tees Napisano 26 Kwietnia 2011 Autor Share Napisano 26 Kwietnia 2011 Tak pocichu liczyłem na ciebie Mariusz. Przypuszczam ze to samo wnętrze. P.S. Na waszej stronie znowu świetne fotki sanitarek się pokazały. Uwielbiam te klimaty tamtych lat. Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tees Napisano 28 Kwietnia 2011 Autor Share Napisano 28 Kwietnia 2011 Witam. Po krótkiej przerwie spowodowanej awarią netu wchodzę dzisiaj na forum i szczeneczka mi opadła. Nie rozpisując się mogę tylko jednym słowem skomentować fotki 701ki. BYŁ ! Kolega Marcin widzę ze leci z robieniem kalek .Super. Kamuflaż jego jest naprawdę ładny. Ładniejszy od tego na 607. Tak przynajmniej mi się wydaje. Czyżby następny kandydat do zrobienia? No to zalezy od wielu czynników a jeden z nich jest naważniejszy i decydujący. Mariusz . Tobie też dzięki za kolejną porcje interesujących zdjęć. Jeśli idzie o warsztat to nie śpie . Na początku wątku warsztatowego wspominałem że żadnych udziwnień nie będzie. Zachciało mi się otworzyć tylne wrota więc odciołem tyłeczek śmigłowca . Stwierdziłem wtedy że to wnętrze wogóle nie przystoi do tego co jest w oryginalnych śmigłowcach latających w naszym lotnictwie więc trzeba dorobić cały przedział transportowy . Opierając się na fotkach śmigłowca numer 647 zrobionych jeszcze zwykłym aparatem na film o których sobie nawiasem mówiąc zapomniałem, dorobiłem detale . Zakładam że większość Mi-8 w wersji T ma właśnie takie wyposażenie przedziału transportowego. Po długim ten tegowaniu w ggłowie doszedłem do wniosku że chyba najlepszym egzemplarzem do odzwierciedlenia w modelu byłby 656 w starym ,łaciatym malowaniu z diabełkiem w godle. Niestety nie mam zawiele na temat tego egzemplarza z tamtych czasów i dla tego zakładam w miare jednolite wyposarzenie wszystkich Mi-8 T. Co mi wyszło z ulepszania tego co było w zestawie niech pokażą fotki: Pozdrawiam. Darek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 28 Kwietnia 2011 Share Napisano 28 Kwietnia 2011 Marcin szalejesz z tymi kalkami, uważaj bo Techmod zbankrutuje Darek zapowiada się fajny Mi .Zdecydowałeś się na 656? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tees Napisano 29 Kwietnia 2011 Autor Share Napisano 29 Kwietnia 2011 Tak Robert .Zdecydowałem się na tego 656 tak na 95% bo mam go na fotkach z tym właśnie diabelskim godłem a to postawiłem sobie za warunek że musi być na modelu. Ideałem byłby dla mnie egzemplarz który oprócz diabełka miał by jeszcze belki podwieszeń na wysięgnikach. Ot. taka moja fanaberia. A tak na serio to taka konfiguracja na tych maszynach mi się podoba. Mam dużo fotek 608ki czy 610ki. One własnie mają podwieszenia ale niewiem czy kiedykolwiek nosiły te godła o których mowa. Przecież nie na wszystkich maszynach z Łęczycy one były. Jeszcze poczekam trochę . Może coś wpadnie mi w ręce odnośnie tych śmiglaków w tej konfiguracji. Pozdrowionka Darek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tees Napisano 29 Kwietnia 2011 Autor Share Napisano 29 Kwietnia 2011 Wydaje mi się że to wersja ratownicza ale malowanko ni jak do tego ne pasuje. Wyzutniki bombek Omab dają mi do myślenia i sugerują tą właśnie wersje. A teraz to co zrobiłem przy modliku. Udało mi się dzisiaj pomalować wnętrze trochę go cieniując i przybrudzając. I tak potem tego widać nie będzie. Com wyrzeżbił niech fotki pokażą: Cinek - proszę cię pogrzeb trochę w pamięci i napisz mi czy te barwy ,kolory ,odcienie które są na tym 605 to są wiarygodne na tych zdjęciach . Czy te foty ewentualnie mocno przekłamują ? Pozdrowionka Darek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qalimar Napisano 29 Kwietnia 2011 Share Napisano 29 Kwietnia 2011 Darek- jak to mówił ś/p Wojciech Siemion grając dyrektora szkoły- bardzo dobrze- dostatecznie :-) To prototyp wersji RL. Po utracie możliwości wożenia Vipiątek pozostał jeszcze resurs, a więc śmigłowiec był do wykorzystania. W pegeerze łodzkim przebudowano go na wersję ratowniczą pozostawiając go jednakże w starym malowaniu. Zdjęcie zrobiłem na chwilę przed pokazem wiertaliota dla ówczesnego ministra ON ś/p J. Szmajdzińskiego, a następnie szybko uciekłem,bo gonili;-) Model- Darek, a nie wydaje Ci się, że otwory powinny być symetryczne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tees Napisano 29 Kwietnia 2011 Autor Share Napisano 29 Kwietnia 2011 Powiem tak na swoje usprawiedliwienie. Jak je robiłem to było już póżno i oczy miałem zapałkami podparte. Ale faktycznie trochę mi zjechało Tak nawet myślałem by ten elemenyt zrobić raz jeszcze i chyba zrobie. Co do fotek tego szkolnego który pokazałeś to 414 to rozumiem że nr fikcyjny.? A może wiesz Mariusz jaki był oryginalny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qalimar Napisano 29 Kwietnia 2011 Share Napisano 29 Kwietnia 2011 Nie mam pojęcia jaki był nr faktyczny. Pstryknąłem go w Oleśnicy, a ówczesną ich modą na pewno zmienili mu numer burtowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 29 Kwietnia 2011 Share Napisano 29 Kwietnia 2011 Co do zdjęć - czy równie ładne zdjęcia 656 też macie Panowie w posiadaniu? Co do wnętrza ósemeczki - no coś pięknego, będzie się na czym wzorować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tees Napisano 30 Kwietnia 2011 Autor Share Napisano 30 Kwietnia 2011 Mała aktualizacja na dzisiaj prac z modelikiem. Mariusz posłuchałem cię i wymieniłem ten tył z otworami. No wygląda lepiej aczkolwiek jeszcze to nie ideał. Przy tych gabarytach i w takim stadku otworków wystarczy by wiertełko zjechało o 0,1mm i już widać różnice w układzie symetrycznym. Przygotowałem też pulpity przyrządów. Trochę je doprowadziłem do wyglądu bardziej przypominający oryginały. Na koniec niespodzianka. Chciałem zobaczyć jak to wszystko się prezentuje przy założonej przedniej osłonie kokpitu. Patrze a tu ona jest jakaś zmatowiona. Wszystko co w środku jakieś rozmyte. Na pierwszy rzut ok jest ok więc nawet mi taka sytuacja przez myśl nie przeszła. Widać dopiero gdy się przez nią popatrzymy . Nie wiem co z nią zrobić. Zobaczę jeszcze jaka jest w drugim zestawie . Moze tam będzie lepsza. Pozdrowionka Darek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qalimar Napisano 30 Kwietnia 2011 Share Napisano 30 Kwietnia 2011 Osłonę możesz wypolerować od środka. Pasta Automax, albo Tempo dostępne w samochodowym, albo supermarkecie. Tu masz przykład: http://www.modelwork.pl/viewtopic.php?t=10994&postdays=0&postorder=asc&start=315 Otworki wyszły nieźle, tablice przyrządów mają w rzeczywistości bardziej zielony kolor. Posłużę się przykładem 14-ki- układ kolorów jest identyczny z ósemkami i siedemnastkami, wszystko przechodzi podczas remontu przez tą samą ekipę: http://www.airplane-pictures.net/image34634.html Edit: Znalazłem jeszcze Mi-8MTW-1: http://www.airplane-pictures.net/image88078.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tees Napisano 30 Kwietnia 2011 Autor Share Napisano 30 Kwietnia 2011 Ten kolor paneli przyrządów w rzeczywistości jest zieleńszy ,tylko tak nijak wyszedł na fotkach. Z tym oszkleniem to nie będzie takie chop. One jak się przypatrzyłem mają na całej powierzchni takie ziarno. Jak i od wewnątrz tak i zewnątrz. Tak się dzieje przy przegrzaniu materiału w formie . Wiem coś o tym. To będzie naprawdę trudne do usunięcia . Chyba że szlifowanie obu powierzchni a potem polerka dwa tygodnie. Jako że wewnątrz nie ma problemu to po zewnętrznej zejdą wszystkie ramy i kicha. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tees Napisano 1 Maja 2011 Autor Share Napisano 1 Maja 2011 Adaś - dzięki za wnętrze. No to jest to. Reszta fotek też wspaniała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nexus Napisano 8 Maja 2011 Share Napisano 8 Maja 2011 Cała dokumentacja zdjęciowa została przeniesiona do nowego wątku o Mi-8/Mi-17 w dziale 1:1. Znajdziecie go tutaj -> viewtopic.php?t=26864 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tees Napisano 10 Maja 2011 Autor Share Napisano 10 Maja 2011 Witam kolegów. Już półtora tygodnia nic się nie działo w dziale warsztat z modelikiem Mi-8 więc czas na aktualizację. To że nie było wpisów na forum to nie znaczy że nic nie robiłem. Jako że ściany ,sufit i podłoga zaczęły przypominać wnętrze prawdziwego Mi-8 to w końcu przyszedł czas na dokończenie wyposażenia kabiny transportowej . Ławeczki zapożyczyłem z modelu KP. Dorobiłem z druciku składane nogi gdyż pierwotnie tez je chciałem zapożyczyć z Kp ale niestety ich grubość mnie odstraszyła. Do kompletu dorobiłem gaśnice ( Ta srebrna) i drugą butle zieloną. Może mnie ktoś oświeci co w niej się znajduje. Ławeczki zostały pomalowane i wklejone. Następnie wkleiłem wcześniej przygotowane gaśnice, torbę przymocowaną na ściąnie działowej , dodatkowe siedzisko przy wejściu jako złożone oraz spuszczane zasłonki na okna które zrobiłem zrolowane. W tym momencie mogłem już zamknąć dwie połówki kadłuba co się okazało nie takie proste. Na przeszkodzie stanęła podłoga której nie mogłem wsunąć pod fotele na lewej burcie. Sprawę załatwiło odcięcie bocznej części podłogi (ten fragment pogrubiony na przejściu podłoga kadłub) a po wsunięciu pod ławy jego doklejenie ponowne. Następnie wziąłem się za tylne wrota. Dorobiłem parę elementów na wewnętrznej części co widać na zdjęciach. Odciąłem podnoszone trójkąty i okazało się że siedziska są za długie. Musiałem je skrócić około milimetr by mogły się schować póżniej za odchylonymi trójkątami Na koniec oczywiście je pomalowałem. Pozdrawiam Darek P.S. W jednym z wcześniejszych postów wspominałem o zmatowionym oszkleniu. Na szczęście w drugim egzemplarzu była krystalicznie przejrzysta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 10 Maja 2011 Share Napisano 10 Maja 2011 Darek idzię Ci pięknie,jestem pod wrażeniem Twojej pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tees Napisano 10 Maja 2011 Autor Share Napisano 10 Maja 2011 No chyba najbardziej pracochłonny etap już za mną. Co prawda chodzi mi po głowie zrobienie silników ale chyba na to się nie zdobęde bo relacja by trwała do Bożego Narodzenia albo i dłużej ale nie mówię ostatecznie nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 11 Maja 2011 Share Napisano 11 Maja 2011 Możesz spróbować odlać sobie same korpusy TW2-117 z zestawu Mi-24W/WP Zwezdy, jeśli go masz i dorabiać reztę drobnicy. Wnętrze kadłuba robi wrażenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qalimar Napisano 11 Maja 2011 Share Napisano 11 Maja 2011 Mikele- błąd. Mi-24D/W, Mi-14/Mi-17 mają zabudowane silniki TW-3-117, natomiast Mi-8 TW-2-117. Główna różnica dla modelarza to długość- TW-3 są krótsze o ok. pół metra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 11 Maja 2011 Share Napisano 11 Maja 2011 Tak tak, ja wiem, ale nie mówię, żeby go tam na żywca wstawiać, tylko z odlewu mieć półprodukt do rzeźby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erkamo Napisano 11 Maja 2011 Share Napisano 11 Maja 2011 Główna różnica dla modelarza to długość- TW-3 są krótsze o ok. pół metra. W 1:72 to bedzie jakies 7mm. Istotne jest czy przedluzono tylko jakas "gruba rure", czy dodano kupe nowych agregatow i pomniejszych rurek? A moze te silniki w ogole nie przystaja do siebie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 11 Maja 2011 Share Napisano 11 Maja 2011 Ok dobra, bo teraz się czuję zagięty ;) Duża jest róznica iędzy samymi korpusami? Tzn, długoś poszczegółnych sekcji (sprężarka, komora spalania, turbina) będą różne, a średnice? Jest gdzieś jakaś doumuentacja zwymiarami? Ja bym się sam chętnie do takiej przytulił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.