KilY Napisano 14 Września 2011 Autor Share Napisano 14 Września 2011 Coś się robi, robi.. Rakiety już gotowe, zbiorniki gotowe, śmigło gotowe, silnik pomalowany, w zasadzie teraz już najwyższy czas na połączenie silnika z kadłubem i psiknięcia całości podkładem. Ale to jutro, lub pojutrze. Mam wolne w tym tygodniu to i więcej czasu. Przy okazji zobaczcie to moja ekspresja na temat oleistych sladów eksploatacji silnika, powiedzcie mocno przesadziłem? Niestety nie wiedziałem, że wyjdzie to tak mocno i troche za dużo mi się chyba nalało ;) Całe szczęście, że za łopatami smigla i tak nie będzie to aż tak mocno widoczne. Wszelkie dziwności kolorów powstały poprzez rozjaśnianie zdjęcia w IrfanView ;) Bo w rzeczywistości mamy IG, steel oraz engine gray. Aha i jeszcze jedno. HB dał w zestawie podczepiane dwa zbiorniki paliwa, ale wyczytałem tu i ówdzie, że w rzeczywistości samoloty nie startowąły z dwoma na raz. Nie mam żadnej bomby do podwieszenia na drugą stronę, więc jak radzicie? Podczepić tylko jeden zbiornik, a otwory na drugi zaszpachlować, czy zaczepić obydwa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KilY Napisano 25 Stycznia 2012 Autor Share Napisano 25 Stycznia 2012 Model jak widać już pomalowany kolorem bazowym, do przy okazji zrobiłem dywaniki antypoślizgowe, oraz światła pozycyjne na końcówkach skrzydeł. Niestety rurka pitota się nie wiedzieć kiedy odłamała podczas prac, ale szczęśliwie znaleziona na podłodze zostanie doklejona na końcu. Teraz czas pomalować wszystko sidoluxem i położyć kalkomanie. Tutaj pytanie: czy lepiej prysnąć sido cały model, czy tylko miejsca gdzie będą kalki? Na przykład wnęki podwozia także sidoluksować? Aha i czy samolot miał - poza światłami pozycyjnymi na końcach skrzydeł i tych trzech różnokolorowych w rzędzie pod prawym skrzydłem - jakieś inne, które warto dorobić? Jutro sidolux, a na dziś stan prac prezentuje się tak: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 25 Stycznia 2012 Share Napisano 25 Stycznia 2012 Te chodniki na skrzydłach trochę mi nie leżą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KilY Napisano 25 Stycznia 2012 Autor Share Napisano 25 Stycznia 2012 W jakim sensie, no chyba, że wolisz, aby stały? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 25 Stycznia 2012 Share Napisano 25 Stycznia 2012 W sensie takim że nie pasują mi one do tego samolotu. Masz jakiś glejt na to że w U-1D były chodniki na szkrzydłach, w szczególności w tym miejscu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KilY Napisano 25 Stycznia 2012 Autor Share Napisano 25 Stycznia 2012 Były, były. Fotka maszyny #80, ale na #82 także były. Ale jak z tym sido i światłami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Banny Napisano 25 Stycznia 2012 Share Napisano 25 Stycznia 2012 Tutaj pytanie: czy lepiej prysnąć sido cały model, czy tylko miejsca gdzie będą kalki? Na przykład wnęki podwozia także sidoluksować? Każdy modelarz ma swoją receptę. Ja np wszelkie szkła wklejam zawsze na końcu. Tak samo śmigło. A podwozie wklejam przed kładzeniem bezbarwnego, bo wzmacnia on dodatkowo ten element. Werniksować wnęki jak najbardziej możesz, a nawet powinieneś jesli będziesz używał washa. Aha i czy samolot miał - poza światłami pozycyjnymi na końcach skrzydeł i tych trzech różnokolorowych w rzędzie pod prawym skrzydłem - jakieś inne, które warto dorobić? Coś mi się mani, że w F4U-1D były światła do lotu w formacji na górnej powierzchni, ale chyba możesz je sobie darować, bo były niebieskie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KilY Napisano 25 Stycznia 2012 Autor Share Napisano 25 Stycznia 2012 Ale póki co chodzi tylko o sidolux pod kalki, nie końcowy werniks. Pytam, aby dowiedzieć się, czy jak prysnę sidolux tylko w miejscach gdzie będą kalki, to czy później nie będzie tego widać? Jeżeli nie to fajnie, zaoszczędzę sobie trochę roboty, a jak mają zostać jakieś slady to polecę po całości. Bo nie wiem, czy na razie lakierować na błysk, komory podwozia, tylne stateczniki, części skrzydeł i kadłuba gdzie kalek nie będzie. Wydaje mi się to bezcelowe, dlatego pytam o radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KilY Napisano 26 Stycznia 2012 Autor Share Napisano 26 Stycznia 2012 Ile trzeba czekać od nałożenia kalkomani do kolejnego lakierowania? Ile warstw sidoluxu prysnąć na te kalki? Zaznaczam, że to jeszcze nie będzie ostateczny werniks, ale zabezpieczenie pod wash. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeP Napisano 27 Stycznia 2012 Share Napisano 27 Stycznia 2012 musisz tylko poczekać aż dobrze siądą - znikną zmarszczki, kalki dobrze wejdą w linie. Sido tyle żeby się błyszczało - dla mnie jedną. Generalnie im mniej warstw tym lepiej zwłaszcza w 1/72. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KilY Napisano 8 Lutego 2012 Autor Share Napisano 8 Lutego 2012 Dzięki za rady, coś się udało, nawet chyba dobrze wyszło, ale z powodu braku czasu kładzenie kalek idzie dość powoli. Niestety jedna kalkomania krzywo się położyła, to znaczy problem w tym, że ślizgała się na płynie set. Ułożyłem ją tak jak powinna, niestety po chwili zanim się zorientowałem już była przekrzywiona (krągłości modelu, brak prostych powierzhni i niemożliwość wypoziomowania), starałem się jeszcze ją palcem przesunąć - niestety. Miałem nadzieje, że po nałożeniu płynu set uda się coś jeszcze zdziałać, ale marne moje nadzieje, po wyschnięciu, pomarszczeniu i wyprostowaniu, dalej jest krzywo. Poradźcie, jak w tym wypadku zdjąć tę kalkomanię bez uszkadzania farby, abym mógł położyć ponownie nową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeP Napisano 9 Lutego 2012 Share Napisano 9 Lutego 2012 Jeśli dałeś już sola i wyschło to jest pozamiatane. Jeżeli jest tragicznie, to proponuje papier ścierny, aerograf i farbę GSB. Innego sposobu żeby tak wtopioną kalkę ruszyć nie znam. Chyba łatwiej będzie ją usunąć mechanicznie niż kombinować z miejscowym zmywaniem chemią. Ale takie łatanie to nie jest nic strasznego - zdarza się każdemu. Nawet Wojtek Fajga naprawiał niedawno kalki w pięknym Albatrosie. Mnie też się zdarzały takie miejscowe podmalówki - nic trudnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KilY Napisano 9 Lutego 2012 Autor Share Napisano 9 Lutego 2012 Czyli radzisz Mike, żeby zetrzeć kalkę papierem do podkładu i następnie na nowo pomalować te miejsce farbą? A papieru o jakiej ziarnistości najlepiej użyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeP Napisano 9 Lutego 2012 Share Napisano 9 Lutego 2012 Drobnego. Od 2000 w górę. Tak żeby powierzchni nie podrapać. Najlepiej daj jakieś zdjęcie - będzie można powiedzieć coś konkretnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KilY Napisano 10 Lutego 2012 Autor Share Napisano 10 Lutego 2012 No cóż, spróbowałem tego sposobu z papierem ściernym i niezbyt ciekawie to wygląda. Użyłem papieru 2500, ale rezultat mizerny, a grubszego nie chcę, bo porysuję plastik i w ogóle będzie klapa. Niby starło, ale tylko w wypukłych miejscach, a zagłębień nie rusza, zresztą nieciekawie to wygląda. Tak teraz patrzę, że mogłem po prostu zamalować te kalkomanię i położyć nową, ale teraz już na to za póżno. Co z tym jeszcze można zrobić, bo nie chcę wyrzucać modelu, tylko go ostatecznie dokończyć. Może zmyć to wszystko ze skrzydła przynajmniej na szerokości kalkomani do gołego plastiku i jeszcze raz pomalować? Tylko jak to zrobić? Macie jakieś pomysły jak pomóc? Tutaj fotka, jak to wygląda: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Banny Napisano 10 Lutego 2012 Share Napisano 10 Lutego 2012 Spróbuj Cleanluxu na jakimś waciku do usunięcia farby wraz z kalką na kawałku skrzydła, choć nie wiem czy ruszy on sido? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 10 Lutego 2012 Share Napisano 10 Lutego 2012 Cleanlux przeznaczony jest do zmywania sido i zmywa wszelkiej maści acryle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeP Napisano 11 Lutego 2012 Share Napisano 11 Lutego 2012 Ale co masz za problem? Przejedź wykałaczką po liniach, żeby usunąć syf, umyj wodą z mydłem, wysusz i pomaluj jeszcze raz. Jak zaczniesz zmywać, to chemia pocieknie Ci na kadłub, albo dotkniesz gdzieś paluchem i skończy się zmywaniem całego. To jest naprawdę drobiazg do naprawienia. W użyciu papieru chodziło mi nie o zdzieranie wszystkiego do gołego plastiku tylko o to żeby nie było widać schodka starej kalki pod nową. To akurat zostawiłeś nie ruszone - na tych gładkich panelach bliżej krawędzi natarcia. Tam przetrzyj i maluj. Nie ma powodu go wyrzucać - będzie dobrze po oczyszczeniu i pomalowaniu. Przepraszam jeśli uważasz, że narobiłem Ci kłopotu. Szkoda, że nie dałeś fotki przed skrobaniem i nie napisałeś, że chodzi o kalkę na skrzydle - byłem przekonany, że masz do naprawienia gładką powierzchnie kadłuba. Jeśli chcesz zmywać to oprócz cleanluxa możesz zastosować zmywacz do farb akrylowych Wamodu. Co do położenia kalki, to oprócz tego, że jest krzywo to jest odsunięta stanowczo za bardzo do tyłu i za blisko końcówki. Nie powinna wchodzić na lotkę. Przód białego paska powinien iść po linii podziału między płótnem a blachą. Środkowe światło do lotów w szyku powinno wypaść trochę za połową białego paska (ale tutaj chyba sam zestaw jest kiepski). Koniec paska powinien wypaść mniej więcej równo z końcem lotki. Na górze nakleiłeś tak samo? Tak to powinno wyglądać: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KilY Napisano 11 Lutego 2012 Autor Share Napisano 11 Lutego 2012 Dzięki za wasze rady, coś tam porobiłem dziś, teraz muszę pomalować te miejsce jeszcze raz. U góry kalki nie kładłem (jeszcze). Co do zestawu to linie podziału ma moim zdaniem bardzo dobrze odtworzone, i gdybym nie ułożył jej tak krzywo to leżałaby tak jak Mike mówisz. Muszę trochę odpocząć, ale za jakiś czas pokażę postępy. Aha Mike, spokojnie, nie wpędziłeś mnie w kłopoty, więc nie miej nic sobie za złe. Będzie dobrze, z czasem go skończę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KilY Napisano 21 Lutego 2012 Autor Share Napisano 21 Lutego 2012 Dobrze, powróciłem do modelu, przy okazji kupiłem nowy aerograf, pospolity EW550. Niestety wężyk jaki mam nie pasuje, więc muszę jakiś znaleźć odpowiedni. Poradźcie koledzy, czy taki WĄŻ PNEUMATYCZNY 1/4 - 1/8 WĘŻYK PRZEWÓD AEROGRAF może być? Niestety w ubogiej instrukcji nie ma nic na ten temat, więc liczę na waszą pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KilY Napisano 21 Lutego 2012 Autor Share Napisano 21 Lutego 2012 To może choć ktoś wie, jaką końcówke ma ten Ew-550, bo teraz nie wiem nawet czego szukać. Mam aerograf, a nie moge z niego korzystać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KilY Napisano 23 Lutego 2012 Autor Share Napisano 23 Lutego 2012 Potwierdziło się to czego się obawiałem - nad tym modelem wisi jakieś niewypowiedziane fatum Przy nakładaniu gwiazdy z boku kadłuba, nakładałem już na kalkę softer, no i stało się. Kiedy myślałem, że już płyn prawie wysechł, a pozostałe krople się nie poruszą odeszłem od modelu, aby to sobie do końca wyschło. Kiedy powróciłem patrzę, a tutaj nieszczęście, płyn jednak spłynął poza kalkę i wysechł na farbie obok. Tak o to mam dwie plamy, jedna wiekszą ponad gwiazdą, i drugą mniejszą nad biała belką z lewej strony. Teraz pytanie - jak i czym to zmyć, aby nie uszkodzić farby, ani kalki? Możecie coś poradzić jak to teraz naprawić? Pły to Mr. Mark Softer od Gunze. Eh, nigdy chyba nie skończę tego nieszczęsnego modelu Tutaj fotka, (niestety duże makro) jak to wygląda: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crustian Napisano 23 Lutego 2012 Share Napisano 23 Lutego 2012 Mam wrażenie, że ci farbę złuszczyło? Czy tylko taki efekt foto. Mniejsza o to papier wodny 1500 albo pasta polerska powinny to załatwić tylko nie trzyj jak wariat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KilY Napisano 23 Lutego 2012 Autor Share Napisano 23 Lutego 2012 To na farbie dookoła to nie złuszczenia, a drobiny kurzu. Niestety pełno tego w powietrzu, żywym okiem tego nie widać. Niestety te plamy już tak, choć tę mniejszą ledwo co, ale ja widzę ;) Po papierze nawet 2500 zostają ryski, nie ma może innego sposobu? Może można to czymś zmyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crustian Napisano 23 Lutego 2012 Share Napisano 23 Lutego 2012 Nie wiem, a ciepła woda? A pasta polerska? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.