Skocz do zawartości

Zundapp KS750 z wózkiem bocznym 1/35 Lion Roar


Jumo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam dawno nic nie pokazałem tutaj na forum więc czas to zmienić

Model który chciałbym przedstawić to motocykl Zundapp KS750 .

Model jeśli chodzi o składalność można by rzec doskonały , idealne wypraski bez nadlewów i przesunięć formy , sam poprostu się składa .

Do lekkiego obłedu mogą doprowadzić miniaturkowe fototrawionki ale to szczegół. Jedyne o czym producent zapomniał to linki przy kierownicy ale dało się to jakoś uzupełnić .

 

Malowanie modelu :

 

Surfeacer 1200

Pactra A20 Africa Yellow

Model Model Master Dragon Black

Vallejo Model Color Black matt

Filtry MIG

Farby olejne

Pigmenty Mig + Suche pastele

 

Do modelu dojdzie jeszcze zestawowy kranister oraz MG .

A teraz koledzy zapraszam do oglądania , wszystkie komentarze mile widziane .

 

SAM_1671_Edited.jpg

SAM_1667_Edited.jpg

SAM_1663_Edited.jpg

SAM_1662_Edited.jpg

SAM_1659_Edited.jpg

SAM_1656_Edited.jpg

SAM_1655_Edited.jpg

SAM_1653_Edited.jpg

SAM_1650_Edited.jpg

SAM_1649_Edited.jpg

SAM_1648_Edited.jpg

SAM_1646_Edited.jpg

SAM_1644_Edited.jpg

SAM_1642_Edited.jpg

SAM_1640_Edited.jpg

SAM_1638_Edited.jpg

SAM_1636_Edited.jpg

SAM_1632_Edited.jpg

SAM_1631_Edited.jpg

SAM_1673_Edited.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie jest OK. Ale mam kilka uwag. Przed malowaniem odkurz model, bo trochę Ci się paprochy przymalowały. Ciekawi mnie też dlaczego światło pozycyjne wózka pomalowałeś na czerwono. Acha - błotnik kosza chyba jest wklejony tyłem do przodu (to mocowanie które jest z tyłu, powinno opierać się na stopniu gondoli). Może mógłbyś poprawić szkło reflektora - wygląda jakby chciało zaraz wypaść z obudowy. No i jeszcze ten grill na kolektorze spalin - wgłębienia mógłbyś zapuścić na czarno. Cięgna silnika mogłeś wymienić na ten drut z którego zrobiłeś kable. W kilku miejscach widać ślady łączenia form.

 

Podoba mi się malowanie silnika - dobrze dobrałeś kolor. Przepalone rury i drewniany duck board w gondoli dodają smaczku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo mi się podoba, normalny ładnie i czysto wykonany model.

Ostatnia fotka jest najlepsza

 

Aż mi smaka na jakiegoś jednoślada z koszem narobiłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serdeczne dzięki za uwagi koledzy już się ustosunkowuję (jak się to pisze ??) :

 

Przed malowaniem odkurz model, bo trochę Ci się paprochy przymalowały

No fakt teraz widzę lecz zapewniam w orginale musiałbyś mieć szkło powiększające

 

Ciekawi mnie też dlaczego światło pozycyjne wózka pomalowałeś na czerwono

Bo tak było w instrukcji a na zdjęciach którymi dysponowałem nie było tego widać , a jak ma być może da się zmienić

 

Acha - błotnik kosza chyba jest wklejony tyłem do przodu (to mocowanie które jest z tyłu, powinno opierać się na stopniu gondoli).

Nie jest poprostu to jedyna cześć która w tym modelu jest delikatnie mówić cholerogenna i ciężka do dopasowania

 

Może mógłbyś poprawić szkło reflektora - wygląda jakby chciało zaraz wypaść z obudowy.

Nie mógłbym niestety to se już ne da i znów - "na żywo nie wygląda tak źle" a zresztą j.w .

 

No i jeszcze ten grill na kolektorze spalin - wgłębienia mógłbyś zapuścić na czarno.

I są zapuszczone a nawet "okopcone" czarnym pigmentem na zdjęciach widać że za słabo poprawię

 

Cięgna silnika mogłeś wymienić na ten drut z którego zrobiłeś kable

Życzę wesołych świąt toto takie maleńkie że szok (mimo że moją skalą rodzimą jest 1/72) w realu nie jest najgorzej.

 

W kilku miejscach widać ślady łączenia form

I to wnajbardziej widocznym miejscu na stopniu gondoli np umiałbym sobie nakopać

 

Aż mi smaka na jakiegoś jednoślada z koszem narobiłeś.

I słusznie mówię Ci wspaniała przygoda , ja też teraz 2 siedem dwójki a potem wrócę do motorków

 

piękna maszyna, podoba mi sie ; )

mmmmmm....poczuć znów ten wiatr w włosach (ale cóż żona .......)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

model piękny !! nie znam historii zastosowań w wojsku tej maszyny ale patrząc na nią jako na motocykl (co jako pojazd mechaniczny jest mi b bliskie) nasuwa mi się jedno pytanie - czy głowice na pewno powinny być pomalowane ? (ot tak jakoś mi się pomyślało... owszem dziś maluje się silniki ale specjalnymi farbami żaroodpornymi, a tu ot tak farba na głowicy, mogę się mylić ale jakoś mi to dziwnie wygląda )

niewątpliwie pięknie wymalowany sam silnik (stal, żeliwo itp) napiszesz parę słów o zastosowanej technice?

 

jeszcze raz gratuluję pięknego modelu!

 

pozdrawiam!

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam kilka uwag merytorycznych:

- Naleśnikowaty tłumik z osłoną jest za gruby i zbyt kanciasty na krawędziach.

- Brak końcówki rury wydechowej

- Głowice nie powinny być malowane w kolor kamuflażu

- Przeskalowana przez producenta tylna lampa (wystarczyło ją porządnie przeszlifować ze wszystkich stron i powinno być ok)

- Model ma późny filtr powietrza, z obiegiem wirowym, tak więc jakoś nie pasuje mi na Afrykę, a bardziej na okres późniejszy, ale tutaj mogę nie mieć racji.

 

A tak jeszcze na koniec zapytam się, po co na przedniej osi są założone pegi Przyznam, że nigdy z czymś takim się nie spotkałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Głowice nie powinny być malowane w kolor kamuflażu

 

A może jednak były dwa typy silników tu jeden :

 

http://www.elitecrackers.com/f24/zundapp-ks-750-sidecar-walk-around-52206.html

 

A tu drugi taki o jakim piszesz :

 

http://www.primeportal.net/misc/moritz_schulze/ks-750/index.php?Page=1

 

- Brak końcówki rury wydechowej

 

Ke ? jest pod osłoną

 

A tak jeszcze na koniec zapytam się, po co na przedniej osi są założone pegi

 

Jak na zdjęciach powyżej

 

Bardzo dziekuję koledzy za komentarze cieszę się że moja praca wzbudziła zainteresowanie .

 

No to może połącz to razem i zrób motorek w 1/72

 

APAGE !!! mam dosyć zegarmistrzowskiej roboty :D ale może kiedyś

Jak wrócę do chaty coś napiszę o malowaniu rur wydechowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jumo, może nie tyle dwa silniki, co dwa rodzaje głowic. Tak swoją drogą ja wolę podchodzić ostrożnie do walkaroundów współcześnie wyremontowanych maszyn, bo ich właściciele robią nieraz dziwne rzeczy, tak jak w tym przypadku z tymi pomalowanymi głowicami (w sumie po co je malować, skoro farba pod wpływem ciepła szybko by odlazła) i tymi pegami na przednim widelcu.

 

A tak wygląda tłumik, czyli na zdjęciu element 1017:

 

th_28b.jpg

 

Ta rurka wychodząca na fotce z dołu z węższej części tłumika, ze ściętymi pod kątem ściankami, to właśnie końcówka rury wydechowej. Jest to integralna część tłumika, przyspawana do niego na stałe, tak więc tego elementu po prostu nie może brakować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to integralna część tłumika, przyspawana do niego na stałe, tak więc tego elementu po prostu nie może brakować.

 

A jednak małe żółte ludziki nie dali tego elementu , ale da się uzupełnić w nowy rok zabiorę sie za poprawki

Co do głowicy przeglądałem nerwowo zdjęcia i znalazłem rzeczywiście archiwalne z dwoma typami głowic ale czy były pomalowane to już trudno z czarno - białych zdjęć wyczuć .

Jest tak jak jest i tak zostanie , musisz przyznać jednak że elementy pomalowane w kamo łamią troszkę jednolitość koloru silnika i wyglądają efektownie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.