Jump to content
artoor_k

[ZDOB]Amerykański King Tiger-Academy 1:48

Recommended Posts

Cześć!

 

Dziś wymęczyłęm fartuchy nad kołami. Zęby też już są.

P1110064.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oj chyba przestaniesz mnie lubić.. Fartuchy do wyrzucenia. Popatrz na schemat malowania, który zamieściłeś i porównaj. Najlepiej znowu -schemat i rysowanie w skali, a potem dopiero na model.

Sorry stary, za dużo dobrej roboty zrobiłeś, że teraz sobie strzelać w kolano fartuchami. Zrób jeszcze zbliżenie zębów, bo nie wiem czy są ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szczerze? Za grzyba nie wiem co z nimi nie tak Bazowałem na fotkach. Na fotkach Tygrys nie ma przedniej części błotników.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Popracowałem trochę. W sumie nie wiem , jak się wam widzą te fartuchy? Dziurami się proszę nie przejmować

 

P1140065.jpg

 

Poza tym powstała jedna z dwóch lin holowniczych. Może być?

 

P1140066.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć!

 

Dzięki Pilexowi7 który skopiował mi w żywicy wahacze i koła Tygrys nareszcie stanął na nogach

 

P1280068.jpg

 

P1280071.jpg

 

PS:

 

Dziurami na boczkach proszę się nie przejmować. To pozostałości po nazbyt szybkim mocowaniu fartuchów. Zostaną częściowo zakryte nowymi fartuchami a widoczne otwory będą załatane. Lina holownicza też będzie umocowana jak trzeba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ooo widzę, że model ode mnie się przydał

Cieszę się, że spotkał go znacznie lepszy los niż leżakowanie do końca świata u mnie w piwnicy ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

 

Co do układu jezdnego to gdzieś czytałem że King Tiger miał 105 ogniw na gąsienicę i to mi nie pasi bo obecnie mają chyba koło 90

 

Według Francuskiej instrukcji obsługi Tigera 2, pojedyncza taśma ogniw miała 46 podwójnych ogniw, czyli cała taśma składała się z 92 ogniw.

 

 

Pozdrawiam

Jacek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam

 

Co do układu jezdnego to gdzieś czytałem że King Tiger miał 105 ogniw na gąsienicę i to mi nie pasi bo obecnie mają chyba koło 90

 

Według Francuskiej instrukcji obsługi Tigera 2, pojedyncza taśma ogniw miała 46 podwójnych ogniw, czyli cała taśma składała się z 92 ogniw.

 

 

Pozdrawiam

Jacek

 

Ooo dobrze wiedzieć. Dzięki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyedytować własnego posta już nie mogę tak więc muszę napisać kolejnego. Znalazłem dziś na necie wykaz kolorów do King Tigera:

dunkelgelb - Humbrol 93

brąz (service brown) - Humbrol 10

zielony - Humbrol 117

 

Czy te kolory są ok?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czołem,

 

Przed ostatnim weekendem wreszcie przyszły blachy. Nie są jeszcze skończone ale efekt już jest. Mam nadzieję że się wam spodoba ( bo mi się już gęba cieszy )

P8310043.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

No!!

A ja już myślałem, że warsztat poszedł się paść. Nawet niedawno rozmawiałem o Tobie z kolegą z innego forum. Ciesze się z update'u. Błotniki wyglądają dobrze. Coś tylko nie tak jest z jarzmem armaty. Możesz zbliżenie zrobić? No i ta lina jest grubo za gruba..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do liny to planowałem uniknąć kupowania prawdziwej liny plecionej w modelarskim np ABER-a i zakupiłem linkę do przerzutki rowerowej ale chyba rzeczywiście był to zły pomysł. Zdjęcie jarzma poniżej, też już widzę że coś jest nie teges:

P8310043i.jpg

 

A na deser coś co mnie dobiło. Oto najbardziej znane zdjęcie tego Tygrysa:

KTiger-506-Captured-Big.jpg

 

A to skan zdjęcia z publikacji "Panzerwrecks vol.5" prezentujący tegoż samego Tygrysa , najprawdopodobniej podczas tej samej jazdy, tylko z lewej strony:

lewa.jpg

 

I Tygrys jaki był, każdy widzi-z lewej strony nie miał błotników. A ja dowiedziałem się o tym dopiero dziś,dokładnie 8 godzin po przyklejeniu blach.

 

Mówi się trudno. W sumie wziął bym się za poprawianie gdyby nie jeden fakt-na łączeniu górnej i dolnej części kadłuba jest paskudna szpara w jednym miejscu, przy tylnym kole napędowym. Powstała ona gdy walczyłem z dopasowaniem elementów. Nie szpachlowałem gdyż uznałem że błotniki i gąsienice zasłonią to miejsce. Faktycznie ,teraz trzeba się nakombinować żeby tam zajrzeć , ale gdyby nie błotniki to byłoby to strasznie widoczne. Dlatego błotniki lewej strony zostają bez zmian. Szpachlowanie wymagałoby zerwania ich , o rwaniu kół już nie chcę nawet mówić.

Poniżej fotka tej dziury:

P8310044.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć!

 

Niestety chwilowo trochę się przeziębiłem więc użycie aerografu odpada. Postawiłem na gąbkę i farbę , boczek wieży wyszedł tak jak poniżej. Muszę chyba użyć drobniejszej gąbki. A wam jak się widzi ?:) Bardziej pytam o kolory

P9180011.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yyyy, żartujesz z tym malowaniem prawda? Jak gąbką?! Wylecz przeziębienie i pomaluj go jak się należy. Zielony jest poza tym za ciemny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oczywiście że żartuję. Chciałem tylko pokazać kolory. Jaki inny zielony proponujesz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie miałem na myśli konkretnego numeru farby. Po prostu kolor musi być jaśniejszy, bo jak cokolwiek zrobisz dalej z modelem (jakakolwiek forma brudzenia), to kolor będzie jeszcze ciemniejszy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć!

 

I tak z zaskoczenia pomalowałem Tygrysa

DSCN0567.jpg

DSCN0568.jpg

DSCN0569.jpg

DSCN0570.jpg

DSCN0571.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.