Skocz do zawartości

Samochód pancerny wz.29 [1/72 Modelltrans]


MrDyzio

Rekomendowane odpowiedzi

Jako, że polski Hetzer skończony, a z Beaverette zapowiada się dłuższa walka, to postanowiłem rozgrzebać coś w założeniu prostszego.

Od dłuższego czasu, z taką pewną nieśmiałością, przymierzałem się do zaczęcia pojazdów z okresu II RP.

Wybór padł na samochód pancerny wz.29, wypust Modelltrans. Model jest dość prosty i jak wspominał jego autor pioter jest to jeden z jego wczesnych produktów.

 

W niewielkim pudełeczku

DSC_0295.jpg

 

znajdujemy niewiele części

DSC_0298.jpg

 

Karabiny i działko trzeba będzie wydłubać od nowa. Ośka z jednej strony niedolana. Pozostaje mieć nadzieję, że nie polegnę.

Pomoc od speców przedwojennej pancerki mile widziana, tylko nie bijcie za mocno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nic nie wydłubałem a tu takie zainteresowanie

Wyczuwam niejaką presję

 

jeden z moich ulubionych pojazdów... bedę tu zaglądał. a malowanko jakie? raczej trójbarwne czy "japońskie"?

 

Raczej trójbarwne... Jakoś mi się bardziej podoba, ale nie przesądzam...

 

No to zobaczymy, co Pioter Nam zaproponował i co MrDyzio z tego wyciągnie.

Od dłuższego czasu ''czaję'' się na Wz. 29 - popatrzę na warsztacik i zapewne w końcu zakupię.

 

Nie ma co patrzeć... trza kupować i dłubać

 

Uciekasz Waść od Beaverette

Nie uciekam Piotrze, jako że niewielkich rozmiarów to oba się mieszczą na warsztacie

DSC_0503.jpg

 

Oooo... wielcem ciekaw co z tego powstanie. Jeszcze nie miałem okazji pracować na kompletnym modelu z Modell Trans.

 

Też jestem ciekawy, to mój pierwszy model z Modell Trans.

 

Na pewno koła do poprawki te zestawowe nie mają nic wspólnego z realem:

ursus4.jpg

Poglądowo:

ko%C5%82a%20Ursus.JPG

 

Rozumiem, że pierwsze 3 fotki to felgi z wz.29, następne to koło z modelu w 1/35. Czy mi się wydaje czy na ostaniej fotce śruby są krzywo i niesymetrycznie rozmieszczone?

 

Zacząłem przegrzebywać magazyn kół u siebie. Te wydają się być bliższe prawdy (z lewej koła Modell Trans):

DSC_0501.jpg

 

Na swoja obrone - model powstal ponad 10 lat temu.

O takich fotkach nikomy sie wtedy nawet nie snilo

Jedyna w miare dobra publikacja byl TBiU

 

Piotrze wspominałem na samym początku, że to jeden ze starszych Twoich wypustów. Ja się cieszę, że jest dostępny. Mam tylko nadzieję, że nie polegnę.

 

Idę psiknąć bryłę kontrolnie podkładem, żeby było lepiej widać czy nie ma jakiś dziurek do załatania.

 

cdn...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że pierwsze 3 fotki to felgi z wz.29, następne to koło z modelu w 1/35. Czy mi się wydaje czy na ostaniej fotce śruby są krzywo i niesymetrycznie rozmieszczone?

Zgadza się wszystko ja poprawiałem w 1:35 i wyszło tak:

IMG_5217.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na swoja obrone - model powstal ponad 10 lat temu.

Spoko

Chcesz powiedzieć że na podstawie TBiU popełniłeś model od podstaw?

 

Ja osobiscie nie.

P.Kuonen (MPK) zu Szwajcarii mi go wystrugal - robil matki dla AlBy.

Ja bylem wtedy jeszcze na etapie samolotow z I WS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MrDyzio- czy ja dobrze widzę jakieś foremki na placu boju?

Zdublowane nadwozie...bedą dwa czy zapas?

 

Chodzi mi po głowie jeden pomysł, ale jeszcze się zobaczy. Wz.29 będzie jeden, ale zastanawiam się nad przeróbką Beaverette na inną wersję. Jeśli lenistwo nie weźmie góry to może wyskubie dwa różne.

 

Powalczyłem nieco z sampancem.

 

Na pierwszy ogień poszła przednia oś. W modelu z jednej strony jej nie było, a z drugiej strony była przesunięta. Usunąłem całkowicie starą ośkę, nawierciłem otwory i wstawiłem nową

DSC_0512.jpg

 

Rozwierciłem otwór w kadłubie by móc zamocować wieżę

DSC_0513.jpg

 

i otwór w wieży, w który wkleiłem pręcik

DSC_0514.jpg

 

Potem zaaplikowałem kontrolną warstwę podkładu, dla wychwycenia ewentualnych niedoskonałości odlewu. Wyszło całkiem pozytywnie, tylko kilka miejsc wymaga delikatnego podszlifowania.

DSC_0517.jpg

DSC_0518.jpg

DSC_0519.jpg

 

Nie mogłem się powstrzymać by zobaczyć go z nasadzoną wieżą.

DSC_0520.jpg

 

cdn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie się zapowiada jak na takiego mikruska ale niestety ma błędy: na pokrywie kierowcy powinno być analogiczne wgłębienie jak na pokrywie kierowcy z tyłu, łopata nie była mocowana jak kilof więc to mocowanie wraz z łopatą do spiłowania, a drzwi były otwierane naprzemiennie (tz lewe -"areodynamicznie" a prawe jako "łapacz kur") Zdaję sobie sprawę że przekładanie zawiasów w tej skali to ciężka zabawa więc od biedy mogą zostać już tak jak są. Pozostałe niedoróbki w tej skali i przy tym stopniu uproszczenia ujdą moim zdaniem chociaż ja np posiliłbym się nad zrobieniem osi (zwłaszcza przedniej) od nowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na potwierdzenie słów przedmówcy:

IMG_6014%20po%20prze.JPG

Ze swojej strony zeszlifowałbym te 4 nity/śruby na dole drzwi w sumie powinny być analogiczne na górze(rygiel drzwi) ale biorąc pod uwagę skalę i zrezygnowałbym bym z nich w ogóle.

Też zrobiłbym nową oś od podstaw wyglądała tak:

CIMG2040.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie się zapowiada jak na takiego mikruska ale niestety ma błędy: na pokrywie kierowcy powinno być analogiczne wgłębienie jak na pokrywie kierowcy z tyłu, łopata nie była mocowana jak kilof więc to mocowanie wraz z łopatą do spiłowania, a drzwi były otwierane naprzemiennie (tz lewe -"areodynamicznie" a prawe jako "łapacz kur") Zdaję sobie sprawę że przekładanie zawiasów w tej skali to ciężka zabawa więc od biedy mogą zostać już tak jak są. Pozostałe niedoróbki w tej skali i przy tym stopniu uproszczenia ujdą moim zdaniem chociaż ja np posiliłbym się nad zrobieniem osi (zwłaszcza przedniej) od nowa.

 

Na potwierdzenie słów przedmówcy:

IMG_6014%20po%20prze.JPG

Ze swojej strony zeszlifowałbym te 4 nity/śruby na dole drzwi w sumie powinny być analogiczne na górze(rygiel drzwi) ale biorąc pod uwagę skalę i zrezygnowałbym bym z nich w ogóle.

Też zrobiłbym nową oś od podstaw

 

Dzięki za wskazanie baboli.

Zobaczymy co się uda poprawić. Z łopatą nie ma problemu. Co do drzwi spróbuję przerobić zawiasy. Co do osi to raczej sobie odpuszczę, tym bardziej, że będzie to niewidoczne w tej skali.

 

Nie ukrywam , że bardzo by mi pomogło gdyby ktoś mógł podesłać skany planów na email. Trochę to potrwa zanim monografia do mnie dotrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do osi to raczej sobie odpuszczę, tym bardziej, że będzie to niewidoczne w tej skali.

 

 

No tu się troszkę mylisz bo przednia oś akurat będzie bardzo widoczna. Błotnik od przodu ładnie ją odkrywa. Tylna owszem jest mniej widoczna bo zasłonięta jest podwójnym kołem i opasującym je dość skutecznie błotnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do osi to raczej sobie odpuszczę, tym bardziej, że będzie to niewidoczne w tej skali.

 

 

No tu się troszkę mylisz bo przednia oś akurat będzie bardzo widoczna. Błotnik od przodu ładnie ją odkrywa. Tylna owszem jest mniej widoczna bo zasłonięta jest podwójnym kołem i opasującym je dość skutecznie błotnikiem.

 

Całkowcie się zgadzam z przedmówcą. Oto dowód

 

wz29-ft.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie kombinuję jak ubrać tą przednią oś. W międzyczasie dubluję sobie kółka.

 

Czy ktoś wiedziony świątecznym nastrojem mógłby poratować planami wz.29 (np. z Militaria 318)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.