Skocz do zawartości
Zderzak

[HUMVEE] M1025A2 z OSPWL Wędrzyn - Tamiya 1:35

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Na warsztat wrzucam model, na który czekałem od dawna. Dlaczego tak bardzo do niego mnie ciągnęło Sam fakt, że jest to wersja polska i to w najciekawszej wg mnie odmianie nie wystarczą. Szalę przelał fakt, iż rzeczywisty HMMWV jest mi bardzo bliski

 

Powstanie coś, co mam nadzieję, będzie wierną repliką prawdziwego Humvee:

DSC07391.jpg

 

Ze zdjęcia zbyt wiele nie widać, więc pozwolę sobie opisać co nieco. Jak widać będzie to pojazd o numerze rejestracyjnym UB00014 z Ośrodka Szkolenia Poligonowego Wojsk Lądowych w Wędrzynie. Wszystko w zasadzie takie same jak w innych M1025A2, jedynie bez radia i osłon strzelca (sam trójkąt od KM).

 

W przeciągu kilku miesięcy udało mi się uzbierać sporo cennego materiału. Cennego nie tylko ze względu na kłopoty z dostępnością części, ale także finansowo

 

Do budowy wykorzystam:

 

-model TAMIYA – 35267 - M1046 Humvee TOW Missile Carrier

-koła nowego typu MIG PRODUCTIONS - MP35-255 - Humvee Aggresive Pattern Wheels

-żywiczne fotele z zestawu LEGEND PRODUCTIONS - LF1193 - Humvee Interior Set

-numery rejestracyjne z zestawu TORO MODEL 35D02 "Mercedes Wolf w 10-tej Brygadzie Kawalerii Pancernej"

-blaszki LION ROAR – LE35072 – M1025 HUMVEE

-pozostałości z innych modeli, żywiczne szekle, sporo blaszek po napojach i polistyrenu, plastikowe profile i wiele innych.

 

Tak to się prezentuje:

DSC08136.jpg

DSC08137.jpg

DSC08138.jpg

 

Więcej informacji w bezpośrednich aktualizacjach z prac. Tyle na razie, bądźmy dobrej myśli i zobaczymy co wyjdzie.

 

Pozdrawiam Konrad

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tyle na razie, bądźmy dobrej myśli i zobaczymy co wyjdzie.

 

Jakieś dziwne rzeczy wypisujesz. A co ma wyjść ? Klawy Humcio wyjdzie i już ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

będzie SUPER - jak się postarasz.... mógłbyś zacząć od posprzątania tego na fotkach bo tak naprawdę nie widać na nich nic poza.....

 

.... no ale w końcu na początku był CHAOS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to we mnie też masz kibica, nie może być inaczej. Ładny zestaw wyjściowy zgromadziłeś Powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Klawy Humcio wyjdzie i już ...

Miejmy nadzieję. Będę się starał ile sił starczy

mógłbyś zacząć od posprzątania tego na fotkach bo tak naprawdę nie widać na nich nic poza.....Twisted Evil

Tzw. sztuczny tłum Robi lepsze wrażenie, niż ułożone łądnie w pudełeczkach.

No to we mnie też masz kibica, nie może być inaczej. Ładny zestaw wyjściowy zgromadziłeś Powodzenia

Dzięki, Twoje wsparcie zawsze mile widziane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też skromnie popatrzę na lepszego ode mnie. Może czegoś się nauczę.;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bedę kibicował. Tym bardziej, że właśnie "na warsztacie" mam podobną wersję.Tylko że , w moim przypadku, podstawą jest Academy. Jak to jest z tymi nazwami? Mój to podobno (UB-00134) M 1026A2, z Bielska-Białej. Tak przynajmniej twierdza lepsi...Próbuję też zrobić silnik.Działaj, czekam z niecierpliwością na pierwsze efekty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mógłbym prosić o rezerwację w pierwszym rzędzie Podziwiam Twoją fascynację polskimi humvee Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No to oglądam Wędrzyńskiego HUMVEE Jak tam służyłem nikt o takim sprzęcie nie marzył

Można wiedzieć, czy służyłeś w 15 brygadzie czy właśnie w OSPWL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W 15 WBKPanc 1 Batalion Czołgów

Miło mieć kibica związanego w pewnym stopniu z wędrzyńskim wojskiem Sam nie jestem niestety żołnierzem, ale za to mam bardzo blisko do poligonu, stąd często mogę oglądać przeróżne pojazdy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawsze będę wspominał miło Wędrzyn ;) Fajnie się tam służyło,a w Sulęcinie broiło ;p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W co ty się pakujesz Zderzak oj oj oj

Rozwiń myśl, jestem bardzo ciekawy o co Ci chodzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Dwie strony tematu nabite, a zdjęć modelu żadnych. No więc zaczynam pracę, mam nadzieję nad moim najlepszym Humvee. Na początek ruszyłem z ramą. Zbyt wiele do pisania tutaj nie mam, jedynie wspomnę troszkę o amortyzatorach. W moim przypadku sprężyny nie są tak widoczne, zresztą jak w prawie każdym Humvee. Nie mając odpowiedniego drutu zdecydowałem się jedynie obrobić po części sprężyny Tamiyi, która nie spisała się wcale najgorzej. Myślę, że fakt ten nie zaważy na przyszłej ocenie modelu. Bardziej chciałbym się skupić na wnętrzu pojazdu.

 

Z góry uprzedzam za fotki. Poprawiłem je na komputerze, ale i tak widać jak wraz z klejeniem modelu słońce coraz bardziej zachodziło.

 

Dzień 1 - Rama

 

Do boju ruszamy wraz z ramką A oraz przydatnymi narzędziami (pilnik, klej, szczypce, nożyk). Można wykorzystać instrukcję, aczkolwiek w moim przypadku równie dobrze mogła posłużyć na rozpałkę.

DSC08379.jpg

 

Następnie bierzemy się za całe zawieszenie. Na początek osie. Tamiya proponuje zrobić ruchome koła, chociaż prawdę mówiąc po co

DSC08380.jpg

Niezbędne będzie zeszlifowanie literek F - front i R - rear. Aby się jednak nie pogubić, warto zaznaczyć sobie obie osie markerem.

th_DSC08381.jpg th_DSC08382.jpg th_DSC08383.jpg th_DSC08384.jpg

 

Kolejnym krokiem było zespolenie układu napędowego:

DSC08386.jpg

 

th_DSC08385.jpg th_DSC08387.jpg th_DSC08388.jpg

 

Więcej szlifowania w modelu Tamiyi musimy zorganizować sobie sami. W moim przypadku zrobiłem sobie małą wycieczkę w świat amortyzatorów. Efekt końcowy jest całkiem niezły.

1.DSC08390.jpg

2.DSC08391.jpg

Przed i po zabiegu:

DSC08389.jpg

DSC08392.jpg

 

I stan ramy na zakończenie dnia pierwszego:

DSC08394.jpg

DSC08398.jpg

th_DSC08399.jpg th_DSC08397.jpg th_DSC08396.jpg th_DSC08395.jpg

 

Pozdrawiam Konrad

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No wreszcie

 

 

 

PS. Polecam klej od revella a jak skończy to przelać z tego co masz;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PS. Polecam klej od revella a jak skończy to przelać z tego co masz

Mam też klej Revella, aczkolwiek lepiej klei mi się tym ze zdjęcia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a to sorry.Ja woel ten revella taki mały:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzień 2 - Drzwi

Dzisiaj wziąłem się za drzwi. Pojawiły się małe problemy, trochę sobie pogadałem pod nosem, ale ostatecznie wyszło całkiem całkiem.

W rzeczywistości jest nawet lepiej niż na fotkach.

Przy okazji, białe śrubki, uchwyty wydają się grubsze ze względu na kolor. Są odpowiednio grube

 

Pracę zacząłem od wycięcia elementów fototrawionych oraz odcięcia zbędnych części drzwi:

DSC08400.jpg

DSC08401.jpg

 

Następnym krokiem było przyklejenie zewnętrznych blaszek, a więc zawiasów i klamek. Ponadto dodałem także drobne kółeczka imitujące zamek (dokładniej otwór na klucz):

DSC08406.jpg

DSC08407.jpg

 

Dalsza zabawa to już wewnętrzna strona. Drzwi zamierzam zrobić ruchome, ale przecież nikt nie będzie nimi machał na półce Tak więc zapewne zostaną uchylone.

 

Fazy gięcia "złota" (po prawej wersja ostateczna):

DSC08409.jpg

DSC08410.jpg

 

No i na koniec efekt jaki udało mi się osiągnąć po ponad 3 godzinach pracy. Dodałem jeszcze uchwyt do otwierania drzwi od wewnątrz, odbijacze do otwieranych szyb, oraz niezbędne elementy zamka.

DSC08412.jpg

DSC08415.jpg

DSC08420.jpg

 

Wszelkie sugestie i opinie mile widziane.

Pozdrawiam Konrad

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzień 3 - Rama cd.

Witam ponownie

Dzisiaj malowałem drzwi, jednak relację zdam z dalszych prac nad ramą. Przede wszystkim dodałem niezbędne śruby i uchwyty. Dodałem też połączenie nadwozia z ramą.

 

Aby wykonać to co poniżej, musiałem wpierw poprawić rurę wydechową. Tamiya umieściła na niej dwa wystające elementy. Pierwszy poprawnie, lecz drugi (bliżej końca wydechu) jest umieszczony zbyt daleko. W rzeczywistości obie części są znacznie bliżej siebie. Z tego względu spiłowałem zły element, a następnie wykonałem go z blaszki w odpowiednim miejscu. Tak to wygląda teraz:

DSC08442.jpg

DSC08443.jpg

Z tyłu mocowanie widoczna jest pewna część wykonana z blaszki. Oprócz tego znajduje się tam też uchwyt i kawałek profilu, imitujący poduszkę zawieszenia. Po drugiej strony modelu wygląda to tak samo

 

Drugą część połączenia ramy i nadwozia, umieściłem tak jak w rzeczywistości - na tym drugim.

DSC08444.jpg

 

Dorobiłem drobny przewód:

DSC08441.jpg

 

I uchwyty za amortyzatorami:

DSC08440.jpg

 

Tak przygotowana rama idzie do malowania

DSC08439.jpg

 

W rzeczywistości bez makra w aparacie wygląda jeszcze lepiej, choć i tak myślę, że nie jest najgorzej Tym bardziej, że to wszystko to istna drobnica

 

Pozdrawiam Konrad

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dni już nie chce mi się liczyć, bo mój plan budowy Humvee legł w gruzach. Teraz to czysta improwizacja. Do soboty włącznie zamierzam skończyć całą ramę wraz z tylnym zderzakiem. Potem nastąpi przerwa, niestety trzytygodniowa. Po niej zamierzam wrócić szybko do modelu i przed końcem wakacji go skończyć

 

No to fotka wyciągarki i osłony jeszcze przed malowaniem i szlifowaniem. Obecnie jest świeżo pomalowana.

DSC08454.jpg

 

No i tak trochę nietypowo, taki mały schemat poprawnej wyciągarki (przyda mi się do opisu budowy polskich Humvee):

wyciagarka-1.jpg

 

Niestety z dniem dzisiejszym, z powodu wyjazdu, zakończyłem prace nad HMMWV. Oczywiście zniknę tylko na ponad 2 tygodnie Jednak nie mogłem Was tak zostawić bez pożegnania

Tak więc przed przerwą dodaję ostatnią aktualizację z małą przymiarką. Drzwi wsadzone w zawiasy, zderzak przyklejony, dach i maska położone.

 

DSC08462.jpg

DSC08463.jpg

 

Jeszcze odnośnie zderzaka, przygotowałem takie małe cóś :sun:

(razem z poprzednim schematem znajdzie się w poradniku)

zderzak.jpg

 

Na koniec dwa zbliżenia tylnej zabudowy (na jej podstawie powstał schemat).

DSC08459.jpg

DSC08460.jpg

 

Pozdrawiam Konrad

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Rama praktycznie skończona. Wydaje mi się, że nie jest źle, tym bardziej, że to wszystko jest strasznie drobne, a makro i maksymalne zbliżenia robią swoje Zresztą oceńcie sami, pamiętajcie tylko, że farba miejscami jest jeszcze mokra.

DSC08993.jpg

DSC08996.jpg

DSC08997.jpg

DSC09002.jpg

DSC09004.jpg

DSC09006.jpg

DSC09007.jpg

 

W rzeczywistości wygląda lepiej :git:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest dobrze. A skoro

W rzeczywistości wygląda lepiej

no to jest bardzo dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.