Praetorian Posted February 15, 2007 Share Posted February 15, 2007 Witam! Wczoraj około godziny 22.00 na przystanek tramwajowy na skrzyżowaniu ulic Nowowiejskiej i Jedności Narodowej podjechał jeden wagon tramwaju (kilkudziesięcioletni kwadraciak). Około 22.10 na miejsce zajechał zestaw z firmy ZRE Katowice zajmująca się remontami energetycznymi oraz najcięższym transportem. Firma posiada między innymi wielkie osiemnasto-osiowe Volvo. Zestaw był złożony z 4 osiowego ciągnika MAN 49.603 SS oraz niskopodłogowej naczepy do przewozu ładunków nadgabarytowych z 4 osiami sterowanymi pilotem. Na naczepę załadowano tramwaj i około godziny 23.00 ekipa dostała pozwolenie na przejazd przez miasto. Oto kilka fotek z akcji: Ps. Wstawiłem taki temat, bo pierwszy rz coś tak pięknego na oczy widziałem Ps2. Niedługo lepsze fotki robione porządną lustrzanką. Ps3. Sorki za poodwracane fotki. Pozdrawiam, Przemek vel Praetorian. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz Posted February 15, 2007 Share Posted February 15, 2007 Ciekawy temat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kubamich1 Posted February 17, 2007 Share Posted February 17, 2007 Kolego osiemnasto osiowe Volvo tak? coś Ci się popitoliło zdrowo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Praetorian Posted February 17, 2007 Author Share Posted February 17, 2007 Kolego osiemnasto osiowe Volvo tak? coś Ci się popitoliło zdrowo. Dopełnieniem kompleksowych usług ZRE Katowice jest ciężki transport – spółka jest właścicielem m.in. gigantycznego, osiemnastoosiowego volvo, które może przewozić ładunki o długości 24 metrów i ciężarze do stu ton. Zmontowany na zamówienie pojazd jest jedynym tego typu samochodem w Polsce. Wyczytane na stronie: http://www.fzpep.com.pl/pracodawca/10_05/zrek.htm Jeszcze jakieś pytania Ps. Chciałbym je zobaczyć Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majek Posted February 17, 2007 Share Posted February 17, 2007 Tak mi sie teraz pomyslalo o radomskiej firmie ZTE (Zaklad Transportu Energetycznego). To chyba jedna z wiekszych w Polsce firm specjalizujacych sie w transporcie nagabarytowym (w Katowicach swoja filie chyba maja) i czasem widze, jak przez Radom przeciskaja sie jakies dlugasne dziwolagi - zazwyczaj w nocy... http://www.zteradom.pl/boa/index.php-id=b12.htm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Praetorian Posted February 17, 2007 Author Share Posted February 17, 2007 Bardzo możliwe, że to ta sama firma. Szkoda, że fotki się nie powiększają, bo fajnego dafa dutchmana zdaje się mają. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NobelEXC Posted February 17, 2007 Share Posted February 17, 2007 Ładnie Ci się trafiło, szkoda, ze statywu nie miałeś, bo lepszy foty by były... miałem okazje widzieć podobny zestaw też MAN 8x4 + Goldi 2+4 na zajezdni jak sie jedzie na Biskupin, też zabierali tramwaj. Co do 18 kołowego Volvo to nie ma takiej konfiguracji, może chodzi o ilosc kol ciagnik + naczepa? lub liczbe osi?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Praetorian Posted February 18, 2007 Author Share Posted February 18, 2007 Zamieściłem w poprzednim poście link do strony na której to wyczytałem. Wpisywałem także tą frazę kilkukrotnie w googlach i znalazłem tą informacje kilka razy. Może i chodzi o zestaw, ale trzebaby pojechać i go zobaczyć Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NobelEXC Posted February 18, 2007 Share Posted February 18, 2007 Nie istnieje coś takiego jak 18nastokołowe Volvo, nie ma czegoś takiego, ciagnik z największa liczbą osi = 6, miał 16 kół.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Praetorian Posted February 18, 2007 Author Share Posted February 18, 2007 Bardzo możliwe, że chodziło o ilość osi razem z naczepą, ale zgłupieć można jak napisali: "osiemnastoosioweego volvo". Z tego co się orientuję, to volvo nie produkuje naczep do transportu ponadgabarytowego No cóż... Może nasz kolega Witek, albo sbzdz mogą nam pomóc ponieważ oni zdaje się posiadają większą wiedzę na temat nadgabarytów niż na przykład ja. Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NobelEXC Posted February 18, 2007 Share Posted February 18, 2007 Też troche w tym siedze i wierz, ten kto pisał tan tekst nie znał sie na transporcie... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Praetorian Posted February 18, 2007 Author Share Posted February 18, 2007 Na to już wpadłem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wojtek Tul Posted February 18, 2007 Share Posted February 18, 2007 O kurcze ale transport ja mieszkam w Mysłowicach ale Katowice są blisko mnie i znam bardzo dobrze tą Firmę Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted February 19, 2007 Share Posted February 19, 2007 To ja zadam trochę prozaiczne pytanie: a po co oni ten tramwaj zwinęli? A co do tego Volvo - może miało być "osiemnastokołowego"? Choć wtedy z drugiej strony to byłby zwykły truck z naczepą (ilość osi 3+2, wiecie, o co chodzi), nic szczególnego... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majek Posted February 19, 2007 Share Posted February 19, 2007 Praetorian, wez podmien te zdjecia na miniaturki, bo krew czlowieka zalewa, jak za kazdym razem sie ich tyle laduje... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Praetorian Posted February 19, 2007 Author Share Posted February 19, 2007 (edited) Sora, sora... Jak będę miał czas to podmienie, bo jest troszkę przy tym roboty. Tramwaj wywozili na złom. Może słyszeliście, że Wrocław zakupił 7 najnowszych niskopodłogowych tramwai marki Skoda. Dwie już wjechały właśnie na miejsce tych kwadraciaków zwanych "Enkami". Z tego co zrozumiałem po rozmowie z kierowcą był to 3 (z 4) wagonów. Ciekawe tylko dlaczego nie wypierniczyli na złom tych pierdzielonych "u-bootów" Edited February 19, 2007 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majek Posted February 19, 2007 Share Posted February 19, 2007 Tramwaj wywozili na złom. A tak swoja droga, to ciekawe, czemu wywozili je ze srodka miasta, a nie gdzies z zajezdni... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Praetorian Posted February 19, 2007 Author Share Posted February 19, 2007 No my w środku miasta mamy zajezdnie:mrgreen: W zasadzie ten przystanek na którym go ładowali jest odległy o jakieś 200 metrów torów od bramy zajezdni. Dodam że jest ona jedną z większych we Wrocławiu. A poza tym nie kojarzę wielu innych zamkniętych przystanków z których mogliby go zabrać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NobelEXC Posted February 19, 2007 Share Posted February 19, 2007 poza tym taki załadunek pozwala chyba na uzycie własnego napedu tramwaju, bez angażowania dźwigów i innych środków. Niebagatelną rolę odegrał tu ilość miejsca... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Praetorian Posted February 19, 2007 Author Share Posted February 19, 2007 Oczywiście... Panowie z obsługi zestawu wyciągnęli takie podpórki i ułożyli od największej do najmniejszej, po czym położyli na nich szyny. Po szynach wagon o własnych siłach wjechał na naczepkę. Miałem nawet taką fotkę, jak w środku jeszcze świeciło się światło i były otwarte drzwi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.