeszcze takie zdjęcie (ciągnik siodłowy):

17-4.jpg

 

 

Nie wiem, czy Ci coś pomogłem. Ja zgłupiałem

 

 

EDIT. Zerknij do publikacji WWP. Tam chyba jednak są najlepsze zdjęcia.

Link to comment
Share on other sites

Znalazłem takie zdjęcie.

Zauważ, że to jest schemat do skrzyniowego, który ma zbiornik z tyłu, a z prawej strony koło zapasowe. Ciągnik ma zbiorniki z obu stron, z tyłu nie ma, a koła zapasowe nad ramą, za kabiną. W swoim ZILe zrobiłem instalację wg tego właśnie schematu (z książki WWP), traktując zbiornik z tyłu jako ten na drugim boku, ale też niestety filtr zostawiłem po złej stronie. Czyli jak zrobisz "lustro", to powinno być ok.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.