Zderzak Posted June 21, 2010 Share Posted June 21, 2010 (edited) Witam Na warsztat wrzucam model, na który czekałem od dawna. Dlaczego tak bardzo do niego mnie ciągnęło Sam fakt, że jest to wersja polska i to w najciekawszej wg mnie odmianie nie wystarczą. Szalę przelał fakt, iż rzeczywisty HMMWV jest mi bardzo bliski Powstanie coś, co mam nadzieję, będzie wierną repliką prawdziwego Humvee: Ze zdjęcia zbyt wiele nie widać, więc pozwolę sobie opisać co nieco. Jak widać będzie to pojazd o numerze rejestracyjnym UB00014 z Ośrodka Szkolenia Poligonowego Wojsk Lądowych w Wędrzynie. Wszystko w zasadzie takie same jak w innych M1025A2, jedynie bez radia i osłon strzelca (sam trójkąt od KM). W przeciągu kilku miesięcy udało mi się uzbierać sporo cennego materiału. Cennego nie tylko ze względu na kłopoty z dostępnością części, ale także finansowo Do budowy wykorzystam: -model TAMIYA – 35267 - M1046 Humvee TOW Missile Carrier -koła nowego typu MIG PRODUCTIONS - MP35-255 - Humvee Aggresive Pattern Wheels -żywiczne fotele z zestawu LEGEND PRODUCTIONS - LF1193 - Humvee Interior Set -numery rejestracyjne z zestawu TORO MODEL 35D02 "Mercedes Wolf w 10-tej Brygadzie Kawalerii Pancernej" -blaszki LION ROAR – LE35072 – M1025 HUMVEE -pozostałości z innych modeli, żywiczne szekle, sporo blaszek po napojach i polistyrenu, plastikowe profile i wiele innych. Tak to się prezentuje: Więcej informacji w bezpośrednich aktualizacjach z prac. Tyle na razie, bądźmy dobrej myśli i zobaczymy co wyjdzie. Pozdrawiam Konrad Edited June 21, 2010 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paweł Czarnocki Posted June 21, 2010 Share Posted June 21, 2010 Tyle na razie, bądźmy dobrej myśli i zobaczymy co wyjdzie. Jakieś dziwne rzeczy wypisujesz. A co ma wyjść ? Klawy Humcio wyjdzie i już ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BaldPuma Posted June 21, 2010 Share Posted June 21, 2010 będzie SUPER - jak się postarasz.... mógłbyś zacząć od posprzątania tego na fotkach bo tak naprawdę nie widać na nich nic poza..... .... no ale w końcu na początku był CHAOS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kubisz Posted June 21, 2010 Share Posted June 21, 2010 No to we mnie też masz kibica, nie może być inaczej. Ładny zestaw wyjściowy zgromadziłeś Powodzenia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zderzak Posted June 21, 2010 Author Share Posted June 21, 2010 Klawy Humcio wyjdzie i już ... Miejmy nadzieję. Będę się starał ile sił starczy mógłbyś zacząć od posprzątania tego na fotkach bo tak naprawdę nie widać na nich nic poza.....Twisted Evil Tzw. sztuczny tłum Robi lepsze wrażenie, niż ułożone łądnie w pudełeczkach. No to we mnie też masz kibica, nie może być inaczej. Ładny zestaw wyjściowy zgromadziłeś Powodzenia Dzięki, Twoje wsparcie zawsze mile widziane Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qdłaty Posted June 21, 2010 Share Posted June 21, 2010 Ja też skromnie popatrzę na lepszego ode mnie. Może czegoś się nauczę.;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tysiuniek Posted June 21, 2010 Share Posted June 21, 2010 Bedę kibicował. Tym bardziej, że właśnie "na warsztacie" mam podobną wersję.Tylko że , w moim przypadku, podstawą jest Academy. Jak to jest z tymi nazwami? Mój to podobno (UB-00134) M 1026A2, z Bielska-Białej. Tak przynajmniej twierdza lepsi...Próbuję też zrobić silnik.Działaj, czekam z niecierpliwością na pierwsze efekty. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter 1410 Posted June 22, 2010 Share Posted June 22, 2010 Mógłbym prosić o rezerwację w pierwszym rzędzie Podziwiam Twoją fascynację polskimi humvee Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomaszekpoz Posted June 22, 2010 Share Posted June 22, 2010 No to oglądam Wędrzyńskiego HUMVEE Jak tam służyłem nikt o takim sprzęcie nie marzył Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zderzak Posted June 22, 2010 Author Share Posted June 22, 2010 No to oglądam Wędrzyńskiego HUMVEE Jak tam służyłem nikt o takim sprzęcie nie marzył Można wiedzieć, czy służyłeś w 15 brygadzie czy właśnie w OSPWL Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomaszekpoz Posted June 23, 2010 Share Posted June 23, 2010 W 15 WBKPanc 1 Batalion Czołgów Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zderzak Posted June 23, 2010 Author Share Posted June 23, 2010 W 15 WBKPanc 1 Batalion Czołgów Miło mieć kibica związanego w pewnym stopniu z wędrzyńskim wojskiem Sam nie jestem niestety żołnierzem, ale za to mam bardzo blisko do poligonu, stąd często mogę oglądać przeróżne pojazdy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomaszekpoz Posted June 24, 2010 Share Posted June 24, 2010 Zawsze będę wspominał miło Wędrzyn ;) Fajnie się tam służyło,a w Sulęcinie broiło ;p Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ludlego.mil Posted June 24, 2010 Share Posted June 24, 2010 W co ty się pakujesz Zderzak oj oj oj Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kubisz Posted June 24, 2010 Share Posted June 24, 2010 W co ty się pakujesz Zderzak oj oj oj Rozwiń myśl, jestem bardzo ciekawy o co Ci chodzi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ludlego.mil Posted June 24, 2010 Share Posted June 24, 2010 bo tyle części ,że ja się pogubiłem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zderzak Posted July 5, 2010 Author Share Posted July 5, 2010 Witam! Dwie strony tematu nabite, a zdjęć modelu żadnych. No więc zaczynam pracę, mam nadzieję nad moim najlepszym Humvee. Na początek ruszyłem z ramą. Zbyt wiele do pisania tutaj nie mam, jedynie wspomnę troszkę o amortyzatorach. W moim przypadku sprężyny nie są tak widoczne, zresztą jak w prawie każdym Humvee. Nie mając odpowiedniego drutu zdecydowałem się jedynie obrobić po części sprężyny Tamiyi, która nie spisała się wcale najgorzej. Myślę, że fakt ten nie zaważy na przyszłej ocenie modelu. Bardziej chciałbym się skupić na wnętrzu pojazdu. Z góry uprzedzam za fotki. Poprawiłem je na komputerze, ale i tak widać jak wraz z klejeniem modelu słońce coraz bardziej zachodziło. Dzień 1 - Rama Do boju ruszamy wraz z ramką A oraz przydatnymi narzędziami (pilnik, klej, szczypce, nożyk). Można wykorzystać instrukcję, aczkolwiek w moim przypadku równie dobrze mogła posłużyć na rozpałkę. Następnie bierzemy się za całe zawieszenie. Na początek osie. Tamiya proponuje zrobić ruchome koła, chociaż prawdę mówiąc po co Niezbędne będzie zeszlifowanie literek F - front i R - rear. Aby się jednak nie pogubić, warto zaznaczyć sobie obie osie markerem. Kolejnym krokiem było zespolenie układu napędowego: Więcej szlifowania w modelu Tamiyi musimy zorganizować sobie sami. W moim przypadku zrobiłem sobie małą wycieczkę w świat amortyzatorów. Efekt końcowy jest całkiem niezły. 1. 2. Przed i po zabiegu: I stan ramy na zakończenie dnia pierwszego: Pozdrawiam Konrad Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ludlego.mil Posted July 6, 2010 Share Posted July 6, 2010 No wreszcie PS. Polecam klej od revella a jak skończy to przelać z tego co masz;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zderzak Posted July 6, 2010 Author Share Posted July 6, 2010 PS. Polecam klej od revella a jak skończy to przelać z tego co masz Mam też klej Revella, aczkolwiek lepiej klei mi się tym ze zdjęcia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ludlego.mil Posted July 6, 2010 Share Posted July 6, 2010 a to sorry.Ja woel ten revella taki mały:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zderzak Posted July 6, 2010 Author Share Posted July 6, 2010 Dzień 2 - Drzwi Dzisiaj wziąłem się za drzwi. Pojawiły się małe problemy, trochę sobie pogadałem pod nosem, ale ostatecznie wyszło całkiem całkiem. W rzeczywistości jest nawet lepiej niż na fotkach. Przy okazji, białe śrubki, uchwyty wydają się grubsze ze względu na kolor. Są odpowiednio grube Pracę zacząłem od wycięcia elementów fototrawionych oraz odcięcia zbędnych części drzwi: Następnym krokiem było przyklejenie zewnętrznych blaszek, a więc zawiasów i klamek. Ponadto dodałem także drobne kółeczka imitujące zamek (dokładniej otwór na klucz): Dalsza zabawa to już wewnętrzna strona. Drzwi zamierzam zrobić ruchome, ale przecież nikt nie będzie nimi machał na półce Tak więc zapewne zostaną uchylone. Fazy gięcia "złota" (po prawej wersja ostateczna): No i na koniec efekt jaki udało mi się osiągnąć po ponad 3 godzinach pracy. Dodałem jeszcze uchwyt do otwierania drzwi od wewnątrz, odbijacze do otwieranych szyb, oraz niezbędne elementy zamka. Wszelkie sugestie i opinie mile widziane. Pozdrawiam Konrad Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zderzak Posted July 7, 2010 Author Share Posted July 7, 2010 Dzień 3 - Rama cd. Witam ponownie Dzisiaj malowałem drzwi, jednak relację zdam z dalszych prac nad ramą. Przede wszystkim dodałem niezbędne śruby i uchwyty. Dodałem też połączenie nadwozia z ramą. Aby wykonać to co poniżej, musiałem wpierw poprawić rurę wydechową. Tamiya umieściła na niej dwa wystające elementy. Pierwszy poprawnie, lecz drugi (bliżej końca wydechu) jest umieszczony zbyt daleko. W rzeczywistości obie części są znacznie bliżej siebie. Z tego względu spiłowałem zły element, a następnie wykonałem go z blaszki w odpowiednim miejscu. Tak to wygląda teraz: Z tyłu mocowanie widoczna jest pewna część wykonana z blaszki. Oprócz tego znajduje się tam też uchwyt i kawałek profilu, imitujący poduszkę zawieszenia. Po drugiej strony modelu wygląda to tak samo Drugą część połączenia ramy i nadwozia, umieściłem tak jak w rzeczywistości - na tym drugim. Dorobiłem drobny przewód: I uchwyty za amortyzatorami: Tak przygotowana rama idzie do malowania W rzeczywistości bez makra w aparacie wygląda jeszcze lepiej, choć i tak myślę, że nie jest najgorzej Tym bardziej, że to wszystko to istna drobnica Pozdrawiam Konrad Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zderzak Posted July 17, 2010 Author Share Posted July 17, 2010 Dni już nie chce mi się liczyć, bo mój plan budowy Humvee legł w gruzach. Teraz to czysta improwizacja. Do soboty włącznie zamierzam skończyć całą ramę wraz z tylnym zderzakiem. Potem nastąpi przerwa, niestety trzytygodniowa. Po niej zamierzam wrócić szybko do modelu i przed końcem wakacji go skończyć No to fotka wyciągarki i osłony jeszcze przed malowaniem i szlifowaniem. Obecnie jest świeżo pomalowana. No i tak trochę nietypowo, taki mały schemat poprawnej wyciągarki (przyda mi się do opisu budowy polskich Humvee): Niestety z dniem dzisiejszym, z powodu wyjazdu, zakończyłem prace nad HMMWV. Oczywiście zniknę tylko na ponad 2 tygodnie Jednak nie mogłem Was tak zostawić bez pożegnania Tak więc przed przerwą dodaję ostatnią aktualizację z małą przymiarką. Drzwi wsadzone w zawiasy, zderzak przyklejony, dach i maska położone. Jeszcze odnośnie zderzaka, przygotowałem takie małe cóś :sun: (razem z poprzednim schematem znajdzie się w poradniku) Na koniec dwa zbliżenia tylnej zabudowy (na jej podstawie powstał schemat). Pozdrawiam Konrad Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zderzak Posted August 10, 2010 Author Share Posted August 10, 2010 Witam! Rama praktycznie skończona. Wydaje mi się, że nie jest źle, tym bardziej, że to wszystko jest strasznie drobne, a makro i maksymalne zbliżenia robią swoje Zresztą oceńcie sami, pamiętajcie tylko, że farba miejscami jest jeszcze mokra. W rzeczywistości wygląda lepiej :git: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kubisz Posted August 10, 2010 Share Posted August 10, 2010 Jest dobrze. A skoro W rzeczywistości wygląda lepiej no to jest bardzo dobrze Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.