Skocz do zawartości

Curtis P-40N Warhawk 1/48 AMT


macotra21

Rekomendowane odpowiedzi

No to zaczynam nastepny warsztat. Fajny model fajnego samolotu. Moze samo wykonanie nie jest tak dobre jak modelu Hasegawy ale jest jak najbardziej wystarczajacy dla mnie. Ma to byc model bez zadnych upiekszen czy dodatkow. i jak na mnie szybki, czyli chcialbym skonczyc go do konca bierzacego miesiaca co jak na mnie bylo by niesamowite. W modelu nie ma zbyt wielu nadlewek ale cierpi troche na modulowosci modelu. A oto i inbox:

IMGP1476.jpg

 

IMGP1492.jpg

 

IMGP1491.jpg

 

IMGP1494.jpg

 

IMGP1485.jpg

 

IMGP1493.jpg

 

IMGP1497.jpg

 

IMGP1499.jpg

 

Nie zdecydowalem sie jeszcze na malowanie, jednak zdecydowanie wydaje mi sie ze bedzie to nietypowe malowanie z "opakowania", czyli kolor piaskowy na gorze i szary na dole samolotow.

 

IMGP1502.jpg

 

Ale moze zmienicie moje zdanie:) i oczewiscie prosze o jak najwieksza liczbe komentarzy i poprawek - moze nie do inboxu tylko pozniej w czasie "produkcji"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Limuzyna i reszta oszklenia z Twoich zdjęć jest jak najbardziej OK do N-5 i późniejszych. Kadłub natomiast to N-1 jeżeli ma być N. Ale widzę też część, która ma imitować odpowiedni kształt kadłuba pod tylnym oszkleniem kabiny charakterystyczny dla późniejszych N, więc podejrzewam, że alarm jest fałszywy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ,robiłem ten model jakiś czas temu .Teraz wypraski są trochę gorsze (zużycie form,stąd te nadlewki).Do wersji N należy odciąć część kadłuba za osłoną kabiny(zaznaczone wewnątrz wypraski oraz na instrukcji).Model przyjemny w składaniu,znikome ilości szpachli ,minusem jest plastik (bardzo miękki podobny jaki oferuje ICM).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ajć, znowu skrót myślowy Chodziło mi o część kadłuba pod limuzyną z tyłu kabiny

Poza tym teraz dopiero zauważyłem, że jest 'prawidłowy' tył kabiny w wypraskach... także mea culpa

greatgonzo - tak z ciekawości, masz jakieś fotki 'Geronimo'?

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o część kadłuba pod limuzyną z tyłu kabiny

 

Pod limuzyną, owszem, o ile ją odsuniesz ;).

 

Geronimo? Mam.

Ten kolor z 15FG też warto by dokładniej przeanalizować. Ne mówię, że coś jest nie tak, nie znam modelu, ale temat jest ciekawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mozna nieśmiało spytać co nazywacie limuzyną?

"Oszklenie" kokpitu -wiatrochron, owiewkę etc.

Macotra21 malowanie jak dla mnie Geronimo- ponieważ osobiście uważam że wszelkiej maści "paszcze" ( choćby najładniej namalowane )szpecą sylwetkę samolotu. Ale to kwestia gustu. Będę podglądał Twoją pracę .Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamieszcze jeszcze jedno zdjecie ktore moze rozwieje watpliwosci co do kadluba. Od srodka polowek kadluba widac ze jest zaznaczone miejsce ktore nalezy odciac by "zrobic" miejsce na dodatkowy zbiornik paliwa.

 

IMGP1503.jpg

 

modulowosc modelu o ktorej mowilem w pierwszym poscie. Oszczednosci dla producenta, troche pracy dla modelarza, ale nic to wielkiego. Wiekszym zmartwieniem sa dla mnie jest miejsce w ktorym trzeba wkleic oslony silnika i rury wydechowe. mam nadzieje ze bedzie spasowane w miare dobrze i obejdzie sie bez zbyt duzej ilosci szpachli.

 

Schemat malowania zostal wybrany. Konsensus osiagnalem i robie Gieronimo. Troche problemow jest z doborem kolorow ale po przebrnieciu przez wiele stron internetowych wybralem na gore British Gulf Armor Light Tan (MM Acryl 4813), dol natomiast bedzie to rowniez Brytyjski Azur Blue (Poly Scale 505262). Do dolnego koloru dodam 5-10% albo flat gull gray albo Aircraft Gray zeby go troszeczke "przyszarzyc" (istnieje takie slowo? - ale kazdy z nas wie o co chodzi). Jesli mielibyscie jakies uwagi co do kolorow to przosze o rade.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co postawilem tak troche na swoje wlasne oko i przeszukane strony internetowe. w miedzyczasie znalalem jeszcze dokladny odpowiednik dolnego koloru jest to Sky Blue RAAF (Polyscale 505248) takze w najblizszych dniach podjade do "mojego" modelarskiego po ten kolor. Co do gory to odpowiednik nr FS robi Life Color i podane sa dwa numery UA107 i UA 144, ale tu gdzie mieszkam sa to farby zupelnie nie dostepne poza internetem i przez to baaardzo drogie. Bardzo zblizony kolorem jest rowniez US Desert Storm Sand (PolyScale 505364). Wyboru koloru na "gore" dokonam po wyprobowaniu obu kolorow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na farbkach modelarskich w zasadzie zupełnie się nie znam. Ciekawy byłem jakie malowanie oryginału przyjąłeś i dalej, co Cię ku danej wersji przekonało. Tym samym nie oprę się pokusie spytania dlaczego RAAF Sky Blue jest dokładnym odpowiednikiem koloru spodu?

 

 

Ach, czy chodzi o zgodność z instrukcją?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

No i maly update z mojej pracy. Tak jak myslalem nie uda mi sie skonczyc calego modelu do konca stycznia - uda mi sie za to na pewno zlozyc caly kokpit. Pare zdjec kokpitu:

lewa burta:

IMGP1521.jpg

prawa burta:

IMGP1523.jpg

"deska rozdzielcza"

IMGP1525.jpg

i teraz jak to wyglada w calosci

IMGP1534.jpg

IMGP1532.jpg

IMGP1531.jpg

 

a teraz problem ktorego sie obawalem czyli niezbyt dokladne formy. No coz do Hasegawy to troszke brakuje:

IMGP1527.jpg

IMGP1526.jpg

 

Ale od czego jest szpachla i papier scierny?

Mam nadzieje ze w weekend znajde troche czasu i uda mi sie po primerowac kadlub. Mam zamiar pomalowac przynajmniej przod kadluba przed wlozeniem kokpitu i ror wydechowych do modelu. Pozwoli mi to zaoszczedzic troche czasu na maskowaniu, ale zobaczymy jak to wyjdzie w praniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

No i kolejny krok do przodu. Kadlub polaczony ze skrzydlami, przod pomalowany z wklejonymi rurami wydechowymi. Teraz tylko pomalowanie gory, dolu i wykonczeniowka, czyli brudzenie slady ekspluatacji. Mam nadzieje do koncz tygodnia miec juz go pomalowanego z gory i dolu. I pare zdjec:

IMGP1625.jpg

IMGP1624.jpg

IMGP1620.jpg

IMGP1619.jpg

CDN.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

No i czas na maly "polykendowy" update. P-40 dostal kolorow. teraz czas na to by go troche "zmeczyc" wywiercilem tez otwory w uzbrojeniu, na zdjeciach nie zabardzo to widac ale w rzeczywistosci dodaje to uroku. I pare zdjec:

IMGP1651.jpg

IMGP1653.jpg

ten blekit wyszedl troche jasno, jag sie go pobrudzi dostanie troche zycia

IMGP1659.jpg

i te rzeczone rozwiercone lufy - nie wiem czy cos zobaczycie:

IMGP1649.jpg

 

CDN....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Malowanie wyszło Ci całkiem do rzeczy. Wyszła ładna i dość gładka powierzchnia. Spróbuj może następnym razem zrobić zdjęcia na jasnym tle.

 

Czekam na kolejne aktualizacje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i prawie skonczony. P-40 dostal juz troche brudzenia, kalki pare obdarc. Jeszcze sie blyszczy ale jest przed prysnieciem go matowym lakierem, a co za tym idzie przed wiekszym ubrudzeniem. To beda ostatnie zdjecia przed galeria, wiec prosze o wytykanie jak najwiekszej ilosci bledow ktore bede jeszcze w stanie skorygowac.

IMGP1691.jpg

IMGP1692.jpg

IMGP1690.jpg

IMGP1695.jpg

IMGP1688.jpg

IMGP1689.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co różni Twój model od oryginału to:

- Pozycja godła na nosie.

- Linia podziału kolorów góra-dół.

- Brak wlotów powietrza u nasady skrzydeł.

- Brak napisów eksploatacyjnych. Tu uwaga: jeżeli obsługa zachowała konsekwencję przy przemalowaniu to winietka pilota byłaby na tle paska oryginalnego OD. Ale nie znam zdjęć, które by to rozstrzygały.

- Brak żółtych końcówek śmigieł

 

Oczywiście nie wiem, co z tej listy i tak planowałeś zrobić, ale skoro spytałeś...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co różni Twój model od oryginału to:

- Pozycja godła na nosie.

- Linia podziału kolorów góra-dół.

- Brak wlotów powietrza u nasady skrzydeł.

- Brak napisów eksploatacyjnych. Tu uwaga: jeżeli obsługa zachowała konsekwencję przy przemalowaniu to winietka pilota byłaby na tle paska oryginalnego OD. Ale nie znam zdjęć, które by to rozstrzygały.

- Brak żółtych końcówek śmigieł

 

Oczywiście nie wiem, co z tej listy i tak planowałeś zrobić, ale skoro spytałeś...

dzieki za uwagi, ale ... samolot pomalowany jest wedlug instrukcji dolaczonej do modelu. Fakt nie szperalem za zdjeciami orginalu, nie wiem czy taki w ogole istnieja. Mozna nazwac to lenistwem:) Dlatego umiescilem godlo tam gdzie jest - instrukcja tam go pokazuje. To samo tyczy sie lini podzialu kolorow - staralem sie zachowac taka sama jak w instrukcji. To samo mam wytlumaczenie na winietke pilota - miejsce i kolor wedlug instukcji.

Nie za bardzo rozumiem ca masz na mysli piszac o braku wlotow powietrza u nasady skrzydel?

Chyba ich nie widac nawet na zdejciu zachowanego egzemplarza:

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Curtiss_P-40N-5-CU_%22Little_Jeanne%22_front_quarter.jpg

Zrodlo:Wikipedia.

Co do zoltych koncowek smigla to w musze to sprawdzic.

Dzieki za uwagi i prosba o to bys powiedzial na czym opierasz to ze kolory czy godlo sa w zlych miejscach.

Co do napisow eksploatacyjnych to po prostu kalkomanie ich nie przewiduja....

zdjecie instrukcji sa w inboxie i tam mozesz porownac model z instrukcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wloty są i na zdjęciu, które podlinkowałeś. Mają formę otworów mniej więcej średnicy blast tubes km-ów. Tylko nawiercić i gotowe.

Skoro nie ma napisów to... brakuje pasków OD, na których miałyby się znaleźć .

Wszystko co napisałem to na podstawie zdjęć Geronimo najprawdopodobniej z Wysp Gilberta (a może Baker Island?). Ktoś mnie zresztą o nie pytał tu u Ciebie w wątku. Wcześniejsze uwagi o kolorach na podstawie opracowań Dana Bella.

Żeby było weselej, to znane są zdjęcia P-40 z 15FG w tym malowaniu z Canton Island z czerwoną obwódką oznaczeń państwowych i w ogóle bez winietek pilotów. Ale foty Geronimo niemal na pewno pokazują granatowe obwódki. To 'niemal' dotyczy także innych P-40 z dywizjonu. Być może pod koniec 1943 nazwiska pilotów już się pojawiły z tym, że nie widać tego na fotach innych samolotów. Ale datowanie zdjęć nie jest całkiem jednoznaczne. dorzucę Ci jeszcze kolor goleni podwozia. Stawiam na kolor spodu, ale pewności nie mam. Za to mam, ze nie takie po prostu srebrne.

 

Absolutnie wierzę Ci na słowo, że model zgadza się z instrukcją. Jestem też jak najdalszy od zarzucania Ci lenistwa, czy czegokolwiek. Po prostu piszę jak wyglądał obiekt, który portretujesz, bo tak zrozumiałem pytanie o błędy. P-40 interesuje mnie trochę mniej, a 15FG to już w ogóle mało, tym niemniej odważyłem się na te kilka uwag. Pozwól jednak, że nie będę studiował instrukcji modelu. Jak dla mnie szkoda nerwów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zrozum mnie zle, jesem Ci szalenie wdzieczny za uwagi. Po krotkim spotkaniu z wojkiem Googlem przyznaje Ci racje co do miejsca umieszczenia godla, niestety nie sprawdzilem tego wczesniej. Zeby bylo ciekawiej to wedlug zdjec godla bylo z dwoch stron, aw zestawie bylo tylko jedno godlo... No co nikt nie jest doskonaly. Kolor podwozia wziolem z instrukcji Hasegawy, w AMT byl pokazany kolor szary.

Co do "dziurek" to nawierce nie powinien to byc zaden problem.

I jeszcze raz wielkie dzieki za to ze chciales podzielic sie za mna swoimi uwagami, po to wlasnie istnieja takie miejsca jak to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.