Skocz do zawartości

Blohm & Voss BV P 194 [1/72 Revell]


MrDyzio

Rekomendowane odpowiedzi

Podpuszczony odrobinę przez LordDisneyland postanowiłem założyć wątek warsztatowy z niezbyt latającym latadłem

 

BV P 194 był projektem samolotu szturmowego i taktycznego bombowca o napędzie mieszanym i asymetrycznym kształcie.

P 194 był jednym z czterech projektów (wraz z P.192, P.193, P.196) zaprojektowanych przez Blohm & Voss w odpowiedzi na zapotrzebowanie zgłoszone przez RLM, w lutym 1944, na następcę Junkersa Ju-87. W projekcie można dostrzec podobieństwa do wcześniejszej konstrukcji BV 141, jednakże w tym przypadku dodano silnik turboodrzutowy pod kabiną pilota. Uzbrojenie strzeleckie (2 działka 30mm MK 103 i 2 działka 20mm MG151/20) miało być zgrupowane w nosie maszyny (przed kabiną pilota), a ładunek bombowy do 500 kg miał być przenoszony w wewnętrznej komorze bombowej w kadłubie.

Projektowane osiągi:

- prędkość maksymalna 775 km/h,

- zasięg maksymalny 1.070 km,

- pułap maksymalny 11.100 m.

 

Wszystkie 4 projekty Blohm & Voss zostały odrzucone przez RLM, które wybrało Messerschmitta Me-262 do roli taktycznego bombowca.

 

To tyle tytułem małego wstępu historycznego, czas na zawartość pudełka czyli tzw. in-box.

 

Całkiem sporych rozmiarów pudło, z ładną grafiką

P1140001.jpg

 

2 czysto odlane wypraski, bez nadlewek i całkiem ładna przejrzysta osłona kokpitu

P1140003.jpg

 

Instrukcja i arkusz kalkomanii z oznaczeniami 2 fikcyjnych maszyn z 1946 roku

P1140002.jpg

 

Parę części już wydłubałem z ramek i co nieco pomazałem klejem

 

Fotki niebawem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej fajny temat tęż go sklejałem ,na szybko z tego co pamientam uważaj na przejście skrzydło kadłub i spasowanie silnika gwiazdowego obserwuje postepy z pracy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki chłopaki za doping i uwagi.

 

Właśnie wróciłem do domu i jak tylko coś zjem to się biorę za niego.

 

kwiatektatek Sacka nie odpuściłem. Zmęczył mnie nieco więc trafił do pudełka by nabrać mocy urzędowej Obiecuję niedługo jego powrót

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to pooglądamy co tam za oceanem się wyprawia. Bo Orlando daje ciała więc zostają tylko relacje z modelowania ;).

 

Za oceanem niewiele się wystrugało bo w międzyczasie malowałem IS-3.

Póki co sklejony kadłub z komorą bombową i statecznikiem, fotel wklejony w kabinę, sklejone połówki skrzydeł.

Aha, wybrany też został ochotnik - oblatywacz

P1140021.jpg

 

dłubania ciąg dalszy niebawem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zauważyłem, że w moim modelu kadłub jakiś taki zwichrowany :/ Niemniej trzymam kciuki za twojego BloVo ... Taka mała ciekawostka - firma Blohm&Voss była stocznią , obecnie również działa w tej branży: wchodzi w skład Thyssen-Krupp

 

Szkoda, że u Ciebie kadłub zwichrowany. U mnie lekko spaczony był ster poziomy, ale naciągnąłem. B&V była znanym producentem łodzi latających. W ten sposób weszli do branży lotniczej. Od okrętów do fikuśnych konstrukcji lotniczych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się spędzić nieco czasu z latadłem. Tym razem nieco malowania, żeby móc kontynuować budowanie.

Z góry przepraszam za kolorystykę zdjęć, ale jedna z lamp mi siadła

 

Najpierw komora bombowa, klapy do niej, elementy osłony silnika i wnętrze kabiny pilota dostały nieco preshadingu

P1140023.jpg

 

Na to poszedł RLM 02 Polly Scale

P1140024.jpg

P1140025.jpg

 

Wnętrze kabiny dostało RLM 66

P1140026.jpg

 

I tyle na dziś...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Cześć!

Wszedłem sobie tutaj wiedziony sentymentem, który mam do tego modelu i podobnych niemieckich konstrukcji, a tu ktoś podlinkował moją sztukę, na prawdę miło mi się zrobiło!

 

Moja relacja powstawała 2 lata temu tutaj:

 

http://pwm.org.pl/viewtopic.php?f=12&t=2414

 

Sporo się zmieniło od tego czasu, ale model nadal stoi u mnie na półce. Być może za tydzień, jak będę w domu, zrobię mu lepsze zdjęcia, te zostawiają wiele do życzenia, biorąc pod uwagę obecne standardy.

 

Pozdrawiam i śledzę z zainteresowaniem,

Robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No proszę, ktoś oprócz mnie i pana Dyzia lubi Luftwaffe'46

Imienniku zza oceanu, jak oglądam komorę bombową w twym modelu, to jestem załamany. Kupiłem model na rynku wtórnym i jest naćkany modelarskimi przyjemnościami [nie wspomnę o zwichrowaniu kadłuba] w stylu niedolewki, jamy skurczowe, brak paru płaszczyzn. Sprawdź może oszklenie, dobrze? U mnie jest dziwnie podgięte na dole i nie pasuje :/

Pozdrawiam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Wreszcie życie codzienne pozwoliło mi podłubać nieco przy modelach.

W zasadzie cała bryła latadła sklejona. Pozostały poprawki niektórych linii podziałowych.

Tak wygląda na chwilę obecną:

P1140042.jpg

 

Luk bombowy pomalowany i potraktowany olejnym washem

P1140041.jpg

 

I bomby już na miejscu

P1140045.jpg

 

cdn...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja tym razem z pretensyjami - w tym luku może pomaluj choć jeden z kabli inną paletą barw... będzie ciekawiej.. Jak z oszkleniem? Na dole tyż niedolane i krzywe? Kurde, mogłem poczekać na wznowienie tego modelu , zamiast akcji "Łaaaa..mam akurat kasę i modele przed sobę " Dobrze, żem się nie zdecydowałma model jednej z wiodących czeskich firm ;)

Ale widać już piękno-dziwną sylwetkę maszyny, o ile lepszą niż w prodżekcie B-I

No i walnij kredką napis na bombie - np "Nagasaki pomścimy"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piękno-dziwną sylwetkę maszyny, o ile lepszą niż w prodżekcie B-I Very Happy

 

Lordzie Disneylandzie - nie bluźnijcie !! Swą postawą narażacie się na gniew wielu jednostek tego społeczeństwa !! BI jest maszyną pionierską, nieprzeciętną, a co najważniejsze - niegdyś latającą !! Takimi wypowiedziami podpadacie w niełaski elementu sympatyzującego z historią wojenno wozdusznych sił, zwłaszcza odrzutowych pionierskich maszyn !!

 

pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, żem się nie zdecydowałma model jednej z wiodących czeskich firm ;)

Ale widać już piękno-dziwną sylwetkę maszyny, o ile lepszą niż w prodżekcie B-I Very Happy

 

Lordzie Disneylandzie - nie bluźnijcie !! Swą postawą narażacie się na gniew wielu jednostek tego społeczeństwa !! BI jest maszyną pionierską, nieprzeciętną, a co najważniejsze - niegdyś latającą !!

 

Panowie ładnie wiedzieć, że się ma takich kibiców Tylko bez ustawek proszę

 

LordDisneyland co do "wiodących czeskich firm" to coś tam rozgrzebane jest i dojrzewa tak jak to spotkało BI. Zresztą dzisiaj Blohm & Voss się nie dopchał na warsztat, bo się tam rozgościł BI i jego koleżka....

 

Mam nadzieję jutro coś pchnąć z B&V do przodu.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 months later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.