Skocz do zawartości

Mil-Mi-8 Hobby Boss 1/72


tees

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Po krótkiej przerwie spowodowanej awarią netu wchodzę dzisiaj na forum i szczeneczka mi opadła. Nie rozpisując się mogę tylko jednym słowem skomentować fotki 701ki. BYŁ ! Kolega Marcin widzę ze leci z robieniem kalek .Super. Kamuflaż jego jest naprawdę ładny. Ładniejszy od tego na 607. Tak przynajmniej mi się wydaje. Czyżby następny kandydat do zrobienia? No to zalezy od wielu czynników a jeden z nich jest naważniejszy i decydujący. Mariusz . Tobie też dzięki za kolejną porcje interesujących zdjęć.

Jeśli idzie o warsztat to nie śpie . Na początku wątku warsztatowego wspominałem że żadnych udziwnień nie będzie. Zachciało mi się otworzyć tylne wrota więc odciołem tyłeczek śmigłowca . Stwierdziłem wtedy że to wnętrze wogóle nie przystoi do tego co jest w oryginalnych śmigłowcach latających w naszym lotnictwie więc trzeba dorobić cały przedział transportowy . Opierając się na fotkach śmigłowca numer 647 zrobionych jeszcze zwykłym aparatem na film o których sobie nawiasem mówiąc zapomniałem, dorobiłem detale . Zakładam że większość Mi-8 w wersji T ma właśnie takie wyposażenie przedziału transportowego. Po długim ten tegowaniu w ggłowie doszedłem do wniosku że chyba najlepszym egzemplarzem do odzwierciedlenia w modelu byłby 656 w starym ,łaciatym malowaniu z diabełkiem w godle. Niestety nie mam zawiele na temat tego egzemplarza z tamtych czasów i dla tego zakładam w miare jednolite wyposarzenie wszystkich Mi-8 T.

Co mi wyszło z ulepszania tego co było w zestawie niech pokażą fotki:

2f8e51bb0ea57f83m.jpg 9c707f33888d8380m.jpg df9a7fa8d21bd36dm.jpg 1273a1f0abf448d2m.jpg 364366ff497c0c2fm.jpg

78bfc47681f030b7m.jpg 4bdc340639ddd2fam.jpg 812bce8ec3728064m.jpg e50ad83bfc552bb2m.jpg 77e5359e20d44ddbm.jpg

Pozdrawiam.

Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak Robert .Zdecydowałem się na tego 656 tak na 95% bo mam go na fotkach z tym właśnie diabelskim godłem a to postawiłem sobie za warunek że musi być na modelu. Ideałem byłby dla mnie egzemplarz który oprócz diabełka miał by jeszcze belki podwieszeń na wysięgnikach. Ot. taka moja fanaberia.

A tak na serio to taka konfiguracja na tych maszynach mi się podoba. Mam dużo fotek 608ki czy 610ki. One własnie mają podwieszenia ale niewiem czy kiedykolwiek nosiły te godła o których mowa. Przecież nie na wszystkich maszynach z Łęczycy one były. Jeszcze poczekam trochę . Może coś wpadnie mi w ręce odnośnie tych śmiglaków w tej konfiguracji.

Pozdrowionka

Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że to wersja ratownicza ale malowanko ni jak do tego ne pasuje. Wyzutniki bombek Omab dają mi do myślenia i sugerują tą właśnie wersje.

A teraz to co zrobiłem przy modliku. Udało mi się dzisiaj pomalować wnętrze trochę go cieniując i przybrudzając. I tak potem tego widać nie będzie. Com wyrzeżbił niech fotki pokażą:

b698b726b2110c62m.jpg 8e59b74520aea35dm.jpg 56d0097a18897c0cm.jpg 0170d5503d0eb25bm.jpg 568b9f762c38bfa3m.jpg

23d6dcf04bd47175m.jpg af79a407f62fde1bm.jpg 257a63e208350325m.jpg 3de5d1e8ee35c44dm.jpg 57b2fd7b74249b3dm.jpg

 

Cinek - proszę cię pogrzeb trochę w pamięci i napisz mi czy te barwy ,kolory ,odcienie które są na tym 605 to są wiarygodne na tych zdjęciach . Czy te foty ewentualnie mocno przekłamują ?

Pozdrowionka

Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Darek- jak to mówił ś/p Wojciech Siemion grając dyrektora szkoły- bardzo dobrze- dostatecznie :-)

To prototyp wersji RL. Po utracie możliwości wożenia Vipiątek pozostał jeszcze resurs, a więc śmigłowiec był do wykorzystania. W pegeerze łodzkim przebudowano go na wersję ratowniczą pozostawiając go jednakże w starym malowaniu. Zdjęcie zrobiłem na chwilę przed pokazem wiertaliota dla ówczesnego ministra ON ś/p J. Szmajdzińskiego, a następnie szybko uciekłem,bo gonili;-)

Model- Darek, a nie wydaje Ci się, że otwory

 

af79a407f62fde1bm.jpg

 

powinny być symetryczne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak na swoje usprawiedliwienie. Jak je robiłem to było już póżno i oczy miałem zapałkami podparte. Ale faktycznie trochę mi zjechało

Tak nawet myślałem by ten elemenyt zrobić raz jeszcze i chyba zrobie.

Co do fotek tego szkolnego który pokazałeś to 414 to rozumiem że nr fikcyjny.? A może wiesz Mariusz jaki był oryginalny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mała aktualizacja na dzisiaj prac z modelikiem. Mariusz posłuchałem cię i wymieniłem ten tył z otworami. No wygląda lepiej aczkolwiek jeszcze to nie ideał. Przy tych gabarytach i w takim stadku otworków wystarczy by wiertełko zjechało o 0,1mm i już widać różnice w układzie symetrycznym.

e300af85ca02f22am.jpg da4fcc5ca693b455m.jpg

Przygotowałem też pulpity przyrządów. Trochę je doprowadziłem do wyglądu bardziej przypominający oryginały.

f846c7cbef970a80m.jpg c365ab35fbc639c1m.jpg

Na koniec niespodzianka. Chciałem zobaczyć jak to wszystko się prezentuje przy założonej przedniej osłonie kokpitu. Patrze a tu ona jest jakaś zmatowiona. Wszystko co w środku jakieś rozmyte. Na pierwszy rzut ok jest ok więc nawet mi taka sytuacja przez myśl nie przeszła. Widać dopiero gdy się przez nią popatrzymy . Nie wiem co z nią zrobić. Zobaczę jeszcze jaka jest w drugim zestawie . Moze tam będzie lepsza.

Pozdrowionka

Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osłonę możesz wypolerować od środka. Pasta Automax, albo Tempo dostępne w samochodowym, albo supermarkecie. Tu masz przykład:

 

http://www.modelwork.pl/viewtopic.php?t=10994&postdays=0&postorder=asc&start=315

 

Otworki wyszły nieźle, tablice przyrządów mają w rzeczywistości bardziej zielony kolor. Posłużę się przykładem 14-ki- układ kolorów jest identyczny z ósemkami i siedemnastkami, wszystko przechodzi podczas remontu przez tą samą ekipę:

 

http://www.airplane-pictures.net/image34634.html

 

Edit: Znalazłem jeszcze Mi-8MTW-1:

 

http://www.airplane-pictures.net/image88078.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten kolor paneli przyrządów w rzeczywistości jest zieleńszy ,tylko tak nijak wyszedł na fotkach.

Z tym oszkleniem to nie będzie takie chop. One jak się przypatrzyłem mają na całej powierzchni takie ziarno. Jak i od wewnątrz tak i zewnątrz. Tak się dzieje przy przegrzaniu materiału w formie . Wiem coś o tym. To będzie naprawdę trudne do usunięcia . Chyba że szlifowanie obu powierzchni

a potem polerka dwa tygodnie. Jako że wewnątrz nie ma problemu to po zewnętrznej zejdą wszystkie ramy i kicha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów.

Już półtora tygodnia nic się nie działo w dziale warsztat z modelikiem Mi-8 więc czas na aktualizację. To że nie było wpisów na forum to nie znaczy że nic nie robiłem. Jako że ściany ,sufit i podłoga zaczęły przypominać wnętrze prawdziwego Mi-8 to w końcu przyszedł czas na dokończenie wyposażenia kabiny transportowej . Ławeczki zapożyczyłem z modelu KP. Dorobiłem z druciku składane nogi gdyż pierwotnie tez je chciałem zapożyczyć z Kp ale niestety ich grubość mnie odstraszyła. Do kompletu dorobiłem gaśnice ( Ta srebrna) i drugą butle zieloną. Może mnie ktoś oświeci co w niej się znajduje.

9d769a72c4619af4m.jpg ee4d4734d7a57ffcm.jpg

Ławeczki zostały pomalowane i wklejone.

0981e2ea66043931m.jpg

Następnie wkleiłem wcześniej przygotowane gaśnice, torbę przymocowaną na ściąnie działowej , dodatkowe siedzisko przy wejściu jako złożone oraz spuszczane zasłonki na okna które zrobiłem zrolowane.

2784c5d2f09a77ecm.jpg d8a59daacac3f839m.jpg

W tym momencie mogłem już zamknąć dwie połówki kadłuba co się okazało nie takie proste. Na przeszkodzie stanęła podłoga której nie mogłem wsunąć pod fotele na lewej burcie. Sprawę załatwiło odcięcie bocznej części podłogi (ten fragment pogrubiony na przejściu podłoga kadłub) a po wsunięciu pod ławy jego doklejenie ponowne.

180242510e379438m.jpg

3995d3c6fbe0a0e7m.jpg

Następnie wziąłem się za tylne wrota. Dorobiłem parę elementów na wewnętrznej części co widać na zdjęciach. Odciąłem podnoszone trójkąty i okazało się że siedziska są za długie. Musiałem je skrócić około milimetr by mogły się schować póżniej za odchylonymi trójkątami Na koniec oczywiście je pomalowałem.

eb4f16cd17556961m.jpg 89884a570d4bef6cm.jpg 51f9037f34ce0cebm.jpg

Pozdrawiam

Darek

P.S.

W jednym z wcześniejszych postów wspominałem o zmatowionym oszkleniu. Na szczęście w drugim egzemplarzu była krystalicznie przejrzysta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba najbardziej pracochłonny etap już za mną. Co prawda chodzi mi po głowie zrobienie silników ale chyba na to się nie zdobęde bo relacja by trwała do Bożego Narodzenia albo i dłużej ale nie mówię ostatecznie nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mikele- błąd. Mi-24D/W, Mi-14/Mi-17 mają zabudowane silniki TW-3-117, natomiast Mi-8 TW-2-117. Główna różnica dla modelarza to długość- TW-3 są krótsze o ok. pół metra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Główna różnica dla modelarza to długość- TW-3 są krótsze o ok. pół metra.

W 1:72 to bedzie jakies 7mm. Istotne jest czy przedluzono tylko jakas "gruba rure", czy dodano kupe nowych agregatow i pomniejszych rurek? A moze te silniki w ogole nie przystaja do siebie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dobra, bo teraz się czuję zagięty ;) Duża jest róznica iędzy samymi korpusami? Tzn, długoś poszczegółnych sekcji (sprężarka, komora spalania, turbina) będą różne, a średnice?

 

Jest gdzieś jakaś doumuentacja zwymiarami? Ja bym się sam chętnie do takiej przytulił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.