Skocz do zawartości

Mercury 1949 custom


mzmichal

Rekomendowane odpowiedzi

Zaczynam zabawę z Mercury z rocznika 1949. Przeróbek będzie wiele jak zapowiadałem w in-boxie

Planowane przeróbki:

-gleba,

-bez chromowanych zderzaków,

-pozbawić go z zbędnego chromu,

-czysta linia nadwozia,

-inne fele,

-rury wydechowe mają iść wzdłuż boku auta,

-wytnę niektóre słupki, dachu nie obniżam,

-okablowanie silnika tutaj was poproszę o pomoc merytoryczną,

-na pewno w coś zrobię we wnętrzu,

-przedni i tylni zderzak będą okrągłe,

-nowy grill podobny do tego w ostatnim linku,

-pozbawić go klamek, zamków,

 

Bryła auta w moim wyobrażeniu powinna być bardziej okrągła, jednolita. Podobnie jak mercury w drugim linku.

 

ss858883.jpg

ss858884.jpg

 

kilka linków, na których się opieram

http://www.kustomrama.com/index.php?title=1949_Mercury

http://chaoticustoms.com/content/viewProject.cfm?GalID=24

http://autopixx.de/autobilder/bilder-0JOu3Nol-ford-mercury-coupe.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mercury 49' to chyba najlepszy samochód do budowy customa zapowiada się całkiem nieźle, chociaż przy tylu przeróbkach mogłeś go dać do tuningu, wydaje mi się że ostatnio ludzie zapomnieli o projekcie (ja pamiętam, ale prace na razie stanęły na rzecz alfetty i thunderbirda)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pracę poszły trochę do przodu, na razie jest jedno wielkie planowanie i mnóstwo przymiarek. Ze spasowaniem maski zapowiada się wielka batalia oraz z glebą. Mam koncepcję malowania, ale jeszcze nie zdradzę. Chcę wpierw spróbować na jakieś zabawce brata czy wyjdzie

 

kierownice do wyboru, żadna mi nie odpowiada za bardzo, ewentualnie sam jakąś zrobię:

ss858902.jpg

 

tak wygląda przód, maskę muszę docisnąć aby nie było szpar, maska została wyczyszczona z napisu mercury, loga marki oraz z środkowej linii:

ss858903.jpg

 

przerobiłem felgi:

ss858889.jpg

ss858893.jpg

ss858900.jpg

 

dodatki do wnętrza, docelowo mają iść na środkową konsolę, telefon, tv wraz z obrazkiem cholera wie czego oraz tape recorder, raczej sobie je odpuszcze:

ss858895.jpg

 

oczywiście wolę pojedyncze fotele niż całą kanapę:

ss858899.jpg

 

Jeśli chodzi o wnętrze to na pewno zamówię flock w jakimś kolorze jasnym. Nie mam koncepcji kolorystycznych co do wnętrza.

 

Można przenieść tan wątek do projektu Tuning. Nie ma problemu. Nie przeszło mi przez myśl aby tam założyć wątek.

 

Dzięki za wsparcie.

 

Nie wiem czy zmiana szerokości fotek na 1024 jest dobrym pomysłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodatki do wnętrza, docelowo mają iść na środkową konsolę, telefon, tv wraz z obrazkiem cholera wie czego oraz tape recorder, raczej sobie je odpuszcze:

A dlaczego? jak custom to custom

 

Nie mam koncepcji kolorystycznych co do wnętrza.

Może pomalować te paseczki naprzemiennie w kolory zblizone do tych z kasty?

kierownice do wyboru, żadna mi nie odpowiada za bardzo, ewentualnie sam jakąś zrobię:

Ta biała na dole bardzo ciekawa ;)

 

Można przenieść tan wątek do projektu Tuning. Nie ma problemu. Nie przeszło mi przez myśl aby tam założyć wątek.

No i fajnie by było

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodatki do wnętrza, docelowo mają iść na środkową konsolę, telefon, tv wraz z obrazkiem cholera wie czego oraz tape recorder, raczej sobie je odpuszcze:

A dlaczego? jak custom to custom

 

Mi się kojarzą z epoką kamienia łupanego. Telefon wygląda jak sklejone dwie cegły, magnetofon wygląda bomba Ahmeda zaś tv powinien być bardziej płaski niż kineskopowy.

 

Może pomalować te paseczki naprzemiennie w kolory zblizone do tych z kasty?

(...)

Ta biała na dole bardzo ciekawa ;)

pomyślę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się kojarzą z epoką kamienia łupanego. Telefon wygląda jak sklejone dwie cegły, magnetofon wygląda bomba Ahmeda zaś tv powinien być bardziej płaski niż kineskopowy.

To porostu sprzęty z epoki, w końcu to 49' rok

Chociaz o jakims LCD na środkowej konsoli mógłbyś pomyśleć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jacek j szacunek za wytrwałość przy tym modelu, ciekawie się prezentuje. Ja osobiście raz spróbowałem bawić się w kartonie. Nie dla mnie taka zabawa.

przemekgksw3 Nad tymi bajerami jeszcze pomyślę.

 

Jeśli chodzi o malowanie, chcę zrobić płomienie. Malować będę aero wspomagając się wyciętymi szablonami. Jeśli mi nie wyjdzie chciałbym uzyskać taki mocny żółty. Zdjęcia przybliżające moje koncepcje:

http://www.seriouswheels.com/1940-1949/1949-Mercury-Yellow-FA.htm

http://uk.aminet.net/pix/vehic/Mercury1949.jpg

 

Jednak wolę zdjęcia 800x600. Nie rozciągają tak nie potrzebnie strony.

 

Dziś zabawa w szpachlowanie i dopasowywanie zderzaków.

 

Skleiłem zderzaki:

ss858904.jpg

ss858905.jpg

 

Zaszpachlowałem:

ss858907.jpg

ss858910.jpg

ss858911.jpg

ss858912.jpg

 

Oraz miejsca w ramie gdzie miał być układ wydechowy:

ss858913.jpg

ss858914.jpg

 

Na czerwono zaznaczyłem jak ma iść układ wydechowy wg. instrukcji, zielony i brązowy będę musiał przewiercić ramę w jednym miejscu. Zaś kolor niebieski rura przejdzie nad ramą, między nią a ścianką komory silnikowej. Wybór zależy nie od problemu stworzenia rur, lecz raczej od realistyczności takiego układu.

ss858915.jpg

 

Może mi doradzicie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jacek j szacunek za wytrwałość przy tym modelu, ciekawie się prezentuje.

 

Dzięki za miłe słowa.

 

Co do wnętrza i lakieru, to może na żółtym jakiś granatowy paseczek albo taki mały ogień granatowy jak na tej fotce

 

A co do wnetrza to moze cos takiego jak robilem we fiacie, tylko zamiast białego np żółty.

 

http://www.konradus.com/forum/read.php?f=1&i=133488&t=116537#reply_133488

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co konkretnie chciałbyś wiedzieć? Bo jeśli to custom, to w zasadzie możesz robić, co tylko dusza zapragnie Jeśli chodzi o to, gdzie będą wyloty spalin, to albo klasycznie - dubeltówka z tyłu, albo rury puszczone po bokach (sidepipes):

 

114477_10619619_1951_Mercury_Custom.jpg

matranga-mercury-custom-car-2.jpg

 

Jeśli natomiast chodzi o samo położenie rur pod budą, to generalnie w USA do V8 stosowane są trzy układy:

1)X-Pipe:

project%20X%20Pipe-5.jpg

2)H-Pipe:

vemp_0805_03_z+c5_corvette+OEM_h_pipe.jpg

 

lub po porstu rury za kolektorami są puszczone niezależnia, z osobnymi tłumikami na każdej nitce.

 

A skoro w swoim 1szym poście napisałeś, ze rury mają być po bokach, to ja na Twoim miejscu puściłbym je niezależnie, z po jednym tłumiku odchodzącym po skosie za kolektorem w kierunku progu tak, aby na całej długości progu szła wzdłuż rura wydechowa.

 

160612_10921719_1951_Mercury_Convertible.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jestem ciekaw tego malowania

Powiedz czy płomienie będą na większości samochodu ( jak na zdjęciu z posta kolegi Mikele ), czy tylko na masce i przednich błotnikach?

Jeżeli klasyczne płomienie to nasuwa mi się kolejne pytanie - klasyczne barwy ( żółć, pomarańcz, czerwień ), czy inne kolorki ?

 

Pozdrawiam

Messer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mikele Dzięki za info, wpisałem w google sidepipes i znazłem więcej interesujących zdjęć.

Messer Jeszcze nie myślę o malowaniu w szczegółach, ogólnie mają być płomienie. Jakie barwy, gdzie, jakie, jak dużo itp - nie wiem.

 

Mała aktualizacja. Pomalowałem wnętrze, niektóre miejsca musiałem poprawić pędzelkiem. Zacznę po raz pierwszy zabawę z flockiem. Kolor flocka to taki mocniejszy beżowy. Flock pójdzie tylko na podłogę i dywaniki.

8501%20copy.jpg

 

ss858920.jpg

ss858923.jpg

ss858925.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na drugim, dużym zdjęciu- czyżbyś wykorzystał motyw paseczków, czy to tylko odbicia I przed położeniem flocka, chyba warto by pozbyć się tego błyszczenia, i podmalować detale,klamki itd. żeby nie narażać się na przypadkowe zabrudzenie flocka farbą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Odkopałem pudełko z szafy i po długotrwałej przerwie czas na wielki powrót.

 

Przy okazji dzisiaj kumplowi dałem pierwszy oryginalny silnik z tego zestawu do jego modelu. Do kasty mini coopera zamierza zmieścić ponad 4 litrową V8-mkę (255.4 cu in; 2 gaźniki; 110hp; 1949; l-head to jest bodajże dolnozaworowy).

 

Ja zamierzam użyć 2 silnika z zestawu czyli silnik chryslera Hemi 426. Sporo w nim dłubania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prace nad silnikiem i zbieraniem dokumentacji trwają.

Alternator wisi w powietrzu:

ss850946.jpg

 

Na alternatorze są dwie imitacje śrub. Zrobiłem dwa otworki:

ss850947.jpg

 

Oraz skróciłem pasek klinowy, oto efekt:

ss850948.jpg

ss850951.jpg

 

Przeglądając internet zauważyłem, że taki jak na zdjęciach poniżej typ pokrywy zaworów jest najbardziej popularny wśród hemi.

ss2.jpg

1971_plymouth_hemi_cuda_engine.jpg

e9ed64a272.jpg

 

Przekroje silnika:

Hemi-cross-section.gif

426-hemi-motor.jpg

 

 

W głowicach HEMI, świeca zapłonowa znajduje się w górnym punkcie komory, zawory zaś są po jej bokach, naprzeciw siebie. Na poniższym zdjęciu oraz na powyższych przekrojach widocznie widać, że świece są umieszczone centralnie po środku między zaworami.

Hemi%20baseplate%20158.jpg

 

W modelu występuje pokrywa firmy weiand. Czym to się różni? Pokrywa jest mniejsza, więc zawory są bliżej siebie, nie na przeciwko.

mopp_0109_03_z+318_poly_engine+combustion_chamber.jpg

 

Świece nie są umieszczone w pokrywie tylko częściowo wystają i są zamontowane bezpośrednio do głowicy. I podejrzewam, że według starych zwyczajów konstruktorskich są umieszczone pod skosem. Zdjęcie które może potwierdzać moje domyślenia:

DSCF1951.jpg

 

Dodatkową moją hipotezę potwierdzają kolejne zdjęcia na których wyraźnie widać, że świece nie są oddalone od siebie w równych odstępach. Tylko są bardziej zgrupowane po dwa i widnieje większy odstęp pośrodku.

426hemi5.jpg

Kurts%20402%20September%20003.jpg

340sixpack2.jpg

 

Zaś u mnie wygląda to tak:

ss850953.jpg

 

Pośrodku oraz z lewej i z prawej wychodzą rury do kolektora wydechowego. Świece są beznadziejnie ułożone. Nie podoba mi się to

I powstaje dylemat czy coś z tym zrobić?

 

Chłodnica sklejona, dodałem pasek polistyrenu zasłaniający paskudną dziurę:

ss850954.jpg

 

Zdjęcie instrukcji:

ss850928aaaaa.th.jpg

 

-na czerwono świece

-na niebiesko mała strzałka gumowy przewód do chłodnicy

-na niebiesko duża strzałka brak w zestawie przewodu z chłodnicy, da się dorobić

-na zielono co to jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerwa prac nad silnikiem. Wnętrze nabiera kształtów. Dzisiaj schnie 2-gi raz położony flok. Tym razem na tą skośną powierzchnię gdzie są montowane pedały. Klej typu wikol mocno rozcieńczyłem wodą. Proporcja 3:1 na korzyść wody. Faktura podłogi jest na tyle chropowata, że poprostu rozlałem klej po podłodze. Starym pędzelkiem roztarłem mniej więcej równą warstwę kleju. Starałem się nałożyć odpowiednią ilość flocka tak aby nie zasłonić dywaników w pierwszym rzędzie. Choć ścianki zabezpieczyłem taśmą maskującą, to można zauważyć resztki flocka. Zdjęcia z wczoraj.

ss850962.jpg

ss850959.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.