Skocz do zawartości

A6M5c ZERO


rercz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych współuzależnionych.

Wiem z doświadczenia, że źle jest zaczynać nowe prace nie ukończywszy poprzednich, ale mnie poniosło. Też chcę mieć piękną kolekcję letadeł,

zaczynam więc od klasyki. Mam nadzieję, jak to z nadzieję jest, na szybki i piękny finał. Przy Waszej nieocenionej pomocy. Zestaw Akademy + skromna blaszka edka co prawda do Hasegawy, ale może coś spasuje. I maski edka, które powinny ułatwić prace.

th_U-boty006.jpg

th_U-boty007-2.jpg

Jak widać prace ruszyły z kopyta.

Cdpn.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Cieszę się, że kolejne Zero powstaje na forum, tym bardziej, że samolot ten nie często u nas gości . Ja sam wczoraj zacząłem dłubać Reisenka, tyle, że wcześniejszego bo A6M2 model 21 z Hasegawy (także w 1:72, warsztat na forum założę wieczorem), widzę więc, że nie będę sam.

Jeżeli chodzi o Twój model, to pamiętaj, że wersja A6M5c model 52, którą robisz nie miała obu kadłubowych karabinów maszynowych 7,7 mm. Zamiast tego po prawej stronie montowano jeden karabin 13,2 mm. Academy niestety o tym nie pamiętała i w związku z czym należy usunąć lufę lewego karabinu, oraz zmienić prawy otwór wylotowy w okapotowaniu. Poniżej masz dwa schematy, gdzie jest pokazane jak to powinno wyglądać:

 

a6m5c_.jpg a6m5c.jpg

 

Życzę powodzenia w dalszej budowie i na pewno często będę tu zaglądał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jeżeli chodzi o Twój model, to pamiętaj, że wersja A6M5c model 52, którą robisz nie miała obu kadłubowych karabinów maszynowych 7,7 mm. Zamiast tego po prawej stronie montowano jeden karabin 13,2 mm. Academy niestety o tym nie pamiętała

Dzięki serdeczne. To teraz już wiem dlaczego na blaszce dedykowanej hasegawie, jest zaznaczony tylko jeden KM. Bardzo proszę o korygowanie mnie w podobnych sytuacjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, piękny ten kolor wnętrz - jaka to farba ? Zero od dawna mi chodzi po głowie, może czas sięza niego zabrać skoro jest kogo podpatrywać pozdrawiam !

Witam. Mr.Color ,metallic blue green i Model Master Interior green.

Cały jestem mokry i to bynajmniej nie z upałów, ale po kilkugodzinnej walce z blaszką i z dywanowym potworem, straty na szczęście są minimalne, a efekty oceńcie sami, zaczęło się niewinnie:

th_IMG_4768.jpgth_IMG_4770.jpg

A skończyło się tak:

th_zero001.jpgth_zero002.jpgth_zero003.jpgth_zero012.jpgth_zero010.jpgth_zero007.jpg

Z jakości zdjęć zadowolony nie jestem, ale jak wykonam całe wnętrze to zrobię lepsze.

I jeszcze z prac zleconych:

th_IMG_4779-1.jpgth_IMG_4778-1.jpg

Cdrn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie.

Oto następna partia zdjęć. Nadal mam kłopoty z ostrością , myślę że jeszcze światła za mało. Na zdjęciach widać jak mi się wydaje, że trochę za bardzo się w kokpicie srebrzy, do poprawki centralna część tablicy. Może coś jeszcze? Kokpit na razie złożony na sucho, dojdzie jeszcze KM i celownik.

th_zero1013.jpgth_zero1012.jpgth_zero1009.jpgth_zero1011.jpgth_zero1010.jpg

th_zero1008.jpgth_zero1007.jpgth_zero1005.jpgth_zero1003.jpgth_zero1001.jpg

Cdnn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo ładne prace! Polecam z tyłu kabiny pod latarnią malowane w kolorze czarnym i niebieskim, podobnie jak kaptur z samolotu - Vallejo Model Air 091

Dzięki za pochwałę. Nie do końca rozumiem jednak podpowiedzi, nie mogę znaleźć nigdzie podanego koloru. Gdybyś mógł jaśniej mi to określić , byłbym wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Witam.

Cd. przyjemności.

Dokończyłem celownik, antenę itp. zamknąłem kabinę, przedtem jeszcze surfracer 1200.

th_zero054_edited.jpgth_zero062_edited.jpgth_IMG_5430_edited.jpgth_IMG_5437_edited.jpgth_IMG_5449_edited.jpg

th_IMG_5446_edited.jpgth_IMG_5445_edited.jpg

I odważyłem się na pierwszy w życiu preshading

th_zero003_edited.jpgth_zero006_edited.jpgth_zero007_edited.jpgth_zero008_edited.jpgth_zero008_edited.jpg

niestety nie będąc zbytnio z niego zadowolony, potraktowałem spód zmywaczem do akryli. w rezultacie surfracer mi się troszkę zwarzył

th_zero010_edited.jpgth_zero011_edited.jpg

Teraz czeka mnie żmudne czyszczenie.

Cdn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zmywanie chyba nie było konieczne. Można było zamalować to kolorem bazowym, a potem po prostu przebarwić panele. Efekt daje nawet lepszy niż preshading.Można go zrobić nieregularnie i poeksperymentować się z różnymi odcieniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kornik_69, za cenne rady, może coś jeszcze zasugerujesz?

Tak wygląda po szlifowaniu:

th_zero012_edited.jpgth_zero013_edited.jpgth_zero014_edited.jpgth_zero016_edited.jpg

Teraz zastanawiam się czy jeszcze preshadingować czy może zostawić tak jak jest i mieć nadzieję na ciekawy efekt.

chyba wypróbuję to na jakimś starym modelu

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasugeruję, a jakże

 

1. Odpuść sobie ten preshading, a zamiast tego po nałożeniu podkładu przemaluj newralgiczne zdzierające się miejsca aluminium, zabezpiecz je maskolem i drobinkami soli i dopiero wtedy pomaluj kolorem bazowym;

 

2. Gdy model będzie pomalowany bazą rozjaśnij środki niektórych paneli kolorem bazowym zmieszanym z bielą, a innych tym samym kolorem zmieszanym z żółcią. Fajnie by było gdybyś zrobił to nieregularnie, by wypłowienia wyglądały bardziej realistycznie;

 

3. Gdy uznasz, że powierzchnia jest już dostatecznie zróżnicowana zerwij maskol i usuń sól, a uzyskasz ładne obicia lakieru charakterystyczne dla maszyn japońskich;

 

4. Dobrze by było jeszcze przed pomalowaniem bazą przepolerować podkład na modelu, jak również dokonać polerki powierzchni po malowaniu i przygotowaniu wypłowień.

 

Ten model to bardzo fajna baza do eksperymentów i doskonalenia umiejętności. Działaj

 

Powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po nałożeniu podkładu przemaluj newralgiczne zdzierające się miejsca aluminium

Dzięki, bryznąłem aluminium, ale bez podkładu i jestem zadowolony .

th_zero018_edited.jpgth_zero019_edited.jpgth_zero020_edited.jpg

th_zero022_edited.jpgth_zero023_edited.jpgth_zero024_edited.jpg

Potem postaram się zabezpieczyć solą i maskolem, i rzadko bryznąć bazą.

Teraz przyznam, że mi się podoba.Cdn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potem postaram się zabezpieczyć solą i maskolem, i rzadko bryznąć bazą.

Teraz przyznam, że mi się podoba.Cdn.

 

Podkładem surfacerem trzeba pryskać na samym początku po należytym przygotowaniu powierzchni. Potem należy go wypolerować i dopiero robić ewentualny preshading lub podmalówkę z aluminium (które warto kłaść na połyskującą czerń np. preshadingową, by uzyskać ładny efekt metaliczności).

 

Tak jak radzi kolega Jachud3, uważaj przy zabezpieczaniu tego aluminium maskolem i solą. Najlepiej daj mu jeszcze trochę czasu aby mógł dobrze wyschnąć i się utrwalić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Nie wiem czy Was to zainteresuje, ale postaram się przedstawić Wam efekty eksperymentów, na jakie zdecydowałem się przed malowaniem Zera.

Na preshading nałożyłem rzadką aluminium. Potem nałożyłem odrobinę maskolu

i posoliłem. Następnie pomalowałem odręcznie żółte pasy.

th_0_edited.jpg

Potem zdjąłem tę część maskolu która była na pasach;

th_4_edited.jpg

Następnie bryznąłem raz, ale cieniutko na szaro zdjąłem część soli, i jeszcze raz ale cieniutko, cieniusieńko na szaro i efekt jest taki;

th_7_edited.jpgth_9_edited.jpgth_16_edited.jpg

Analogicznie postąpiłem z kolorem zielonym, chociaż już może nie tak cieniutko;

th_33_edited.jpgth_ww_edited.jpgth_et_edited.jpg

I zdjęcie zbiorcze;

th_16.jpg

Co sądzicie bo mnie się to nie za bardzo podoba, muszę jeszcze nad tym popracować i się z tym przespać. Trzeba by jeszcze popracować drobnym papierem, a później jakiś wash i może by coś z tego było.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczyn już jest jednakże musisz najpierw położyć podkład, potem nieco grubszą warstwę aluminium i na to zieleń czy też inny kolor bazowy. Staraj się też robić to w miejscach, w których najbardziej takie obicia się spotykało, a nie tak jak w tym wypadku, od niechcenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Przyjemności ciąg dalszy:posolony i pomaskowany został potraktowany najpierw jedną warstwą koloru bazowego, a po zdarciu części soli drugą;

th_zeromalowane001.jpgth_zeromalowane002.jpgth_zeromalowane003.jpg

Następnie trochę go poszlifowałem i wygląda tak;

th_zeromalowane009_edited.jpgth_zeromalowane010_edited.jpgth_zeromalowane011_edited.jpgth_zeromalowane012_edited.jpgth_zeromalowane013_edited.jpg

Trochę butelkowy kolor przebarwiałem rozjaśniąjąc szarym, ale chyba będę próbował jeszcze popracować olejnymi. jak farba mocniej podeschnie to jeszcze przetrę go papierem 2000. Nie wiem tylko, czy nie zabezpieczyć go sido, przed olejnymi ? farba bazowa to Mr Color. Mogę prosić o poradę? Mam też wątpliwości, czy nie za dużo obdarty. I czy kalki ładnie pokryją zadrapania? Ten prześwitujący żółty zostanie zamaskowany. Na razie niech schnie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.