Skocz do zawartości

Rzecz użytkowa

Zych

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Chciałbym wykonać pewną rzecz użytkową, jednak nie wiem, jak tego dokonać? Nie znam się na stolarstwie, obróbce metalu, nie mam zresztą narzędzi do takich prac. Postanowiłem więc zasięgnąć rady na forum modelarskim. W skrócie powiem, że chodzi mi o wykonanie kilku prostych elementów, jakby pasujących do siebie klocków z ruchomymi połączeniami, coś w stylu dużych klocków Lego.

coś w stylu dużych klocków Lego.

Może wystarczy kupić klocki Duplo? One są takie duże.

A tak na serio, tu nie ma konkretnego pytania i nie ma konkretnej odpowiedzi.

Nie zbyt rozumiem potrzeby założenia tego tematu i pierwszego posta... Jezu, ludzie nieraz piszą takie dziwne rzeczy, że aż jestem przerażony...

Tak jak wykonuje się zawiasy. Wyobraźnia to podstawa. Jeden element, drugi element, tulejka i trzpień pomiędzy nimi. Dalej jednak nie wiadomo co i jak więc raczej nie uzyskasz konkretnej odpowiedzi. Jeśli masz na myśli coś w rodzaju drzwi wahadłowych to możesz przerobić zwykłe zawiasy. Do tego niestety bez odpowiednich narzędzi niczego nie zrobisz. Do drewna cyrkularka lub chociaż zwykła piłka, do metalu szlifierka, kontówka, pilniki, śruby, klucze (o takich drobiazgach jak śrubokręt etc... nie wspomnę). Jak chcesz zrobić ruchome połączenie to zobacz na jakiej zasadzie działają zawiasy (takie w szafie czy w drzwiach) - na pewno na coś wpadniesz.

Pozdrawiam

Piotrek

No właśnie ja wiem, jak działają zawiasy, ale nie wiem, jak coś podobnego wykonać? A modelarze muszą znać jakieś sposoby, żeby to zrobić na domowym stoliku, a nie zamówić w fabryce... Bardzo zainspirował mnie film "Na linii ognia", gdzie modelarz-morderca wykonuje samodzielnie pistolet z jakiegoś modelarskiego tworzywa, które w formie płynnej wlewa do formy, a potem po stwardnieniu dopiłowuje pilnikiem... Co to jest i jak się to robi?