filip_gd Posted April 24, 2011 Share Posted April 24, 2011 Witam Proszę o pomoc, jestem posiadaczem EW770 od pół roku, pomalowałem nim dwa modele. Co jakiś czas go czyszczę więc rozkręciłem cały po czym wrzuciłem przód do zmywacza wamodu. Po skręceniu aero nie maluje dobrze. Po naciśnięciu spustu powietrza w zbiorniku lecą bombelki. Dodatkowo kładzie farbę bardzo nierówno i przerywa. Myślę że coś się zapchało w okolicach dyszy ale nie wiem co. Kąpałem dyszę i ogólnie cały przód w wamodzie co przyniosło minimalną poprawę, ale dalej jest kiepsko. Nie mogę sobie z tym poradzić i chyba mam dość EW770:/ Czy pod dyszą powinna być uszczelka? (Tą małą dyszą a nie całym przodem) Mam również pytanie - co to jest ta śruba nr 1 oraz śruba nr 2 której nie widać Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cloner16 Posted April 24, 2011 Share Posted April 24, 2011 Czy pod dyszą powinna być uszczelka? (Tą małą dyszą a nie całym przodem) Musi być. "Śruba numer 1" wraz z uszczelką nie doprowadza do wylewania się farby tamta stroną.Jak za mocno ją wkręcisz to nie wsadzisz iglicy. "Śruba numer 2" nie ma tu znaczenia. Problem stanowi brak uszczelki w dyszy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stroju Posted April 24, 2011 Share Posted April 24, 2011 Tak, to są typowe symptomy nieszczelności dyszy. Ale ja też nie mam uszczelki tam, już dawno przepadła w mrokach dziejów, zastąpiłem ją początkowo maskolem zakroplonym na gwint przed przykręceniem po myciu, a później nawinąłem na gwint cienki pasek teflonu do gwintów hydraulicznych, świetnie zastąpił uszczelkę, no i jest trwały. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
duszek Posted April 24, 2011 Share Posted April 24, 2011 filip_gd a w czym moczyłeś aerograf? Jeśli w krecie lub w czymś podobnym to to na 100 % poszły uszczelki. Wielu forumowiczów radzi aby właśnie radykalne czyszczenie przeprowadzać w krecie. Tyle że uszczelki są delikatne i po moczeniu następuje czarna rozpacz bo aerek nie chce działać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
filip_gd Posted April 24, 2011 Author Share Posted April 24, 2011 Panowie dziękuję za odpowiedzi. Faktycznie zastosowałem na gwint dyszy klej loctite i problem zniknął. Czyli albo zgubiłem uszczelkę albo nigdy jej tam nie było bo pierwszy raz rozkręcałem dyszę. Tak czy inaczej działa! A ja przestałem rozglądać się za nowym aerografem. Pozdrawiam! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Konrad C Posted April 24, 2011 Share Posted April 24, 2011 j loctite Dysze na klej? Jak ci coś się z nią stanie nowy aerek ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
filip_gd Posted April 28, 2011 Author Share Posted April 28, 2011 Klej loctite trzyma do pewnego stopnia. A już wogóle po podgrzaniu puszcza. Nie wiem za to jak jego odporność na chemię. W razie czego kupię set uszczelek. pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mierzu Posted April 30, 2011 Share Posted April 30, 2011 W razie czego kupię set uszczelek. Komplet uszczelek to koszt około 30 PLN + koszty wysyłki, więc chyba faktycznie lepiej obwiązać dysze taśmą teflonową. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karambolis8 Posted May 1, 2011 Share Posted May 1, 2011 A gdzie kupić taki komplet? Szukam od jakiegoś czasu i nie mogę znaleźć. Dyszę i kapturek najlepiej obwiązać taśmą teflonową, ale inne uszczelki też mi się poniszczyły. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rvlt_n616 Posted May 1, 2011 Share Posted May 1, 2011 A moj nie trzyma ciśnienia... Powietrze uchodzi przy śrubie regulacji ciśnienia w aerografie. I niewiem co z tym zrobić. Wszelkie usczelki są na swoim miejscu i nie są uszkodzone. Może za duże ciśnienie z kompresora? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wuwumaster Posted May 1, 2011 Share Posted May 1, 2011 Maluję ew-ką już kilka lat, przechodziłem wiele "przygód" m in te tutaj opisane, pozwolicie że dorzucę 3 gr od siebie. set uszczelek - cena tak jak napisano, ja kupowałem bezpośrednio u MAR-a, ale bywają także na allegro i po sklepach z aerkami (u mara drożej - traktują detalicznego klienta jak sklep, nie ma co liczyć na cenę hurtową, ja tam kupowałem bo przez jakiś czas był brak wogóle, jak się pojawiło to najpierw tam). Czy warto tyle zapłacić? ja uważam że tak, przerabiałem teflon i prędzej czy później musiałem sięz tym bawić, a tak wraz z nową iglicą miałem aerek jak nowy (po ok 2 latach użytkowania), dysza jest ok więc nie musiałem wymieniać. Myślę że taki wydatek raz na rok-dwa to nie majątek a mamy w komplecie wszystkie uszczelki dokładnie tak jak należy (bo to maleństwo przy dyszy nie jest jedyną uszczelką która sięzużywa). Co do mycia - różnie próbowałem, ostatecznie doszedłem do wniosku że trzeba myć DOKŁADNIE po KAŻDYM JEDNYM malowaniu, niestety - ew770 to b fajny i precyzyjny aerograf (jak na ten segment oczywiście, ale i w stosunku do markowych wypada b dobrze) ale jeden warunek - wymaga szczególnie dużo uwagi przy czyszczeniu! Jest to absolutnie podstawowy warunek żeby nie mieć z nim problemów. Zawszę go rozbieram, demontuje tulipanka, cały przód i wyjmuje (do przodu!) iglicę, do czyszczenia kanalików dobrze mieć cienki pędzel z długim włosiem, i nie ma że zaraz wlewam drugą farbę więc tylko przepłuczę, jak nie umyję to na 99% coś nie będzie śmigało jak należy (zwłaszcza jak owym drugim kolorem mam malować jakieś precyzyjne np plamki). Po testowaniu różnych chemii od wamoda przez nitro po aceton (z kretem nie próbowałem bo coś czuje że za bardzo mógłby reagować z powłokami galwanicznymi) doszłedłem do wniosków: - nigdy przenigdy aceton! niszczy uszczelki, jak za długo mają z nim kontakt to puchną, poza tym b je wysusza - nigdy nitro - uszczelni nie puchną ale i tak je niszczy, niszczy powłokę galwaniczną, śmierdzi i wogóle szkoda zdrowia - wamod - dobry do akryli wodnych typu vallejo, do pactry sie nie nada, tylko do wstępnego mycia! - do farb olejnych - benzyna lakowa/ekstrakcyjna (ja wole ekstr. bo mi lakowa strasznie śmierdoli) - też tylko do wstępnego przemycia! - czym by nie malować - OSTATECZNE MYCIE - płyn Tamyi (ponoć gunze równie skuteczny, ja używam tamki), jak się go daje do wstępnie umytego aerografu to schodzi go serio mało a jest to - póki co z moich doświadczeń - jedyne medium co zmywa wszystko i nie szkodzi aerografowi! jak miałem wątpliwości że coś nie domyłem to zostawiałem troche płynu na 2-3 dni, farbe wypłukał, aero nie uszkodził, warto wydać te pare zł dla świętego spokoju. Na koniec pare konkretów: filip_gd - koledzy słusznie ci podpowiedzieli, brak uszczelki na dyszce daje takie efekty, podobne efekty są także skutniem nieszczelności na uszczelce w korpusie z przodu - w tą uszczelkę wchodzi tulejka głowicy z dyszą, trzeba na to też uważać. rvlt_n616- jeżeli aero maluje bez problemu to bym się tym nie przejmował, na wyjściu z kompresora nie powinieneś mieć większego ciśnienia jak 2-3 bar, jeżeli masz więcej to uszczelki faktycznie mogą już nie trzymać. Drobna uwaga - to nie jest śruba regulacji ciśnienia, to jest tylko dławik zmniejszający przepustowość powietrza, oznacza to tyle że przykładowo wkręcona do połowy daje 50%ciśnienia wejściowego, niezależnie czy jest ono małe czy duże (jak nam pływa ciśnienie z kompresora to i pływa w aerografie), w żaden sposób nie będzie trzymała stałego ciśnienia do malowania - to tylko zwężka ograniczająca! Regulacja to praca reduktora przy kompresorze - on działa tak żeby na wyjściu było stałe ciśnienie (oczywiście na wejściu musi mieć przynajmniej takie samo jak chcemy na wyjściu). Panowie podsumowując - czyśćcie swoje EWki b starannie a odwzajemnią wam się z nawiązką! pozdr! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mierzu Posted May 2, 2011 Share Posted May 2, 2011 A gdzie kupić taki komplet? Szukam od jakiegoś czasu i nie mogę znaleźć. Dyszę i kapturek najlepiej obwiązać taśmą teflonową, ale inne uszczelki też mi się poniszczyły. Napisz maila do któregoś ze sklepów, które oferują areografy. W ofercie nie mają, ale mogą sprowadzić. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karambolis8 Posted May 2, 2011 Share Posted May 2, 2011 Pisałem kiedyś do samego MARa do Łodzi i nie mieli :/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.