mzmichal Napisano 29 Listopada 2010 Share Napisano 29 Listopada 2010 Zaczynam zabawę z Mercury z rocznika 1949. Przeróbek będzie wiele jak zapowiadałem w in-boxie Planowane przeróbki: -gleba, -bez chromowanych zderzaków, -pozbawić go z zbędnego chromu, -czysta linia nadwozia, -inne fele, -rury wydechowe mają iść wzdłuż boku auta, -wytnę niektóre słupki, dachu nie obniżam, -okablowanie silnika tutaj was poproszę o pomoc merytoryczną, -na pewno w coś zrobię we wnętrzu, -przedni i tylni zderzak będą okrągłe, -nowy grill podobny do tego w ostatnim linku, -pozbawić go klamek, zamków, Bryła auta w moim wyobrażeniu powinna być bardziej okrągła, jednolita. Podobnie jak mercury w drugim linku. kilka linków, na których się opieram http://www.kustomrama.com/index.php?title=1949_Mercury http://chaoticustoms.com/content/viewProject.cfm?GalID=24 http://autopixx.de/autobilder/bilder-0JOu3Nol-ford-mercury-coupe.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 29 Listopada 2010 Share Napisano 29 Listopada 2010 Po cichu liczyłem (po obejrzeniu in boxa), że jak się weźmiesz za ten model, to będziesz robił customa. Będę śledził postępy z wielkim zainteresowaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemekgksw3 Napisano 29 Listopada 2010 Share Napisano 29 Listopada 2010 Mercury 49' to chyba najlepszy samochód do budowy customa zapowiada się całkiem nieźle, chociaż przy tylu przeróbkach mogłeś go dać do tuningu, wydaje mi się że ostatnio ludzie zapomnieli o projekcie (ja pamiętam, ale prace na razie stanęły na rzecz alfetty i thunderbirda) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mzmichal Napisano 30 Listopada 2010 Autor Share Napisano 30 Listopada 2010 Pracę poszły trochę do przodu, na razie jest jedno wielkie planowanie i mnóstwo przymiarek. Ze spasowaniem maski zapowiada się wielka batalia oraz z glebą. Mam koncepcję malowania, ale jeszcze nie zdradzę. Chcę wpierw spróbować na jakieś zabawce brata czy wyjdzie kierownice do wyboru, żadna mi nie odpowiada za bardzo, ewentualnie sam jakąś zrobię: tak wygląda przód, maskę muszę docisnąć aby nie było szpar, maska została wyczyszczona z napisu mercury, loga marki oraz z środkowej linii: przerobiłem felgi: dodatki do wnętrza, docelowo mają iść na środkową konsolę, telefon, tv wraz z obrazkiem cholera wie czego oraz tape recorder, raczej sobie je odpuszcze: oczywiście wolę pojedyncze fotele niż całą kanapę: Jeśli chodzi o wnętrze to na pewno zamówię flock w jakimś kolorze jasnym. Nie mam koncepcji kolorystycznych co do wnętrza. Można przenieść tan wątek do projektu Tuning. Nie ma problemu. Nie przeszło mi przez myśl aby tam założyć wątek. Dzięki za wsparcie. Nie wiem czy zmiana szerokości fotek na 1024 jest dobrym pomysłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemekgksw3 Napisano 30 Listopada 2010 Share Napisano 30 Listopada 2010 dodatki do wnętrza, docelowo mają iść na środkową konsolę, telefon, tv wraz z obrazkiem cholera wie czego oraz tape recorder, raczej sobie je odpuszcze: A dlaczego? jak custom to custom Nie mam koncepcji kolorystycznych co do wnętrza. Może pomalować te paseczki naprzemiennie w kolory zblizone do tych z kasty? kierownice do wyboru, żadna mi nie odpowiada za bardzo, ewentualnie sam jakąś zrobię: Ta biała na dole bardzo ciekawa ;) Można przenieść tan wątek do projektu Tuning. Nie ma problemu. Nie przeszło mi przez myśl aby tam założyć wątek. No i fajnie by było Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mzmichal Napisano 30 Listopada 2010 Autor Share Napisano 30 Listopada 2010 dodatki do wnętrza, docelowo mają iść na środkową konsolę, telefon, tv wraz z obrazkiem cholera wie czego oraz tape recorder, raczej sobie je odpuszcze: A dlaczego? jak custom to custom Mi się kojarzą z epoką kamienia łupanego. Telefon wygląda jak sklejone dwie cegły, magnetofon wygląda bomba Ahmeda zaś tv powinien być bardziej płaski niż kineskopowy. Może pomalować te paseczki naprzemiennie w kolory zblizone do tych z kasty? (...) Ta biała na dole bardzo ciekawa ;) pomyślę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzychu126 Napisano 30 Listopada 2010 Share Napisano 30 Listopada 2010 Do customa kierownica jak najbardziej seryjna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemekgksw3 Napisano 30 Listopada 2010 Share Napisano 30 Listopada 2010 Mi się kojarzą z epoką kamienia łupanego. Telefon wygląda jak sklejone dwie cegły, magnetofon wygląda bomba Ahmeda zaś tv powinien być bardziej płaski niż kineskopowy. To porostu sprzęty z epoki, w końcu to 49' rok Chociaz o jakims LCD na środkowej konsoli mógłbyś pomyśleć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek j Napisano 30 Listopada 2010 Share Napisano 30 Listopada 2010 Witam. A może czarny mat ze złotymi dodatkami. Ewentualnie jakiś ciemny bordo/granat ? Link do mojego Forda: http://www.konradus.com/forum/read.php?f=1&i=159406&t=159188#reply_159406 Pozdr JJ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mzmichal Napisano 1 Grudnia 2010 Autor Share Napisano 1 Grudnia 2010 jacek j szacunek za wytrwałość przy tym modelu, ciekawie się prezentuje. Ja osobiście raz spróbowałem bawić się w kartonie. Nie dla mnie taka zabawa. przemekgksw3 Nad tymi bajerami jeszcze pomyślę. Jeśli chodzi o malowanie, chcę zrobić płomienie. Malować będę aero wspomagając się wyciętymi szablonami. Jeśli mi nie wyjdzie chciałbym uzyskać taki mocny żółty. Zdjęcia przybliżające moje koncepcje: http://www.seriouswheels.com/1940-1949/1949-Mercury-Yellow-FA.htm http://uk.aminet.net/pix/vehic/Mercury1949.jpg Jednak wolę zdjęcia 800x600. Nie rozciągają tak nie potrzebnie strony. Dziś zabawa w szpachlowanie i dopasowywanie zderzaków. Skleiłem zderzaki: Zaszpachlowałem: Oraz miejsca w ramie gdzie miał być układ wydechowy: Na czerwono zaznaczyłem jak ma iść układ wydechowy wg. instrukcji, zielony i brązowy będę musiał przewiercić ramę w jednym miejscu. Zaś kolor niebieski rura przejdzie nad ramą, między nią a ścianką komory silnikowej. Wybór zależy nie od problemu stworzenia rur, lecz raczej od realistyczności takiego układu. Może mi doradzicie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek j Napisano 1 Grudnia 2010 Share Napisano 1 Grudnia 2010 jacek j szacunek za wytrwałość przy tym modelu, ciekawie się prezentuje. Dzięki za miłe słowa. Co do wnętrza i lakieru, to może na żółtym jakiś granatowy paseczek albo taki mały ogień granatowy jak na tej fotce A co do wnetrza to moze cos takiego jak robilem we fiacie, tylko zamiast białego np żółty. http://www.konradus.com/forum/read.php?f=1&i=133488&t=116537#reply_133488 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 2 Grudnia 2010 Share Napisano 2 Grudnia 2010 W takim customie nic nie wygląda tak pieknie jak pinstripping na masce i pokrywie bagażnika. http://image.streetrodderweb.com/f/11566046+w750+st0/0901sr_01_z+1950_mercury_custom+.jpg http://image.streetrodderweb.com/f/11566067+w750+st0/0901sr_07_z+1950_mercury_custom+.jpg http://image.streetrodderweb.com/f/11566205+w750+st0/0901sr_08_z+1950_mercury_custom+pinstriping.jpg a jeśli płomienie, to w "klasycznym" wydaniu ;) http://www.myrideisme.com/Blog/wp-content/uploads/2010/04/Paul-Tracys-Hot-1951-Mercury-Custom.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mzmichal Napisano 2 Grudnia 2010 Autor Share Napisano 2 Grudnia 2010 A układ rur z układu wydechowego jak powinien wyglądać? Chyba będę musiał się spytać kumpla mechanika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 3 Grudnia 2010 Share Napisano 3 Grudnia 2010 A co konkretnie chciałbyś wiedzieć? Bo jeśli to custom, to w zasadzie możesz robić, co tylko dusza zapragnie Jeśli chodzi o to, gdzie będą wyloty spalin, to albo klasycznie - dubeltówka z tyłu, albo rury puszczone po bokach (sidepipes): Jeśli natomiast chodzi o samo położenie rur pod budą, to generalnie w USA do V8 stosowane są trzy układy: 1)X-Pipe: 2)H-Pipe: lub po porstu rury za kolektorami są puszczone niezależnia, z osobnymi tłumikami na każdej nitce. A skoro w swoim 1szym poście napisałeś, ze rury mają być po bokach, to ja na Twoim miejscu puściłbym je niezależnie, z po jednym tłumiku odchodzącym po skosie za kolektorem w kierunku progu tak, aby na całej długości progu szła wzdłuż rura wydechowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Messer Napisano 4 Grudnia 2010 Share Napisano 4 Grudnia 2010 No jestem ciekaw tego malowania Powiedz czy płomienie będą na większości samochodu ( jak na zdjęciu z posta kolegi Mikele ), czy tylko na masce i przednich błotnikach? Jeżeli klasyczne płomienie to nasuwa mi się kolejne pytanie - klasyczne barwy ( żółć, pomarańcz, czerwień ), czy inne kolorki ? Pozdrawiam Messer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mzmichal Napisano 7 Grudnia 2010 Autor Share Napisano 7 Grudnia 2010 Mikele Dzięki za info, wpisałem w google sidepipes i znazłem więcej interesujących zdjęć. Messer Jeszcze nie myślę o malowaniu w szczegółach, ogólnie mają być płomienie. Jakie barwy, gdzie, jakie, jak dużo itp - nie wiem. Mała aktualizacja. Pomalowałem wnętrze, niektóre miejsca musiałem poprawić pędzelkiem. Zacznę po raz pierwszy zabawę z flockiem. Kolor flocka to taki mocniejszy beżowy. Flock pójdzie tylko na podłogę i dywaniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemekgksw3 Napisano 8 Grudnia 2010 Share Napisano 8 Grudnia 2010 Na drugim, dużym zdjęciu- czyżbyś wykorzystał motyw paseczków, czy to tylko odbicia I przed położeniem flocka, chyba warto by pozbyć się tego błyszczenia, i podmalować detale,klamki itd. żeby nie narażać się na przypadkowe zabrudzenie flocka farbą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mzmichal Napisano 8 Grudnia 2010 Autor Share Napisano 8 Grudnia 2010 To tylko efekt lampy błyskowej. O tej porze roku ciężko o naturalne światło, a ja najlepszym fotografem też nie jestem. Detale zostaną oczywiście pomalowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mzmichal Napisano 7 Stycznia 2012 Autor Share Napisano 7 Stycznia 2012 Odkopałem pudełko z szafy i po długotrwałej przerwie czas na wielki powrót. Przy okazji dzisiaj kumplowi dałem pierwszy oryginalny silnik z tego zestawu do jego modelu. Do kasty mini coopera zamierza zmieścić ponad 4 litrową V8-mkę (255.4 cu in; 2 gaźniki; 110hp; 1949; l-head to jest bodajże dolnozaworowy). Ja zamierzam użyć 2 silnika z zestawu czyli silnik chryslera Hemi 426. Sporo w nim dłubania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jark Napisano 8 Stycznia 2012 Share Napisano 8 Stycznia 2012 Jak narazie auto ładnie się zapowiada.Ja mam małe pytanko na tym zdjęciu http://img706.imageshack.us/img706/1781/ss858925.jpg co to jestw woreczku obok kabiny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paczek1981 Napisano 8 Stycznia 2012 Share Napisano 8 Stycznia 2012 Wyżej miałeś napisane! TO jest flock kolego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mzmichal Napisano 8 Stycznia 2012 Autor Share Napisano 8 Stycznia 2012 Prace nad silnikiem i zbieraniem dokumentacji trwają. Alternator wisi w powietrzu: Na alternatorze są dwie imitacje śrub. Zrobiłem dwa otworki: Oraz skróciłem pasek klinowy, oto efekt: Przeglądając internet zauważyłem, że taki jak na zdjęciach poniżej typ pokrywy zaworów jest najbardziej popularny wśród hemi. Przekroje silnika: W głowicach HEMI, świeca zapłonowa znajduje się w górnym punkcie komory, zawory zaś są po jej bokach, naprzeciw siebie. Na poniższym zdjęciu oraz na powyższych przekrojach widocznie widać, że świece są umieszczone centralnie po środku między zaworami. W modelu występuje pokrywa firmy weiand. Czym to się różni? Pokrywa jest mniejsza, więc zawory są bliżej siebie, nie na przeciwko. Świece nie są umieszczone w pokrywie tylko częściowo wystają i są zamontowane bezpośrednio do głowicy. I podejrzewam, że według starych zwyczajów konstruktorskich są umieszczone pod skosem. Zdjęcie które może potwierdzać moje domyślenia: Dodatkową moją hipotezę potwierdzają kolejne zdjęcia na których wyraźnie widać, że świece nie są oddalone od siebie w równych odstępach. Tylko są bardziej zgrupowane po dwa i widnieje większy odstęp pośrodku. Zaś u mnie wygląda to tak: Pośrodku oraz z lewej i z prawej wychodzą rury do kolektora wydechowego. Świece są beznadziejnie ułożone. Nie podoba mi się to I powstaje dylemat czy coś z tym zrobić? Chłodnica sklejona, dodałem pasek polistyrenu zasłaniający paskudną dziurę: Zdjęcie instrukcji: -na czerwono świece -na niebiesko mała strzałka gumowy przewód do chłodnicy -na niebiesko duża strzałka brak w zestawie przewodu z chłodnicy, da się dorobić -na zielono co to jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzychu126 Napisano 8 Stycznia 2012 Share Napisano 8 Stycznia 2012 Fajnie że wróciłeś do modelu, prace idą bardzo dobrze i super że wybrałeś jedyny słuszny amerykański silnik Hemi To zielone to może być filtr oleju, ale głowy nie dam. Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jark Napisano 8 Stycznia 2012 Share Napisano 8 Stycznia 2012 Wielkie dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mzmichal Napisano 9 Stycznia 2012 Autor Share Napisano 9 Stycznia 2012 Przerwa prac nad silnikiem. Wnętrze nabiera kształtów. Dzisiaj schnie 2-gi raz położony flok. Tym razem na tą skośną powierzchnię gdzie są montowane pedały. Klej typu wikol mocno rozcieńczyłem wodą. Proporcja 3:1 na korzyść wody. Faktura podłogi jest na tyle chropowata, że poprostu rozlałem klej po podłodze. Starym pędzelkiem roztarłem mniej więcej równą warstwę kleju. Starałem się nałożyć odpowiednią ilość flocka tak aby nie zasłonić dywaników w pierwszym rzędzie. Choć ścianki zabezpieczyłem taśmą maskującą, to można zauważyć resztki flocka. Zdjęcia z wczoraj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.