Jump to content

Mig-23MF 28 plm nr/b 115 Academy/Design


Robert Ostrowski
 Share

Recommended Posts

Witam.

 

W związku z nowym wypustem miał iść do kosza ale żal mi sie go zrobiło/czekał w magazynie ok 20 lat/wypust DESIGN jeśli ktoś pamięta te czasy plus kalki Techmod/ i poszedł na warsztat.

Z pudła /może fotel zamienię jeśli mi wyjdzie klon/ bez ingerencji w bryłę i detale typowy "łikiend edyszyn" .

Posklejałem dziada i poszpachlowałem /przy F 13 revella odwykłem od szpachli/

p1030109a.jpg

p1030110.jpg

 

Mam kilka pytań do fanów "dwudziestki trójki":

 

1.malowanie pudełkowe "115" /kalka po drobnych modyfikacjach/ którą farbę mogę użyć jako podstawowy kolor:

 

farby.jpg

 

2.Jak pomalować dół z tyłu k-ba,dysponuję dwiema sylwetkami bocznymi

 

schematy.jpg

schemat2h.jpg

 

czy tak:

 

68457710.jpg

 

 

i jakiej farby użyć?

 

3.Jaką farba pomalować osłony dielektryczne?

 

Z góry dziękuję za pomoc

 

 

ps.Suka znowu wylądowała w poczekalni...

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hoho, dobry znajomy. To przepak Academy, prawda? Popełniłem był dwa takie onegdaj....;) Design przepakowywała koreańskie wypraski do swoich pudełek. I producent uparcie twierdził, że to co jest w środku to MiG-23 S... A długośc dyszy nie pasuje ani do MFa- za długa- ani do eSa- za krótka.

Ale jeśli to łyk-end edyszyn nie ma się co przejmować pierdółkami.

A osony to chyba dielektryczne?

--> PW!

Link to comment
Share on other sites

1.malowanie pudełkowe "115" /kalka po drobnych modyfikacjach/
No, godła z zestawu są do du... pupy i chyba prościej zrobić je od podstaw.
Link to comment
Share on other sites

Widzę Robercie, że masz jakieś dodatkowe gryfy których nie widziałem (12a i 13a) bo te 12 i 13 właśnie najbardziej zepsute są.

Nowe też idealne nie są więc czy je bedziesz zmieniał zależy od Ciebie.

Godło 2.eskadry (11) też raczej do poprawki

Zdaje się tylko godło klucza (28) jest ok, choć trudno coś zobaczyć (zdaje się tam ma być skaczący biały koziorożec).

Link to comment
Share on other sites

Widzę Robercie, że masz jakieś dodatkowe gryfy których nie widziałem (12a i 13a)

.

Dlatego zapytałem ktore ?:D to była jakś errata jak dobrze pamietam.

 

Zdaje się tylko godło klucza (28) jest ok, choć trudno coś zobaczyć (zdaje się tam ma być skaczący biały koziorożec)

 

i jest ,tło w skanerze jest białe i kozioł też.

 

Grześ te godła są tak mikroskopijne...

Link to comment
Share on other sites

O godłach w zasadzie powiedział wszystko Grzesiu

Godło drugiej eskadry jest w skali 1:72 na kalkach Kagero (jest tam malowanie do łaciatej "149".

 

Spód kadłuba pod silnikiem powinien być pomalowany raczej na kolor wyżarzonej blachy. Choć na fotkach słabo to widać.

 

Mam jeszcze taką:

mig2.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Godło drugiej eskadry jest w skali 1:72 na kalkach Kagero (jest tam malowanie do łaciatej "149"
O racja! zapomniałem o tym.

Myślę Robert, że warto byłoby wymienić chociaż te kaleczki, zwłaszcza, że można to całkiem tanio na Allegro kupić

Link to comment
Share on other sites

Grzes tak jak napisalem model miał wylądować w koszu/idzie do mniejuż nowy wypust Miga/ ale postanowiłem dać mu ostatnią szansę czekał ok 20lat,więc nie będę nic do niego dokładał,będzie prosto spudla zbyt wiele trzeba by było w nim zmienić.

Link to comment
Share on other sites

To i ja jako że ostatnio "studiowałem" ten temat dodam coś w sprawie malowania miga 23

Może pomocny będzie link:

http://www.model-making.eu/italeri-2649-mig-23-mf-flogger-p-1-411025.html

 

Widziałem jeszcze polskie schematy malowania przy okaji dyskusji o nowym modelu miga z RV i wydanych do niego kalkomaniach.

 

Pozdrawiam

jsz

 

PS - a jakim kolorem malujesz wnęki podwozia ?

Link to comment
Share on other sites

Hej Robercie

 

Wracając do naszej korespondencji na PW - pogrzebałem jeszcze trochę i znalazłem schemat malowania 115-tki w Przeglądzie Konstrukcji Lotniczych nr 9 ( 5/92 ). Jest to schemat sprzed remontu w Dęblinie (był przeprowadzany 03.08.93-13.07.95).Tutaj luki silnikowe są w kolorze metalu.Moja teoria to : Samoloty w malowaniu fabrycznym miały część pod silnikową w kolorze metalu a te które przeszły remont w Polsce były malowane w całości na jasnoszary kolor ( tak jak podaje monografia wydawnictwa Stratus ) . Czy ktoś ze znawców tematu mógłby to potwierdzić lub odrzucić?

PKL%209%20%285-92%29.jpg

PKL nr 9

Link to comment
Share on other sites

Według mojej wiedzy to tak.Po remoncie cyfry miały inny krój oraz białe obwódki.Te które są załączone do modelu są prawidłowe dla malowania fabrycznego.

Link to comment
Share on other sites

Samoloty w malowaniu fabrycznym miały część pod silnikową w kolorze metalu

 

 

Spód kadłuba pod silnikiem powinien być pomalowany raczej na kolor wyżarzonej blachy. [/img]

 

 

Aluminium,stal?

 

Doszedłem do tego elementu i nie wiem jak pomalować, w Sukach jest to kolor aluminium

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.