MartiniOCP Napisano 23 Sierpnia 2011 Share Napisano 23 Sierpnia 2011 Deseczka bardzo mi się podoba, szczególnie fakt, że to nie naklejka a schludnie pomalowane 3D ( w Daytonie mam dylemat czy robić swoje wskaźniki, tzn. coś na wzór przestrzennych, jak u Ciebie, czy walnąć naklejkę). Co do tarcz to ta metalowa, moim zdaniem oczywiście, jest super, tyle tylko, że założona na koło wygląda jakby była wielkości felgi - nie mieli mniejszych? Jeśli nie masz mniejszych metalowych to wydaje mi się, że Tamiyowska będzie sensowniejsza. Wkleiłeś już światła na miejsce? Jak nie, to może warto oszlifować dolną krawędź, bo chyba zostało tam trochę ramki;] Trzymam kciuki i czekam aż bida z tego SPA wróci. pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 24 Sierpnia 2011 Share Napisano 24 Sierpnia 2011 Kup mniejsze podkładki. Jak u Ciebie nie ma, to poszukaj gdzie indziej, bo pomysł jest bardzo fajny, tylko te co teraz masz są za duże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rabbit666 Napisano 24 Sierpnia 2011 Autor Share Napisano 24 Sierpnia 2011 Co do podkładek, to mieli albo takie, albo takie malutkie, 2 razy mniejsze od tego, co oferuje tamiya. Poszukam jeszcze i innych sklepach, może znajdę odpowiedni rozmiar. Co do świateł, to to co widać, to nie są resztki ramki, ale bolce do montowania szkieł. Tamiya obmyśliła to sobie, na zasadzie zatrzasków, szkła trzeba było wcisnąć. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Messer Napisano 24 Sierpnia 2011 Share Napisano 24 Sierpnia 2011 Co do zacisków - polistyren 0,5mm - wycinasz dwa takie same rozciągnięte trapezy \__/, dłuższą powierzchnią przyklejasz na zewnątrz tarczy, symetrycznie po obu stronach, muszą one być delikatnie wypuszczone za tarczę - tą szparę jaka powstanie między kawałkami polistyrenu za tarczą uzupełniasz cieniutkim paseczkiem polistyrenu, lekko zaokrąglisz rogi i masz imitację zacisków. Co do felg - wrzuć je do cleralux ( zmywacz do sidoluxu ) - zejdzie fabryczny chrom, potem pomaluj ta jakimś super metalizerem, bądź alcadem lub sprayem chrom i dopiero wtedy brudź. Pozdrawiam Messer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartiniOCP Napisano 24 Sierpnia 2011 Share Napisano 24 Sierpnia 2011 Przyłącze się jeszcze do dyskusji na temat felg. Nie wiem jak u Ciebie Rabbit, ale u mnie w mieście ciężko znaleźć zmywacz do sido. Może masz pod ręką kreta (albo coś kretopodobnego)- 5 minut i felgi czyste. Masz rację z tym firmowym chromem - wygląda zabawkowo. Alclad kładzie się chyba cieńszymi warstwami i daje to bardziej realny wygląd obręczy. Czytam jednak Twój opis, że nie masz aero, a bez tego alclada nie położysz. Może koledzy polecą Ci jakąś dobrą alternatywę. pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sandi Napisano 24 Sierpnia 2011 Share Napisano 24 Sierpnia 2011 sprayem chrom Pozdrawiam Messer To jest dobra alternatywa. Jeśli je potem lekko przybrudzisz powinno być dobrze. Alcad to może nie jest ale przy pobrudzeniu moze być ok. Z tego co pamiętam kolega Mark666 chyba przy Bussingu malował coś sprayem chrom i nawet go chwalił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rabbit666 Napisano 24 Sierpnia 2011 Autor Share Napisano 24 Sierpnia 2011 Ok, poszukam jakiegoś chromu w puszce. Najwyżej będę was męczył pytaniami, "czy ten jest dobry, a może tamten?" A czym brudzić felgi? Suchy pędzel, jakieś pigmenty? Dzięki Messer za mini poradnik Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Emilssi Napisano 24 Sierpnia 2011 Share Napisano 24 Sierpnia 2011 Podoba mi się Twoje Audi, a zwłaszcza przod. Trochę szkoda tych kalkomanii ale czysty tez powinien wyglądać fajnie. Jeśli chodzi o chrom to kiedyś miałem okazje użyć alcladu w sprayu. Nie wiem czy jest jeszcze dostępny ale warto poszukać. Czekam na dalszy postęp. Powodzenia!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rabbit666 Napisano 25 Sierpnia 2011 Autor Share Napisano 25 Sierpnia 2011 Czy taki chromik będzie w porządku? http://www.emfarby.pl/p/70/361/motip-lakier-farba-zestaw-silver-chrome-chrom-farby-specjalne-farby.html Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Messer Napisano 25 Sierpnia 2011 Share Napisano 25 Sierpnia 2011 Ja osobiście używam chromu APP - możesz zobaczyć jak wygląda na moim BMW Z8 - wg mnie pięknie imituje chrom - do dostania w mieszalni lakierów ( jako spray) lum w sklepie samochodowym. Co do brudzenia - wash z brązu i czerni. Pozdrawiam Messer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rabbit666 Napisano 25 Sierpnia 2011 Autor Share Napisano 25 Sierpnia 2011 Dzięki Messer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rabbit666 Napisano 15 Stycznia 2012 Autor Share Napisano 15 Stycznia 2012 Witam, lekko odkurzam temacik. Po ekspresowej, trwającej zaledwie 2 tygodnie obsłudze w pewnym sklepie internetowym doszło do mnie wyczekane to: Iwata może to nie jest, ale chciałem na początek jak najprostszy sprzęt. Przyszłość pokaże, czy w przyszłości zainwestuje w lepszy sprzęt. Felgi tak jak umiałem, tak zwashowałem: Niestety do przymocowanie kół tamiya dała bolce, które nie do końca są wymieszone i dośc mocno wystają poza felgi. DO teko strasznie się świeciły, co starałem się zredukować washem. Silnik na ukończeniu. Pierwszy raz w swojej karierze składałem silnik. Jest to bardziej płaskorzeźba, niż pełnoprawny, trójwymiarowy silnik. Gdybym skompletował wcześniej aerograf, pewnie byłoby więcej robione w silniku, który prosty w malowaniu nie jest. A póki co, po dokupieniu kompresorka psiknę na silniczek jeszcze lekkiego washa. Na okablowanie przyjdzie pora w następnym modelu z silnikiem P.S. Mam wrażenie (co skonfrontowałem ze zdjęciami), że Tamiya robiąc wypraski pominęła pare elementów silnika, i wydaję się lekko zbyt "przewiewny". Aktualnie zajmuje się malowaniem czarnych elementów. Na to pójdzie bezbarwny, polerka, a potem ponownie lekko zmatowię farbką te czarne elementy. Problem będzie przy malowaniu uszczelek w okół przedniej i tylnej szyby. Są wypukłe, a jakoś nigdy się specjalnie z maskolem nie lubiłem. Cóż, trzeba kupić kwiatki i ponownie starać się o jego względy. Da roboty pozostaje też maska. Jakimś cudem plastik przetrwał moje nieudolne próby lakiernicze i 7 (jeśli dobrze liczę) kolejek malowanie-zdrapywanie lakieru. Aktualnie środek wygląda tak, jakby ktoś porobił na niej dziurki igłą. Próbowałem już raz szpachlować, średnio to wyszło, więc chyba jeszcze raz muszę próbować. Kilka ogólnych rzutów: Mam nadzieję, ze do końca lutego wyrobie się z projektem Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
buźka Napisano 15 Stycznia 2012 Share Napisano 15 Stycznia 2012 A ja ci powiem, że moim zdaniem dobrze że się kalki zniszczyły. Jakoś nigdy nie przepadałem za typowo rajdowymi wersjami. Teraz podoba mi się o wiele bardziej. Silnik wyszedł wg. mnie super. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemekgksw3 Napisano 15 Stycznia 2012 Share Napisano 15 Stycznia 2012 Coś mi sie wydaje że czas na nowy sprzęt przyjdzie bardzo szybko, miałem 2 takie aerografy, łącznie może przez 3 miesiące, no ale do nauki malowania może być, ale następnym razem warto zainwestować w trochę lepszy sprzęt. Sam model wygląda już całkiem nieźle, mam nadzieje że niedługo skończysz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jpl Napisano 15 Stycznia 2012 Share Napisano 15 Stycznia 2012 Jak będziesz rozkręcał to bardzo uważaj na tą część w dyszy, do której jest kluczyk, ja ją ukręciłem za pierwszym razem, przy dokręcaniu i musiałem przykleić na cyjanopan. Po jakimś czasie przesiadłem się na Harder&Steenbeck Ultra - gorąco polecam. A model bardzo ładny, z boku tak trochę przypomina Poloneza no ale to jednak zupełnie coś innego. Silnik też niczego sobie, ogółem jest OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartiniOCP Napisano 15 Stycznia 2012 Share Napisano 15 Stycznia 2012 Odnośnie aero to wygląda dokładnie jak moje ew-550, z którego kładę bazę (tylko samochodowe) i bezbarwny. Pewnie to samo tyle, że od innego producenta. Mój sprzęt z wierzchu wygląda jakby z niego strzelali, miał ukręconą dyszę 0,3, podarte uszczelki, ale wszystko zostało wymienione i działa poprawnie. To tak, żeby dodać otuchy-aero jest delikatne, ale bez przesady. Jedno na co radzę uważać to końcówka igły. Zazwyczaj maluję bez tej osłonki (czasem strumień farby lubi się o nią obić), ale po malowaniu od razu nakręcam. Nie wiem jakich farbek będziesz używał, ale uważaj, żeby dobrze rozcieńczyć (nawet vallejo air!) i zaopatrz się w retarder. Nie będę Cie przekonywał do kontrowersyjnych metod mycia sprzętu, ale ja używam nitro i jest elegancko. Jak Cie nitro przeraża to Cleanlux też jest spoko, ale, przynajmniej u mnie w mieście, ciężko dostać. Wszystkie moje modele te wystawione w galerii miury (oprócz 911) były lakierowane właśnie ew550 z dyszą 0,5. Samochodzik bardzo fajny i schludny. Widzę, że dostęp do kopułki w miarę dobry- mimo informacji, że kable dopiero "za model," zachęcam do dodania paru przewodów i tu. Niedużo roboty a ożywi komorę. Nie znam się na maskolu, ale jesteś pewien, że równo zamaskujesz nim uszczelki? Jak masz jakąś dobrą taśmę i ostry nożyk to może zaklej najpierw uszczelki, odciśnij dobrze wykałaczką przy krawędziach i ładnie odetnij wymagane kawałki ostrzem - dobra taśma, dobre dociśnięcie, ostry nożyk - prawie na pewno się uda. powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rabbit666 Napisano 16 Stycznia 2012 Autor Share Napisano 16 Stycznia 2012 MartiniOCP, wygląda dość podobnie do twojego aero, bo to jest ew-550a z dyszą 03mm Problem, dlaczego nie robiłem okablowań jest taki, że w miejscach gdzie mają iść kable, części z drugiej, niewypukłej strony są zupełnie płaskie. Jeśli próbowałbym wiercić od tej strony, to wierciłbym zupełnie na ślepo, nie wiadomo z której strony wyszłoby wiertło. Wiercąc zaś z drugiej strony, boje się ześlizgiwania wiertła. Kopułka to pół biedy, dużo gorzej szło by ze świecami, które są ze 2 razy dłuższe od tech wypustek na kopułce. Boje się też trochę o farbę, jest to jakiś motip przeznaczony do felg, który trzyma na słowo honoru, a w wielu miejscach już go po prostu nie ma. Oczywiście, spróbować mogę, do odważnych świat należy. Jeśli znajdzie się jakaś rada pomocnicza, jak to w łatwiejszy sposób wywiercić, to chętnie skorzystam Chyba że nie wiercić, tylko kombinować coś w inny sposób? buźka, kalki były na tyle proste, że z pomocą taśmy i aerografu odtworzenie ich lakierem nie byłoby szczególnym wyzwaniem. Ale cóż, już po ptokach Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartiniOCP Napisano 16 Stycznia 2012 Share Napisano 16 Stycznia 2012 Rada pomocnicza odnośnie wiercenia może być taka, że zamiast wiercić weź jakąś cienką igłę, nagrzej, chwilkę odczekaj, i zrób punkcik gdzie ma być przyczepiony drut. Ważne, żeby nie dotykać za gorącą igłą bo nie chcesz roztopić elementu tylko zrobić "jamkę" na przewód. Takie gniazdo+CA powinno przytrzymać Ci plastikowe przewody, najlepiej z rozciągniętej ramki o odpowiednim kolorze. pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rabbit666 Napisano 16 Stycznia 2012 Autor Share Napisano 16 Stycznia 2012 Dzięki Popróbuje, mam w zapasach jakiś nowy drut, bodajże 0,2mm. Chyba się nada. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rabbit666 Napisano 27 Stycznia 2012 Autor Share Napisano 27 Stycznia 2012 Witam Dzisiaj tylko taki minimalny up, dzięki radom postarałem się urealnić trochę wygląd komory silnika. Kable zapłonowe to linka hamulcowa z MV Agusty ze skali 1:9 . Jest trochę wielgachna, ale z sensownych produktów tylko to miałem pod ręką. Na dniach pokażę, jak wyszły różnorakie, matowo czarne elementy ja kaście. Jako, że jeszcze malowane pędzlem, a bryłowate audi okazuje się zbiorem różnorakich załamań, nie będzie idealnie . Ale zapewne będę poprawiał aerografem. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartiniOCP Napisano 27 Stycznia 2012 Share Napisano 27 Stycznia 2012 Brawo. Teraz wygląda to jakieś 23,76 raza lepiej:D Poważnie, z tym lekkim przykurzeniem kabelki dodają wiaderko realizmu do modelu. Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lasqs Napisano 7 Marca 2013 Share Napisano 7 Marca 2013 Co to problemów z kalkomanią to polecam Tamiya decal fit - http://www.tamiya.com/english/products/87102mark_fit/index.htm naklejałem na kalkomanię normalną taśmę maskującą z lakierni i było spoko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppu Napisano 23 Czerwca 2014 Share Napisano 23 Czerwca 2014 jesteś mistrzem świata ;-) detale na kosmicznym poziomie - chciał bym kiedyś posiąść takie umiejętności Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 23 Czerwca 2014 Share Napisano 23 Czerwca 2014 Co to problemów z kalkomanią to polecam Tamiya decal fit - http://www.tamiya.com/english/products/87102mark_fit/index.htmnaklejałem na kalkomanię normalną taśmę maskującą z lakierni i było spoko Możesz coś więcej napisać: po co naklejałeś taśmę maskującą na kalki ? I co to ma wspólnego płynem zmiękczającym ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rabbit666 Napisano 8 Sierpnia 2014 Autor Share Napisano 8 Sierpnia 2014 Piąteczek, wraca człowiek z roboty, cieszy się, że weekendzik, chce dla relaksu pooglądać swoje dzieła, a tu.... Podstępni drogowcy kultywują powierzchniowe naprawianie drogi pod moim domem, nie zważając na uskok po którym radośnie skaczą autobusy. Nie pierwsza rzecz, która to już spadła u mnie z szafki, zapewne i nie ostatnia Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.